Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
House Blackfyre
I. Maelys Karaalev
Golden Company
Maelys the monstrous2 by mike hallstein-da2emc1
I. Maelys Karaalev kuzeni Daemon'u öldürüyor,
Mike Hallstein

Lakap(lar) Canavar Maelys
Unvan(lar) Kaptan-general
Andallar'ın, Rhoynarlar'ın ve İlk İnsanlar'ın Kralı (iddia)
Yedi Krallık'ın Lordu (iddia)
Diyar'ın Koruyucusu (iddia)
Bağlılık Karaalev Hanedanı
Altın Birlik
Dokuzlar Grubu
Irk Valyrialı
Kültür(ler) Özgür Şehirler
Ölüm tarihi 260 FSBasamaklar
Kitap(lar) Buz ve Ateşin Dünyası (bahsedildi)
Kılıçların Fırtınası (bahsedildi)
Kargaların Ziyafeti (bahsedildi)
Ejderhaların Dansı (bahsedildi)
Kış Rüzgarları (bahsedildi)

I. Maelys Karaalev[1] nam-ı diğer Canavar Maelys, Karaalev İsyancıları'nın sonuncusu[2] ve Karaalev Hanedanı'nın erkek soyunun bilinen son üyesiydi.[3]

Görünüm ve karakter[]

Maelys garip bir şekilde büyük göğüs ve kollara sahipti. Boynundan çıkan ve çocuğun yumruğu boyutunda ikinci bir kafası vardı.[1][4] Bir atı tek yumrukta öldürebilecek ve bir adamın kafasını omuzlarından ayırabilecek kadar anormal bir gücü vardı. Vahşi bir doğaya sahipti.[1]

Tarih[]

Maelys, beş Karaalev İsyancıları'ndan ilki olan I. Daemon Karaalev'in soyunun sonuncusuydu. Anne rahminde ikizini yediği ve seçeneği olmadan akraba katili olduğu için "Canavar Maelys" lakabını almıştı.[5]

Ninepenny

Maelys Karaalev, Dokuz Kuruşluk Krallar Savaşı sırasında Sör Barristan Selmy'e karşı savaşıyor, José Daniel Cabrera Peña–Buz ve Ateşin Dünyası

Maelys, Essos'ta sürgünde büyüdü ve nihayetinde kendi kuzeni Daemon Karaalev ile Altın Birlik'in komutası için savaştığında isteyerek akraba katili oldu. Maelys, Daemon'un beygirini öldürdü ve omuzlarından ayrılana kadar Daemon'un kafasını çevirdi. Daemon'un ölümünden sonra Altın Birlik'in komutası Maelys'e geçti.[1]

258 FS yılında Maelys sekiz diğer haydut, sürgün ve Essos'ta bulunan İhtilaflı Topraklar'da Taç Ağacı altındaki paralı asker kaptanlarıyla toplandı. Her bir üye için bir krallık kurmak üzere birbirlerine yardım edecekleri sözünü verdikleri Dokuzlar Grubu'nu kurdular. Dokuzlar Grubu, Maelys'e Yedi Krallık'ı fethetmekte yardımcı olmaya yemin etti.[6] Dokuzlar Grubu'nun Essos'ta çökeceğine inanılmasına rağmen Tyrosh'u yağmalayıp almayı ve Basamaklar'ı ele geçirmeyi başardılar. Maelys ardından kendini Kral I. Maelys Karaalev ilan etti.[1]

260 FS yılında Kral II. Jaehaerys Targaryen, Dokuzlar Grubu'na karşı savaşması için Basamaklar'a bir ordu gönderdi. Dokuz Kuruşluk Krallar Savaşı adını alan muharebe tamamen Basamaklar'da yaşandı. Maelys bizzat Jaehaerys'in Kral Eli Lord Ormund Baratheon'u katletti. Savaşın sonuna doğru Maelys, Fırtına Toprakları'ndan genç bir şövalye olan Sör Barristan Selmy tarafından öldürüldü ve Demir Taht'a karşı Karaalev tehdidi son buldu.[1][3][2] Maelys'in ölümüyle savaşın sonucu belli oldu çünkü Dokuzlar Grubu'nun diğer üyelerinin Westeros'a ilgisi yoktu ve tekrardan kendi topraklarına döndü. Ancak birlikleri çok fazla yaşamadı.[1]

Son olaylar[]

Kılıçların Fırtınası[]

Jaime Lannister, Kral Muhafızları'nın Beyaz Kitap'ında Barristan Selmy'nin Dokuz Kuruşluk Krallar Savaşı sırasında Karaalev İsyancıları'nın sonuncusu Canavar Maelys'i öldürdüğünü yazan sayfasını okudu.[2]

Kargaların Ziyafeti[]

Jaime bir çocukken Nehirova'yı ziyaret ettiğini ve Lysa Tully'i önemsemeyip amcası Brynden'den Canavar Maelys ile Abanoz Prensi'nin hikayelerini anlatmasını istediğini hatırladı.[7]

Ejderhaların Dansı[]

Essos'ta Illyrio Mopatis, Tyrion Lannister'a Maelys öldüğünde Karaalev Hanedanı'nın erkek soyunun son bulduğunu söyledi. O gece Tyrion iki başlı olduğu ve Barristan Selmy ile Acıçelik'in yanında babası ve abisini öldürdüğü bir kabus gördü.[3]

Altın Birlik'in kampında Jon Connington, kaptan-generalin çadırının dışında eski kaptan-generallerin altın kafataslarının olduğu bir sırık halkası gördü. Maelys'in kafatası diğerlerinden daha büyüktü, garip şekilde yamuktu ve hemen altında isimsiz ikiz kardeşinin yumruk boyutunda kafatası vardı.[4]

Barristan Selmy, Dokuz Kuruşluk Krallar Savaşı'nda Maelys Karaalev'i öldürdükten sonra Kral II. Jaehaerys Targaryen'ın ona Kral Muhafızları'nın beyaz pelerinini verdiğini hatırladı.[8]

Alıntılar[]

Canavar Maelys, Basamaklar'da öldüğünde Karaalev Hanedanı'nın erkek soyu son buldu.[3]

Illyrio Mopatis

Aile ağacı[]

Daena
Targaryen

IV. Aegon
Targaryen

Barba
Bracken

I. Daemon
 
Tyrosh'lu
Rohanne

Aegon

II. Daemon

Aenys
 
İki oğul

Calla
 
Aegor
Nehir

Aemon
 
Haegon
 
Bilinmeyen
 
Kız(lar)

III. Daemon
 
Oğul(lar)

Daemon
 
Maelys

Notlar ve referanslar[]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 Buz ve Ateşin Dünyası, Targaryen Kralları: II. Jaehaerys.
  2. 2,0 2,1 2,2 Kılıçların Fırtınası, Bölüm 67, Jaime VIII.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 Ejderhaların Dansı, Bölüm 5, Tyrion II.
  4. 4,0 4,1 Ejderhaların Dansı, Bölüm 24, The Lost Lord.
  5. A Game of Thrones: d20-based Open Gaming RPG.
  6. Buz ve Ateşin Dünyası, Targaryen Kralları: V. Aegon.
  7. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 33, Jaime V.
  8. Ejderhaların Dansı, Bölüm 55, The Queensguard.
Advertisement