Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
Sebastian Rodriguezroamingwolfpack

Kurt sürüsü, Sebastian Rodriguez © Fantasy Flight Games

Kış Kurtları, Ejderhaların Dansı'nın başında Rhaenyra Targaryen'ın iddiasını destekleyen Kuzey adamlarıydı. Hendekton Lordu Roderick Dustin tarafından yönetilen grup, Yeşiller'e karşı Siyahlar'ın tarafında savaştı.[1]

Tarih[]

Ejderhaların Dansı'nın başlamasından sonra Prens Jacaerys Velaryon, Siyahlar'ı desteklemesi için Manderly ve Stark'ların desteğini almak üzere Vermax üzerinde Beyaz Liman ve Kışyarı'na uçtu. Kışyarı Lordu ve Kuzey Muhafızı Cregan Stark, Jacaerys ile Buz ve Ateş Anlaşması'nı onayladı.[2] Prensin annesi Kraliçe Rhaenyra Targaryen desteği için Beyaz Liman, Kışyarı ve Hendekton'da adamlar toplanmaya başladı.[3] Sör Medrick Manderly ve kardeşi Sör Torrhen, Beyaz Liman şövalyeleriyle birlikte Kral'ın Şehri'nin düşüşünden sonra Siyahlar'a katılmak için yola çıktı.[1]

Bu sırada Hendekton Lordu Roderick Dustin iki bin yaşlı gri sakallı adamla güneye doğru yola çıktı. