Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
Bu makalenin orijinal adı: Ashara Dayne
House Dayne
Ashara Dayne
House Dayne
Elena-maria-vacas-ashara-dayne
Ashara Dayne, Elena María Vacas

Lakap(lar) Gülen mor gözlü bakire[1][2]
Bağlılık Dayne Hanedanı
Kültür(ler) Dorne
Doğum tarihi 260269 FS[3], Dorne[4]
Ölüm tarihi 283 FSKayanyıldız
Sevgili(ler) Lord Eddard Stark (dedikodu)
Nesil Jon Kar (dedikodu)
Kitap(lar) Taht Oyunları (bahsedildi)
Kralların Çarpışması (bahsedildi)
Kılıçların Fırtınası (bahsedildi)
Ejderhaların Dansı (bahsedildi)

Ashara Dayne, Dayne Hanedanı'ndan soylu bir kadın ve Sabahın Kılıcı Sör Arthur Dayne'in kız kardeşiydi. Robert'ın İsyanı bittikten kısa süre sonra intihar etti.

Görünüm[]

Ashara genç, güzel, uzun, büyüleyici mor gözler ve açık tene sahip bir bakireydi.[5][6] Uzun koyu saçı omuzlarının etrafını sarıyordu.[6] Sör Barristan Selmy'e göre Daenerys Targaryen'ın gözleri Ashara'nın gözlerine benziyordu.[6]

Tarih[]

Ashara, Prens Rhaegar Targaryen'ın eşi Prenses Elia Martell'in bir nedimesiydi. 281 FS yılının yalancı baharında sarayda çok vakit geçirmiş değildi.[6] O yılda yapılan Harrenhal turnuvasında vardı ve Kral Muhafızları'ndan bir şövalye, Prens Oberyn Martell ve Jon Connington ile dans etmişti. Brandon Stark genç kardeşi Eddard için ona yaklaştığında Ashara, Eddard ile de dans etti.[1] Ashara'nın kız kardeşi Allyria Dayne'e göre Ashara ve Eddard, Harrenhal'da birbirlerine aşık oldu.[7] Kral Muhafızları'ndan Sör Barristan Selmy de Ashara'ya aşıktı ancak ona hiç söylemedi. Barristan turnuvayı kazansaydı Ashara'yı güzellik ve sevgi kraliçesi ilan edeceğini hatırlıyordu.[6] Barristan'a göre Ashara, Harrenhal'da bir erkek tarafından "küçük düşürüldü".[6] Barristan buna ek olarak Ashara'nın turnuvanın son çarpışmalarında "Stark"'a "baktığını" söylüyordu ancak hangi Stark olduğunu belirtmiyordu.[6]

Ashara'nın erkek kardeşi Arthur savaşta eğlence kulesinde muharebe sırasında hayatını kaybetti. Eddard ardından Arthur'un büyük kılıcı ŞafakDayne Hanedanı'na teslim etmek için Kayanyıldız'a gitti.[5] Ziyaretinden bir zaman sonra Ashara, Kayanyıldız'ın kulelerinden biri olan Soluktaş Kulesi'nin tepesinden denize atladı.[7] Birçok karakter Ashara'nın intihar sebebi için birçok neden vermişti: ölü doğan kızı,[6] kırık bir kalp,[7] çalınan bir çocuk,[8] "onu Harrenhal'da küçük düşüren erkek"[6] veya Arthur'un ölümü yüzünden keder.[7] Tüm bunlara rağmen naaşı asla bulunamadı.[9]

Kışyarı'nda Eddard Stark'ın askerleri, Eddard'ın piçi Jon Kar'ın annesinin Ashara olduğu hikayelerini dolaştırıyordu. Eddard'ın eşi Catelyn Tully nedimelerinden bu hikayeleri duyduğunda Eddard ile yüzleşti ancak Eddard, Jon'un annesiyle alakalı hiçbir şeyi onaylamadı veya reddetmedi. Eddard nihayetinde Kışyarı'nda Ashara adını yasakladı ve kalede bir daha bu isim anılmadı.[5]

Son olaylar[]

Taht Oyunları[]

Catelyn Stark eşi Eddard Stark ile yıllar önce Jon Kar'ın annesinin Ashara olması hakkında yüzleştiğini hatırladı.[5]

Kılıçların Fırtınası[]

Meera Reed, Bran Stark'a 281 FS yılında yaşanan Gülen Ağaç Şövalyesi ve Harrenhal turnuvasını anlattığında Ashara'dan "gülen mor gözlere sahip bakire" olarak bahsetti.[1]

Edric Dayne, Arya Stark'a Ashara ve Eddard hakkında konuştu.[7]

Ejderhaların Dansı[]

Sör Barristan Selmy, Harrenhal turnuvasını hatırladı ve Ashara'yı güzellik ve sevgi kraliçesi ilan etmesine engel olduğu için Prens Rhaegar Targaryen'a yenilmekten pişmanlık duydu.[6]

Alıntılar[]

Ashara Dayne by Jena Velour

Ashara Dayne, Jena Velour.

