Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
House Targaryen
Daemon Targaryen
City Watch
Marc Simonetti Damon Prince-VillainII
Prens Daemon, Marc Simonetti ©

Lakap(lar) Şehrin Prensi[1]
Lord Bit Çukuru[1]
Düzenbaz prens[2]
Unvan(lar) Prens
Sör[1]
Şehir Muhafızları Kumandanı
Hazine başı
Kanun başı
Basamaklar ve Dar Deniz'in Kralı
Taşyazı Lordu (iddia)[1]
Diyar'ın Koruyucusu
Bağlılık Targaryen Hanedanı
Siyahlar
Selef Lyman Beesbury (hazine başı)
Halef Lyonel Strong (kanun başı)
Racallio Ryndoon (Dar Deniz'in Kralı)
Irk Valyrialı
Kültür(ler) Kral'ın Toprakları
Doğum tarihi 81 FS[3]
Ölüm tarihi 130 FSTanrı Gözü
Kitap(lar) Buz & Ateşin Dünyası (bahsedildi)
Ateş & Kan (bahsedildi)
Düzenbaz Prens (bahsedildi)
Prenses ve Kraliçe (bahsedildi)

Oyuncu Matt Smith
Dizi House of the Dragon: 1. Sezon

Prens Daemon Targaryen, Prens Baelon Targaryen'ın genç oğlu ve Kral I. Viserys Targaryen'ın kardeşi olan bir Targaryen Hanedanı üyesiydi. Daemon, Ejderhakayası Prensesi Rhaenyra Targaryen'ın Sör Laenor Velaryon'dan sonraki ikinci eşiydi.[1]

Daemon zamanının en tecrübeli savaşçısıydı ve Valyria çeliğinden yapılma Kara Kızkardeş'e sahipti. Ejderhası Caraxes olan Daemon kendini Basamaklar ve Dar Deniz'in Kralı ilan etti.[1] Ejderhaların Dansı sırasında eşi Rhaenyra'nın koyu bir destekçisiydi.[4]

Daemon'un hayatının çoğu Üstat Gyldayn tarafından Düzenbaz Prens veya Bir Kral'ın Kardeşi eserinde yazılmıştı.[5][2]

House of the Dragon dizi uyarlamasında Daemon, Matt Smith tarafından canlandırılıyordu.[6]

Görünüm ve karakter[]

Daemon, Üstat Yandel tarafından atılgan, cesur ve tehlike olarak tasvir ediliyordu ancak değişken ve alınmaya müsaitti.[7] Üstat Gyldayn, Daemon'un hırslı, fevri ve duyguları değişir olduğunu yazmıştı.[1]

Daemon atlı mızrak, avlanma ve kılıç dövüşünde yetenekli bir savaşçıydı.[1] Üçüncü eşi Rhaenyra Targaryen'a sadık kalmamış ve aşıkları olarak Mysaria ve muhtemelen Isırgan'ı almıştı.[8]

Daemon özellikle Bit Çukuru'nda[1] ve altın pelerinliler[9] arasında Kral'ın Şehri ile Pentos'ta birçok arkadaş yapmıştı.[9] Ancak Sör Otto Hightower tarafından sevilmiyordu.[1]

Ateş & Kan ve Buz & Ateşin Dünyası için yapılan sanat çalışmasına göre Daemon gümüş saça sahipti ve plaka zırh giyiyordu.[8][7] Kral'ın Şehri'nin Şehir Muhafızları Kumandanı olduğu sırada altın bir pelerin ve Targaryen Hanedanı'nın üç başlı ejderhasını temsil eden bir cübbe giyiyordu.[7] Bir Valyria çeliği kılıç olan Kara Kızkardeş'i kullanıyor ve Caraxes'e biniyordu.[1]

Tarih[]

Erken yaşam[]

Daemon, Prens Baelon Targaryen ve kardeş-eşi Prenses Alyssa Targaryen'ın ikinci oğulları olarak 81 FS yılında dedesi Kral I. Jaehaerys Targaryen'ın hükmü sırasında doğdu. Bir abiye, Viserys ve bebekken ölen bir erkek kardeşe, Aegon, sahipti.[10][3] Daemon'un doğumundan iki hafta sonra Alyssa çocuğu Meleys ile uçmaya götürdü.[3] Daemon gençliğinde özgür ruhlu ve maceraperestti.[1]

