Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
Fırtına Burnu'ndan
Baratheon Hanedanı
House Baratheon
Arma Altın bir zeminde taçlı siyah bir geyik
Sözler Gazap Bizimdir
Mevki Fırtına Burnu
Kral'ın Şehri (Kral'ın Şehri Baratheon Hanedanı)
Ejderhakayası (Ejderhakayası'ndan Baratheon Hanedanı)
Lider Kral I. Tommen Baratheon
Kral I. Stannis Baratheon (tartışmalı)
Bölge Fırtına Toprakları
Unvan Fırtına Burnu Lordu
Fırtına Toprakları'nın Koruyucu Lordu
Varis Prenses Myrcella Baratheon
Prenses Shireen Baratheon (tartışmalı)
Derebeyi Kral'ın Şehri Baratheon Hanedanı
Yan branş Kral'ın Şehri Baratheon'ları
Ejderhakayası Baratheon'ları
Bolling Hanedanı (muhtemelen)
Wensington Hanedanı (muhtemelen)
Kurucu Orys Baratheon
Kurulma tarihi 1 FS

Fırtına Burnu'ndan Baratheon Hanedanı, Westeros'un Büyük Hanedanlar'ından biri ve Fırtına Toprakları'nın Koruyucu Lordu olarak hüküm sürdükleri Fırtına Toprakları'nın ana hanedanıydı. Mevkileri artık soyu tükenmiş olan Durrandon Hanedanı'ndan Fırtına Kralları tarafından inşa ettirilen antik kale Fırtına Burnu idi. Baratheon armasında altın bir zeminde taçlı siyah bir geyik vardı.[1] Hanedan üyeleri genellikle uzun ve güçlü yapılı olurken siyah saç, mavi göz ile kare çene hatlarına sahipti. Birden atan tepeleriyle tanınıyorlardı ve sözleri Gazap Bizimdir idi.

Robert'ın İsyanı'ndan sonra Baratheon Hanedanı üç dala ayrıldı: Lord Robert Baratheon kral oldu ve Kral'ın Şehri'ne taşınıp Kral'ın Şehri Baratheon Hanedanı'nı oluşturdu. Robert, Ejderhakayası'nı genç kardeşi Stannis'e vererek Ejderhakayası'ndan Baratheon Hanedanı'nı yarattı. Son olarak ise Robert'ın en genç kardeşi Renly, Fırtına Burnu Lordu oldu ve Fırtına Burnu'ndan Baratheon Hanedanı'nı devam ettirdi.

Tarih[]

Targaryen devri[]

Argella & Orys b y Rae Lavergne

Argella Durrandon ve Orys Baratheon, Rae Lavergne ©

Baratheon Hanedanı, Westeros'un Büyük Hanedanlar'ından en genciydi. I. Aegon Targaryen'ın generallerinden biri, en yakın arkadaşı ve dedikoduya göre piç kardeşi olan Orys Baratheon son Fırtına Kralı Argilac Durrandon'un tek kızı Argella Durrandon'u eşi olarak aldığında yaratıldı. Orys, Durrandon Hanedanı'nın sözleri ve armasını kendisi için aldı ve ilk Fırtına Burnu Lordu oldu.[2][3] Kadın soyundan Baratheon Hanedanı, Kahramanlar Çağı'nda Fırtına Kralları krallığını yaratan Kral Durran Tanrıfelaketi'nin neslinden geliyordu.[4]

Lord Orys'in genç bir oğlu olan Sör Raymont Baratheon, Kral I. Aenys Targaryen'ın Kral Muhafızları'nın bir üyesiydi ve Sefil Yoldaşlar'ın kralı yatağında öldürmeye çalıştığı Yediler Militanları ayaklanması sırasında onun hayatını kurtardı.[5]

Ejderhaların Dansı sırasında Lord Borros Baratheon babası Lord Boremund'un Siyahlar'a olan desteği ve Rhaenys Targaryen'a Jocelyn Baratheon yoluyla yakınlığına rağmen II. Aegon Targaryen ve Yeşiller ile müttefik oldu.[6][7] Prens Aemond Targaryen, Lord Borros'u kendisi ve lordun dört kızından biriyle evlenme teklifiyle II. Aegon tarafına çekmek için Fırtına Burnu'na gitti. Bu evliliğin ertesi yıl Aemond'un ölümünden önce yaşanıp yaşanmadığı bilinmiyordu. Lord Borros savaşta ejderhalarla yüzleşmekten emin değildi ancak savaşın sonuna doğru ordusuyla Üç Kral Ayı sırasında II. Aegon için Kral'ın Şehri'ne yürüdü ve şehre düzen getirdi. Savaş sırasında hem Kraliçesi Helaena Targaryen hem de iki oğlunu kaybeden Kral II. Aegon ile en büyük kızının evleneceği sözünü almıştı. Borros ardından yaklaşan Nehir Toprakları ordusuna karşı yürüdü ve genç Lord Kermit Tully tarafından öldürüleceği Kral Yolu Savaşı'na katıldı.[5][8][9]

Dorne'da yaralanan Kral I. Baelor Targaryen gücünü geri kazanmak için Kral'ın Şehri'ne gitmeden önce altı aydan fazla Fırtına Burnu'nda kaldı.[10]

200 FS yılında Lord Baratheon torununun doğumunu kutlamak için bir turnuva düzenledi. 209 FS yılında Fırtına Burnu varisi Gülen Fırtına lakaplı Sör Lyonel Baratheon, Ashford turnuvasına katıldı ve bir yediler yargısı sırasında Sör Uzun Duncan'ın tarafında savaştı.[11]

Lord Lyonel'in bir kızı, 237 FS yılında taç prensi Duncan Targaryen ile nişanlandı. Duncan, 239 FS yılında Eskitaş'tan Jenny ile evlendiğinde bu nişanı bozdu. Lord Lyonel bu olaya sinirlenip kendini yeni Fırtına Kralı ilan ederek bağımsızlığını açıkladı. Kısa ancak kanlı isyan, Sör Uzun Duncan'ın tekli muharebede Lyonel'i yenmesiyle son buldu ve ardından Duncan tahta iddiasından vazgeçti ve Kral Aegon en genç kızı Prenses Rhaelle Targaryen'ın Lyonel'in varisi Ormund Baratheon ile evleneceğini açıkladı. Rhaelle, Lord Lyonel'e bir saki ve lordun eşine bir nedime olarak Fırtına Burnu'na gönderildi. Ormund ve Rhaelle'nin evliliği 245 FS yılında gerçekleşti ve bir yıl sonra oğulları Steffon Baratheon dünyaya geldi.[12][5]

Steffon gençliğini Kral'ın Şehri sarayında geçirdi ve kuzeni Prens Aerys Targaryen ile yakın arkadaş oldu. 260 FS yılında babası Lord Ormund'un I. Maelys Karaalev tarafından yaralandıktan sonra kollarında öldüğü Dokuz Kuruşluk Krallar Savaşı'nda yer aldı.[13][5]

Lord Steffon'un en büyük oğlu Robert, Kışyarı'ndan Eddard Stark ile birlikte Kartal Yuvası'nda Lord Jon Arryn altında büyüdü.[14] Prens Rhaegar Targaryen nihayetinde Sör Barristan Selmy'nin galip geldiği Fırtına Burnu turnuvasında Lord Steffon Baratheon'u yendi.[15] Kasvetlivadi Muhalefeti'nden sonra Kral II. Aerys Targaryen, Lord Steffon'u Kral'ın Şehri'ne çağırdı ve onu küçük konseye aldı. 278 FS yılında Steffon, Prens Rhaegar için bir eş bulmak üzere Volantis'e gönderildi. Steffon yanına eşi Leydi Cassana Estermont'u da aldı. Görevlerinde başarısız oldular ve dönüşlerinde gemileri Windproud, Gemikıran Koyu'nda battı.[16][5][17]

Robert'ın İsyanı[]

Joshua Cairós - Robert Baratheon Winterfell

Kral I. Robert Baratheon, Joshua Cairós © Fantasy Flight Games

Steffon'un en büyük oğlu Robert babasının ölümünden sonra Fırtına Burnu'nu aldı ve devamında gelen yıllarda Kışyarı'ndan Lyanna Stark ile nişanlandı.[18][19] 282 FS yılında Robert'ın kuzeni Prens Rhaegar Targaryen, Lyanna Stark ile kayboldu ve Lyanna'nın en büyük abisi Brandon sinirle Kral'ın Şehri'ne gitti. Brandon tutuklandı ve babası Lord Rickard Stark ile birlikte Kral II. Aerys'in emriyle öldürüldü. Kral ardından her ikisi de Vadi'de olduğu için Lord Jon Arryn'den Lord Robert ve Eddard Stark'ın kellelerini istedi. Jon bunu reddetti ve sancaklarını çağırıp Robert'ın İsyanı olarak bilinecek savaşı başlattı. Robert isyanın yüzü oldu ve 283 FS yılında Üç Dişli Mızrak Savaşı'nda Prens Rhaegar'ı bizzat öldürdü. Savaşın erken aşamalarında Yaz Kalesi Savaşları ve Fırtına Burnu Kuşatması, Fırtına Toprakları'nda yaşanan çatışmalardı.[20][5][1]

Baratheon devri[]

Lord Robert, Kral I. Robert olarak taç giydi ve Baratheon Hanedanı üç dala ayrıldı: Kral I. Robert altında Kral'ın Şehri Baratheon Hanedanı, Lord Stannis Baratheon altında Ejderhakayası'ndan Baratheon Hanedanı ve Robert'ın en genç kardeşi Lord Renly Baratheon altında Fırtına Burnu'ndan Barathon Hanedanı. 289 FS yılında Greyjoy İsyanı sırsında donanma başı Stannis tarafından komuta edilen birleşmiş Baratheon filosu, Güzel Ada açığında deniz savaşında Demir Filo'yu yendi. Stannis ardından abisi adına Büyük Wyk'e diz çöktürdü. Bir zaman sonra Renly yetişkinliğe eriştiğinde kanun başı olarak Robert'ın küçük konseyine atandı.

Son olaylar[]

Taht Oyunları[]

Chris Dien Renly Baratheon

Renly Baratheon, Chris Dien © Fantasy Flight Games

Kral Eli Lord Jon Arryn birdenbire Kral'ın Şehri'nde hayatını kaybetti. Kral I. Robert Baratheon ve saray halkı, Robert'ın gençlik arkadaşı Lord Eddard Stark'a pozisyonu teklif etmek için Kışyarı'na gitti. Lord Renly Baratheon, Eddard'ın teklifi kabul etmesinden sonra dönüş yolunda Kral Robert ile buluşmak üzere kuzeye at sürerken Lord Stannis Baratheon ise Ejderhakayası'na geri döndü. Renly, Sandor Clegane'e yenilmeden önce kazandığı El turnuvasında yer aldı.

Daha sonradan Robert bir Kral Ormanı yaban domuzundan yediği darbeyle yatağa düştüğünde Renly taht için Eddard'ın desteğini istedi. Lord Stark, Kraliçe Cersei Lannister'ın çocukları Joffrey, Myrcella ve Tommen'in Robert'ın değil, Cersei'nin ikizi Sör Jaime Lannister'dan ensest ürünü piçler olduğunu öğrendi. Eddard, Robert'ın halefi olarak kralın Lord Stannis olması gerektiğini belirtti. Eddard'ın Renly'i desteklemeyi reddetmesinden sonra Renly, otuz askeri ve eski yaveri Sör Loras Tyrell başkentten ayrıldı. Kral I. Joffrey, Lord Renly ve Sör Loras'ı kendisine biat etmesi gereken soylular arasında saydı ve yapmadıkları taktirde hain olacaklarını belirtti. Kısa süre sonra Lord Eddard ihanetten dolayı idam edildi.

Kralların Çarpışması[]

Stannis'in daha haklı Demir Taht iddiasına rağmen Renly davası için Fırtına Toprakları ve Tyrell Hanedanı ile Menzil'in çoğunu toplamayı başardı. Stannis ise çoğunlukla Kral Toprakları ve kraliyet filosundan daha küçük bir güç topladı. Renly, Beş Kralın Savaşı sırasında abisinin ordusunun saldırmaya hazırlandığı Fırtına Burnu duvarları altında suikaste uğradığında varisi yoktu. Fırtına Burnu'na yeminli birçok hanedan ve Menzil'den birkaçı, Karasu Savaşı'nda başarısız şekilde Kral'ın Şehri'ne saldıran Stannis'e katıldı. Yenilgilerinden sonra Stannis'e yeminli hanedanların çoğu Kral Joffrey ve Demir Taht'a diz çöktü.

Kılıçların Fırtınası[]

Joshua Cairos tommenbaratheon

Tommen Baratheon, Joshua Cairós © Fantasy Flight Games

Stannis'in Fırtına Burnu'nda bulunan ve Sör Gilbert Farring tarafından komuta edilen garnizonu onun davasına sadık kaldı.

