Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
Bu makalenin orijinal adı: Lord Paramount of the Stormlands

Fırtına Toprakları'nın Koruyucu Lordu, Demir Taht tarafından Yedi Krallık'ta yer alan Fırtına Toprakları'nın vasal lorduna verilen bir unvandı.[1]

Tarih[]

Son Fırtına Kralı Argilac Durrandon, Aegon'un Fethi sırasında Son Fırtına'da Orys Baratheon tarafından öldürüldü. Fatih Aegon, Orys'i Fırtına Toprakları'nın Koruyucu Lordu ve Kral Eli ilan etti. Argilac'ın mevkisi Fırtına Burnu ise Baratheon Hanedanı'na verildi.[1]

Bilinen Fırtına Toprakları'nın Koruyucu Lordları[]

  • Lord Orys Baratheon nam-ı diğer "Orys Tek-El", ilk Fırtına Toprakları'nın Koruyucu Lordu ve Kral Fatih Aegon'a Kral Eli.[2]
  • Lord Rogar Baratheon, Orys'in torunu, Kral Eli ve Kral I. Jaehaerys Targaryen'a Diyar'ın Koruyucusu.[3][4][5][1]
  • Lord Boremund Baratheon, Rogar'ın oğlu, 101 FS yılındaki Büyük Konsey sırasında lord.[6]
  • Lord Borros Baratheon, Boremund'un oğlu, Kral I. Viserys Targaryen'ın son günleri ve Ejderhaların Dansı sırasında lord.[6]
  • Lord Royce Baratheon, Borros'un oğlu, Kral III. Aegon Targaryen'ın hükmü sırasında lord.[7]
  • Gowen Baratheon'un isimsiz babası.[8]
  • Lord Lyonel Baratheon, Gülen Fırtına, Kral V. Aegon Targaryen'ın hükmü sırasında lord.[9] Kısa süreliğine Demir Taht'a isyan ederek kendini Fırtına Kralı ilan etti.[10]
  • Lord Ormund Baratheon, Lyonel'in varisi, Kral II. Jaehaerys Targaryen'ın Kral Eli.[10][1]
  • Lord Steffon Baratheon, Ormund'un oğlu, Kral II. Aerys Targaryen'ın hükmü sırasında lord.[11]
  • Lord Robert Baratheon, Steffon'un en büyük oğlu, ismini alan isyandan sonra taç giyerek kral oldu ve II. Aerys Targaryen'dan tahtı aldı.[12]
  • Lord Renly Baratheon, Steffon'un en genç oğlu, ağabeyi Robert'ın yerine Koruyucu Lord ve Fırtına Burnu Lordu oldu.[2]

Notlar ve referanslar[]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Buz ve Ateşin Dünyası, The Stormlands: House Baratheon.
  2. 2,0 2,1 Taht Oyunları, Ekler.
  3. Ateş ve Kan, The Sons of the Dragon.
  4. The Sons of the Dragon.
  5. Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Maegor I.
  6. 6,0 6,1 Prenses ve Kraliçe.
  7. Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons — The Short, Sad Reign of Aegon II.
  8. Taht Oyunları, Bölüm 45, Eddard XII.
  9. Gezgin Şövalye.
  10. 10,0 10,1 Buz ve Ateşin Dünyası, Targaryen Kralları: V. Aegon.
  11. Buz ve Ateşin Dünyası, Targaryen Kralları: II. Aerys.
  12. Buz ve Ateşin Dünyası, The Glorious Reign.
Advertisement