Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
Harrenhal'dan Harroway Hanedanı
House Harroway
Arma Turuncu ve samur rengi kıvrımların altında bir kale
Mevki Harrenhal
Lider Soyu tükendi
Bölge Nehir Toprakları
Unvan Harrenhal Lordu
Derebeyi Tully Hanedanı
Yıkılma tarihi 44 FS

Harrenhal'dan Harroway Hanedanı, Nehir Toprakları'nda Harrenhal'dan soylu bir hanedandı. Yarı canon kaynaklara göre armasında turuncu ve samur rengi kıvrımların altında bir kale vardı.[1] Lord Harroway'in kasabasının adı hanedanın eski bir lordundan geliyordu.

Tarih[]

Harroway Hanedanı, Harrenhal'a sahip olan üçüncü soylu hanedandı. Lord Lucas Harroway unvan ve toprakları, 37 FS yılında Qoherys Hanedanı'nın yok olmasından sonra almıştı.[2] İki yıl sonra Prens Maegor Targaryen, Lord Lucas'ın kızı Alys Harroway'i Ejderhakayası'nda bir Valyria düğününde ikinci eşi olarak aldı.[3][4] Evlilikten oluşan sinir, Maegor'un Alys'i bırakmak yerine beş yıl sürgün seçmesine sebep oldu. Alys, 40 FS yılında eşini Pentos'a takip ederek Westeros'tan ayrıldı.[4]

Alys, 42 FS yılında Westeros'a döndükten ve Maegor'un Demir Taht'ı almasından sonra bir kraliçe oldu. 43 FS yılında Maegor, Lucas'ı yeni Kral Eli ilan etti. Aynı yılda Lucas, Tanrı Gözü Altında Savaş sırasında Maegor'un tarafındaydı.[2] Maegor, Kızıl Kale'nin inşasının tamamlanmasına odaklandığında diyarı yönetme görevi Lucas'a düştü.[5]

Harroway Hanedanı, 44 FS yılında Alys'in bir yaratık doğurmasından sonra Maegor tarafından ortadan kaldırıldı. Maegor'un üçüncü eşi Kraliçe Tyanna kralı Alys'in metreslerle yattığına inandırdı ve birlikte yattığı erkeklerin adını verdi. Bu olaydan sonra Maegor; Kral'ın Şehri, Harrenhal ve Lord Harroway'in kasabasında bulabildiği tüm Harroway'leri katletti.[4][5]

Harrenhal, Harroway'lerin ortadan kalkmasından sonra Kuleler Hanedanı'na geçerken[2] Lord Harroway'in kasabası ise Lord Alton Butterwell'e kaldı. Harroway'in diğer mülkleri de Lord Darnold Darry'e verildi.[4]

48 FS yılında Kraliçe Tyanna, Alys'in çocuğunu rahmindeyken zehirlediğini itiraf etti.[4]

Son olaylar[]

Kılıçların Fırtınası[]

Sandor Clegane ve Arya Stark, Lord Harroway'in kasabasını ziyaret etti ve taşkın haline gelen Üç Dişli Mızrak tarafından harabeye döndüğünü gördü.[6]

Kargaların Ziyafeti[]

Petyr Baelish, Harroway Hanedanı'nın yok olmasını Harrenhal'a sahip olanların kaderine örnek olarak sundu.[7]

Tarihi üyeler[]

  • Lord Lucas Harroway, Harrenhal Lordu ve Kral Eli.[5]
    • Kraliçe Alys Harroway, Kral I. Maegor Targaryen'ın ikinci eşi.[3]
    • Jeyne Harroway, Lord Lucas'ın başka bir kızı.
    • Hanna Harroway, Lord Lucas'ın başka bir kızı.
    • Birçok isimsiz oğul
  • Lord Lucas'ın birçok isimsiz erkek kardeşi.
    • Lord Lucas'ın birçok isimsiz yeğeni. Bir tanesi Harrenhal'un kale kumandanı olarak hizmet veriyordu.
  • Horas Harroway, Lord Lucas'ın akrabası, aptal bir beyinsiz.

Lucas
 
Bilinmeyen

Kardeşler

I. Maegor
Targaryen
 
Alys
 
Jeyne
 
Hanna
 
Oğullar
 
Oğullar
 
Horas

Notlar ve referanslar[]

  1. The Citadel. Heraldry: Houses in the Riverlands
  2. 2,0 2,1 2,2 Buz ve Ateşin Dünyası, The Riverlands: House Tully.
  3. 3,0 3,1 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Aenys I.
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 4,4 The Sons of the Dragon.
  5. 5,0 5,1 5,2 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Maegor I.
  6. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 47, Arya IX.
  7. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 23, Alayne I.
Advertisement