Edric Fırtına, Stannis'in danışmanı Melisandre tarafından canlı yakılmaması için Lord Davos Seaworth tarafından Ejderhakayası'ndan kaçırıldı.

Renly'nin dulu Margaery Tyrell, Kral Joffrey Baratheon ile evlendi. Joffrey'in ölümünden sonra hanedanın mevcut lideri genç kral I. Tommen Baratheon oldu.

Birkaç garnizonun yanı sıra Stannis geriye kalan güçleriyle Sur'un kuzeyine gitti ve Sur altında savaşta Gece Nöbetçileri'ni yabanıl tehdidinden korudu.

Kargaların Ziyafeti[]

Kraliçe Cersei Lannister oğlu Kral I. Tommen için vekil olarak hizmet veriyordu. Lord Mace Tyrell'i Fırtına Burnu'nu Stannis'in garnizonundan alması için yolladı ancak Mace, kızı Margaery'nin tutuklandığını duyduğunda ordusunun çoğuyla başkente geri döndü[21] ve geride Lord Mathis Rowan'ı kemik bir orduyla bıraktı.[22] Cersei'nin de Yediler İnancı tarafından tutuklanmasından sonra yerine vekil olarak Sör Kevan Lannister geldi. Sör Loras Tyrell'in kanlı bir taarruzla Ejderhakayası'nı Stannis'in garnizonundan aldığı söyleniyordu.

Ejderhaların Dansı[]

Kara Kale'den ayrıldıktan sonra Stannis, Kuzey'de kalıp Derinorman Kalesi'ni kurtardı[23] ve Kışyarı'na doğru yola çıktı.[24][25] Eşi Kraliçe Selyse Florent ve varisi Prenses Shireen Baratheon, Kıyıdaki Doğugözcüsü'nden Kara Kale'ye gitti.[26]

Fırtına Burnu'nda bulunan garnizon, Stannis'in güneydeki tek gücüydü ancak Mathis Rowan'ın yanı sıra Aegon Targaryen ve Altın Birlik tarafından tehdit altındaydı.[27][22][28]

Kral I. Tommen'in vekili Sör Kevan Lannister, Kral'ın Şehri'nde Varys tarafından öldürüldü.[29]

Üçüncü yüzyılın sonunda Baratheon Hanedanı[]

Buz ve Ateşin Şarkısı olaylarının geçtiği zaman diliminde bilinen Baratheon'lar:

Stormsendfreerider Jorge Barrero

Fırtına Burnu Beleşçisi, Jorge Barrero © Fantasy Flight Games

  • Kral {I. Robert}, Andallar'ın, Rhoynarlar'ın ve İlk İnsanlar'ın Kralı, Yedi Krallık'ın Lordu ve Diyar'ın Koruyucusu, eski Fırtına Burnu Lordu. Bir yaban domuzu tarafından öldürüldü.
    • Kraliçe Cersei Lannister, eşi, Casterly Kayası Leydisi, Batının Işığı, Dul Kraliçe, eski Vekil Kraliçe ve Diyar'ın Koruyucusu.
      • Kral {I. Joffrey}, en büyük oğlu ve varisi, Andallar'ın, Rhoynarlar'ın ve İlk İnsanlar'ın Kralı, Yedi Krallık'ın Lordu ve Diyar'ın Koruyucusu, iddiayla Fırtına Burnu Lordu. Düğün ziyafetinde zehirlendi.
        • Kraliçe Margaery Tyrell, eşi.
      • Prenses Myrcella Baratheon, kızı, Prens Trystane Martell ile nişanlı.
      • Kral I. Tommen, ikinci oğlu, Andallar'ın, Rhoynarlar'ın ve İlk İnsanlar'ın Kralı, Yedi Krallık'ın Lordu ve Diyar'ın Koruyucusu, iddiayla Fırtına Burnu Lordu.
        • Kraliçe Margaery Tyrell, eşi.
      • Edric Fırtına, Robert'ın Delena Florent'ten tanınmış piçi. Sör Cortnay Penrose muhafazası altında Fırtına Burnu'nda büyüdü.
  • Kral I. Stannis, kendinden menkul Westeros'un Kralı, Fırtına Burnu ile Ejderhakayası Lordu ve Fırtına Toprakları'nın Koruyucu Lordu.
    • Kraliçe Selyse Florent, eşi.
      • Prenses Shireen Baratheon, tek kızı ve varisi.
  • Kral {I. Renly}, kendinden menkul kral, Fırtına Burnu Lordu ve Fırtına Toprakları'nın Koruyucu Lordu. Fırtına Burnu'nda Asshai'den Melisandre tarafından yaratılan bir gölge tarafından öldürüldü.
    • Kraliçe Margaery Tyrell, eşi.

