Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
Bu makalenin orijinal adı: Others
John Picacio the Others

Ötekiler, John Picacio ©

Ötekiler veya akgezegenler,[1] soğuk tanrılar,[2] ak gölgeler[2] ve soğuk gölgeler,[3] Sur'un ötesinde bulunan insansı varlık türüydü. Sekiz bin yıldır görünmedikleri için soylarının tükendiği düşünülüyordu.

Görünüm ve özellikler[]

Ötekiler süt kadar soluk ciltleriyle uzun ve sıskaydı.[4] Buz gibi yanan[4] veya mavi yıldızlar gibi parlayan[2] şeklinde tasvir edilen soğuk mavi gözleri vardı. Ötekiler soluk mavi kana ve süt beyaz cam gibi parlak kemiklere sahipti.[3]

George R. R. Martin, Ötekiler'i şöyle tasvir etmişti: "onlar garip, güzel... şöyle düşünün, buzdan yapılma Sidhe, öyle bir şey... farklı bir yaşam türü... insandışı, zarif, tehlikeli."[5] Yaşlı Dadı, Ötekiler'i "ölü şeyler" olarak tasvir etmesine rağmen[6] Martin onların ölü olmadığını belirtti.[5] Ancak Gece Kralı'nın kraliçesinin mavi gözleri ve soluk cildi nedeniyle bir Öteki olduğuna inanılıyordu ve bu yüzden "ceset kraliçe" lakabını almıştı.[7][8]

Marc Simonetti an Other ice sword

Mavi gözlü bir Öteki bir kristal kılıcı tutuyor, Marc Simonetti ©

Ötekiler her adımlarında renk değiştiren narin, reflektif ve kamuflaj sağlayan zırh giyiyordu. Çizgi roman sanatçısı Tommy Patterson'a göre Martin "reflektif, kamuflaj sağlayan zırh etrafındaki şeylerin imajını bir gölcük gibi alabiliyor" demişti.[5]

Ötekiler ince kristal kılıçlarıyla daha üstün kılıç ustaları gibi görünüyordu.[4] Soluk kılıçlar zincir zırhı sanki ipekmiş gibi kesme yeteneğiyle oldukça keskindi.[4] Kılıçlar ay ışığıyla hayata geliyor ve soluk mavi bir ışık saçıyordu.[4][3] Kılıç bir çelik kılıçla temasa geçtiğinde metal sesi yerine bir hayvanın acı içinde çığlık atması gibi ince yüksek bir ses çıkıyordu.[4] Kılıçlar bir meşalenin ateşiyle yan yana geldiğinde bir iğne keskinliğinde ses duyuluyordu.[3] Martin'e Ötekiler'in kılıçlarının hangi maddeden yapıldığı sorulduğunda cevap şuydu: "Buz. Ama normal buz değil. Ötekiler buzla hayal edemeyeceğimiz şeyler yapabilir ve bir şeyler üretebilir."[9] Ötekiler'in kılıçları oldukça soğuktu ve metal bir kılıcı buzla kaplayıp paramparça edebiliyordu.[4][10]

Ötekiler ölü insan ve hayvanları wight'lar olarak yeniden canlandırabiliyordu.[11] Ötekiler'in ölüleri canlandırmasını önleyen tek şey cesetlerin yakılmasıydı.[10] Martin, Ötekiler'in canlandırılmış insan ve hayvanları bir warg veya derideğiştiren gibi kontrol edip edemediğini açıklamayı reddediyordu.[12] Ötekiler'in ayılar, ulukurtlar, mamutlar ve atlar gibi ölü hayvanların cesetlerine bindiğinin hikayeleri vardı.[10] Hatta bazılarında Ötekiler'in dev buz örümcekleri sürdüğü geçiyordu.[10]