Daemon on altı yaşında şövalye oldu ve Kral I. Jaehaerys Targaryen ona Kara Kızkardeş'i verdi.[1]

97 FS yılında Daemon, Taşyazı varisi Leydi Rhea Royce ile evlendi ancak hem onu hem de Arryn Vadisi'ni sevmediği için Daemon eşine bronz fahişe diyordu.[1] 101 FS'nin Büyük Konseyi sırasında Daemon, Prens Viserys'in iddiasını destekledi çünkü abisinden sonra varis kendisi olacaktı. Lord Corlys Velaryon'un oğlu Laenor Velaryon'un hakkını savunmak için bir filo topladığını duyduğunda Daemon, yeminli kılıçlar ve men-at-arms'lardan oluşan küçük bir ordu topladı.[1][7]

I. Viserys'in erken hükmü[]

Sör Criston Cole ilk olarak yakın dövüş ardından atlı mızrakta üste çıkarak 104 FS yılında Kral I. Viserys'in yükselişi turnuvasında Daemon'u iki kere yendi.[1] Daemon abisine Rhea Royce ile olan evliliğini bozmasını istedi ama abisi reddetti.[1] Daemon 103 FS ile 104 FS yılları arasında kısa süreliğine hazine başı ve ardından altı ay boyunca kanun başı olarak hizmet verdi.[1] Ancak hüküm işleri Daemon'u sıktı ve prensin tavrı, Daemon'un varlığına katlanamayan ve Kral Viserys'ten onu küçük konseyden çıkarmasını isteyen Kral Eli Sör Otto Hightower ile rakip olmasına neden oldu.[1]

Daemon, Otto'nun düşündüğü aksine sevdiği ve iki yıl boyunca üstlendiği Kral'ın Şehri'nin Şehir Muhafızları Kumandanlığına atandı ve emrindeki iki bin adamla birlikte öncekinden güçlü hale geldi.[1]

Daemon, Şehir Muhafızları adamlarının silahları ve ekipmanlarını geliştirerek sadakat aşıladı. Her birine bir altın pelerin vererek muhafızların altın pelerinliler olarak anılmasına yol açtı. Daemon'un komutası altında muhtemelen hırsızlar ve yankesicilere uyguladığı ağır cezalar yüzünden suç hızla azaldı.[1]

Daemon her yankesici, fahişe ve kumarbaza tanıdık olmasıyla Bit Çukuru'nun genelevlerinde karanlık bir üne sahip oldu.[11] Düşmanları tarafından Sefalet olarak bilinen Mysaria isimli bir fahişeyle yakınlaştı. Daemon kendine "Şehrin Prensi" demesine rağmen Kral'ın Şehri vatandaşları arasında unvanı "Bit Çukuru Lordu" idi.[1]

Daemon kendini abisinin yaşayan oğlu olmadığı için varisi olarak gördü ve kralın vermeyi reddettiği Ejderhakayası Prensi unvanına can atıyordu. Otto Hightower, Daemon'un Viserys'in peşinden gitmesini istemiyordu ve Visenya'nın kızı Rhaenyra Targaryen'ın varis yapılmasını önerdi. Viserys gelecekte doğacak bir oğulla çözüleceğine inanarak vesaret mevzusunu konuşmadı.[1]

Viserys'in ilk eşi Aemma Arryn ilki beşikte öldükten sonra ikinci bir oğulu Baelon Targaryen, doğururken hayatını kaybetti. Daemon ardından İpek Sokağı'nda "bir günlük varis" şeklinde sarhoş şakalar yaparken görüldü. Bu olayın haberi Viserys'e ulaştığında sinirli kral, Rhaenyra'yı varis ve Ejderhakayası Prensesi ilan etti. Sinirli Daemon altın pelerinlilerden istifa etti ve Caraxes üzerinde Mysaria ile birlikte Ejderhakayası'na uçtu. Bu yüzden Rhaenyra'nın Kızıl Kale'de yapılan seromonisine katılmadı.[1]

