Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
House Marbrand
Addam Marbrand
City Watch
AddamMarbrand by Kevin McCoy
Sör Addam Marbrand, Kevin McCoy ©

Unvan(lar) Sör[1]
Şehir Muhafızları Kumandanı[2] (önceden)
Bağlılık Marbrand Hanedanı[3]
Lannister Hanedanı
Kral'ın Şehri'nin Şehir Muhafızları (önceden)
Selef Jacelyn Bywater
Halef Osfryd Karakazan
Kültür(ler) Batı Toprakları
Doğum tarihi Külizi[4]
Baba Damon Marbrand
Kitap(lar) Taht Oyunları (görüldü)
Kralların Çarpışması (görüldü)
Kılıçların Fırtınası (görüldü)
Kargaların Ziyafeti (görüldü)
Ejderhaların Dansı (ekler)

Oyuncu B.J. Hogg
Dizi Game of Thrones: 1. Sezon

Sör Addam Marbrand, Marbrand Hanedanı'ndan bir şövalye ve Külizi'nden Lord Damon Marbrand'in oğlu ve varisiydi. Casterly Kayası Lordu Tywin Lannister'ın hizmetindeki ana şövalyelerden biriydi.[3]

Görünüm ve karakter[]

Addam omuz hizasında koyu bakır saçlara sahip uzun biriydi.[5][6] Cesur[7] ve karizmatik[8] olan Addam muhteşem bir at binicisi ve kılıç ustasıydı.[7] Başkalarının bile isteye savaşa arkasından gideceği yiğit bir kumandan olarak tanımlanıyordu.[9] Addam, Kral Muhafızları'ndan Sör Jaime Lannister ile yakın arkadaştı.[10]

Addam yakılmış bronzlu zırh giyiyor ve göğüs zırhında Marbrand'lerin yanan ağacını taşıyordu.[5] Addam yanan ağaçla süslenmiş bronz renkli süslü koşum takımıyla cesur kızıl bir at sürüyordu.[7] Bronz renk[7] ve duman grisi bir pelerine sahipti.[11]

Tarih[]

Addam gençliğinde Casterly Kayası'nda bir katipti ve Sör Jaime Lannister'ın çocukluk arkadaşıydı.[12]

Son olaylar[]

Taht Oyunları[]

Addam Marbrand

Addam Marbrand, Roman V. Papsuev © Fantasy Flight Games

Tyrion Lannister, Catelyn Stark tarafından tutsak edildiğinde babası Lord Tywin Lannister sancaklarını çağırdı ve Nehir Toprakları'nı yağmaladı. Tywin'in atlılarını[13] komuta eden Addam, Catelyn'in oğlu Robb Stark'ın geçişyolundan aşağıya bir Kuzey ordusu yürüttüğünü rapor etti. Tywin, Lannister ordusuyla kuzeye giderken Addam'a geri çekilme ve rakip gücü rahatsız etme emri verdi.[1] Addam'ın gözcüleri İkizler etrafındaki alanı yağmaladı ve savaşın açılış haftalarında Frey Hanedanı'nın askerlerine karşı çatıştı. Catelyn amcası Sör Brynden Tully'e Addam'ın askerlerinin Robb'un gücünü İkizler'de ikiye ayırdığı haberini öğrenmemeleri görevini verdi.[13]

Addam, Yeşil Çatal Savaşı'nda Tywin'in sağ kanadını yönetirken güç sayısı dört bin atlı asker ve aralarında Sör Flement Brax ile Crakehall ve Mısırtarlası'ndan adamlar olan Tywin'in şövalyelerinin üçte biriydi.[5] Zaferlerinden sonra Addam; Lord Medger Cerwyn, Sör Wylis Manderly, Harrison Karstark, dört Frey'in yakalanması ve Lord Halys Hornwood'un ölümünü Tywin'e haber etti. Tutuklular, Robb'un Nehirova'yı yeniden almak için atlı gücünün çoğuyla İkizler'i geçtiğini onayladı.[5]

Tywin, Fısıltılı Orman ve Kamplar'da yenilgilerden sonra bir konsey kurdu. Addam bir anlaşma fikrine karşı çıktı ve Stark ordusuna karşı yürümelerini önerdi. Tywin ordusunu Harrenhal'a gönderdi ve Addam'ın atlılarının hareketlerini izlemelerine izin verdi. Tywin, Tyrion'u temsili Kral Eli yaptığında Addam, Tyrion'un tavsiye ettiği alternatifler arasındaydı.[14]

Kralların Çarpışması[]

Addam, Beş Kralın Savaşı sırasında Tywin'in güçleri Harrenhal'dan ayrıldığında ilk ayrılanlar arasındaydı. Addam, Wesse tarafından Tywin'in en iyi kumandanlarından biri olarak görülüyordu.[7] Kızıl Çatal'ı geçmeye çalışarak Tywin'e katılmak üzere batıya at sürdü ancak Geçitler Savaşı'nda üç kez geç bırakıldı.[15] Geçişi engellendiğinde Tywin, Stannis Baratheon tarafından ani bir saldırının haberini aldığında güçlerini güneye, Kral'ın Şehri'ne götürdü. Addam devamında yaşanan Karasu Savaşı'nda kendini kanıtladı ve Kral I. Joffrey Baratheon tarafından tanındı.[6]

