Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki

Büyük Hanedanlar, Yedi Krallık'ta geneli önceden kraliyet olan ancak şimdi direkt olarak Demir Taht'a yeminli en güçlü soyluluk üyeleriydi.[1] Yedi Krallık'ın Büyük Hanedanlarının Soyları ve Tarihleri, Westeros'un büyük hanedanları ve yüksek lordlarını açıklıyordu.[2]

George R. R. Martin ayrıca Bilinen Dünya boyunca bölgelerden en güçlü hanedanları da büyük hanedanlar olarak adlandırıyordu. Örneğin Üstat Luwin, Kuzey'in sadece birkaç büyük hanedanının Yediler İnancı'nı takip ettiğini söylemişti ve Üstat Yandel ise Valyria büyük hanedanlarının aldatmaca ve çatışmada iyi olduğunu yazmıştı.[3]

Tarih[]

Targaryen Hanedanı, Aegon'un Fethi sırasında Westeros'un çoğunu fethetti. Önceden Kuzey Kralı olan Kışyarı'ndan Stark Hanedanı yeni kral I. Aegon Targaryen için Kuzey Muhafızı oldu. Eskiden Dağların ve Vadinin Kralı olan Kartal Yuvası'ndan Arryn Hanedanı, Doğu Muhafızı olurken Kaya Kralı olan Casterly Kayası'ndan Lannister Hanedanı ise Batı Muhafızı haline geldi.[4] Lannister'lar büyük hanedanlar arasında en zengin olandı.[5]

Menzil Kralı olan Yüksekbahçe'den Gardener Hanedanı, Aegon'un ejderhaları tarafından Ateş Tarlası'nda yok edildi. Aegon ardından Yüksekbahçe'yi yeni Güney Muhafızı olan Tyrell Hanedanı'na verdi. Tyrell'lere yeminli olmasına rağmen Eski Şehir'den Hightower Hanedanı, Westeros'un büyük hanedanlarının en eski ve onurluları arasındaydı.[6]

Adaların ve Nehirlerin Kralı olan Harrenhal'dan Hoare Hanedanı, Harrenhal'un yakılması sırasında yok edildi. Aegon, Nehir Toprakları üzerindeki kontrol yetkisini yeni Üç Dişli Mızrak'ın Koruyucu Lordu olan Nehirova'dan Tully Hanedanı'na verdi. Aegon, Demir Adalar'ın Pyke'tan Greyjoy Hanedanı'nı yeni derebeyleri seçmesine izin verdi.[4]

Aegon'un üvey kardei Orys Baratheon, Durrandon Hanedanı'ndan son Fırtına Kralı Küstah Argilac'ı katletti. Orys, Argilac'ın kızı Argella Durrandon ile evlenip Westeros'un büyük hanedanlarının en genci Fırtına Burnu'ndan Baratheon Hanedanı'nı kurdu.[4]

Güneş Mızrağı'ndan Martell Hanedanı tarafından yönetilen Dorne, Birinci Dorne Savaşı'nda Aegon'a direndi. Martell'ler daha sonradan Kral II. Daeron Targaryen'ın hükmü sırasında barışçıl şekilde Yedi Krallık'a katıldı.[7]

Aegon, Karasu Koyu etrafında Kral Toprakları'nı yarattı ve Demir Taht'tan Targaryen Hanedanı'nı başına getirdi. Targaryen'lar nihayetinde Robert'ın İsyanı sırasında tahttan indirildi ve Kral Toprakları bu zamandan beri Kral'ın Şehri Kral'ın Şehri Baratheon Hanedanı ve Ejderhakayası'ndan Ejderhakayası'ndan Baratheon Hanedanı tarafından yönetildi.

Son olaylar[]

Taht Oyunları[]

Kral Robert Baratheon'un ölümünden sonra iddiacıları tartışırken Marq Piper, Renly Baratheon'un Yüksekbahçe'den Tyrell, Fırtına Burnu'ndan Baratheon Hanedanı, Güneş Mızrağı'ndan Martell, Kışyarı'ndan Stark, Nehirova'dan Tully ve Kartal Yuvası'ndan Arryn'lerin desteğini alırsa Casterly Kayası'ndan Lannister'lara karşı yedi büyük hanedandan altısının tarafında olacağını belirtti.[1] Marq bu denkleme Pyke'tan Greyjoy Hanedanı'nı dahil etmedi.

