Dziesma par ledu un uguni Wiki
Advertisement
Barateonu nams
Baratheon

Vārdi

"Dusmas ir ar mums"

Ģerbonis

Melns briedis ar kroni uz zelta pamata

Mājvieta

Vētrasgals

Reģions

Vētrzemes

Tituli

Vētrasgala pavēlnieks
Vētrzemju valdnieks

Dibinātājs

Orīss Barateons (1 AL)

Barateonu nams ir jaunākais no dižajiem namiem Vesterosā. Barateoni valda VētrzemēsVētrasgala pavēlnieki. Viņu mājvieta, Vētrasgals, ir sena pils, ko uzcēluši Vētras karaļi no izmirušā Durandonu nama. Barateonu ģerbonis ir melns briedis ar kroni uz zelta pamata. Dzimtas pārstāvjiem ir raksturīgs garš un muskuļots augums, melni mati un zilas acis, kā arī stiprs un plats žoklis. Barateoni ir pazīstami ar ātru dabu un viņu devīze ir "Dusmas ir ar mums".

Pēc Roberta sacelšanās (283 AL), Barateonu nams sadalījās trīs atzaros. Jaunais karalis Roberts Barateons pārņēma rezidenci Karaļa ostā savā pārziņā, līdz ar to izveidojās Barateonu nams no Karaļa ostas. Roberts iedalīja Pūķakmeni savam brālim Stanisam Barateonam, radot Barateonu namu no Pūķakmens. Viņu jaunākajam brālim Renlijam Barateonam palika Vētrasgals, turpinot Barateonu nama no Vētrasgala vēsturi.

Vēsture[]

Tārgārjenu ēra[]

Barateonu nams dzima Pakļaušanas karu laikā, kad Aegons Iekarotājs sāka valdīt septiņās valstībās. Baumoja, ka tā dibinātājs Orīss Barateons bijis Aegona ārlaulībā dzimušais brālis. Orīsam bija varena karjera – no ierindas bruņinieka viņš kļuva par vienu no Aegona draudīgākajiem karavadoņiem. Kad viņš sakāva un nogalināja Argilaku Augstprātīgo, beidzamo Vētras karali, Aegons Barateonu ciltstēvam uzdāvināja Argilaka pili, zemes un meitu. Orīss apprecēja meiteni un pārņēma viņas dzimtas karogu, titulus un devīzi.[1]

Stefons Barateons pavadīja jaunību karaļa galmā un kļuva par tuvu draugu savam radiniekam princim Aerīsam Tārgārjenam. Viņš cīnījās Deviņgrašu karaļu karā, kur no Maelīza Melnuguns rokas mira viņa tēvs pavēlnieks Ormunds.[2] Pavēlnieka Stefona vecākais dēls, Roberts, bija Džona Arīna aizbilstamais, kurš uzauga kopā ar Edardu Stārku no Ziemmalas.[3] 278. gadā karalis Aerīss aizsūtīja Stefonu uz Volanti meklēt līgavu savam dēlam, princim Raegaram Tārgārjenam, taču meklējumi bijuši neveiksmīgi. Stefons ar sievu Kasanu Estermontu devās ar kuģi atpakaļ uz Vētrasgalu, tā arī nesasniedzot mājas, jo noslīka Kuģlaužu līcī vētras laikā.[4]

Roberta sacelšanās[]

Stefona vecākais dēls Roberts mantoja Vētrasgalu pēc tēva nāves un pēc dažiem gadiem saderinājās ar Liannu Stārku no Ziemmalas.[5] Taču 282. gadā princis Raegars Tārgārjens pazuda kopā ar Liannu un izcēlās plašas nesaskaņas starp Ziemmalas pavēlnieku Rikardu Stārku, Liannas brāli Brendonu Stārku un karali Aerīsu II. Pēdējais pavēlēja arestēt un nogalināt Stārkus, kas arī tika izpildīts, tomēr ar to strīds nebeidzās un Aerīss II lika Džonam Arīnam atnest Roberta Barateona un Edarda Stārka galvas, jo abi tobrīd atradās Ielejā. Džons iebilda un sasauca savus karognesējus, tādējādi sākās karš, ko nosauca par Roberta sacelšanos, jo tā priekšgalā bija Roberts Barateons. 283. gadā Trejžubures kaujā Roberts nogalināja princi Raegaru.[6]

