Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
Bu makalenin orijinal adı: White Sword Tower
White Sword TowerTD

Beyaz Kılıç Kulesi, Thomas Denmark © Fantasy Flight Games

Beyaz Kılıç Kulesi, Kral'ın Şehri'nde bulunan Kızıl Kale'nin kulelerinden biriydi. Kral Muhafızları'nın odalarını içeriyordu.

Tasarım[]

Beyaz Kılıç Kulesi dört katlı ve Karasu Koyu'na bakan kale duvarının açısına inşa edilmiş uzun, döner merdivenlere sahip[1] bir yapıydı.

İlk katta Kral Muhafızları'nın ortak, yuvarlak beyaz bir oda olan Yuvarlak Oda vardı. Beyaza boyanmış taş duvarlarını beyaz yünlü sancaklar ve şöminenin üstünde beyaz bir kalkan ile çaprazlama duran iki uzun kılıç vardı. Odada büvet ağacından yapılma ve üç beyaz aygır tarafından desteklenen kalkan şekilli büyük bir masa vardı ve iki yana üç şövalye oturuyordu. Lord Kumandan'ın eski siyah meşeden yapılma sandalyesi kalkan masanın başında duruyordu.[1] Ortak oda ayrıca Beyaz Kitap'a ev sahipliği yapıyordu.[1]

Mahzenler silah ve zırhları depolarken ikinci ve üçüncü katlar ise Kral Muhafızları'nın altı kardeşi için küçük uyuma hücrelerine sahipti. En üst katta Lord Kumandan'ın odası bulunuyordu. Onun odası genişti ve dış duvarların üstüne denk geliyordu.[1] Duvar sancakları ve yatak örtüleri beyazdı.[2]

Tarih[]

Prenses Saera Targaryen on yaşındayken Beyaz Kılıç Kulesi'ne sızmış ve bulabildiği tüm beyaz pelerinleri çalıp hepsini pembeye boyamıştı.[3]

Mantar'a göre Prenses Rhaenyra Targaryen, Beyaz Kılıç Kulesi'nde Kral Muhafızları Lord Kumandanı Sör Criston Cole'u ayartmaya çalışmış ve Criston onu reddettiğinde Rhaenyra Sör Harwin Strong ile yatmıştı.[4][5]

Vekilliği sırasında Kral III. Aegon Targaryen için bir Kral Muhafızı olan Sör Mervyn Çiçek, Beyaz Kılıç Kulesi'nde çamaşırcı ve hizmetçi kızlarla yatmıştı.[6]

Gizli kuşatmadan sonra Sör Marston Su, Sör Mervyn ile yüzleşti ve ağır yaralandı. Sör Marston daha sonradan Beyaz Kılıç Kulesi'nde kendi kanından oluşan bir havuzda bulundu. Yüce Üstat Munkun'a götürülen şövalye gece vakti öldü.[7]

Son olaylar[]

Kılıçların Fırtınası[]

Artık Kral Muhafızları Lord Kumandanı olan Sör Jaime Lannister, Beş Kralın Savaşı sırasında Kral'ın Şehri'ne dönmesinden sonra ilk defa Beyaz Kılıç Kulesi'ni ziyaret etti. Jaime kendinden önce Lord Kumandan olan Sör Barristan Selmy'nin Kızıl Kale'den ayrılmadan önce Beyaz Kitap'ı güncellediğini fark etti. Jaime ardından ortak odada komutası altındaki Kral Muhafızları'nı sorguladı.[1]

Steelshanks Walton başkentten "Arya Stark" ile ayrıldıktan sonra Jaime, kız kardeşi Kraliçe Cersei Lannister'ı dairesinde beklerken buldu. Cersei, Jaime'nin yeminini bırakmasını istiyordu ve onu ayartmaya çalıştı ancak Jaime reddettikten sonra sinirli şekilde odadan ayrıldı. Jaime daha sonradan Sör Loras Tyrell'den Tarthlı Brienne'i Yuvarlak Oda'ya getirmesini istedi ve ona Oathkeeper'ı verdikten sonra Sansa Stark'ı bulmakla görevlendirdi.[2]

Kargaların Ziyafeti[]

Jaime ortak odada Loras ile Kral Muhafızları'nın tarihini konuştu.[8]

Alıntılar[]

Beyaz bir odada beyaz bir masada beyaz bir kitap.[1]

Jaime Lannister'ın düşünceleri

Beyaz Kılıç Kulesi harici evim yoktu.[9]

Barristan Selmy, Daenerys Targaryen'a

Notlar ve referanslar[]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 Kılıçların Fırtınası, Bölüm 67, Jaime VIII.
  2. 2,0 2,1 Kılıçların Fırtınası, Bölüm 72, Jaime IX.
  3. Ateş ve Kan, The Long Reign - Jaehaerys and Alysanne: Policy, Progeny, and Pain.
  4. Düzenbaz Prens.
  5. Ateş ve Kan, Heirs of the Dragon - A Question of Succession.
  6. Ateş ve Kan, Under the Regents - War and Peace and Cattle Shows.
  7. Ateş ve Kan, The Lysene Spring and the End of Regency.
  8. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 16, Jaime II.
  9. Ejderhaların Dansı, Bölüm 11, Daenerys II.
Advertisement