Ötekiler buzda hafifçe hareket ediyor ve yürüdüklerinin izini bırakmıyordu.[3][13] Hareketleri yıldırım hızında ve zarif olabiliyordu.[3] Beraberlerinde aşırı soğuk onlara eşlik ediyordu[4][3] ancak Ötekiler'in sadece soğuk olduğunda mı ortaya çıktığı yoksa soğuğu kendilerinin mi getirdiği bilinmiyordu.[14][10] Onlar etrafta olduğunda ayrıca beyaz sis ortaya çıkıyordu.[15] Kar fırtınaları veya sis sırasında ortaya çıkabiliyor ve hava açıldığında eriyip kayboluyorlardı.[10] Güneş ışığından kaçınıyor ve geceleri ortaya çıkıyorlardı[10][16][15] ancak yine bazı hikayeler gelişleriyle gecenin ortaya çıktığını anlatıyordu.[10] Demir ve ateşten nefret ettikleri söyleniyordu.[6] Ötekiler'in konuştuğu lisan bilinmiyordu ancak konuşmalarının "bir kış gölünde buzun çatlaması" ve gülüşlerinin ise "buz parçaları kadar keskin" olduğu tasvir ediliyordu.[4]

Yaşlı Dadı'ya göre Ötekiler, "damarlarında sıcak kan olan her canlıdan" nefret ediyordu.[6] Stannis Baratheon onlara "buz, kar ve soğuktan olma şeytanlar" diyordu.[17] Kızıl rahibe Melisandre, Ötekiler'in R'hllor'a karşı ebedi savaş süren karanlık, soğuk ve ölümün kötücül tanrısı olan Yüce Öteki'nin "soğuk çocukları" olduğunu düşünüyordu.[18] Patterson'a göre, "[Martin], [Ötekiler'in] e olmadığı hakkında çok konuştu ancak söyledikleri cümleye dökmekte zor şeyler."[5] Özgür halk, Ötekiler ve wight'larının yaşamı veya daha detaylı olarak sıcaklığı koklayabildiğini düşünüyordu.[19] Yaşlı Dadı'nın hikayelerine göre özgür halk, Yedi Krallık'tan çaldıkları kadınları Ötekiler'e veriyordu ve Uzun Gece sırasında Ötekiler yarı insan çocuklar doğurmak için onlarla yatıyordu.[20] Eşlerine göre Craster oğullarını "beyaz soğukla" gelen "tanrılar" dediği Ötekiler için bırakıyordu ve oğlu olmadığında koyun götürüyordu.[2] Craster'ın eşleri, Craster'ın oğullarının Ötekiler olduğuna inanıyordu.[14] Craster kendine dindar birisi diyordu ve Ötekiler ile wight'larının saldırılarından korkmaması gerektiğini düşünüyordu.[14]

Ötekiler'in antik yazılarda kayda geçmiş çok az zayıflığı vardı. Birisi ejderhacamı[21] olarak da bilinen obsidyen ve diğeri ise "donmuş ateşti".[17] Antik yazılar ayrıca bazılarının Valyria çeliği olduğunu düşündüğü "ejderhaçeliği" detayını da geçiyordu.[10][10] Valyria çeliğinin bir Öteki'yi öldürme yeteneği hakkında soru aldığında Martin: "Gece Nöbetçileri de bilmek ister." cevabını vermişti.[22] Ateşin, Ötekiler'i uzaklaştırdığı biliniyordu.[10] Mance Rayder ve eşi Dalla, Sur'un Ötekiler'in Yedi Krallık'a geçmesini önlediğini düşünüyordu.[23]

Tarih[]

