Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
Bu makalenin orijinal adı: House Durrandon
Durrandon Hanedanı
House Baratheon
Arma Altın bir zeminde taçlı siyah bir geyik
Sözler "Gazap Bizimdir"
Mevki Fırtına Burnu
Bölge Fırtına Toprakları
Nehir Toprakları (~400 FÖ–~100 FÖ)
Unvan Fırtına Kralı
Varis Soyu tükendi
Yan branş Bolling Hanedanı (muhtemel)
Wensington Hanedanı (muhtemel)
Kurucu Durran Tanrıfelaketi
Kurulma tarihi Kahramanlar Çağı
Yıkılma tarihi ~2 FÖ/1 FÖ

Durrandon Hanedanı, Fırtına Toprakları'ndan Fırtına Kralları'nın hanedanıydı.[1] Mevkisi soylarının kurucusu olan Durran Tanrıfelaketi tarafından inşa edilen antik bir kale olan Fırtına Burnu idi. Durrandon arması altın bir zeminde taçlı siyah bir geyik[2] ve sözleri ise "Gazap Bizimdir" idi. Hem arma hem de sözleri, Aegon'un Fethi'nde Durrandon Hanedanı'nın kadın yoluyla halefi olan Baratheon Hanedanı tarafından alındı.

Gelenek[]

Geleneksel olarak Fırtına Kralları ilk doğan oğulları ve varislerine hanedanlarının kurucusu Durran Tanrıfelaketi'nin adını veriyordu.[3]

Tarih[]

Fırtına Kralları soyu krallıklarının efsanevi kahraman Kral Durran Tanrıfelaketi tarafından kurulduğu Kahramanlar Çağı'na kadar gidiyordu. Fırtına Kralları bir zamanlar Westeros'un Gazap Tepesi'nden Yengeç Koyu'na kadar bir alanı kapsayan doğusunun çoğunu yönetiyordu. Krallıkları Dorne ve Menzil Krallığı'ndan Dorne Hudutları sayesinde korunuyordu ve Nehir Toprakları'nı Teague Hanedanı'ndan almışlardı.

Ancak Aegon'un Fethi'nden birkaç yüzyıl önce güçleri çok değildi. Batıda Menzil Kralları ve güneyde Dornelular vardı. Kara Harren, Üç Dişli Mızrak ve Karasu Nehri'nin üstündeki toprakları aldı. Kral Argilac Durrandon bir süreliğine toprak kaybını durdurmayı başardı. Ancak Fetih zamanında Argilac yaşlanmış ve silah kullanmakta yeteneği körelmişti.[1]

Fetih sırasında Aegon Targaryen'ın en iyi generallerinden biri ve piç kardeşi olduğu iddia edilen Orys Baratheon, Fırtına Krallarının sonuncusu olan Kibirli Argilac'ı katletti ve kızı Argella ile evlendi.[1] Orys eşinin antik soyunun arması ve sözlerini üstlenerek Fırtına Burnu'ndan Baratheon Hanedanı'nı yarattı ve soyundan gelenlerde Durrandon kanı olmaya devam etti.[4]

Tarihi üyeler[]

