Dziesma par ledu un uguni Wiki
Advertisement
Maza padome

Mazās padomes zāle © Logan Feliciano, Fantasy Flight Games

Mazā padome ir padomdevēju grupa, kas palīdz Septiņu valstību karalim, Dzelzs troņa monarham, valdīšanā atkarībā no katra specialitātes vai jomas.

Amati un pienākumi[]

Mazās padomes sanāksmēs piedalās septiņi dažādi speciālisti:

  • Karaļa labā roka, galvenais karaļa padomdevējs un otrā ietekmīgākā persona karaļvalstī.[1]
  • Dižmestrs, Citadeles pārstāvis, kurš sniedz padomus par visu, kas attiecas uz valdīšanu.
  • Kases pārzinis, valsts kases un finanšu vadītājs.
  • Likumu pārzinis, karaļvalsts likumu eksperts.
  • Kuģu pārzinis, karaliskās flotes komandieris.
  • Čukstu pārzinis, spiegu un slepenas informācijas apgūšanas meistars.[2]
  • Karaļsardzes galvenais komandieris.[3]

Padomdevējus ieceļ karalis vai reģents. Iecelšanas iemesli var būt dažādi, piemēram, lai gūtu atbalstu no kādas noteiktas partijas vai reģiona. Reģenti un karaļvalsts aizstāvji piedalās mazās padomes sanāksmēs[4] un tajās var pievienoties arī citi padomu sniedzēji, kas nav septiņu padomdevēju sastāvā.[5]

Padomes galva ir karalis, kurš vienīgais var padarīt ikvienu padomes lēmumu par likumu. Ja karalis nav sasniedzis pilngadību, mazā padome var dot piekrišanu, ja ir vienisprātis ar karaļa lēmumiem.[6] Karaļa labā roka arī var izdomāt likumus karaļa vietā. Kad karalis kļūst pilngadīgs, viņš var iecelt amatos un atlaist padomdevējus pēc vēlēšanās.

Mazā padome drīkst pildīt ikdienišķos valdīšanas pienākumus bez karaļa klātbūtnes, ja tas nav ieinteresēts iedziļināties sīkumos.[7] Padomdevējus mēdz saukt par "pavēlniekiem", pat ja tiem nav titulu, pilis vai zemes. Mazās padomes biedru lojalitāte var nebūt piesaistīta karalim un tie var kalpot savu valdnieku labā.

Sanāksmes notiek privāti vienā no Sarkanā cietokšņa telpām.[8] Ja karalis nav atnācis uz sanāksmi, viņa vietā galda galā var sēdēt Labā roka. Sanāksmes telpu no ārpuses sargā Karaļsardzes bruņinieks. Mazās padomes biedriem ir arī savs galds pie Dzelzs troņa Lielajā zālē.[9]

Atsauces[]

  1. Troņu spēle, 4.nodaļa, Edards.
  2. Troņu spēle, 18.nodaļa, Ketlīna.
  3. Troņu spēle, 58.nodaļa, Edards.
  4. Zobenu vētra, 57.nodaļa, Daenerīsa.
  5. Zobenu vētra, 19.nodaļa, Tīrions.
  6. Troņu spēle, 57.nodaļa, Sansa.
  7. Troņu spēle, 27.nodaļa, Edards.
  8. Troņu spēle, 20.nodaļa, Edards.
  9. Troņu spēle, 43.nodaļa, Edards.

Citās valodās

Advertisement