Şablon:Ayrıca bakınız

White walkers by reneaigner

Akgezen, Rene Aigner ©

Efsaneye göre Ötekiler altı veya sekiz bin yıl önce Sonsuz Kış Diyarı'ndan gelmiş ve beraberlerinde bir nesil, Uzun Gece, süren soğuk ve karanlık getirmişti. Ölü insanlar ve hayvanları kendilerine hizmet etmesi için canlandırmıştı.[6] Şafak Savaşı'nda son kahraman tarafından mümkün olan bir ittifak sayesinde Gece Nöbetçileri'nin ilk adamları ve ormanın çocukları tarafından yenilmişlerdi.[24][8] Ötekiler ve ormanın çocukları arasında görünenden daha yakın bir ilişki olup olmadığı sorulduğunda Martin mümkün olabileceğini ve konunun hikayede daha sonradan keşfedileceğini söylemişti.[25] Essos'un Uzak Doğu bölgesinden bazı hikayelerde Uzun Gece'nin Işıkgetiren'i taşıyan Azor Ahai'nin liderliğiyle bittiğine inanılıyordu.[26]

On üçüncü Gece Nöbetçileri Lord Kumandanı olan Gece'nin Kralı'nın soluk ciltli ve mavi gözlü bir kadınla evlendiğinden bahsediliyordu. Ötekiler'in özelliklerine uyan bu kadın bir büyücüydü. Onu Nightfort'a getirdikten sonra kendini kral ve onu kraliçe ilan eden Gece'nin Kralı, Gece Nöbetçileri'nin yeminli kardeşlerini emri altına soktu. On üç yıllık bir hükümden sonra Ötekiler'e kurbanlar yaptığı öğrenildiğinde Kış Kralı Ezici Brandon ve Sur'un Ötesindeki Kral Joramun'un işbirliğiyle ortadan kaldırıldı.[7][8]

Yüce Üstat Fomas, Antiklerin Yalanları adlı eserinde Ötekiler'in çok uzak kuzeyde yaşayan bir İlk İnsan kabilesi olduğundan bahsetmişti. Fomas, Uzun Gece'nin şu anki yabanılların atası olan bu insanları güneye göç etmeye zorladığını anlatıyordu. Yıllar sonra haklarındaki hikayelerde daha da canavarımsı hale geldiler çünkü Gece Nöbetçileri ve Stark'lar kahraman olarak görünmek istiyordu. Ancak Antiklerin Yalanları; Valyria, Menzil ve Batı Toprakları hakkında hatalı iddialar içerdiği için günümüzde az değer görüyordu.[24]

Sur, Westeros halkını kuzeyin tehditlerinden, özellikle Ötekiler,[27] korumak üzere inşa edilmişti.[8] Ancak Ötekiler, Uzun Gece'den beri ortalıkta yoktu ve artık küçük çocukları korkutmak için anlatılan peri masalları haline gelmişti.[3] Bazı insanlar hiç varolmadıklarını düşünüyordu.[28] Sıklıkla "Ötekiler gözünü alsın" gibi hakaretlerde kullanılıyorlardı.[20]

Son olaylar[]

Taht Oyunları[]

Waymar Others

Sör Waymar Royce, Ötekiler'i keşfediyor, Amok ©

Sur'un ötesinde bir görev sırasında Sör Waymar Royce buzlu bir lisanda konuşan en az beş Ötekiler grubuyla yüzleşti. Waymar, Ötekiler'den biriyle düello yaptı ancak kılıcı paramparça olduğunda kör kaldı. Gülen grup, Waymar'ı öldürdü ve ardından bir wight olan korucu, Will'e saldırıp onu öldürdü.[4]

Lord Kumandan Jeor Mormont, Kara Kale'de Tyrion Lannister ile yaptığı sohbette Kıyıdaki Doğugözcüsü yakınındaki sahilde balıkçıların ak gezenleri gördüğünü söyledi. Ancak Tyrion mitik bakalyarolardan bahsederek bunu es geçti.[29]

Yaşlı Dadı ak gezenlerin ormanlarda gezdiği Uzun Gece'yi Bran Stark'a anlattı.[6]