Kılıçların Fırtınası[]

Karasu'dan sonra Addam, Tywin tarafından Kral'ın Şehri'nin Şehir Muhafızları Kumandanı yapıldı. Tyrion doğal bir lider olduğu için yabancı olmasına rağmen tayin seçimini zekice buldu. Addam süslü siyah bir göğüslük ve altın bir pelerin aldı.[9]

Addam kırk dört altın pelerinliye maaş vermekte endişeliydi ancak Kraliçe Cersei Lannister'ın emriyle hiçbirini gözardı etmemeye izni yoktu. Tywin ayrıca Kral'ın Şehri İsyanı'nda kaybolan yaver Tyrek Lannister'ı bulamadığı için Addam'a kızgındı.[9] Daha sonradan isyanlardan birisi sırasında öldürülen Yüce Rahip'in tacından kristaller buldu. Karasu'da kaçanlar kışlaya geri döndüğünde Tywin yeniden kaçmalarını önlemek için Addam'a dizlerini kırmayı ve diğerlerine örnek olması için dilenci olarak bırakılmalarını emretti.[16]

Addam, Sansa Stark ve Tyrion Lannister'ın düğününe katıldı[17] ve Lannister grubuna siyasi ağırlık katmak için Dorne delegesiyle buluşan grupta Tyrion'a eşlik etti.[2] Margaery Tyrell ile kraliyet evliliğinden önce Joffrey'e bir çift gümüş mahmuz verdi ve krala yeni Valyria çeliği kılıcı Dul Kuyruğu'na dikkat etmesini söyledi.[18] Addam çiftin Yüce Baelor Septi'nde evlenmesinden sonra onlara bir muhafız verdi. Şövalye evlilik ziyafetlerinden sonra Kızıl Kale'de şerefe içmeyi planlıyordu ancak bunu yapamadan önce Joffrey boğularak öldü.[19]

Addam'ın adamları Tyrion, yaveri Podrick Payne ve Sansa Stark'ın nedimelerini Joffrey'i zehirleme şüphesiyle göz altına aldı. Ortadan kaybolan Sansa'yı aramakla görevlendirildi ve duruşmaya çıkarıldığında Tyrion'u korumakla sorumluydu. Tywin çoğunluğunun Tyrion'a karşı ifade vereceğini bildiği için Kral Muhafızları'nı göndermedi ve düzgün düşünemedi.[20] Addam duruşmanın son gününde Tyrion'a eşlik etti.[21]

Sör Jaime Lannister, Kral'ın Şehri'ne döndüğünde Vargo Hoat'ın Zollo'ya emir verip Jaime'nin kılıç elini kestirmesi yüzünden Addam'dan son eliyle pratik yapmasına yardım etmesini istedi.[22] Geçmişleri yüzünden Addam'ı seçti ve kılıçla zayıflığını ortaya çıkarmayacağına güvendi. Addam kolaylıkla Jaime'ye üstün geldi ve onu üç kez silahsız bırakıp birçok yerini morarttı.[12]

Kargaların Ziyafeti[]

Sör Addam ve Şehir Muhafızları, oğlu Tyrion'un elinde öldükten sonra Tywin Lannister'ın cezanesinde görev aldı. Tyrion'un nasıl kaçtığını anlamaya çalışan Addam ve Jaime, Rugen adlı bir zindancıyla bağlantısını çözdü[23] ancak İpek Sokağı boyunca yer alan genelevlerde onu bulamadı.[24] Jaime, Addam'a Kral I. Tommen Baratheon'un gardiyanları ve yemeğini tatmayı organize etme görevi verdi.[25] Sör Kevan Lannister, Nehir Toprakları'nda haydutları avlamak için Kral'ın Şehri'nden ayrılmayı planladığında Jaime başarısız şekilde yerine Addam'ın gitmesini ve onun Kral Eli olarak kalmasını önerdi.[26] Jaime, Vekil Kraliçe Cersei tarafından Harrenhal'da tutukluları toplama ve Nehirova Kuşatması'nı çözmekle görevlendirildiğinde yanında Addam ve Sör Ilyn Payne olmasında ısrar etti. Addam altın pelerinlileri terk etmekte ve tekrardan atlı birlikleri komuta etmekte mutluydu.[11]

Hayford'ta yemek yerken Addam bebek Leydi Ermesande Hayford ile evliliği yüzünden Hayford Lordu olan Tyrek Lannister'ı bulmakta başarısız olduğunu söyledi. Jaime pratik eşi olarak Addam yerine dilsiz Kral Adaleti'ni tercih ederek Ilyn'i aldı ancak Addam arkadaşının sırrını kimseye söylemedi. Atlı birliğin başı kurtlarla beladaydı ve Addam'ın adamlarından birinin atı kaçıp bir sürü tarafından öldürüldü.[11] Darry'de Sör Danwell Frey, İkizler'den güneye doğru giderken kurtların yük vagonuna saldırdığını söyledi ve Addam'ın acısını paylaştı. Addam şölen sırasında yanında oturan kadını cezbetti. Konuşma haydutların elinde asılarak ölen Merrett Frey'e geldiğinde Addam, Lord Beric Dondarrion'un bir haydut grubu yönettiği ve öldürülemediği dedikodusunu söyledi.[8]