  • Kral Durran nam-ı diğer "Tanrıfelaketi", Fırtına Burnu'nu inşa eden ve Durrandon Hanedanı'nı kuran Kahramanlar Çağı'ndan efsanevi bir kahraman.
    • Kral II. Durran Durrandon nam-ı diğer "Dindar", oğlu babasından sonra Yağmur Ormanı'nı Ormanın Çocukları'na geri verdi.
  • Kral Durran Durrandon nam-ı diğer "Bronz-Balta", Yağmur Ormanı'nı sonsuza kadar ele geçirdi.
  • Kral Durran Durrandon nam-ı diğer "Haşin", V veya VI. Durran olarak Devlerin Kralı Son Lun'u katletti.
  • Kral Durran Durrandon nam-ı diğer "Kuzgundostu", Maldon Massey tarafından Taşlıoyun kalesinin inşasını gördü.
  • Kral Durran Durrandon nam-ı diğer "Genç" veya "Kasap Çocuk", bir Dorne işgalini geri çevirdi.
    • Erich Durrandon nam-ı diğer "Akraba Katii", kardeşi olabilirdi.
      • Erich'in kızı
  • Kral Durran Durrandon nam-ı diğer "Adil", eşi olarak Edwyn Evenstar'ın kızını aldı ve Tarth'ı diyarına kattı.
    • Kral III. Erich Durrandon nam-ı diğer "Yelkenci", torunu, Estermont ve ileri kuzey adalarını fethetti.
  • Kral X. Durran Durrandon, hükmünü Karasu Nehri kıyılarına kadar genişletti.
    • Kral I. Monfryd Durrandon nam-ı diğer "Yüce", oğlu, Duskendale ve Bakire Havuzu'nu fethetti.
      • Kral XI. Durran Durrandon nam-ı diğer "Sönük", oğlu, babasının kazançları ve birazını kaybetti.
        • Kral Barron Durrandon nam-ı diğer "Güzel", dedesinin kazandıklarından fazlasını kaybetti.
  • Kral I Durwald Durrandon nam-ı diğer "Şişman", hükmünde birçok isyan yaşandı ve Fırtına Burnu'nun duvarlarından öte gitmedi.
  • Kral II. Morden Durrandon, piç üvey kardeşi tarafından görevden alındı ve kuleye hapsedildi.
    • Kral Ronard Fırtına nam-ı diğer "Piç", üvey abisinin yerine geçti ve otuz yıl boyunca hüküm sürdü.
  • Kral VII. Erich Durrandon nam-ı diğer "Ağırkanlı", diğer savaşlarda yer alırken Andal İşgali haberlerine dikkat etmedi.
    • Kral II. Qarlton Durrandon nam-ı diğer "Fatih", torunu, savaşta Andallar ile karşılaşan ilk Fırtına Kralı.
      • Kral III. Qarlton Durrandon, halefi, hükmü boyunca Andallar ile savaşmaya devam etti.
        • Kral V. Monfryd Durrandon, oğlu, hayatı pahasına Bronz Geçit Savaşı'nda Andallar'ın Kutsal Kardeşlik'ini yendi.
  • Kral I. Baldric Durrandon nam-ı diğer "Kurnaz", Andallar'ı birbirine düşürdü.
  • Kral XXI. Durran Durrandon, Andallar'a karşı Büvet Ağacı İttifağı'nı kurmak için Ormanın Çocukları'nı aradı.
  • Kral I. Cleoden Durrandon, Andallar'a karşı üç Dorne kralıyla bir ittifak kurdu.
  • Kral IV. Maldon Durrandon, bir Andal bakireyi eşi olarak aldı.
    • Kral XXIV. Durran Durrandon nam-ı diğer "Melez", oğlu, babasının Andallar ile evlilik geleneğini devam ettirdi.
  • Kral III. Ormund Durrandon, dini olarak Yediler İnancı'nı aldı ve Eski Tanrılar inancını rafa kaldırdı.
  • Kral Üçüncü Durran, Dorne'u iki kere işgal etti ve Nymeria tarafından yenildi.[5]
  • Kral I. Arlan Durrandon nam-ı diğer "Yenilmez", krallığını Karasu Nehri ve Mander'in sularına kadar büyüttü.[6]
    • Kral III. Arlan Durrandon, Nehir Toprakları'nı fethetti.[7] I. Arlan'ın küçük küçük torunuydu.[6]
  • Kral Arrec Durrandon, Nehir Toprakları'nı Hoare Hanedanı'na kaptırdı.
    • Kral V. Arlan Durrandon, Arrec'in en büyük oğlu ve varisi.
      • Kral Argilac Durrandon nam-ı diğer "Kibirli", Durrandon Fırtına Krallarının sonuncusu. Son Fırtına sırasında Orys Baratheon tarafından öldürüldü.
        • Prenses/Kraliçe Argella Durrandon, kızı ve varisi. Orys Baratheon ile evlendi.[1]

Notlar ve referanslar[]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Buz ve Ateşin Dünyası, The Reign of the Dragons: The Conquest.
  2. Taht Oyunları, Bölüm 4, Eddard I.
  3. Buz ve Ateşin Dünyası, The Stormlands: House Durrandon.
  4. Taht Oyunları, Ekler.
  5. Buz ve Ateşin Dünyası, Ancient History: Ten Thousand Ships.
  6. 6,0 6,1 Buz ve Ateşin Dünyası, The Stormlands: Andals in the Stormlands.
  7. Buz ve Ateşin Dünyası, The Riverlands.
Advertisement