Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
Hayford'tan Hayford Hanedanı
House Hayford
Arma Altın üzerinde yeşil dama, soluk yeşik bir dalga
Mevki Hayford
Lider Leydi Ermesande Hayford
Bölge Kral Toprakları
Unvan Hayford Lordu[1]
Derebeyi Kral'ın Şehri Baratheon Hanedanı

Hayford'tan Hayford Hanedanı, Kral Toprakları'nda Kral'ın Şehri'nden bir günlük uzakta olan Hayford'tan soylu bir hanedandı. Direkt olarak Demir Taht'a yeminliydi. Armasında altın üzerinde yeşil dama, soluk yeşik bir dalga vardı.[2][3]

Tarih[]

Diyar, Prens Jaehaerys Targaryen için Kral I. Maegor Targaryen'ın safından ayrılmaya başladığında Lord Buckwell kralın komutası altında toplanan önemsiz lordlar arasındaydı.[4] Lord Hayford kralın Demir Taht'ı almasını önerdiğinde Zalim Maegor, Lord Hayford'un kafasını kestirdi ve bir mızrağa geçirdi.[4]

Ejderhaların Dansı'nın başında Lord Hayford, II. Aegon Targaryen'ı seçmeye zorlandığında Rhaenyra Targaryen'a yeminini bozmadığında idam edildi.[5] Hayford'tan zorla toplanan askerler II. Aegon için Lord Borros Baratheon'un ordusuna katıldı ancak Kral Yolu Savaşı'nda Borros'u terk etti.[6] Hayford'lar Sör Joffrey Arryn'in yardımına giden Sör Robert Rowan'ın ordusuna katıldı.[7]

Lyra Hayford, Bakire Günü Balosu'nda Kral III. Aegon Targaryen için muhtemel evlilik adaylarından biriydi. Lord Unwin Peake, kıskanç Lyra'nın bebek erkek kardeşini boğduğu dedikodusunu yaymıştı.[8]

Birinci Karaalev İsyanı sırasında Lord Hayford, Kızıl Çim Meydanı Savaşı'ndan hemen önce II. Daeron Targaryen'ın Kral Eli ilan edilen önemli bir sadıktı. Sör Kuruşağaç'tan Arlan isyan sırasında ona hizmet etti. Lord Hayford savaş sırasında Lord Gormon Peake tarafından öldürüldü.[2]

Lord Brynden Nehir, İkinci Karaalev İsyanı'nı ezmek için Aksur'a gittiğinde desteğe gelen hanedanlar arasında Hayford'lar vardı.[9]

Son olaylar[]

Kralların Çarpışması[]

Bir bebek ve soyunun sonu olan Leydi Ermesande Hayford, Joffrey'in isim günü turnuvasına katıldı.[10] Ermesande topraklarını almak için Lannister'lardan Tyrek Lannister ile evlendirildi.[11] Ancak kısa süre sonra Kral'ın Şehri İsyanı'nda kayboldu ve öldüğü düşünüldü.[12]

Kargaların Ziyafeti[]

Sör Jaime Lannister gücünü Hayford duvarları dışında kamp yaptırdı. Kale kumandanı ile buluştu ve Tyrek'in nerede olduğu hakkında konuştu. Beş Kralın Savaşı, Hayford topraklarına çok uğramadı ancak kullarından biri Hogg Hanedanı, Sör Amory Lorch altındaki güçler tarafından yağmalandı.[3]

Üçüncü yüzyılın sonunda Hayford Hanedanı[]

Buz ve Ateşin Şarkısı olaylarının geçtiği zaman diliminde bilinen Hayford'lar:

  • Leydi Ermesande Hayford, bir bebek.

Tarihi üyeler[]

  • Lord Hayford, Kral I. Maegor Targaryen'ın son destekçilerinden biri.[13]
  • Lord Hayford, Rhaenyra Targaryen'a yeminlerini bırakmayı reddettiği için Ejderhaların Dansı'nın başında Kral'ın Şehri'nde idam edildi.[5]
  • Lyra Hayford, Kral III. Aegon Targaryen için muhtemel bir gelin adayı.[8]
    • Lyra'nın bebek kardeşi.[8]
  • Lord Hayford, II. Daeron Targaryen'ın Kral Eli. Kızıl Çim Meydanı Savaşı'nda öldü.[2]

Yeminli hanedanlar[]

  • Domuz Boynuzu'ndan Hogg Hanedanı

Alıntılar[]

Hayford Hanedanı'nda dinç genç kızlar var.[3]

Jaime Lannister, Lewys Piper'a

Notlar ve referanslar[]

  1. George R. R. Martin's A World of Ice and Fire, Ermesande Hayford.
  2. 2,0 2,1 2,2 Yeminli Kılıç.
  3. 3,0 3,1 3,2 Kargaların Ziyafeti, Bölüm 27, Jaime III.
  4. 4,0 4,1 Ateş ve Kan, The Sons of the Dragon.
  5. 5,0 5,1 Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - The Red Dragon and the Gold.
  6. Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - The Short, Sad Reign of Aegon II.
  7. Ateş ve Kan, The Lysene Spring and the End of Regency.
  8. 8,0 8,1 8,2 Ateş ve Kan, Under the Regents - War and Peace and Cattle Shows.
  9. Gizemli Şövalye.
  10. Kralların Çarpışması, Bölüm 2, Sansa I.
  11. Kralların Çarpışması, Bölüm 25, Tyrion VI.
  12. Kralların Çarpışması, Bölüm 41, Tyrion IX.
  13. The Sons of the Dragon.
Advertisement