Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
Acıköprü'den Caswell Hanedanı
House Caswell
Arma Beyaz üzerinde yaylı, sarı bir kentaur
Mevki Acıköprü
Lider Lord Lorent Caswell
Bölge Menzil
Unvan Acıköprü Lordu
Geçitlerin Savunucusu
Derebeyi Tyrell Hanedanı

Acıköprü'den Caswell Hanedanı, Menzil'den mevkisi Gülyolu ve Mander nehrinin birleştiği Acıköprü olan soylu bir hanedandı.[1] Armasında beyaz üzerinde yaylı, sarı bir kentaur vardı.[2][3] Caswell'ler Geçitlerin Savunucusu unvanını taşıyordu.[4]

Tarih[]

Orbert Caswell bir Gece Nöbetçileri Lord Kumandanı olarak hizmet vermişti.

43 FS yılında Tanrı Gözü Altında Savaş sırasında Lord Caswell, Menzil'e ilerlemek ve güçlerini Prens Taçsız Aegon'a karşı Kral I. Maegor Targaryen'ın ordusuna katmak için Lordlar Merryweather ve Peake'ye katıldı. Lordlar Merryweather ve Caswell güneyden Aegon'un ordusuna karşı giderken Maegor genç yeğenini hızlıca öldürdü ve savaş kazanıldı.[5]

Ejderhaların Dansı'nın başında Lord Caswell sarayda Prenses Rhaenyra Targaryen'a sadık soylular arasındaydı ve bunun yüzünden tutuklandı. Lord Caswell, Kral Adaleti önüne çıkarıldı ve Kral II. Aegon Targaryen'a diz çökmediği için kellesi alındı.[6] Acıköprü Piçi Tom Çiçek, Balşarap Savaşı sırasında Siyahlar'ın kumandanlarından biriydi. Prens Daeron Targaryen savaşa katıldığında ejderhası Tessarion ile onu yaktı.[6] Daeron, Prens Maelor Targaryen'ın ölümünden sonra Acıköprü Yağması'nı başlattı. Lord Caswell'in dulu Leydi Caswell kalenin kapısında kendini astı.[7]

Caswell Hanedanı, Birinci Karaalev İsyanı sırasında Targaryen'ları destekledi. Sör Kyle isyan sırasında Acıköprü Lordu Armond Caswell'in hayatını kurtardığını iddia etti. Armond'un oğlu Lord Joffrey Caswell, Aksur turnuvası'nda Kyle ile yüzleşti ve ilk tiltte onu atından düşürdü.[4]

Sör Cleyton Caswell, Leydi Rohanne Webber için bir damat adayıydı.[2]

Yaşlı Lord Caswell'in oğlu Sör Lorent, Acıköprü'nün zırhçısının kendi oğlu Rolly için yaptığı hediye uzun kılıcı aldı. Lorent, Rolly tarafından yaralandı ve Rolly ardından Altın Birlik'e katıldı.[8]

Son olaylar[]

Kralların Çarpışması[]

Lord Lorent Caswell zayıf ve genç biriydi. Derebeyi Lord Mace Tyrell'i takip ederek Beş Kralın Savaşı'nın başında Kral Renly Baratheon'a diz çöktü. Renly'nin ordusu Acıköprü duvarları altında kamp kurdu ve Leydi Catelyn Tully geldiğinde turnuva ve şölenle karşılaştı. Fırtına Burnu Kuşatması'nda Renly'nin ölümü ve kalenin Stannis Baratheon'a düşmesinden sonra Lord Caswell kendini Acıköprü'ye kapattı.[1]

Kargaların Ziyafeti[]

Sansa Stark'ı aradığı sırada Tarth'lı Brienne, Bakirehavuzu kapısında Caswell Hanedanı'nın üniformasını giyen iki muhafızla karşılaştı. Bunun anlamı Caswell Hanedanı'nın derebeyleri Tyrell Hanedanı'nı takip ederek Kral I. Joffrey'e diz çöktüğü anlamına geliyordu.[9]

Üçüncü yüzyılın sonunda Caswell Hanedanı[]

Buz ve Ateşin Şarkısı olaylarının geçtiği zaman diliminde bilinen Caswell'ler:

  • Lord Lorent Caswell, Acıköprü Lordu ve Geçitlerin Savunucusu.[10]
    • İsimsiz iki kız.[1]
  • İsimsiz dört kız kardeş.[8]

Lord Caswell
 
Bilinmeyen

Lorent
 
Bilinmeyen
 
4 kız

2 kız

Tarihi üyeler[]

  • Lord Kumandan Orbert Caswell, nam-ı diğer Siyah Kentaur, dokuz yıl boyunca Gece Nöbetçileri'ni yönetti.[11]
  • Lord Caswell, 43 FS yılında Tanrı Gözü Altında Savaş sırasında Kral I. Maegor Targaryen'ı destekledi.[5]
  • Lord Caswell, üvey kız kardeşi Rhaenyra Targaryen'a sadık kaldığı için Kral II. Aegon Targaryen tarafından kellesi alındı.[6]
    • Leydi Caswell, dul eşi. Sör Rickard Thorne'un cesedi ve Prens Maelor Targaryen'ın kafasını Kral'ın Şehri'ne gönderdi.[7]
      • Küçük oğullar, Acıköprü Yağması'nda sonra tutuklandılar ve Lord Ormund Hightower tarafından Eski Şehir'e gönderildiler.[7]
      • Bir kız, abileriyle birlikte tutuklandı.[7]
  • Tom Çiçek, Acıköprü Piçi, Ejderhaların Dansı'nda savaştı.[12]
  • Lord Armond Caswell, Birinci Karaalev İsyanı sırasında Acıköprü Lordu.[4]
    • Lord Joffrey Caswell, oğlu, I. Aerys Targaryen hükmü sırasında Acıköprü Lordu.[4]
  • Sör Cleyton Caswell, bir şövalye.[2]
  • Lord Caswell, Lord Lorent Caswell'in babası.[8]

Notlar ve referanslar[]

  1. 1,0 1,1 1,2 Kralların Çarpışması, Bölüm 22, Catelyn II.
  2. 2,0 2,1 2,2 Yeminli Kılıç.
  3. The Citadel. Heraldry: Houses in the Reach
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 Gizemli Şövalye.
  5. 5,0 5,1 Ateş ve Kan, The Sons of the Dragon.
  6. 6,0 6,1 6,2 Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - The Red Dragon and the Gold.
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - Rhaenyra Triumphant.
  8. 8,0 8,1 8,2 Ejderhaların Dansı, Bölüm 8, Tyrion III.
  9. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 14, Brienne III.
  10. Ejderhaların Dansı, Ekler.
  11. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 5, Samwell I.
  12. Prenses ve Kraliçe.

Şablon:HousesReach

Advertisement