Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
Bu makalenin orijinal adı: Vulture King

Akbaba Kralı, Kırmızı Dağlar'ı üsleri olarak kullanarak Demir Taht'a karşı çıkan birçok haydut tarafından kullanılan bir unvandı. İlki, Kral I. Aenys Targaryen'ın hükmünün başında 37 FS yılında ortaya çıkmıştı. Sonradan gelen nesillerde orijinalden sonra Kırmızı Dağlar'dan birçok diğer lider ve haydut kendine "Akbaba Kralı" demişti ancak kan bağıyla alakalı bilgi yoktu.[1]

Yarı canon bir kaynağa göre bir Akbaba Kralı armasında pençesinde pembe bir bebek taşıyan siyah bir akbaba olan Blackmont Hanedanı'ndan olabilirdi.[2]

Tarih[]

İlk Akbaba Kralı, I. Aenys Targaryen'a karşı gelen bir Dornelu'ydu. İkinci Dorne Savaşı'nın sonuna doğru yaşanan Akbaba Avı'nda öldürüldü.[3]

İkinci bir Akbaba Kralı, I. Jaehaerys Targaryen'ın hükmü sırasında Fırtına Toprakları'na sıkıntı veriyordu. Üçüncü Dorne Savaşı sırasında Fırtına Burnu'ndan Lord Rogar Baratheon tarafından öldürüldü.[4]

Üçüncü bir Akbaba Kralı, II. Aegon Targaryen'ın hükmü sırasında Lord Borros Baratheon tarafından öldürüldü.[5]

Daha sonradan gelen bir Akbaba Kralı, II. Daeron Targaryen'a karşı ayaklandı ancak nihayetinde Lordlar Caron ve Dondarrion tarafından öldürüldü.[6]

Gerris Drinkwater içlerinde Prens Quentyn Martell'in de olduğu altı Dornelu ile birlikte bir Akbaba Kralı'nın inini bulmak için gitmişti.[7]

Notlar ve referanslar[]

  1. The Sons of the Dragon.
  2. So Spake Martin: US Signing Tour (Madison, WI) {November 14, 2005)
  3. Buz ve Ateşin Dünyası, Targaryen Kralları: I. Aenys.
  4. Ateş ve Kan, The Long Reign - Jaehaerys and Alysanne: Policy, Progeny, and Pain.
  5. Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - The Short, Sad Reign of Aegon II.
  6. Gezgin Şövalye.
  7. Ejderhaların Dansı, Bölüm 6, The Merchant's Man.
Advertisement