Ana aileye tam ilişkisi bilinmeyen üyeler:

  • Sör {Harbert}, muhtemelen bir Baratheon.[N 1] Robert, Stannis ve Renly'nin büyük amcası. Bir zamanlar Fırtına Burnu'nun kale kumandanıydı.

Ormund
 
Rhaelle
Targaryen

Steffon
 
Cassana
Estermont

Birçok
kadın
 
I. Robert
 
Cersei
Lannister
 
I. Renly
 
Margaery
Tyrell
[30]
 
I. Stannis
 
Selyse
Florent

I. Joffrey
 
Margaery
Tyrell
[30]
 
I. Tommen
 
Myrcella

Shireen

Mya
Taş
 
Bella
 
Gendry
 
Edric
Fırtına
 
Barra
 
Bilinmeyen
ikizler
 
9 diğer

Hane halkı[]

  • Sör {Cortnay Penrose}, Fırtına Burnu'nun kale kumandanı. Melisandre'nin başka bir gölge suikastçısı tarafından katledildi.
  • Sör Yeşilhavuzlar'dan Colen, Baratheon Hanedanı'na yeminli bir şövalye.
  • Brella, Kral'ın Şehri'nde Lord Renly'nin hizmetkarıydı. Daha sornadan Tyrion Lannister'a hizmet etti.

Tarihi üyeler[]

  • Lord Orys Baratheon nam-ı diğer Orys Tek El, Baratheon Hanedanı'nın kurucusu ve ilk Fırtına Burnu Lordu ve Fırtına Toprakları'nın Koruyucu Lordu. Fatih Aegon'un Kral Eli.[2]
  • Lord Rogar Baratheon, Lord Orys'in torunu, Kral I. Jaehaerys Targaryen'ın Kral Eli, Dul Kraliçe Alyssa Velaryon ile evlendi.
    • Leydi Jocelyn Baratheon, Rogar'ın kızı, Prens Aemon Targaryen ile evlendi; Prenses Rhaenys Targaryen'ın annesi.[31]
    • Lord Boremund Baratheon, Rogar'ın oğlu, 101 FS yılının Büyük Konseyi sırasında Fırtına Burnu Lordu ve Fırtına Toprakları'nın Koruyucu Lordu.[31]
      • Lord Borros Baratheon, Boremund'un oğlu, Kral I. Viserys Targaryen'ın son günlerinde Fırtına Burnu Lordu ve Fırtına Toprakları'nın Koruyucu Lordu.[31] Leydi Elenda Caron ile evlendi.[32]
        • Cassandra Baratheon, Lord Borros'un en büyük kızı. Kısa süreliğine Kral II. Aegon Targaryen ile nişanlandı[33] ve sonradan kraliyet hanesinin üyelerini öldürmeye çalıştıktan sonra Sör Walter Brownhill ile evlendi.[34]
        • Maris Baratheon, Lord Borros'un ikinci kızı.[35] Nihayetinde sessiz kız kardeşlere katıldı.[36]
        • Ellyn Baratheon, Lord Borros'un kızı.[36]
        • Floris Baratheon, Lord Borros'un kızı. "Dört Fırtına"'dan en güzeli. Lord Thaddeus Rowan ile evlendi.[36]
        • Lord Royce Baratheon, Lord Borros'un ölümünden sonra doğan oğlu.[32]
    • Sör Borys Baratheon, Lord Rogar'ın dört erkek kardeşinden biri.[37]
      • Nesil.
    • Sör Garon Baratheon, Lord Rogar'ın dört erkek kardeşinden biri.[37]
      • Nesil.
    • Sör Ronnal Baratheon, Lord Rogar'ın dört erkek kardeşinden biri.
      • Ronnal'ın eşi ve çocukları, Titreme'den öldüler.[38]
      • 2 kız.[38]
    • Sör Orryn Baratheon, Lord Rogar'ın dört erkek kardeşinden biri.
      • Orryn'in eşi, Tyrosh Archon'unun kızı.[39]
      • 1 kız[39]
  • Fırtınakıran, Baratheon Hanedanı'ndan ünlü bir şövalye.[7]
  • 188 FS yılında bir Lannister ile evlenen isimsiz bir Baratheon bakiresi. (Gowen Baratheon ve Tya Lannister'ın evliliğinden 30 yıl kadar önce). Birlikte üç kız ve bir oğula sahip oldular.[40]
  • 200 FS yılında hüküm süren Lord Baratheon, torununun doğumunu kutlamak için bir turnuva düzenledi.[11]
    • 200 FS yılında doğan bir torun.[11]
  • 208 FS dolaylarında hüküm süren Lord Baratheon.[40][N 2]
    • İki büyük oğul.[40]
    • Gowen Baratheon, üçüncü oğlu. Robert ve Cersei evlenene kadar bir Lannister ile evlenen son Baratheon idi.
      • 1 oğul, bebekken öldü.[40]
  • Lord Lyonel Baratheon, Gülen Fırtına, Ashford Çayırı turnuvasında bir şövalye, Fırtına Burnu Lordu ve Fırtına Toprakları'nın Koruyucu Lordu oldu.[11] Kısa süreliğine kendini Fırtına Kralı ilan ederek Demir Taht'a karşı ayaklandı.[41]
    • İsimsiz kız, önceden Prens Duncan Targaryen ile nişanlıydı.[41]
    • Lord Ormund Baratheon, Lord Lyonel'in varisi, Rhaelle Targaryen ile evlendi. Kral II. Jaehaerys Targaryen'ın Kral Eli.
      • Lord Steffon Baratheon, Lord Ormund'un oğlu, Fırtına Burnu Lordu ve Robert, Stannis ve Renly'nin babası.