Barateonu dinastija[]

Pavēlnieks Roberts kļuva par septiņu valstību karali 283. gadā. Grejdžoju dumpja laikā 289. gadā Stanisa Barateona flote iznīcināja Dzelzs floti jūras kaujā pie Gaišās salas. Staniss vēlāk pakļāva Dižvīkas salu karaļa Roberta vārdā. Kādu laiku vēlāk Renlijs Barateons tika iecelts par Likumu pārzini karaļa Mazajā padomē.

Jaunākie Barateonu nama pārstāvji[]

Barateoni romānā "Dziesma par ledu un uguni" aprakstīto notikumu laikā:

  • Karalis Roberts Barateons, andalu, roinaru un pirmļaužu karalis, Septiņu valstību karalis un karaļvalsts aizstāvis. Miris no mežacūkas medību laikā gūtā ievainojuma.
    • Karaliene Serseja Lanistera, karaļa Roberta sieva, Rūdas klinšu pavēlniece, Rietumu gaišība, karaliene reģente, karaļvalsts aizstāve.
      • Karalis Džofrejs Barateons, Roberta vecākais dēls un mantinieks, andalu, roinaru un pirmļaužu karalis, Septiņu valstību karalis un karaļvalsts aizstāvis. Noindēts savās kāzās.
        • Karaliene Mārgerija Tirella, Džofreja sieva.
      • Princese Mīrsella Barateona, Roberta meita, saderināta ar Tristeinu Martellu.
      • Karalis Tommens Barateons, Roberta otrais dēls, andalu, roinaru un pirmļaužu karalis, Septiņu valstību karalis un karaļvalsts aizstāvis.
        • Karaliene Mārgerija Tirella, Tommena sieva.
      • Edriks Vētra, Roberta atzīts bastarda dēls no Delenas Florentas. Uzaudzis Vētrasgalā, kur viņu apmācīja pils uzraugs sers Kortnejs Penrouzs.
  • Karalis Staniss Barateons, pašpasludināts Vesterosas karalis, Pūķakmens un Vētrasgala pavēlnieks, Vētrzemju valdnieks.
    • Karaliene Selīse Florenta, Stanisa sieva.
      • Princese Širīna Barateona, abu meita un mantiniece.
  • Karalis Renlijs Barateons, pašpasludināts karalis, Vētrasgala pavēlnieks un Vētrzemju valdnieks. Nonāvēts Vētrasgalā ar sarkanās priesterienes Melisandres izsauktu ēnu.
    • Karaliene Mārgerija Tirella, Renlija sieva.

Vēsturiskas personas[]