Benimle soylu lord rolüne nasıl cüret edersin! Beni ne sanıyorsun? Senin bir piçin var, onu gördüm. Annesi kimdi, acaba? Rastgele bir Dornelu köylü, evi yanarken ona tecavüz mü ettin? Veya bir fahişe? Veya keder tutan kız kardeş miydi, Leydi Ashara? Kendini denize attı, öyle duydum. Nedendi? Katlettiğin kardeş için mi yoksa çaldığın çocuk için mi?[8]

Cersei Lannister, Eddard Stark'a

Eğer Jon'un annesi bazılarının dediği gibi Kayanyıldız'dan Ashara Dayne ise leydi çoktan ölüydü; eğer değilse Catelyn annesinin kim veya nerede olduğunu bilemezdi.[10]

Catelyn Stark'ın düşünceleri

Crannog gülen mor gözlü bir bakirenin beyaz bir kılıç, kırmızı bir yılan, akbabaların kralı ve son olarak sessiz bir kurtla dans ettiğini gördü ancak vahşi kurt kardeşi utanç olduğu için onun yerine konuştuktan sonra.[1]

Meera Reed, Bran Stark
Ashara Dayne by BellaBergolts

Ashara Dayne, Bella Bergolts.

Leydi Ashara Dayne. Eski bir hikaye. Bir keresinde senin yaşlarındayken Kışyarı'nda duymuştum. Gerçek olduğunu sanmıyorum. Ama gerçekse nolmuş? Ned bu Dornelu leydiyle buluştuğunda kardeşi Brandon hâlâ hayattaydı ve Leydi Catelyn'e nişanlı olan oydu, o yüzden babanın onuruna leke değmedi. Kanı sıcak aktırmak için bir turnuva gibisi yoktur, belki bir gecede bir çadırda bazı sözler fısıldanmıştır, kim bilebilir? Sözler veya öpücükler, belki daha fazlası ancak bunda zarar var mı? Bahar gelmişti veya onlar öyle düşündü ve ikisi de başkasına yeminli değildi.[7]

Harwin, Arya Stark'a

Seçimi sarayda uzun süredir olmamış genç bir bakire olabilirdi, Elia'nın yakınlarından biri... ancak Ashara Dayne ile kıyaslandığında Dornelu Prenses bir mutfak fahişesi gibi kalıyordu.[6]

Barristan Selmy'nin düşünceleri

Sör Barristan'ın onu sevdiğini bilmeden öldü. Nasıl bilebilirdi? O, Kral Muhafızları'nın bir şövalyesiydi, bekarlığa yemin etmişti. Ona duygularını söylemekten hayır gelmezdi. Sessizlikten de gelmedi. Rhaegar'ı attan düşürseydim ve Ashara'yı güzellik ve sevgi kraliçesi ilan etseydim Stark yerine bana bakar mıydı?[6]

Barristan Selmy'nin düşünceleri

Aile ağacı[]

Bilinmeyen
Dayne
 
Bilinmeyen
 
Arthur
 
Ashara
 
Allyria

Gerold

Edric

Notlar ve referanslar[]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Kılıçların Fırtınası, Bölüm 24, Bran II.
  2. "The Citadel: FAQ, entry 6.2.6- Who were the different people in Meera's story?" (2007
  3. Ashara Dayne
  4. George R. R. Martin's A World of Ice and Fire, Ashara Dayne.
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 Taht Oyunları, Bölüm 6, Catelyn II.
  6. 6,00 6,01 6,02 6,03 6,04 6,05 6,06 6,07 6,08 6,09 6,10 6,11 Ejderhaların Dansı, Bölüm 67, The Kingbreaker.
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 7,4 7,5 Kılıçların Fırtınası, Bölüm 43, Arya VIII.
  8. 8,0 8,1 Taht Oyunları, Bölüm 45, Eddard XII.
  9. So Spake Martin: Soms Questions (August 23, 2000)
  10. Kralların Çarpışması, Bölüm 45, Catelyn VI.
Advertisement