Ejderhakayası'nda yaşadığı sırada Daemon sevgilisi Mysaria'yı hamile bıraktı. Ona bir ejderha yumurtası hediye etmek istedi ama sinirli Viserys, Daemon'un yumurtayı geri vermesini ve Vadi'de bulunan Rhea'ya dönmesini emretti. Daemon, Mysaria'yı Lys'e gönderdi ancak Mysaria'nın gemisi Dar Deniz'de bir fırtınaya yakalandı ve çocuğu düşürdü. Bu olaydan sonra Daemon abisine karşı sert oldu.[1]

Basamaklar Fethi[]

106 FS yılında Daemon ve Dalgalar Lordu Corlys Velaryon, Daemon'un kendi krallığını kurma ve Corlys'in Üçlü Otorite tarafından yönetilen Basamaklar'ı kurtarmasını istemesiyle özel bir Basamaklar Savaşı başladı. Corlys, Velaryon filosuyla katkı sağlarken Daemon ise ejderhası Caraxes ile uçarak maceraperestler ve ikinci oğulların ordusunu yönetti.[1]

Daemon; Lys, Myr ve Tyrosh'tan düşmanlar yaptı ve 108 FS yılında Craghas Drahar'ı katletti. İki ada harici tüm adaları fethettikten sonra Daemon, 109 FS yılında Deniz Yılanı Corlys tarafından taçlandırılarak kendini Basamaklar ve Dar Deniz'in Kralı ilan etti. Üçlü Otorite adaları geri almak için Racallio Ryndoon altında devasa bir filo gönderdi ve Dorne, Daemon'a karşı ittifağa katıldı.[1]

Konseye dönüş[]

Daemon's crown

Daemon tacını abisi Kral I. Viserys Targaryen'a sunuyor, Chase Stone, Buz & Ateşin Dünyası.

Yetersiz krallığını yönetmekten sıkılan Daemon, yeşiller ve siyahlara ismini veren turnuva sırasında 111 FS yılında Kral'ın Şehri'ne geri döndü. I. Viserys Targaryen'a Basamaklar tacını verdikten sonra ikili barıştı. Viserys kardeşini iyi karşıladı ve Daemon'a küçük konseyde yerini geri verdi.[1]

Yaş veya sürgün Daemon'un doğasını değiştirmemişti. Şehir Muhafızları'nda bulunan eski yoldaşlarıyla buluştu ve İpek Sokağı'nda yer alan genelevlere geri döndü. Daemon, Viserys'in ikinci eşi Kraliçe Alicent Hightower ve onu veraset sırasında daha da geri iten çocuklarına karşı soğuktu. Daemon yeğeni Rhaenyra Targaryen ile güzelliğini yücelttiği, maceralar anlattığı, şahin avına götürdüğü ve Alicent ile yeşillerle alay ettiği saatler geçirdi. Daemon ona kitaplar, inciler, ipekler ve bir zamanlar Leng İmparatoriçesi tarafından giyilen bir yeşim verdi. Daemon ve Rhaenyra ejderhaları Caraxes ve Syrax ile sık sık Ejderhakayası'na uçuyordu.[1]

Daemon'un dönüşünden altı ay sonra kardeşler, Yüce Üstat Runciter'a göre belirsiz bir tartışma ve diğerlerinin ise Alicent'ın Daemon'un gitmesini istemesi yüzünden olduğunu düşündüğü yine ayrı düştü. Rahip Eustace, Daemon'un Rhaenyra'nın bakireliğini on altıncı isim gününde aldığı ve ikisinin Kral Muhafızları'ndan Sör Arryk Cargyll tarafından bulunduğunu iddia etti. Eustace'ın öyküsünde Rhaenyra, Daemon'a aşkını itiraf ediyordu. Kötü ünlü Mantar ise Daemon'un kıza, iddiaya göre aşık olduğu, şampiyonu Sör Criston Cole'u nasıl ayartacağı konusunda ders verdiğini söylemişti. Ancak Rhaenyra, Criston'a yaklaştığında reddedildi. Harrenhal Lordu Lyonel Strong, Viserys'e Daemon'un ihanet yüzünden idam edilmesi gerektiğini söyledi. Ancak Eustace konseye akraba cinayetinin sonuçlarını hatırlattı ve Daemon bunun yerine sürgün edildi. Daemon, Basamaklar'da yer alan Kantaşı'na geri döndü ve kurak krallığında çabalarına devam etti.[1]

İkinci evlilik[]

Daemon Laena Chillyravenart

Daemon ve Laena Velaryon, chillyravenart ©

Daemon'un eşi Rhea Royce, 115 FS yılında bir attan düşerek hayatını kaybetti. Daemon, Basamaklar'dan ayrıldı ve Taşyazı'ya iddia koymak için Arryn Vadisi'ne uçtu ancak Royce Hanedanı tarafından geri çevrildi. Leydi Jeyne Arryn tarafından Vadi'den geri çevrilen Daemon, arkadaşı Lord Corlys'in güzel kızı Laena Velaryon'a göz koyduğu Akıntıtaşı'na gitti ve Deniz Yılanı'ndan evlilik için izin istedi. Laena halihazırda eski Braavos Deniz Lordu'nun oğluna sözlenmişti ancak Daemon bir düelloda Braavosluyu öldürdü. Şarkıcılar Daemon'un Laena'ya ilk görüşte aşık olduğunu söylemesine rağmen diğerleri Daemon'un veraset sırasında çok geriye itildiği ve maceralarında birçok düşman yaptığı için güçten düşmesiyle yüce Velaryon Hanedanı'na evlenmek istediğini söylüyordu.[1]

Evlilik için Kral I. Viserys Targaryen'dan izin alınmadığı için Daemon ve Laena, Westeros'tan ayrılıp Essos'a gitti. Mantar ikilinin Valyria harabelerine gittiğini iddia ediyordu ancak daha güvenilir kaynaklar çiftin Pentos, Volantis, Qohor ve Novos gibi Özgür Şehirler'i turladığını anlatıyordu. Laena'nın hamile olduğunu öğrendikleri Pentos'ta biraz zaman geçirdiler ve 116 FS yılında burada Baela ve Rhaena Targaryen doğdu.[1]

İkizler altı aylık olduğunda aile tekrardan Akıntıtaşı'na döndü. Daemon kızlarının bir kraliyet karşılaması görmesi için abisine yalvardığı bir mektup yazdı. Küçük konsey krala reddetmesini tavsiye etti ancak Viserys, Yüce Üstat Mellos'a Daemon artık bir baba. Değişmiş olmalı. dedi.[1]

Viserys'in kızı Prenses Rhaenyra Targaryen, Laena'nın abisi Sör Laenor Velaryon ile evliydi. Rhaenyra üvey annesi Kraliçe Alicent Hightower'ı sevmezken Laena'nın arkadaşı oldu ve ikili sıklıkla ejderhalarıyla uçtu. Kral Viserys'in lütfuyla Rhaenyra iki büyük oğlu Jacaerys ve Lucerys Velaryon'u Baela ve Rhaena'ya sözledi.[1]

Laena, Kızıl Bahar Yılı olarak da bilinen 120 FS yılında ölü doğan çocuğunu doğururken hayatını kaybetti. Aynı yılda Laenor da yoldaşı Sör Qarl Correy tarafından Baharat Kasabası'nda öldürüldü. Mantar'a göre Qarl'a para vererek Laenor'u öldürten Daemon idi.[1] Harrenhal Lordu Lyonel Strong ve varisi Sör Harwin, 120 FS yılında Harrenhal'da çıkan bir yangında öldü. Harwin Kemikkıran bazıları tarafından Rhaenyra'nın Laenor ile olan çocuklarının (Jacaerys, Lucerys ve Joffrey Velaryon) gerçek babası olduğuna inanıldığı için Rahip Eustace gizemli yangın için şüpheliler arasına Daemon'u da koymuştu.[1]

Üçüncü evlilik[]

Daemon Rhaenyra Chillyravenart

Daemon ve Rhaenyra Targaryen, chillyravenart ©

120 FS yılında otuz dokuz yaşında olan Daemon bu sefer yirmi üç yaşındaki yeğeni ve Ejderhakayası Prensesi olan Rhaenyra Targaryen ile evlendi. Bu evlilikten Kral I. Viserys Targaryen'ın haberi yoktu ve Laena ile Laenor Velaryon'un ölmelerinin üstünden altı ay bile geçmediği için skandala yol açtı.[1]

Daemon ve Rhaenyra birlikte iki oğula sahip oldu; 120 FS yılında doğan Prens Genç Aegon ve 122 FS yılında doğan Prens Viserys.[1]

126 FS yılında Rhaenyra hasta Lord Corlys Velaryon'u ikinci oğlu Lucerys Velaryon'u varisi yapmaya ikna etti. Corlys'in yeğeni Sör Vaemond Velaryon itirad edip Rhaenyra'nın ilk üç çocuğunun babasının Sör Harwin Strong olduğunu söylediğinde Rhaenyra, Daemon'a Vaemond'u yakalattı ve kafasını kestirip Syrax'a yedirdi.[1]

Ejderhaların Dansı[]

129 FS yılında Kral I. Viserys Targaryen'ın ölmesi Ejderhaların Dansı'nın başlangıcı oldu. Viserys daha önceden Daemon'un eşi Ejderhakayası Prensesi Rhaenyra Targaryen'ı varisi yapmasına rağmen yeşiller kralın ölüm haberini Ejderhakayası'na yollamadı. Kraliçe Alicent Hightower'ın babası Sör Otto Hightower, Daemon'un kral danışmanı olma fikrine karşı çıktı ve Sör Criston Cole ise Rhaenyra ve Daemon'un Kızıl Kale'yi bir geneleve çevireceğini söyledi. Criston ardından Alicent'ın oğlu Büyük Aegon'u Kral II. Aegon Targaryen olarak taçlandırdı.[4]

Bu sırada Ejderhakayası'nda Rhaenyra ölü doğan bir kıza, Visenya Targaryen, sahip oldu ve çocuğunun ölmesini yeşillerin üstüne attı. Siyah konseyin buluşması sırasında Daemon henüz II. Aegon için desteklerini açıklamamış Büyük Hanedanlar ile konuşmalarını tavsiye etti. Rhaenyra'nın Ejderhakayası'nda rakip taçlandırılması sırasında Daemon, başkentten Sör Steffon Darklyn tarafından kaçırılan Kral I. Jaehaerys Targaryen'ın tacını eşinin başına koydu ve onu kraliçe ilan ederken kendisi ise Diyar'ın Koruyucusu oldu.[4]

Tecrübeli Daemon, Harrenhal taarruzunu yöneterek harabe kaleyi kale muhafızı Sör Simon Strong'un elinden Caraxes'i Kralateşi Kulesi'nin tepesine indirerek çatışmasız şekilde aldı. Daemon'un zaferiyle Nehir Toprakları, Rhaenyra'nın tarafına geçti.[11] Daemon ardından Taş Çit'in alınmasını yönetti.[9]

Üvey oğlu Prens Lucerys Velaryon'un Fırtına Burnu'nda yeğeni Prens Aemond Targaryen'ın elinden ölümünü eski aşığı Mysaria aracılığıyla duyduktan sonra Daemon, Kızıl Kale'ye sızması için Kan ve Peynir'i tuttu. İkili ardından II. Aegon'un oğlu olan Prens Jaehaerys'i öldürdü.[11]

Daemon vs Aemond

Tanrı Gözü üzerinde savaş, Douglas Wheatley, Ateş & Kan.

Daemon'un önceki maceralarında yaptığı düşmanlar, artık II. Aegon'a Kral Eli olan Sör Otto Hightower'ın Üçlü Otorite'yi tutması ve filo yollatmasıyla siyahları tekrardan avlamaya geldi. Kanal Savaşı ile Karasu Koyu'nda bulunan Velaryon ablukası kırıldı ve Daemon'un üvey oğlu Jacaerys hayatını kaybetti.[9]

Aemond ve Criston yeşillerin önderliğinde bir orduyla büyük kaleye doğru yola çıktığında Daemon, Harrenhal'u terk etti. Daemon bunun yerine Caraxes ile başkente uçtu ve Rhaenyra'nın şehri siyahlara geçirmesine yardım etti.[9] Daemon'un sevgilisi Mysaria gayri resmi muhbir başı oldu. Lord Corlys Velaryon düşmanlarla barış anlaşması ve yeşiller için af önerirken Rhaenyra ve Daemon ise daha aksi ve kinciydi.[8]

