Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
Keskin Nokta'dan
Bar Emmon Hanedanı
House Bar Emmon
Arma Beyaz üzerinde gümüş süste atlayan bir mavi kılıç balığı
Mevki Keskin Nokta[1]
Lider Lord Duram Bar Emmon[1]
Bölge Kral Toprakları[1]
Unvan Keskin Nokta Lordu[1]
Kral (tarihi)[2]
Derebeyi Ejderhakayası'ndan Baratheon Hanedanı[1]
Kurucu Togarion Bar Emmon[2]
Kurulma tarihi Andallar'ın Gelişi[2]

Keskin Nokta'dan Bar Emmon Hanedanı, Kral Toprakları'nda bulunan Keskin Nokta'dan direkt olarak Ejderhakayası'na yeminliydi. soylu bir hanedandı.[1][3] Armasında beyaz üzerinde gümüş süste atlayan bir mavi kılıç balığı vardı.[4][5]

Tarih[]

Andal işgali[]

Togarion Bar Emmon, Andal İşgali sırasında Karasu Nehri'nin kuzeyinde küçük bir krallık kuran bir Andal savaş lorduydu ancak Kasvetlivadi'den daha güçlü Darklyn'lerin rakibiydi. Güneye doğru bir zayıflık sezen Togarion, Fırtına Kralı II. Qarlton Durrandon'a rakip olan Taşlıoyun'dan Kral Josua Massey'in kızıyla evlendi ve Bar Emmon'lar Massey Kancası için Karasu'dan ayrıldı.[2]

Qarlton'un Josua'yı yenmesine rağmen Togarion, Taşlıoyun'dan Fırtına Toprakları halkını kovdu, Bar Emmon Hanedanı için Keskin Nokta'yı inşa etti ve Josua'nın oğlunun bir kukla olmasıyla Massey Kancası'nda bir krallık kurdu. Ancak bölge nihayetinde Fırtına Toprakları tarafından ele geçirildi.[2]

Targaryen devri[]

Fetih Savaşları öncesinde Bar Emmon Hanedanı, Fırtına Burnu'ndan Durrandon Hanedanı'na yeminliydi ancak yakındaki Ejderhakayası'ndan Targaryen'larla daha yakındı. Fatih Aegon, Westeros işgalini başlattığında Bar Emmon'lar, Fırtına Kralı Küstah Argilac yerine onu destekledi. Fetihten sonra Kral Toprakları'nın yaratılmasıyla Bar Emmon'lar, Durrandon'lar yerine gelen Fırtına Burnu'ndan Baratheon Hanedanı yerine direkt olarak Ejderhakayası'na yeminli hale geldi.[6]

Diyar, Prens Jaehaerys için Kral I. Maegor Targaryen'a sırt çevirmeye başladığında Lord Bar Emmon komutası altında toplanan küçük lordlardan biriydi.[7] Ancak Maegor, Demir Taht'ta gizemli şekilde öldüğünde Lord Bar Emmon, Keskin Nokta'ya kaçtı.[8] Genç Kral I. Jaehaerys, Ejderhakayası'nda kaldığında Lord Bar Emmon kralla konuşmak için adaya giden ilk lordlar arasındaydı.[9] Westeros'u titreme vurduğunda Lord Bar Emmon hastalıktan dolayı ölen birçok soyludan biriydi.[10]

Bar Emmon Hanedanı, 101 FS yılının Büyük Konsey'inde Prenses Rhaenys Targaryen'ı destekledi.[11][12] Lord Bar Emmon, Ejderhaların Dansı sırasında Kraliçe Rhaenyra Targaryen'ın siyah konseyinin bir üyesiydi.[13] Altınşarap Savaşı'nda Yeşiller'in zaferinden sonra Lord Bar Emmon, Rhaenyra'ya Kral II. Aegon Targaryen'a diz çökmesini önerdi ancak kraliçe bunu reddetti.[11][14]

Son olaylar[]

Kralların Çarpışması[]

Ejderhakayası'nın bir tebaası olarak Lord Duram Bar Emmon, Demir Taht iddiasında Stannis Baratheon'u destekledi. Stannis içinde Bar Emmon da olan ona yeminli lordların zayıf olduğundan şikayetçiydi.[15] Davos Seaworth, Ejderhakayası'ın septinin yakılması sırasında Lord Duram'ın bir lekeliyi gri yaptığını gördü.[16]

Bar Emmon Hanedanı'nın Stannis'in filosuna katkısı Karasu Savaşı[17] sırasında çılgınateşle yok edilen Kılıç Balığı[16] idi.