Yeminli hanedanlar[]

  • Bolling Hanedanı
  • Bronz Geçit'ten Buckler Hanedanı
  • Fawnton'tan Cafferen Hanedanı
  • Gece Şarkısı'ndan Caron Hanedanı
  • Akbaba Tüneği'nden Connington Hanedanı
  • Karaocak'tan Dondarrion Hanedanı
  • Tınaz Kalesi'nden Errol Hanedanı
  • Yeşiltaş'tan Estermont Hanedanı
  • Felwood'tan Fell Hanedanı
  • Gower Hanedanı
  • Grandview'dan Grandison Hanedanı
  • Hasty Hanedanı
  • Herston Hanedanı
  • Horpe Hanedanı
  • Kellington Hanedanı
  • Lonmouth Hanedanı
  • Çimenli Vadi'den Meadows Hanedanı
  • Sisli Orman'dan Mertyns Hanedanı
  • Karga Yuvası'ndan Morrigen Hanedanı
  • Musgood Hanedanı
  • Poddingfield'tan Peasebury Hanedanı
  • Parşömenler'den Penrose Hanedanı
  • Amberly'den Rogers Hanedanı
  • Hasat Kalesi'nden Selmy Hanedanı
  • Geniş Kemer'den Staedmon Hanedanı
  • Taşmiğfer'den Swann Hanedanı
  • Swygert Hanedanı
  • Akşamgüneşi Kalesi'nden Tarth Hanedanı
  • Gallowsgrey'den Trant Hanedanı
  • Tudbury Hanedanı
  • Wagstaff Hanedanı
  • Wensington Hanedanı
  • Yağmur Kalesi'nden Wylde Hanedanı

Kral IV. Aegon Targaryen'ın hükmü sırasında Kral Muhafızları'ndan Sör Terrence Toyne ve kralın metreslerinden birisi olan Bethany Bracken arasındaki ilişki Fırtına Burnu'na yeminli Toyne Hanedanı'nın[42] çöküşüne sebep oldu. Haydut Simon Toyne, 281 FS yılında öldürüldü.[43] Toyne Hanedanı'nın başka bir üyesi olan Myles Toyne'un Essos'ta sürgünde yaşadığı biliniyordu.[44]

Karasu Savaşı'ndan sonra Gece Şarkısı, Caron Hanedanı'ndan alındı ve yeni yaratılan Gece Şarkısı'ndan Foote Hanedanı'na verildi.

