Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
Butterwell Hanedanı
House Butterwell
Arma Dalgalı yeşil, beyaz ve sarı çizgiler
Mevki Aksur (önceden)
Lider Bilinmiyor
Bölge Nehir Toprakları
Unvan Aksur Lordu (önceden)
Derebeyi Tully Hanedanı (TO)
Baelish Hanedanı (ED)

Butterwell Hanedanı, Nehir Toprakları'ndan soylu bir hanedandı. Armasında dalgalı yeşil, beyaz ve sarı çizgiler vardı.[1][2] Butterwell Hanedanı bir zamanlar geniş topraklara sahip zengin bir hanedandı ancak ana gelirinin süt inekleri olması yüzünden bazıları onların yukarı çıkmış sığır hırsızları olmadığını söylemesine neden olmuştu. Bir zamanlar Aksur adında bir kaleye sahip Butterwell Hanedanı'nın Arbor dışında en iyi şaraba sahip olduğu söyleniyordu.

Tarih[]

Kral I. Maegor Targaryen'ın 44 FS yılında Harroway Hanedanı'nı yok etmesinden sonra Harroway mülklerini geriye kalan destekçileri arasında paylaştı. Kral, Lord Harroway'in kasabasını Lord Alton Butterwell'e, Harrenhal'u Lord Walton Kuleler'e ve Harroway mülklerinin geriye kalanını ise Lord Darnold Darry'e verdi.[3] Maegor bir varis istediği için daha fazla eş aldığında kralın hazine başı Alton, güzel olmamasına rağmen yedi tane çocuk doğurduğu için verimliliğinden şüphe olmayan iri yarı kız kardeşini önerdi. Maegor, Alton'un teklifine sıcak bakmadı ancak sözlerini hatırlayarak nihayetinde 47 FS yılında üç yeni gelin aldığında kanıtlı verimliliği olan kadınları seçti.[3]

Ejderhaların Dansı sırasında Lord Butterwell en başta Prenses Rhaenyra Targaryen'ın Demir Taht iddiasını destekledi ve Siyahlar'a katıldı. Ardından yakalandı ve Kızıl Kale'nin mahzenlerine atıldı. II. Aegon Targaryen'a sadakat ve ölüm arasında seçim yapması istendiğinde Lord Butterwell, Yeşiller'e katılmayı seçti.[4]

Lord Butterwell, IV. Aegon Targaryen için Kral Eli olmuştu. Kral Aegon bir gece Butterwell'in kalesinde kaldı[1] ve üç bakire kızına "erişim" karşılığında ona bir ejderha yumurtası verdi.[1][5] Hikayelere göre ertesi gün üç kız da kraliyet piçlerine hamileydi.[1] Aksur'u inşa ettirdi ve yakınlarda yaşayan avam soluk beyaz rengi yüzünden buraya Sütkalesi adını taktı. Duvarları, kalesi ve kuleleri için Arryn Vadisi'nden beyaz taş getirildi ve zemini ile sütunları ise altın damarlı beyaz mermerden yapıldı. Çatı kirişleri ise büvet ağacı kütüklerinden oyuldu.[1]

Torunu Lord Ambrose Butterwell, Kral IV. Aegon Targaryen altında bir hazine başıydı ve sonradan II. Daeron Targaryen için Kral Eli oldu.[6][1][7] Birinci Karaalev İsyanı'nın başında vazifesinde çok kötü olması yüzünden bazıları onun Daemon Karaalev'i desteklediğini sanmıştı.[6][7] Daha sonradan Kral Eli olarak yerine Lord Hayford geldi.[6][7]

Butterwell'ler Birinci Karaalev İsyanı sırasında her tarafta bir ayakları olmasını denedi.[1] Lord Ambrose'un en büyük oğlu Daeron için savaşırken ikinci oğlu Daemon için savaştı ancak ikisi de Kızıl Çim Meydanı Savaşı'nda hayatını kaybetti. En küçük oğlu ise Büyük Bahar Hastalığı'ndan öldü.[1]

212 FS yılında Lord Ambrose kendisi ve Lord Frey'in kızıyla evliliği için bir Aksur evlilik turnuvası düzenledi ve burası İkinci Karaalev İsyanı'nın mevkisi oldu. Ceza olarak Lord Kankuzgunu, Ambrose'un servetinin sadece onda birini tutmasına izin verdi. Aksur, Butterwell'lerin elinden alındı ve Kankuzgunu bir Karaalev anıtı olmaması için yıkılmasını emretti.[1]

Üçüncü yüzyılın sonunda Butterwell Hanedanı[]

Buz ve Ateşin Şarkısı olaylarının geçtiği zaman diliminde bilinen Butterwell'ler:

  • Henüz bir üyesi görülmedi.

Tarihi üyeler[]

  • Lord Alton Butterwell, I. Maegor Targaryen hükmü sırasında hazine başı.[3][8]
    • Alton'un kız kardeşi, şişman ve evci bir dul, yedi çocuğu vardı.[3][8]
  • Beatrice Butterwell, Prenses Viserra Targaryen'ın en yakın arkadaşı.[9]
  • Lord Butterwell, Ejderhaların Dansı'nın başında Rhaenyra Targaryen ve Siyahlar'ı desteklemesi yüzünden idam edilmektense II. Aegon Targaryen ve Yeşiller'e geçmeyi tercih etti..[4]
  • Lord Butterwell, IV. Aegon Targaryen'ın Kral Eli.[5]
    • Üç kız.[1]
    • Bir oğul.[1]
      • Lord Ambrose Butterwell, Lord Butterwell'in torunu, IV. Aegon, II. Daeron ve I. Aerys Targaryen hükümleri sırasında hanedanın başı; IV. Aegon altında bir hazine başı ve II. Daeron altında Kral Eli idi.[1][6][7]
        • İlk eşinden üç oğul ve üç kız.[1]
        • Leydi Frey, ikinci eşi.[1]

Lord
Butterwell
 
Bilinmeyen

Bilinmeyen
 
Oğul
 
3 kız
 
IV. Aegon
Targaryen

Leydi Frey
 
Ambrose
 
Bilinmeyen
ilk eş

3 oğul
 
En büyük
kız
 
Tommard
Heddle
 
Kız
 
Lord Risley
 
Kız
 
Lord
Costayne

Notlar ve referanslar[]

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 1,11 1,12 1,13 Gizemli Şövalye.
  2. The Citadel. Heraldry: Houses in the Riverlands
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 The Sons of the Dragon.
  4. 4,0 4,1 Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - The Red Dragon and the Gold.
  5. 5,0 5,1 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Aegon IV.
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 Yeminli Kılıç.
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Aerys I.
  8. 8,0 8,1 Ateş ve Kan, The Sons of the Dragon.
  9. Ateş ve Kan, The Long Reign - Jaehaerys and Alysanne: Policy, Progeny, and Pain.
Advertisement