Kralların Çarpışması[]

Karasu Savaşı'ndan sonra Demir Taht, Harrenhal'dan Baelish Hanedanı'nın Nehirova'dan Tully'ler yerine geçerek yeni Üç Dişli Mızrak'ın Koruyucu Lordu olduğunu açıkladı.[8]

Kılıçların Fırtınası[]

Kraliyet düğünü öncesinde Lord Mace Tyrell, Kral I. Joffrey'e büyük hanedanlarla süslü yedi köşeli bir kadeh hediye etti: yakut aslan, zümrüt gül, oniks geyik, gümüş alabalık, mavi yeşim şahin, opal güneş ve inci ulukurt. Beş Kralın Savaşı ile birlikte Joffrey ulukurtun bir mürekkep balığı ile değiştirilmesini önerdi.[9]

Kızıl Düğün ve Kuzey Kralı Robb Stark'ın ölümünden sonra Demir Taht, Dehşetkalesi Lordu Roose Bolton'u yeni Kuzey Muhafızı ilan etti.[10]

Ejderhaların Dansı[]

Kuzey'de Bolton Hanedanı kontrolünü pekiştirmeyi isteyen Roose'un meşrulaştırılmış oğlu Ramsay, aslında Jeyne Poole olan Arya Stark ile evlendi ve Kışyarı Lordu unvanını aldı.[11]

Büyük Hanedanlar[]

Bölge Hanedan Yükselme şekli Durum
Kral Toprakları House Targaryen Targaryen Hanedanı Fetih Sürüldü
House Baratheon House Baratheon (King's Landing) Kral'ın Şehri Baratheon Hanedanı İsyan Hükmediyor
Kuzey House Stark Stark Hanedanı Birleştirme Azledildi
House Bolton Bolton Hanedanı Tayin Hükmediyor
Arryn Hanedanı House Royce Royce Hanedanı Birleştirme Azledildi
House Arryn Arryn Hanedanı Fetih Hükmediyor
Westerlands House Lannister Lannister Hanedanı Kurnazlık Hükmediyor
Menzil House Gardener Gardener Hanedanı Bilinmiyor Soyu tükendi
House Tyrell Tyrell Hanedanı Tayin Hükmediyor
Demir Adalar Greyiron Gridemir Hanedanı Darbe Soyu tükendi
House Hoare Hoare Hanedanı Bilinmiyor Soyu tükendi
House Greyjoy Greyjoy Hanedanı Seçim Hükmediyor
Nehir Toprakları House Fisher Balıkçı Hanedanı Bilinmiyor Soyu tükendi
House Blackwood Blackwood Hanedanı Bilinmiyor Azledildi
House Bracken Bracken Hanedanı Bilinmiyor Azledildi
House Mudd Mudd Hanedanı Bilinmiyor Soyu tükendi veya sürüldü
House Justman Justman Hanedanı Fetih Soyu tükendi
House Teague Teague Hanedanı Fetih Soyu tükendi
House Baratheon Durrandon Hanedanı Fetih Soyu tükendi
House Vance (Atranta) House Vance (Wayfarer's Rest) Vance Hanedanı Bilinmiyor Azledildi
House Mallister Mallister Hanedanı Bilinmiyor Azledildi
None Nutt Hanedanı İsyan Azledildi
House Hoare Hoare Hanedanı Fetih Soyu tükendi
House Tully Tully Hanedanı Tayin Azledildi
House Stark Stark Hanedanı Seçim Azledildi
House Baelish (Harrenhal) Baelish Hanedanı Tayin Hükmediyor
Fırtına Toprakları House Baratheon Durrandon Hanedanı Bilinmiyor Soyu tükendi
House Baratheon Baratheon Hanedanı Tayin Hükmediyor
Dorne House Yronwood Yronwood Hanedanı Fetih Azledildi
House Martell Nymeros Martell Hanedanı Fetih Hükmediyor

Notlar ve referanslar[]

  1. 1,0 1,1 Taht Oyunları, Bölüm 71, Catelyn XI.
  2. Taht Oyunları, Bölüm 27, Eddard VI.
  3. Buz ve Ateşin Dünyası, The Doom of Valyria.
  4. 4,0 4,1 4,2 Taht Oyunları, Ekler.
  5. Kılıçların Fırtınası, Ekler.
  6. Kargaların Ziyafeti, Ekler.
  7. Buz ve Ateşin Dünyası, Daeron II.
  8. Kralların Çarpışması, Bölüm 65, Sansa VIII.
  9. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 59, Sansa IV.
  10. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 72, Jaime IX.
  11. Ejderhaların Dansı, Bölüm 37, The Prince of Winterfell.
Advertisement