Rhaenyra, Daemon ve Isırgan'ı ejderhaları Caraxes ve Koyun Hırsızı ile birlikte Nehir Toprakları'nı yakan Aemond ve Vhagar'ı aramaya yolladı. Bakire Havuzu'nu üsleri yapan Daemon on yedi yaşındaki bir ejderhatohumu olan Isırgan'ı her zaman yanında tuttu. Mantar, Daemon'un Isırgan'ı aşığı olarak yatağına aldığını söylüyordu. Üstat Norren ise Daemon'un piç kıza sanki kendi kızıymış gibi davrandığını, nezaketler öğrettiğini ve kullanışlı hediyeler verdiğini yazmıştı.[8]

Rhaenyra, Birinci Tumbleton Savaşı'nda ejderhatohumları Sör Hugh Çekiç ve Sör Beyaz Ulf'un ihanetiyle şoka uğradı ve Mysaria kraliçeye Isırgan'ın Daemon'un yatağını paylaştığını söyledi. Rhaenyra, Bakire Havuzu'nda Daemon'u misafir eden Lord Manfryd Mooton'a Isırgan'ın öldürülmesi gerektiğini söyleyen bir mektup yolladı. Manfryd emri yerine getirmekte kararsızdı ve Norren mektubu Daemon'a gösterdiğinde prens Bir kraliçenin sözleri, bir fahişenin işi demişti. Daemon uyarı için üstada teşekkür etti ve ertesi sabah Isırgan'ın Koyun Hırsızı ile kaybolmasına izin verildi. Aynı günde Daemon, Harrenhal'a gittiğini haber etti.[8]

Daemon'un Caraxes ile gelişiyle gecekonducular kaçıştı ve prens, Aemond'u beklemeye başladı. Daemon her akşam kalenin tanrı korusunda bir büvet ağacı olan yürek ağacına kılıç salladı. Daemon'un bekleyişinin on dördüncü gününde Aemond sevgilisi Alys Nehir ile birlikte Vhagar üzerinde geldi. Tanrı Gözü üzerinde savaş sırasında iki ejderha birbirine girerken Daemon eyerinden zıpladı ve Kara Kızkardeş'i Aemond'un kör gözüne soktu. İki ejderha da Tanrı Gözü'ne çakıldı ve Caraxes ölmeden önce kıyıya emekledi. Aemond ve Vhagar'ın cesetleri gölde yıllar sonra bulunurken Daemon'un cesedi hiç bulunamadı ancak tarihçiler onun da öldüğünden emindi.[8]

Miras[]

Daemon'un cesedi Tanrı Gözü'nden hiç çıkarılamadığı için şarkıcılar onun son günlerini gizli bir şekilde Isırgan ile geçirdiğini söylüyordu.[8]

Daemon, Demir Taht'a oturma hırsını asla gerçekleştiremedi ancak oğulları III. Aegon ve II. Viserys oturdu. 170 FS yılında Prenses Daena Targaryen piç oğluna dedesinin adını koydu; Daemon Su.[12]

Daemon tarafından Harrenhal'un büvet ağacında yapılan on üç kesiğin her baharda kanadığı söyleniyordu.[8]

Daemon'dan alıntılar[]

Rogues cover

Daemon ve Caraxes, Ken Laager ©

Kara Kızkardeş koyun kesmekten daha onurlu şeyler için yapıldı. Kan için açlığı var.[1]

—Daemon, Corlys Velaryon'a

Savaş hainlerin başları Kral Kapısı'nın üstünde mızraklara geçirildiğinde bitecek, daha erken değil.[9]

—Daemon, Corlys Velaryon'a

Aemond: Yalnız gelmekte aptallık ettin.

Daemon: Yalnız olmasaydım gelmezdin.
Aemond: Yine de ikimiz de buradayız. Çok uzun süre yaşadın, amca.