  • Pavēlnieks Orīss Barateons, pazīstams kā Orīss Vienrocis, bija Barateonu nama dibinātājs un pirmais Vētrasgala pavēlnieks un Vētrzemju valdnieks, kā arī karaļa Aegona labā roka.[1]
    • Dāvoss Barateons, Orīsa dēls.
    • Sers Raimonts Barateons, pavēlnieka jaunākais dēls, Aenīsa I Karaļsardzes bruņinieks (tēla kanons nav oficiāli apstiprināts).
  • Pavēlnieks Rogars Barateons, Orīsa mazdēls, karaļa Džaharīsa I labā roka, apprecējies ar Karalieni Atraitni Alīsu Velarjonu.
    • Pavēlniece Džoslīna Barateona, Rogara meita, precējusies ar princi Aemonu Tārgārjenu, princeses Raenīsas māte.
    • Pavēlnieks Boremunds Barateons, Rogara dēls, Vētrasgala pavēlnieks un Vētrzemju valdnieks Lielās padomes laikā (101 AL).
      • Pavēlnieks Boross Barateons, Boremunda dēls, Vētrasgala pavēlnieks un Vētrzemju valdnieks karaļa Viserīsa I pēdējos valdīšanas gadus. Precējies ar Elendu Karonu.[7]
        • Kasandra Barateona, Borosa vecākā meita. Īslaicīgi saderināta ar Aegonu II Tārgārjenu un vēlāk, pēc mēģinājuma noslepkavot karaliskās ģimenes locekļus, apprecējusies ar seru Valteru Braunhilu.[8]
        • Marisa Barateona, Borosa otrā meita, pievienojusies klusajām māsām.
        • Elīna Barateona, Borosa meita.
        • Florisa Barateona, Borosa meita, glītākā no māsām. Apprecējusies ar pavēlnieku Tadeusu Rovanu.
        • Pavēlnieks Roiss Barateons, Borosa dēls.
  • Sers Boriss Barateons, Rogara brālis.
  • Sers Garons Barateons, Rogara brālis.
  • Sers Ronals Barateons, Rogara brālis.
  • Sers Orīns Barateons, Rogera jaunākais brālis.
  • Vētrlauzis, slavens bruņinieks no Barateonu nama.
  • Vārdā nenosaukta Barateonu meiča apprecēja Lanisteru 188. gadā, viņiem bija 3 meitas un 1 dēls.
  • Pavēlnieks Lionels Barateons, saukts par Smejošo Vētru, turnīru bruņinieks kļuvis par Vētrasgala valdnieku. Īslaicīgi sacēlis dumpi pret Dzelzs troni, pasludinot sevi par Vētru karali.
    • Meita, bijusi saderināta ar princi Dankanu Tārgārjenu.
    • Pavēlnieks Ormunds Barateons, Laionela mantinieks, apprecējies ar Raelli Tārgārjenu. Karaļa Džaharīsa II labā roka.

Pakļautie nami[]

  • Bolingu nams
  • Bakleru nams no Bronzvārtes
  • Kaferēnu nams
  • Kāronu nams no Naktsdziesmas
  • Koningtonu nams no Grifu Ligzdas
  • Dondarionu nams no Melnās ostas
  • Erolu nams no Sienakaudzes pils
  • Estermontu nams no Zaļakmenes
  • Fellu nams no Felvudas
  • Goveru nams
  • Grandisonu nams
  • Hastiju nams
  • Herstonu nams
  • Horpu nams
  • Kelingtonu nams
  • Lonmutu nams
  • Mertīnu nams
  • Morigenu nams no Vārnu Ligzdas
  • Masgudu nams
  • Pīsburiju nams
  • Penrouzu nams no Pergamentiem
  • Rodžersu nams
  • Selmiju nams no Hārvestholas
  • Stedmonu nams
  • Svonu nams
  • Svīgertu nams
  • Tārtu nams no Vakarpils
  • Trentu nams
  • Tadburiju nams
  • Vogstafu nams
  • Vensingtonu nams
  • Vaildu nams

Dzimtas koks[]

Nezināms
Barateons

{Aegons V
Tārgārjens}

Sers
{Harberts}
 
Nezināms
Barateons

{Raelle
Tārgārjena}

{Džaharīss II}

{Stefons
Barateons}
 
{Kasana
Estermonta}

{Aerīss II}
 
{Raella
Tārgārjena}

Vairākas
mīļākās
 
{Roberts I}
 
Serseja
Lanistera
 
Staniss
 
Selīse
Florenta
 
{Renlijs I}

{Raegars
Tārgārjens}
 
{Ēlija
Martella}

Mija
Akmens

{Džofrejs I}

Širīna
Barateona

{Viserīss
Tārgārjens}

Edriks
Vētra

Mīrsella

Daenerīsa
Tārgārjena

Gendrijs

Tommens I

Citi

Atsauces[]

  1. 1.0 1.1 Troņu spēle, pielikums
  2. The World of Ice & Fire, The Stormlands: House Baratheon.
  3. Troņu spēle, 6.nodaļa, Ketlīna.
  4. Karaļu cīņa, Prologs
  5. Troņu spēle, 4.nodaļa, Edards.
  6. The World of Ice & Fire, The Fall of the Dragons: Robert's Rebellion.
  7. Fire & Blood, Aftermath - The Hour of the Wolf.
  8. Fire & Blood, The Lysene Spring and the End of Regency.

Citās valodās

Advertisement