Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
Pençe Adası'ndan
Celtigar Hanedanı
House Celtigar
Arma Beyaz üzerinde dağıtılmış kırmızı yengeçler
Mevki Pençe Adası
Lider Lord Ardrian Celtigar[1]
Bölge Karasu Koyu, Kral Toprakları
Unvan Pençe Adası Lordu[1]
Derebeyi Kral'ın Şehri Baratheon Hanedanı
Antik silah Valyria çeliği balta[2]
Kurulma tarihi Aegon'un Fethi öncesi[3]

Pençe Adası'ndan Celtigar Hanedanı, Kırıkpençe Burnu açığında Dar Deniz'de yer alan Pençe Adası'na hüküm sürüyordu. Celtigar'lar tarih boyunca Kral Toprakları'nda bulunan Ejderhakayası'na yeminliydi.

Armasında beyaz üzerine dağıtılmış kırmızı yengeçler bulunuyordu.[4][5] Sözleri ise bilinmiyordu.

Tarih[]

Celtigar Hanedanı damarlarında Valyria kanı taşıyan antik ve onurlu bir hanedandı.[3] Lord Crispian Celtigar, Kral I. Aegon Targaryen'a hazine başı olarak hizmet vermişti. Celtigar'lar Kırıkpençe Burnu üzerinde hak iddia ediyordu ancak yerleşimciler bunu tanımıyordu. Aegon'un Fethi sırasında Kraliçe Visenya Targaryen'a barışçıl şekilde teslim olduktan sonra Kırıkpençe halkı, Demir Taht harici kimseye boyun eğmeme lüksüne sahip oldu. Celtigar'lar sıklıkla vergi toplamak için buraya asker yolluyordu. Lord Celtigar yeterli vergidar yolladığında çok azı geri dönüyordu.

Ejderhaların Dansı sırasında Lord Bartimos Celtigar, Kraliçe Rhaenyra Targaryen için hazine başı olarak siyah konseyde oturdu.[6]

Celtigar'ların kalesinin zenginliklerine tanık olacak şekilde efsanevi hazineler sakladığı söyleniyordu. Lord Ardrian Celtigar'ın mülkleri arasında Myr halıları, Volantis camı, altın ve gümüş tabaklar, değerli taşla süslenmiş bardaklar, göz alıcı şahinler, eğitimli bir deniz kartalı, Valyria çeliğinden bir balta, yakut sandıkları, denizden kraken çıkardığına inanılan bir boynuz ve güzel şaraplar vardı.[2]

Son olaylar[]

Kralların Çarpışması[]

Lord Ardrian Celtigar kendini kral ilan edip sancaklarını çağırdığında Stannis Baratheon'a yanıt verdi. Stannis, Sör Davos Seaworth'e sürekli olarak hangi Fırtına Toprakları lordunun aralarına katılacağını soran Adrian dahil lordlarıyla yemek yemekten hoşlanmadığını söyledi. Lord Celtigar'ın Stannis'in filosuna katkısı süslü bir gemi olan Kırmızı Pençe idi. Lord Ardrian, Karasu Savaşı'nda tutuklandı ve Kral I. Joffrey Baratheon'a diz çöktü. Daha sonradan Kral'ın Şehri'nde kaldı.[7][8]

Kılıçların Fırtınası[]

Sör Axell Florent, Celtigar'ın teslim olması yüzünden Stannis'e Pençe Adası'nı yağmalamasını önerdi ancak Davos tam tersini söyledi ve dürüst danışmanlığı yüzünden Kral Eli yapıldı.[8] Lord Celtigar, Tyrion Lannister'ın Kral Joffrey'in cinayeti duruşmasında bir keresinde Tyrion'un kralı tehdit ettiğini duyduğunu belirtti.[9]

Üçüncü yüzyılın sonunda Celtigar Hanedanı[]

Buz ve Ateşin Şarkısı olaylarının geçtiği zaman diliminde bilinen Celtigar'lar:

  • Lord Ardrian Celtigar, Kırmızı Yengeç, Pençe Adası Lordu. Yaşlı ve ters bir adam.[7]

Tarihi üyeler[]

  • Lord Crispian Celtigar, I. Aegon Targaryen için hazine başı.[3]
  • Lord Alton Celtigar, I. Aegon Targaryen için Kral Eli.[10]
  • Lord Edwell Celtigar, I. Maegor Targaryen için Kral Eli ve daha sonradan I. Jaehaerys Targaryen için hazine başı ve lord hazineci.[11][12]
    • Leydi Prudence Celtigar, Lord Edwell'in kızı, Lord Grafton ile evlendi.[13]
    • Leydi Prunella Celtigar, Lord Edwell'in kızı, Lord Uther Peake ile evlendi.[14]
    • Oğlu ve varisi, Titreme yüzünden 59 FS yılında babasından günler sonra öldü.[15]
  • Lord Bartimos Celtigar. Rhaenyra Targaryen'ın siyah konseyinde oturdu.[16] Daha sonradan onun için hazine başı oldu.[6]
    • Lord Clement Celtigar, Bartimos'un oğlu ve varisi.[17]
  • Arthor Celtigar, Lord Bartimos'u savunmaya çalışırken hayatını kaybeden cesur bir on beş yaşında çocuk.[18]

Game of Thrones[]

  • Sör Terrence Celtigar, Gece Nöbetçileri'nden bir şövalye ve üye.

Notlar ve referanslar[]

  1. 1,0 1,1 Kralların Çarpışması, Ekler.
  2. 2,0 2,1 Kılıçların Fırtınası, Bölüm 36, Davos IV.
  3. 3,0 3,1 3,2 Buz ve Ateşin Dünyası, The Reign of the Dragons: The Conquest.
  4. Kralların Çarpışması, Bölüm 61, Tyrion XIV.
  5. Citadel. Heraldry: In the area of the King's Landing
  6. 6,0 6,1 Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - Rhaenyra Triumphant.
  7. 7,0 7,1 Kralların Çarpışması, Bölüm 65, Sansa VIII.
  8. 8,0 8,1 Kılıçların Fırtınası, Bölüm 25, Davos III.
  9. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 66, Tyrion IX.
  10. Ateş ve Kan, Three Heads Had the Dragon.
  11. Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Maegor I.
  12. Ateş ve Kan, The Year of the Three Brides - 49 AC.
  13. Ateş ve Kan, Birth, Death, and Betrayal Under King Jaehaerys I.
  14. Ateş ve Kan, Jaehaerys and Alysanne - Their Triumphs and Tragedies.
  15. Ateş ve Kan, The Long Reign - Jaehaerys and Alysanne: Policy, Progeny and Pain.
  16. Prenses ve Kraliçe.
  17. Ateş ve Kan, Aftermath - The Hour of the Wolf.
  18. Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - Rhaenyra Overthrown.
Advertisement