Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
Felwood'tan Fell Hanedanı
House Fell
Arma Siyah üzerinde ladin sırası üstünde beyaz bir hilal
Mevki Felwood
Lider Bilinmiyor
Bölge Fırtına Toprakları
Unvan Felwood Lordu[1]
Derebeyi Fırtına Burnu'ndan Baratheon Hanedanı (TO)
Ejderhakayası'ndan Baratheon Hanedanı (ED)
Kurulma tarihi Aegon'un Fethi öncesi[2]

Felwood'tan Fell Hanedanı, Fırtına Burnu'na yeminli ve mevkisi Fırtına Toprakları'nda bulunan Felwood olan soylu bir hanedandı. Arması veya sözleri kitaplarda geçmiyordu ancak yarı canon kaynaklara göre armasında siyah üzerinde ladin sırası üstünde beyaz bir hilal vardı.[3]

Tarih[]

Aegon'un Fethi sırasında Lordlar Fell, Errol ve Buckler, Ağırsu'yu geçtiği sırada Orys Baratheon'un ordusunu pusuya düşürdü. Lordlar ardından Kral Ormanı'nda saklandı ancak Rhaenys Targaryen ormanı ejderhası Meraxes ile ateşe verdi.[2]

Lord Fell, Birinci Dorne Savaşı sırasında bir genelevde Dornelu suikastçılar tarafından öldürüldü.[4]

Ejderhaların Dansı'nın başında Leydi Fell, Rhaenyra Targaryen'a olan yeminlerini bırakmayı reddettiğinde idam edildi.[5] Kral I. Viserys Targaryen'ın Kral Muhafızları'nın bir üyesi olan Sör Willis Fell, Kral II. Aegon Targaryen'ın tarafını tuttu ve Kral'ın Şehri'nin düşmesinden sonra Prenses Jaehaera'yı başarıyla Fırtına Burnu'na götürdü.[6] Savaşın bitmesinden sonra Willis, Kral III. Aegon Targaryen'ın Kral Muhafızları Lord Kumandanı oldu ancak Kış Ateşi yüzünden hayatını kaybetti.[7]

209 FS yılında Sör Thurgood Fell, Ashford Çayırı turnuvasında at sürdü.[8]

Robert'ın İsyanı'nın başında Lord Fell, Demir Taht'a sadık kaldı ve Lordlar Grandison ve Cafferen ile birlikte Lord Robert Baratheon'un kafasını Kral II. Aerys Targaryen'a getirmeyi planladı. Robert onları üç Yaz Kalesi Savaşları'nda yendi, Lord Fell'i tekli savaşta öldürdü ve daha sonradan Robert'ın tarafına geçen oğlu Gümüşbalta'yı yakaladı.[9]

Son olaylar[]

Ejderhaların Dansı[]

Lord Harwood Fell, Stannis Baratheon ile Kuzey'de seferdeydi ancak Kışyarı ilerlemesi sırasında buzlu bir nehre düştükten sonra soğuktan hayatını kaybetti.[10] Peasebury Hanedanı'ndan dört adam bir Fell askerinin cesedini yerken yakalandıkları için kraliçe'nin adamları tarafından yakıldı.[11]

Üçüncü yüzyılın sonunda Fell Hanedanı[]

Buz ve Ateşin Şarkısı olaylarının geçtiği zaman diliminde bilinen Fell'ler:

  • Lord {Harwood Fell}, Felwood Lordu. Kışyarı'na ilerlerken bir buzlu nehre düştükten sonra soğuktan öldü.[10]

Robert'ın İsyanı sırasında:

  • {Lord Fell}, Yaz Kalesi'nde Robert Baratheon tarafından tekli savaşta öldürüldü. Lord Harwood Fell'in dedesiydi.[9]
    • 'Gümüşbalta' Fell, oğlu. Robert tarafından yakalandı ve sonradan onun tarafına geçti.[9]

Tarihi üyeler[]

  • Lord Fell, Aegon'un Fethi sırasında hüküm sürüyordu.[2]
  • Lord Fell, Birinci Dorne Savaşı sırasında suikaste uğradı.[4]
  • Leydi Fell, Ejderhaların Dansı başında idam edildi.[5]
  • Sör Willis Fell, Kral III. Aegon Targaryen'ın Kral Muhafızları Lord Kumandanı.[7]
  • Sör Thurgood Fell, Kral II. Daeron Targaryen hükmü sırasında bir şövalye, Ashford Çayırı turnuvasında yer aldı.[8]

Notlar ve referanslar[]

  1. Ejderhaların Dansı, Ekler.
  2. 2,0 2,1 2,2 Buz ve Ateşin Dünyası, The Reign of the Dragons: The Conquest.
  3. The Citadel. Heraldry: Houses in the Stormlands
  4. 4,0 4,1 Ateş ve Kan, The Reign of the Dragon - The Wars of King Aegon I.
  5. 5,0 5,1 Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - The Red Dragon and the Gold.
  6. Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - The Short, Sad Reign of Aegon II.
  7. 7,0 7,1 Ateş ve Kan, Under the Regents - The Hooded Hand.
  8. 8,0 8,1 Gezgin Şövalye.
  9. 9,0 9,1 9,2 Kılıçların Fırtınası, Bölüm 54, Davos V.
  10. 10,0 10,1 Ejderhaların Dansı, Bölüm 42, The King's Prize.
  11. Ejderhaların Dansı, Bölüm 62, The Sacrifice.
Advertisement