Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
Golden Company
Franklyn Çiçek
Golden Company
Franklyn Flowers by nawia
Franklyn Çiçek, Nawia ©

Lakap(lar) Elma Kalesi Piçi[1]
Unvan(lar) Sör
Bağlılık Altın Birlik
Kültür(ler) Menzil
Özgür Şehirler
Doğum tarihi Elma Kalesi
Kitap(lar) Ejderhaların Dansı (görüldü)

Sör Franklyn Çiçek nam-ı diğer Elma Kalesi Piçi, Altın Birlik hizmetinde olan bir şövalyeydi.[1]

Görünüm[]

Franklyn yüzü eski yaralarla kaplı ve büyük göbekli kocaman biriydi. Sağ kulağı bir köpek çiğnemiş gibi duruyordu ve sol kulağı ise tamamen yoktu. Altın Birlik'te hizmet verdiği her yıl için altın kol halkalarıyla kaplı bir lord kefareti zırhı giyiyordu.[2]

Tarih[]

Franklyn annesinin Elma Kalesi'nde lordun oğullarından biri tarafından tecavüz edilen bir çamaşırcı kadın olduğunu söylüyordu. Bu yüzden Franklyn, Fossoway'lerden biriydi.[2]

Franklyn, Akbaba'yı tanıyordu ve on iki yıl önce Altın Birlik'te hizmet verdiği zamanı hatırlıyordu. Franklyn, Akbaba'nın birlikten ayrılmasından bir süre sonra şövalye yapıldı.[2]

Son olaylar[]

Ejderhaların Dansı[]

Sör Franklyn, Volon Therys'in beş kilometre güneyinde Altın Birlik ile Jon Connington'un buluşmasında vardı. Meereen'de Daenerys Targaryen ile nasıl buluşulacağı tartışıldığı sırada Franklyn karayı önerdi ancak Harry Strickland buna iblis yolunun yok olduğu şeklinde cevap verdi. Franklyn, Prens Aegon Targaryen'a bağlılık yemini edenler arasındaydı. Menzil'e saldırmayı ve birkaç Fossoway öldürmeyi dört gözle beklediğini belirtti. Franklyn ardından Aegon'u diğer Altın Birlik adamlarıyla buluşması için yanına aldı. Daenerys'i beklemek yerine paralı askerler Westeros'a yelken açmaya karar verdi.[2]

Fırtına Toprakları'nda Altın Birlik'in çıkışı sırasında Franklyn, Akbaba Tüneği'nin alınmasında yer aldı. Franklyn gizlenmek için fırça kullandı ve askerlerinin kapıyı yok etmesini sağladı. Kale tarafından kuzgunlar uçuruldu ancak Altın Birlik'in uzman okçuları tarafından vuruldu. Jon, Franklyn'e daha çok mesaj gitmeyeceğini söylediğinde Akbaba Tüneği'nden uçan tek şey üstattı.[3]

Büyük salonda galipler ziyafeti sırasında Jon, Akbaba Tahtı'nda otururken Franklyn ise Harry Strickland, Kara Balaq ve tutsak aldıkları üç Connington ile yüksek masayı paylaşıyordu. Franklyn kalede Jon'un savaş konseyi sırasında oradaydı.[3]

Alıntılar[]

Annem lordumun oğullarından biri ona tecavüz edene kadar Elma Kalesi'nde çamaşırcı bir kadındı. Anladığım kadarıyla bu beni kahverengi bir Fossoway elması yapıyor.[2]

—Franklyn, Aegon Targaryen

Aegon: Neden bir dilenci gibi halama koşayım? Benim iddiam onun iddiasından iyi. O bana gelsin…Westeros'ta.
Franklyn: Bunu sevdim. Doğuya değil batıya yelken aç. Küçük kraliçeye zeytinlerini bırak ve Demir Taht'a Prens Aegon'u oturt. Oğlan cesaretli, bu kadarını biliyorum.[2]

Aegon Targaryen ve Franklyn

Birkaç Fossoway öldürebileceğim sürece ben varım.[2]

—Franklyn, Aegon Targaryen'a

Aile ağacı[]

Lord
Fossoway
 
Bilinmeyen

Oğul
 
Bilinmeyen
çamaşırcı kadın
 
Oğul(lar)
 
Bryan
 
Tanton
 
Edwyd

Franklyn
Çiçek

Notlar ve referanslar[]

  1. 1,0 1,1 Ejderhaların Dansı, Ekler.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 Ejderhaların Dansı, Bölüm 24, The Lost Lord.
  3. 3,0 3,1 Ejderhaların Dansı, Bölüm 61, The Griffin Reborn.
Advertisement