Jaime'nin grubu Nehirova'ya vardığında Sör Daven Lannister birkaç arama grubunun kaybolduğunu rapor etti. Jaime, Addam'a kamplarının etrafını denetleme görevi verdi.[27] Jaime'nin Sör Brynden Tully ile başarısız konuşması sırasında Karabalık Brynden bir sakat olmasıyla dalga geçti ve kendisi yerine Addam'ı şampiyonu yapmasını önerdi. Jaime'nin savaş konseyinde yer alan Addam bir gece yağması yönetmeyi teklif etti ancak Jaime bunun yerine tutsak Lord Edmure Tully ile konuştu.[28]

Karabalık'ın Nehirova'dan kaçmasından sonra Addam, Üç Dişli Mızrak'ın Kızıl Çatal'ının güneyine doğru aramayı yönetti.[29]

Addam tarafından alıntılar[]

Harys: Bu nasıl olabilir? Sör Jaime alınmış, kuşatma kırılmış…bu bir fiyasko!
Addam: Eminim hepimiz bariz olan şeyi söylediğinize minnettarız, Sör Harys.[14]

Harys Swyft ve Addam

İki muharebe bir savaş değildir. Kaybetmekten çok uzağız. Bu Stark çocuğuna karşı kendi çeliğimi deneme fırsatını gözlüyorum.[14]

—Addam, Fısıltılı Orman ve Kamplar Savaşı'ndan sonra Tyrion Lannister'a

Addam: Duvarlara saldırmak kanlı bir iş olacak. Aysız bir geceyi beklemeyi ve boğuk kürekli bir botta nehrin karşısına bir düzine seçili adam göndermeyi öneriyorum. Duvarlara ipler ve çengellerle çıkabilir ve kapıyı içerden açabilirler. Eğer konsey izin verirse onları yöneteceğim.
Walder: Aptallık. Sör Brynden böyle taktiklere kanacak biri değil.[28]

—Addam ve Walder Nehir

Addam hakkında alıntılar[]

Sör Addam Marbrand zekice bir seçimdi. Jaime gibi diğer adamların takip etmeyi sevdiği biriydi.[9]

Tyrion Lannister'ın düşünceleri

Beni bir akraba katili olarak gören bir başka iyi adam daha.[21]

Tyrion Lannister'ın düşünceleri

Aile ağacı[]

Denys
 
Alyn
 
Bilinmeyen

Jeyne
 
Tytos
Lannister

Damon
 
Bilinmeyen
 
Tygett
Lannister
 
Darlessa

Addam

Tyrek
Lannister
 
Ermesande
Hayford

Notlar ve referanslar[]

  1. 1,0 1,1 Taht Oyunları, Bölüm 56, Tyrion VII.
  2. 2,0 2,1 Kılıçların Fırtınası, Bölüm 38, Tyrion V.
  3. 3,0 3,1 Taht Oyunları, Ekler.
  4. George R. R. Martin's A World of Ice and Fire, Addam Marbrand.
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 Taht Oyunları, Bölüm 62, Tyrion VIII.
  6. 6,0 6,1 Kralların Çarpışması, Bölüm 65, Sansa VIII.
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 7,4 Kralların Çarpışması, Bölüm 38, Arya VIII.
  8. 8,0 8,1 Kargaların Ziyafeti, Bölüm 30, Jaime IV.
  9. 9,0 9,1 9,2 9,3 Kılıçların Fırtınası, Bölüm 4, Tyrion I.
  10. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 71, Daenerys VI.
  11. 11,0 11,1 11,2 Kargaların Ziyafeti, Bölüm 27, Jaime III.
  12. 12,0 12,1 Kılıçların Fırtınası, Bölüm 72, Jaime IX.
  13. 13,0 13,1 Taht Oyunları, Bölüm 59, Catelyn IX.
  14. 14,0 14,1 14,2 Taht Oyunları, Bölüm 69, Tyrion IX.
  15. Kralların Çarpışması, Bölüm 45, Catelyn VI.
  16. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 19, Tyrion III.
  17. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 28, Sansa III.
  18. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 59, Sansa IV.
  19. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 60, Tyrion VIII.
  20. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 66, Tyrion IX.
  21. 21,0 21,1 Kılıçların Fırtınası, Bölüm 70, Tyrion X.
  22. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 21, Jaime III.
  23. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 7, Cersei II.
  24. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 8, Jaime I.
  25. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 12, Cersei III.
  26. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 16, Jaime II.
  27. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 33, Jaime V.
  28. 28,0 28,1 Kargaların Ziyafeti, Bölüm 38, Jaime VI.
  29. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 44, Jaime VII.
Advertisement