Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
Harrenhal'dan Kuleler Hanedanı
House Towers (Harrenhal)
Arma Beyaz zeminde kırmızı ve siyah iç kenarlığın içinde beş siyah kule
Mevki Harrenhal[1]
Lider Soyu tükendi[2]
Bölge Nehir Toprakları[1]
Unvan Harrenhal Lordu[1]
Derebeyi Tully Hanedanı[1]
Kurucu Sör Walton Kuleler[1]
Kurulma tarihi 44 FS[1]
Yıkılma tarihi 61 FS[2]

Harrenhal'dan Kuleler Hanedanı, soyları tükenmeden önce üç nesil boyunca Harrenhal'a hükmeden bir Nehir Toprakları soylu hanedanıydı.[3] Armasında beyaz zeminde kırmızı ve siyah iç kenarlığın içinde beş siyah kule vardı.[4]

Tarih[]

Kral I. Maegor Targaryen'ın 44 FS yılında Harroway Hanedanı'nı yok etmesinden sonra en güçlü şövalyesine Harrenhal kalesini vereceğini açıkladı. Maegor'un hane halkından yirmi üç şövalye ödül için Lord Harroway'in kasabasının kanlı sokaklarında savaştı. Sör Walton Kuleler ağır yaralanmasına rağmen galip geldi. Ardından Harrenhal Lordu ilan edildi ancak savaşta aldığı yaralardan dolayı iki hafta sonra hayatını kaybetti.[1]

Harrenhal, Walton'un en büyük oğlu Jordan'a geçti ancak Harroway'in kasabasının Alton Butterwell'e ve Harroway'in diğer mülklerinin Darnold Darry'e verilmesinden sonra Kuleler Hanedanı toprakları küçüldü. Diyar, Prens I. Jaehaerys Targaryen için Maegor'a karşı geldiğinde Lord Kuleler kralın komutasında toplanan lordlar arasındaydı. Lordlar Kuleler ve Rosby, Demir Taht'ta ölmeden önce Maegor'u canlı şekilde gören son kişilerdi.[1] Lord Jordan, Kızıl Kale'yi Jaehaerys'e teslim etti ve toprakları teslim etmeye zorlanmasına rağmen Maegor'a sadıklığı affedildi.[5]

53 FS yılında babasının göğsünde bir sıkışıklık yüzünden ve abilerinin Maegor'un savaşlarda ölmesinden sonra yeni Harrenhal Lordu, dokuz yaşında hastalıklı Maegor Kuleler idi.[6] Kuleler Hanedanı kraliyetle ilişkisini korumasına rağmen hane halkında sadece bir aşçı ve üç yaşlı asker kalmasıyla önemsiz hale geldi. Lord Maegor, Jaehaerys'in dul kız kardeşi Rhaena Targaryen ile Harrenhal'da birkaç yıl yaşamaya devam etti ve daha sonradan 61 FS yılında Harrenhal Lordu'nun ölmesiyle Maegor'un hane halkına bakmaya başladı.[2]

Kuleler Hanedanı'nın yok olmasıyla Kral Jaehaerys, Rhaena'nın 73 FS yılında ölmesinden sonra Harrenhal'u Strong Hanedanı'na verdi.[2]

Tarihi üyeler[]

  • Lord Walton Kuleler, hanedanın kurucusu ve Kuleler Hanedanı'ndan ilk Harrenhal Lordu.[1][2]
    • Lord Jordan Kuleler, Walton'ın oğlu ve Kral I. Maegor Targaryen'ın bir destekçisi.[2][5]
      • Oğullar, Kral I. Maegor'un savaşlarında hayatlarını kaybetti.[2]
      • Lord Maegor Kuleler, Jordan'ın hayatta kalan son oğlu ve soylarının sonuncusu.[2]
    • Diğer oğul(lar).[1]

Notlar ve referanslar[]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 1,7 1,8 1,9 Ateş ve Kan, The Sons of the Dragon.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 2,7 Ateş ve Kan, Jaehaerys and Alysanne - Their Triumphs and Tragedies.
  3. Buz ve Ateşin Dünyası, The Riverlands: House Tully.
  4. The Citadel. Heraldry: Houses in the Riverlands
  5. 5,0 5,1 Ateş ve Kan, Prince into King - The Ascension of Jaehaerys I.
  6. Ateş ve Kan, Birth, Death, and Betrayal Under King Jaehaerys I.
Advertisement