Kurt Ormanı'nda gezdiği sırada Bran, kendini esir almak veya kuzeye dönüp Sur'un Ötesindeki Kral Mance Rayder'a satmak arasında gidip gelen altı yabanıl ve Gece Nöbetçileri kaçağıyla karşılaştı. Ak gezenlerle karşılaşma korkusuna kapılan grup kuzeye gitmemeye karar verdi.[30]

Kralların Çarpışması[]

Craster'ın Kalesi'nde Gilly, Jon Kar'a Craster'ın oğullarını soğuk tanrılara verdiğini söyledi ve Jon bahsettiklerinin Ötekiler olduğunu anladı.[2]

Kılıçların Fırtınası[]

Samwell Dragonglass

Samwell Tarly bir obsidyen hançer taşıyor, Amok ©

İlk İnsanların Yumruğu'nda kamp kuran Gece Nöbetçileri, Ötekiler olduğunu işaret eden üç ses duydu. Gecenin kardeşleri ardından wight'lar tarafından saldırıya uğradı.[3]

Hayatta kalanlar lanetli ormandan Craster'ın Kalesi'ne giderken bir Öteki, Grenn'in meşalesini düşürdü ve Küçük Paul'u öldürdü. Samwell Tarly, Öteki'nin boğazına ejderhacamı hançeri soktu ve birinin ayağının altında buzun çatırdamasına benzer bir ses duydu. Öteki'nin zırhı, eti ve kemikleri erimeye başladı ve hiçbir şey kalmayana kadar devam etti.[3] [3] Sam ardından Katil Sam lakabını aldı ancak bundan hoşlanmadı.[14][31]

Craster'ın Kalesi isyanı sırasında Craster'ın eşlerinden biri, Craster'ın oğullarının Gilly'nin yeni doğanı için geleceğini söyledi.[14]

Sur'un altındaki savaş sırasında Mance Rayder, Jon'a özgür halkı Ötekiler ve wight'larından korumak için Sur'un güneyini götürdüğünü açıkladı.[23]

Kargaların Ziyafeti[]

Sam, Kara Kale kütüphanesinde araştırma yaparken Ötekiler hakkında sınırlı bilgiye ulaştı.[10]

Ejderhaların Dansı[]

Tormund'un dört bin yabanılı Sur'dan geçerken artık Gece Nöbetçileri Lord Kumandanı olan Jon Kar ve Tormund ortak düşmanları olan Ötekiler hakkında konuştu. Jon yabanıllar Sur'a doğru gelirken Ötekiler'in onları rahatsız edip etmediğini sorduğunda Tormund yol boyunca yanlarında olduklarını ancak özgür halka saldırmadıklarını söyledi.[15]

Game of Thrones[]

Other HBO WhiteWalker

Game of Thrones'ta bir Ak Gezen

Romanlarda yer alan Ötekiler ve HBO'nun uyarlaması Game of Thrones arasında kayda değer farklılıklar vardı. Dizi uyarlamasında Ötekiler sadece "Ak Gezenler" olarak biliniyordu. Winter Is Coming için sesli yorumda yapımcılar David Benioff ve D. B. Weiss bu farklılığın Ötekiler ve dizideki diğer insanlardan bahsederken kullanılan "ötekiler" arasında karışıklığa yol açacağı için olduğunu belirtti. Ek olarak George R. R. Martin değişikliğin yapım sürecinin erken aşamalarında ABC'nin Lost dizisinde yer alan Ötekiler ile karışmaması adına yapıldığını söyledi.[32]

Kitap serisinde Martin'in tasvir ettiği garip güzelliğin aksine Game of Thrones dizinde yer alan Ak Gezenler korkutucu ve zayıf görünüme sahipti. İkinci sezonun onuncu ve final bölümü olan "Valar Morghulis"'te Ötekiler cildi olmayan ve kemik ile kaslarının ise buz ve kardan yapılma olduğu öü adamlar gibi tasvir edilmişti. Gözleri parlak mavi olan yaratıklar çok az zırh giyiyordu ve kamuflajları yoktu.[33] "Oathkeeper" bölümünde birçok Ak Gezen tamamen siyah giyinmişti.[34]

