Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki

Yedi Krallık'ta veraset gelenekleri belirsiz, yazılı olmayan ve yoruma açıktı. Erkeği tercih eden primogenitür gelenektendi ancak uyulmasına gerek yoktu. Bir erkeğin en büyük oğlu varisti ve sırada diğer oğulları vardı. Bir adamın kızları veraset sırasında adamın kardeşlerinden önce geliyordu. Tek istisna veraset kanunlarının Rhoyne geleneklerine dayandığı Dorne idi. Dorne'da veraset çocuğun cinsiyetine değil, doğum sırasına dayanıyordu. Ancak ilk doğan erkek tercihine rağmen lordlar genç bir çocuğu veya başkasının çocuğunu varis seçebiliyordu. Belirli bir varis olmadığında bir dul topraklara hak koyabiliyordu. İddialar ayrıca bir lordun metbusuna sunulabiliyordu. Piçler yasal hale getirilmediği sürece miras alamıyordu. Ancak yasal olduklarında bile doğum sırasına göre mi yoksa asıl çocuklardan sonra mı geldikleri belli değildi.

Targaryen Hanedanı hükmü sırasında Demir Taht'ın veraset gelenekleri normal geleneklerden farklıydı. En başta kadın veraseti problemli olmamasına rağmen Kral I. Jaehaerys Targaryen'ın en büyük oğlu Prens Aemon öldüğünde sorun ortaya çıktı. Aemon'un tek çocuğu Rhaenys adında bir kızdı ancak tahtın yeni varisi olarak Rhaenys'i seçmek yerine Kral I. Jaehaerys, sıradaki en büyük oğlu Prens Baelon'u seçti. Baelon'un ölümünden sonra Westeros lordlarının veraset için oy kullandığı bir Büyük Konsey toplandı. İki büyük iddiacılar Rhaenys'in oğlu Laenor ve Baelon'un oğlu Viserys idi. Laenor daha kıdemli bir soydan gelmesine rağmen lordlar bir erkek soyunun kadın soyundan değerli olduğunu düşündü ve Demir Taht'ın bir kadın veya onun erkek soydaşlarına gitmeyeceği konusunda fikirb belirtti. İronik şekilde tahtı aldıktan sonra Viserys ikinci bir evlilikten sağlıklı üç oğlu olmasına rağmen kızı Rhaenyra'yı varisi ilan ederek bu fikirleri göz ardı etti. Bu karar nihayetinde Ejderhaların Dansı olarak bilinen bir iç savaşa yol açtı.

Advertisement