Dziesma par ledu un uguni Wiki
Advertisement
Free cities map

Tīroša topogrāfiskajā kartē

Tīroša ir brīvā pilsēta Esosas rietumos, uz salas Šaurajā jūrā. Esosa ir viens no četriem zināmās pasaules kontinentiem (pārējie ir: Sotorīsa, Ultosa un Vesterosa) un Tīroša ir viena no deviņām neatkarīgajām pilsētvalstīm.

Tīroša ir bagāta un krāšņa tirdzniecības ostas pilsēta, kas izvietojusies uz salas Šaurajā jūrā un atrodas vistuvāk Vesterosai. Uz dienvidiem no pilsētas jūrā izkaisītas Pakāpienu salas, starp kurām tikpat pastāvīgi kā vētras siroja līsiešu un mīriešu pirāti.

Pilsētā valdīja arkons - no konklāva ievēlēts valdnieks. Konklāvu veidoja Tīrošas bagātākās un senākās dzimtas.[1]

Pilsētas izkārtojums[]

Tīrošu sargā augsti pilsētas mūri, kuru iekšējā konstrukcija būvēta no izkausēta melnā pūķakmens.[1] Izmēra ziņā Tīroša ir lielāka par pilsētu pie Saulespīķa.[2] Ostas līcī slejas novērošanas tornis jeb Asiņainais tornis un piestātnē izvietojusies milzīga tirdzniecības flote.[3]

Pilsētas ielas rotā sakrāli monumenti, kas veltīti dažādiem dieviem, jo Tīrošas kultūrā nav vienas noteiktas reliģijas. Starp tiem nozīmīgākie ir Piedzērušā Dieva strūklaka un trīsgalvainā dieva statuja Triosa tempļa priekšā.[4] R’llors, saukts Gaismas dievs, arī tiek pielūgts Tīrošā.[1]

Iedzīvotāji[]

Tīrošas ļaudis ir pazīstami ar savu mantkārību. Cīņa par varu pār Pakāpieniem un Apstrīdētajām zemēm allaž nodarbina Tīrošas augstmaņu prātus.[5] Tīrošieši mīl košas krāsas un nereti krāso pat savu sejas apmatojumu, piemēram, indigo vai zaļā tonī.[6] Radoši un izdomas bagāti šie ļaudis grezno ķiveres ar ornamentiem un izgudro īpašas spīdzināšanas iekārtas.[7] Tīrošas iedzīvotājs runā savā dialektā ar seno Augstvalīriešu akcentu.[8]

Ekonomika[]

Tīroša ir tirdzniecības pilsēta un tirgotāja amats šeit tiek turēts augstākā godā par militāro dienestu. Īsi pēc dibināšanas, Tīroša ātri uzplauka par bagātu tirgotāju pilsētu, pateicoties reti sastopamo jūras gliemju biznesam.[1]

Tīroša ir plaši izslavēta ar bumbieru brendiju un iecienīts vietējo gardums ir "meduspirkstiņi" - konditorejas izstrādājums, ko cep tikai šajā pilsētā.[9] Tīrošiešu bruņu meistari izgatavo fantastiskas ķiveres putnu un zvēru formās ar dārgmetāliem.[10]

Pilsēta ir arī cieši saistīta ar vergu tirdzniecību. Viņi pasaulē ir pazīstami kā īpaši nežēlīgi vergu turētāji un pat kuģo līdz Mūrim, lai noķertu mežoņus un pārdotu kā vergus. Tīrošā vergu ir trīsreiz vairāk kā brīvo ļaužu. Lielā skaitā pilsētu apdzīvo arī algotņi.[1]

Vēsture[]

Tīrošas vietā uz salas sākotnēji bijusi militārā nometne. Tie bija valīriešu brīvļaudis, kas ieradās un uzcēla fortu, lai kontrolētu kuģu satiksmi Pakāpienos. Par to liecina gan valīriešu raksti, gan melnais pūķakmens senajos pilsētas nocietinājumos. Drīz pēc pilsētas dibināšanas, pie tās mūriem akmeņainajā krastā tika atrasta reta jūras gliemju šķirne. Tie izdala vielas, no kurām, pareizi apstrādājot, var iegūt dziļu tumšsarkanu nokrāsu, kas ātri kļuva par iecienītu krāsu Valīriešu aristokrātu vidū. Uz Tīrošu brauca tirgotāju bari un krāsu meistari, lai pievērstos gliemju audzēšanai un krāsvielu biznesam, kas ar laiku ļāva pilsētai uzplaukt par nozīmīgu tirdzniecības centru. Tīrošiešu krāsotāji un alķīmiķi iemācījās iegūt dažādas retas krāsas variējot gliemju uzturu. Gadsimtiem ejot, iegūstamo krāsu spektrs kļuva arvien plašāks un daudzveidīgāks, un košās Tīrošas krāsas pasūtīja bagāti lordi un lēdijas no visas pasaules. Līdz ar bagātības iemantošanu tīrošieši sāka izrādīt savu statusu, ģērbjoties izteikti spilgtās drānās un krāsojot matus sarkanos, zaļos un zilos toņos.[1]

Atsauces[]

  1. 1.0 1.1 1.2 1.3 1.4 1.5 The World of Ice and Fire, The Free Cities: The Quarrelsome Daughters: Myr, Lys, and Tyrosh.
  2. Vārnu dzīres, 2.nodaļa, Sardzes kapteinis
  3. Vārnu dzīres, 35.nodaļa, Semvels
  4. Deja ar pūķiem, 33.nodaļa, Tīrions
  5. Zobenu vētra, 38.nodaļa, Tīrions
  6. Troņu spēle, 18.nodaļa, Ketlīna
  7. Karaļu cīņa, 55.nodaļa, Ketlīna
  8. Deja ar pūķiem, 1.nodaļa, Tīrions
  9. Troņu spēle, 54.nodaļa, Daenerīsa
  10. The Hedge Knight

Citās valodās

Advertisement