Ötekiler tarafından konuşulan lisan kitap serisinde isimsiz olmasına rağmen dizide Skroth şeklindeydi.[35][36] David J. Peterson tarafından birinci sezonun ilk bölümü için yaratılmış olmasına rağmen sonradan kullanılmadı. Lisanın "kırılan buz" ve "oldukça keskin" olduğu söyleniyordu.[35][36]

Game of Thrones dizisinde Ak Gezenlerin lideri, Night King (Gece Kralı) olarak biliniyordu. İlk olarak "Oathkeeper" bölümünde Craster'ın son oğlunu dönüştürürken görülmüş ve ardından beşinci sezonda "Hardhome" bölümünde gözüktü. Kafasında doğal bir taç oluşturan küçük buz boynuzlarla diğerlerinden farklıydı.[37] HBO İzleyici Rehberi'nde "Oathkeeper" için özet kısmında en başta karakter, romanlarda birkaç kez bahsedilen Gece'nin Kralı şeklinde gösterildi ancak sonradan kaldırıldı. Bunun bir hata yüzünden mi yoksa büyük bir spoiler mı olduğu bilinmiyordu.

Romanlarda Ötekiler'in geçmişi çok açıklanmamasına rağmen altıncı sezonun "The Door" bölümünde Bran Stark'ın görüsünde ormanın çocuklarının İlk İnsanlar'ın işgaline karşı savunma için yakalanmış bir İlk İnsan'ı dönüştürerek bir Öteki yaptığı görülüyordu.[38]

Alıntılar[]

Themico the Other

Bir Öteki, TheMico ©

Öteki, Will'in bilmediği bir dilde bir şey söyledi; sesi bir buz gölünde kırılan buz gibiydi ve kelimeleri alaycıydı.[39]

Will'in düşünceleri

Ötekiler, ormanın çocukları kadar ölü, sekiz bin yıldır yoklar. Üstat Luwin sana neden hiç yaşamadıklarını anlatacak. Yaşayan hiç kimse bir tanesini görmedi.[40]

Eddard Stark, Catelyn Stark'a

Eğer Ötekiler bizim için gelirse okçuları olması için dua ediyorum çünkü siz ok hedefinden başka bir şey değilsiniz.[41]

Alliser Thorne, Gece Nöbetçileri'ne yeni katılanlara

Ötekiler sadece bir hikaye, çocukları korkutmak için. Eğer hiç yaşamışlarsa sekiz bin yıldır ortada yoklar.[11]

Jon Kar'ın düşünceleri

Soğuk tanrılar. Gecede olanlar. Ak gölgeler.[2]

Gilly, Jon Kar'a

Tahtanın ak gezenleri, soğuk gölgeler, bir çocukken onu ciyaklatan ve titreten hikayelerin canavarları, dev buz örümceğine binenler, kana aç olan...[3]

Samwell Tarly'nin düşünceleri

Tanrıya inanan bir adam böyle şeylerden korkmamalı. Buraya geldiğinde o Mance Rayder'a da söyledim. Hiç dinlemedi, kılıç ve lanet ateşinizle siz kargalardan daha çok değil. Beyaz soğuk geldiğinde hiçbiri size yardım etmeyecek. O zaman sadece tanrılar yardım edecek. Tanrılarla aranız iyi olsa iyi olur.[14]

Craster, Gece Nöbetçileri'ne

Melisandre: Meftulüm bu wight'ları canlandırıyor ancak sadece birer ölü etler. Çelik ve ateş işlerini bitirir. Ötekiler dediğiniz çok daha fazlası.
Stannis: Kar, buz ve soğuktan yapılma şeytanlar. Antik düşman. Önem arz eden tek düşman.[17]

