Dziesma par ledu un uguni Wiki
Advertisement
Sothoryos

Sotorīsas kontinents pasaules kartē

Sotorīsa ir viens no četriem zināmajiem kontinentiem "Dziesma par ledu un uguni" pasaulē. Pārējie ir: Vesterosa, Esosa un Ultosa. Tas atrodas uz dienvidaustrumiem no Vesterosas un uz dienvidiem no Esosas pie Vasaras jūras. Sotorīsai austrumos ir Nefrīta jūra.

Ģeogrāfija[]

Sotorīsa ir liels, pilnībā neatklāts kontinents, kuru klāj briesmu pilni džungļi. Ziemeļu piekraste ir kartēta ar zināmajām izpostītajām pilsētām: Zametara, Jīna, Gogosa un Goroša, par kurām nav zināms gandrīz nekas. Vasaras salu atklājējiem varētu būt bijušas uzzīmētas Sotorīsas dienvidu kartes, kas paturētas noslēpumā.[1] Gisieši domā, ka Sotorīsa ir tikpat liela, cik Vesterosa. Ziemeļos ir vairāku salu grupa, Bazilisku salas, un Nātas sala.

Iedzīvotāji[]

Sotorīsieši tiek aprakstīti kā “raibas ādas krāsas puscilvēki”, kuru āda ir bieza ar brūniem un baltiem pleķiem.[2] Viņiem ir lieli kauli, milzīgi muskuļi, garas rokas, slīpas pieres, lieli zobi un ogļu melni mati. Viņu platie un plakanie deguni vairāk līdzinās purniem, kas atgādina zvēra seju. Gisieši uzskata viņus par ne īpaši gudriem, bet labiem karotājiem. Nav zināms par citām rasēm, kas apdzīvo Sotorīsu, vai arī tās ir izzudušas.

Vēsture[]

Sotorīsa ir pilna ar briesmām un slimībām, kas uzglūn no džungļu biezokņiem, tādēļ neviena civilizācija, izņemot Raibos cilvēkus, šeit nav ilgi dzīvojusi. Senās pilsētas Jīnas izcelšanās ir vislielākā mīkla Sotorīsas vēsturē, jo tās drupas esot senākas par pasauli. Ikviens mēģinājums atjaunot pilsētu beidzies ar neveiksmi.

Senās Gisas impērijas laikā tika uzceltas vairākas apmetnes uz Sotorīsas ziemeļu krastiem. Gisieši uzcēla Zametāras un Gorošas pilsētas ar augstiem mūriem, bet valīrieši nodibināja trīs kolonijas Baziliska ragā. Visas apmetnes un pilsētas laika gaitā tika izpostītas mēra, briesmoņu vai Raibo cilvēku sirojumu dēļ.[1]

Princese Nimērija un roinari lielās migrācijas laikā pieturējuši Sotorīsā un apmetušies Zametāras senajās drupās. Baziliska ragā viņi mēģinājuši nodibināt pilsētas, arī Jīnas drupās, tomēr viņus ātri pieveica vietējais klimats, parazīti un plēsēji. Roinari pēc tam vairs nav spēruši kāju Sotorīsā.

Atsauces[]

  1. 1.0 1.1 The World of Ice & Fire, Beyond the Free Cities: Sothoryos.
  2. Deja ar pūķiem, 52.nodaļa, Daenerīsa.
Pasaules reģioni

Citās valodās

Advertisement