Daemon: Bunda hemfikiriz.[8]

Aemond Targaryen ve Daemon

Daemon hakkında alıntılar[]

Yüzyıllar boyunca Targaryen Hanedanı büyük adamlar ve canavarlar üretmişti. Prens Daemon ikisi birdendi. Onun gününde Westeros'ta böylesi beğenilen, sevilen ve hakaret edilen birisi daha yoktu. Aydınlık ve karanlıktan eşit şekilde yaratılmıştı. Bazıları için kahraman, diğerleri için en karanlık kötüydü.[2]

Gyldayn'ın yazıları

Hiçbir şartta Prens Daemon'un Demir Taht'ı almasına izin verilmemeli. İkinci bir Maegor olur veya daha kötüsü. Lord Bit Çukuru olacağına Diyarın Neşesi olsun.[1]

Otto Hightower, I. Viserys Targaryen'a yazıyor

Hata yapmayın eğer Rhaenyra Demir Taht'a oturursa bizi yöneten Lord Bit Çukuru olur, Maegor'dan daha acımasız ve merhametsiz bir kral danışmanı. Kafası ilk kesilen ben olurum, şüphesiz ancak kraliçeniz, kızım, sırada gelir..[4]

Otto Hightower, I. Viserys Targaryen'ın küçük konseyine

Ejderhakayası'nın fahişesi bir tehdit değil. Rowan ve Menzil'deki hainlerin olmadığı gibi. Tehlike amcam. Daemon öldüğünde kız kardeşimizin sancaklarını taşıyan bu aptallar kalelerine geri kaçacak ve bize sorun çıkarmayacak.[9]

Aemond Targaryen, Criston Cole'a

Prens Daemon, düzenbazlığın vücut bulmuş hali.[5]

George R. R. Martin

Aile ağacı[]

Jocelyn
Baratheon
 
Aemon
 
Daella
 
Rodrik
Arryn
 
Baelon
 
Alyssa

Corlys
Velaryon
 
Rhaenys

Aemma
Arryn
 
I. Viserys

Alicent
Hightower
 
Daemon
[Note 1]
 
Rhea
Royce
 
Aegon

Laena
Velaryon
 
Daemon
[Note 1]
 
Laenor
Velaryon
 
Rhaenyra
 
Daemon
[Note 1]
 
Oğul
 
Baelon
 
II. Aegon
 
Helaena
 
Aemond
 
Daeron

Rhaena
 
Baela
 
Ölü doğan
oğul
 
Jacaerys
Velaryon
 
Lucerys
Velaryon
 
Joffrey
Velaryon
 
II. Viserys
 
Visenya
 
III. Aegon
 
Jaehaera
 
Jaehaerys
 
Maelor

Notlar:
  1. 1,0 1,1 Prens Daemon Targaryen, 97 FS ve 115 FS yılları arasında Leydi Rhea Royce, 115 FS ve 120 FS arasında Leydi Laena Velaryon ve 120 FS ve 130 FS arasında Prenses Rhaenyra Targaryen ile evliydi.

Notlar ve referanslar[]

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 1,11 1,12 1,13 1,14 1,15 1,16 1,17 1,18 1,19 1,20 1,21 1,22 1,23 1,24 1,25 1,26 1,27 1,28 1,29 1,30 1,31 1,32 1,33 1,34 1,35 1,36 1,37 1,38 1,39 1,40 Ateş ve Kan, Heirs of the Dragon - A Question of Succession.
  2. 2,0 2,1 2,2 Düzenbaz Prens.
  3. 3,0 3,1 3,2 Ateş ve Kan, The Long Reign - Jaehaerys and Alysanne: Policy, Progeny, and Pain.
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - The Blacks and the Greens.
  5. 5,0 5,1 So Spake Martin: The Rogues Are Coming... (March 12, 2014)
  6. HBO.com: House of the Dragon Cast & Characters
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 Buz ve Ateşin Dünyası, Targaryen Kralları: I. Viserys.
  8. 8,0 8,1 8,2 8,3 8,4 8,5 8,6 8,7 8,8 Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - Rhaenyra Triumphant.
  9. 9,0 9,1 9,2 9,3 9,4 9,5 9,6 Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - The Red Dragon and the Gold.
  10. Buz ve Ateşin Dünyası, Appendix: Targaryen Lineage.
  11. 11,0 11,1 11,2 Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - A Son for a Son.
  12. Buz ve Ateşin Dünyası, Targaryen Kralları: IV. Aegon.
Advertisement