Alıntılar[]

Oldukça iyi bir ikililer, Stannis ve Renly. Demir eldiven ve ipek eldiven.[45]

Varys, Eddard Stark'a

Notlar ve referanslar[]

  1. Sör Harbert'in soyadından asla bahsedilmedi. Stannis Baratheon ve kardeşlerinin büyük amcası olarak, (Kralların Çarpışması, Davos I) Lord Ormund Baratheon'un bahsedilmemiş bir kardeşi veya Stannis'in annesi Cassana Estermont'un bir amcası olabilirdi.
  2. Bu Lord Baratheon, 298 FS yılından doksan yıl kadar önce yaşanan üçüncü oğlunun düğününde hüküm sürüyordu. (Taht Oyunları, Eddard XII)
  1. 1,0 1,1 Taht Oyunları, Bölüm 4, Eddard I.
  2. 2,0 2,1 Taht Oyunları, Ekler.
  3. Buz ve Ateşin Dünyası, The Reign of the Dragons: The Conquest.
  4. Buz ve Ateşin Dünyası, Fırtına Toprakları: Durrandon Hanedanı.
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 5,4 5,5 Buz ve Ateşin Dünyası, Fırtına Toprakları: Baratheon Hanedanı.
  6. Buz ve Ateşin Dünyası, Appendix: Targaryen Lineage.
  7. 7,0 7,1 Buz ve Ateşin Dünyası, The Stormlands: House Baratheon.
  8. Buz ve Ateşin Dünyası, Targaryen Kralları: II. Aegon.
  9. Buz ve Ateşin Dünyası, Nehir Toprakları: Tully Hanedanı.
  10. Buz ve Ateşin Dünyası, Targaryen Kralları: I. Baelor.
  11. 11,0 11,1 11,2 11,3 Gezgin Şövalye.
  12. Buz ve Ateşin Dünyası, Targaryen Kralları: V. Aegon.
  13. Buz ve Ateşin Dünyası, Targaryen Kralları: II. Jaehaerys.
  14. Taht Oyunları, Bölüm 6, Catelyn II.
  15. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 42, Daenerys IV.
  16. Buz ve Ateşin Dünyası, Targaryen Kralları: II. Aerys.
  17. Kralların Çarpışması, Prolog.
  18. Buz ve Ateşin Dünyası, The Fall of the Dragons: The Year of the False Spring.
  19. Taht Oyunları, Bölüm 4, Eddard I.
  20. Buz ve Ateşin Dünyası, The Fall of the Dragons: Robert's Rebellion.
  21. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 44, Jaime VII.
  22. 22,0 22,1 George R. R. Martin's A World of Ice and Fire, Mathis Rowan.
  23. Ejderhaların Dansı, Bölüm 26, The Wayward Bride.
  24. Ejderhaların Dansı, Bölüm 37, The Prince of Winterfell.
  25. Ejderhaların Dansı, Bölüm 42, The King's Prize.
  26. Ejderhaların Dansı, Bölüm 44, Jon IX.
  27. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 16, Jaime II.
  28. Ejderhaların Dansı, Bölüm 61, The Griffin Reborn.
  29. Ejderhaların Dansı, Epilog.
  30. 30,0 30,1 Margaery Tyrell ilk olarak Renly, ikinci olarak Joffrey ve üçüncü olarak Tommen ile evlendi.
  31. 31,0 31,1 31,2 Prenses ve Kraliçe.
  32. 32,0 32,1 Ateş ve Kan, Aftermath - The Hour of the Wolf.
  33. Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - The Short, Sad Reign of Aegon II.
  34. Ateş ve Kan, The Lysene Spring and the End of Regency.
  35. Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - A Son for a Son.
  36. 36,0 36,1 36,2 Ateş ve Kan, Under the Regents - The Hooded Hand.
  37. 37,0 37,1 Ateş ve Kan, A Surfeit of Rulers.
  38. 38,0 38,1 Ateş ve Kan, The Long Reign — Jaehaerys and Alysanne: Policy, Progeny, and Pain.
  39. 39,0 39,1 Ateş ve Kan, A Time of Testing — The Realm Remade.
  40. 40,0 40,1 40,2 40,3 Taht Oyunları, Bölüm 45, Eddard XII.
  41. 41,0 41,1 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Aegon V.
  42. Buz ve Ateşin Dünyası, Targaryen Kralları: IV. Aegon.
  43. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 76, Jon XI.
  44. Ejderhaların Dansı, Bölüm 24, The Lost Lord.
  45. Taht Oyunları, Bölüm 58, Eddard XV.
Advertisement