Melisandre ve Stannis Baratheon, Samwell Tarly'e

Hiçbir zaman uzak değiller. Gündüz ortaya çıkmazlar, eski güneş parlarken hayır ama gittiklerini sanma sakın. Gölgeler asla gitmez. Onları görmüyor olabilirsin ama her zaman topuklarına yapışırlar.[15]

Tormund, Jon Kar'a

Notlar ve referanslar[]

  1. Buz ve Ateşin Dünyası, The Stormlands: The Coming of the First Men.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 Kralların Çarpışması, Bölüm 23, Jon III.
  3. 3,00 3,01 3,02 3,03 3,04 3,05 3,06 3,07 3,08 3,09 3,10 3,11 Kılıçların Fırtınası, Bölüm 18, Samwell I.
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 4,4 4,5 4,6 4,7 4,8 4,9 Taht Oyunları, Prolog.
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 A Game of Thrones: The Graphic Novel, Volume 1
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 6,4 Taht Oyunları, Bölüm 24, Bran IV.
  7. 7,0 7,1 Kılıçların Fırtınası, Bölüm 56, Bran IV.
  8. 8,0 8,1 8,2 8,3 Buz ve Ateşin Dünyası, The Wall and Beyond: The Night's Watch.
  9. "Interview with the Dragon" Copyright © 2003 Robert Shaw.
  10. 10,00 10,01 10,02 10,03 10,04 10,05 10,06 10,07 10,08 10,09 10,10 10,11 Kargaların Ziyafeti, Bölüm 5, Samwell I.
  11. 11,0 11,1 Taht Oyunları, Bölüm 52, Jon VII.
  12. So Spake Martin: Conjose (August 29, 2002)
  13. Ejderhaların Dansı, Bölüm 13, Bran II.
  14. 14,0 14,1 14,2 14,3 14,4 14,5 Kılıçların Fırtınası, Bölüm 33, Samwell II.
  15. 15,0 15,1 15,2 15,3 Ejderhaların Dansı, Bölüm 58, Jon XII.
  16. Ejderhaların Dansı, Bölüm 7, Jon II.
  17. 17,0 17,1 17,2 Kılıçların Fırtınası, Bölüm 78, Samwell V.
  18. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 25, Davos III.
  19. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 46, Samwell III.
  20. 20,0 20,1 Taht Oyunları, Bölüm 1, Bran I.
  21. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 43, Arya VIII.
  22. So Spake Martin: Magic, the Darrys, and POVs (February 28, 2002)
  23. 23,0 23,1 Kılıçların Fırtınası, Bölüm 73, Jon X.
  24. 24,0 24,1 Buz ve Ateşin Dünyası, Ancient History: The Long Night.
  25. So Spake Martin: Asshai.com Interview in Barcelona (July 28, 2012)
  26. Buz ve Ateşin Dünyası, The Bones and Beyond: Yi Ti.
  27. Ejderhaların Dansı, Bölüm 44, Jon IX.
  28. Taht Oyunları, Bölüm 4, Eddard I.
  29. Taht Oyunları, Bölüm 21, Tyrion III.
  30. Taht Oyunları, Bölüm 37, Bran V.
  31. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 75, Samwell IV.
  32. So Spake Martin: Stockholm and Archipelacon Report (June 28, 2015)
  33. Game of Thrones, 2. Sezon, "Valar Morghulis".
  34. Game of Thrones, 4. Sezon, "Oathkeeper".
  35. 35,0 35,1 Entertainment Weekly: 'Game of Thrones': How producers pulled off 'Blackwater' (May 27, 2012)
  36. 36,0 36,1 ‘Game of Thrones’ language creator explains why White Walkers don’t speak
  37. Game of Thrones, 5. Sezon, "Hardhome".
  38. Game of Thrones, 6. Sezon, "The Door".
  39. Taht Oyunları, Prolog.
  40. Taht Oyunları, Bölüm 2, Catelyn I.
  41. Taht Oyunları, Bölüm 19, Jon III.

Şablon:Yaratıklar

Advertisement