Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
Harte Hanedanı
House Harte
Arma Kürk üstünde beyaz çapraz çizgide üç kırmızı erkek geyik
Lider Bilinmiyor
Bölge Kral Toprakları
Derebeyi Kral'ın Şehri Baratheon Hanedanı

Harte Hanedanı, Kral Toprakları'nda soylu bir hanedandı. Harte'ler direkt olarak Kral'ın Şehri Baratheon Hanedanı'na yeminliydi. Yarı canon kaynaklara göre armasında kürk üstünde beyaz çapraz çizgide üç kırmızı erkek geyik vardı.[1]

Tarih[]

Diyar, Prens Jaehaerys Targaryen için Kral I. Maegor Targaryen'ın safından ayrılmaya başladığında Lord Buckwell kralın komutası altında toplanan önemsiz lordlar arasındaydı.[2] Ancak Maegor gizemli şekilde Demir Taht'ta öldüğünde Lord Harte mevkisine geri döndü.[3] Genç Kral I. Jaehaerys, Ejderhakayası'nda yaşadığında Lord Harte kralla konuşmak için adaya giden birkaç lorddan biriydi.[4]

Ejderhaların Dansı'nın başında Lord Harte sarayda Prenses Rhaenyra Targaryen'a sadık kalan soylular arasındaydı ve sadakati yüzünden tutuklandı. Lord Harte, Kral Barışı önüne getirildi ve Kral II. Aegon Targaryen'a diz çökmeyi reddettiği için idam edildi.[5]

III. Aegon Targaryen'ın vekilliği sırasında Sör Denys Harte, Lord Manfryd Mooton'a Braavos için refakat etti. Şehirde geçirdiği zamanda Denys iddiaya göre Kral'ın Şehri'nde bir rakibini öldürmek için Yüzsüz Adamlar'ın hizmetinden faydalandı. Daeron Velaryon'un eşi Leydi Hazel Harte, Kış Ateşi yüzünden hayatını kaybetti.[6]

Son olaylar[]

Kralların Çarpışması[]

Sör Elwood Harte, Karasu Savaşı'nda Kral I. Joffrey Baratheon için savaştı ve Sör Donnel Swann yaralandıktan sonra Elwood'a teslim oldu.[7]

Kılıçların Fırtınası[]

Yedinehir'den Tom, Lord Harte Yağmurlu Bir Günde At Sürdü adlı bir şarkı söylüyordu.[8]

Üçüncü yüzyılın sonunda Harte Hanedanı[]

Buz ve Ateşin Şarkısı olaylarının geçtiği zaman diliminde bilinen Harte'ler:

  • Sör Elwood Harte, Karasu Savaşı'nda savaştı.[7]

Tarihi üyeler[]

  • Lord Harte, Kral I. Maegor Targaryen'ın son destekçilerinden biri.[9]
  • Lord Harte, 129 FS yılında Rhaenyra Targaryen'ı desteklediği için idam edildi.[10]
  • Sör Denys Harte, iddiaya göre Yüzsüz Adamlar'ın hizmetinden faydalanan bir şövalye.[6]
  • Leydi Hazel Harte, Daeron Velaryon ile evlendi. Kraliçe Daenaera Velaryon'un annesi.[6]

Notlar ve referanslar[]

  1. The Citadel. Heraldry: the area of King's Landing
  2. Ateş ve Kan, The Sons of the Dragon.
  3. Ateş ve Kan, Prince into King - The Ascension of Jaehaerys I.
  4. Ateş ve Kan, A Surfeit of Rulers.
  5. Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - The Red Dragon and the Gold.
  6. 6,0 6,1 6,2 Ateş ve Kan, Under the Regents - War and Peace and Cattle Shows.
  7. 7,0 7,1 Kılıçların Fırtınası, Bölüm 67, Jaime VIII.
  8. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 39, Arya VII.
  9. The Sons of the Dragon.
  10. Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - The Red Dragons and the Gold.
Advertisement