Kılıçların Fırtınası[]

Stannis'in Karasu'da yenilgisi sonrasında Bar Emmon Hanedanı ona sadık kalanlar arasındaydı. Ancak Lord Duram'ın desteği on beş yaşında şişman bir çocuk olduğu için hem Stannis hem de Lord Alester Florent tarafından hor görülüyordu.[18][19]

Bar Emmon sancakları, Stannis'in geliinden sonra Kara Kale'de görülmüştü çünkü Lord Duram, Stannis'in Sur yolculuğunda askerler sağlamıştı.[20]

Üçüncü yüzyılın sonunda Bar Emmon Hanedanı[]

Buz ve Ateşin Şarkısı olaylarının geçtiği zaman diliminde bilinen Bar Emmon'lar:

  • Duram Bar Emmon, Keskin Nokta Lordu. Şişman ve güçsüz bir çocuk.[18]

Tarihi üyeler[]

  • Togarion Bar Emmon, nam-ı diğer Korkunç Togarion, hanedanın kurucusu.[2]
    • Eşi, Kral Josua Massey'in bir kızı.[2]
  • Lord Bar Emmon, fethi sırasında Fatih Aegon'un bir destekçisi.[21]
  • Lord Bar Emmon, Kral I. Maegor Targaryen'ın son destekçilerinden biri.[7]
  • Lord Bar Emmon, 59 FS yılında Titreme'den öldü.[22]
  • Lord Bar Emmon, 101 FS yılının Büyük Konsey'inde Laenor Velaryon'un iddiasının bir destekçisi.[23]
  • Lord Bar Emmon, Ejderhaların Dansı sırasında Rhaenyra Targaryen'ın siyah konseyinin bir üyesi.[11]

Notlar ve referanslar[]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 Kralların Çarpışması, Ekler.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 Buz ve Ateşin Dünyası, Andals in the Stormlands.
  3. Taht Oyunları, Ekler.
  4. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 75, Samwell IV.
  5. Citadel. Heraldry: In the area of the King's Landing
  6. Buz ve Ateşin Dünyası, The Conquest.
  7. 7,0 7,1 Ateş ve Kan, The Sons of the Dragon.
  8. Ateş ve Kan, Prince into King - The Ascension of Jaehaerys I.
  9. Ateş ve Kan, A Surfeit of Rulers.
  10. Ateş ve Kan, The Long Reign - Jaehaerys and Alysanne: Policy, Progeny, and Pain.
  11. 11,0 11,1 11,2 Prenses ve Kraliçe.
  12. Ateş ve Kan, Heirs of the Dragon - A Question of Succession.
  13. Ateş ve Kan, The Blacks and the Greens.
  14. Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - The Red Dragon and the Gold.
  15. Kralların Çarpışması, Prolog.
  16. 16,0 16,1 Kralların Çarpışması, Bölüm 10, Davos I.
  17. Kralların Çarpışması, Bölüm 58, Davos III.
  18. 18,0 18,1 Kılıçların Fırtınası, Bölüm 25, Davos III.
  19. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 36, Davos IV.
  20. George R. R. Martin's A World of Ice and Fire, Sharp Point.
  21. Buz ve Ateşin Dünyası, The Reign of the Dragons: The Conquest.
  22. Ateş ve Kan, The Long Reign - Jaehaerys and Alysanne - Policy, Progeny and Pain.
  23. Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Jaehaerys I.
Advertisement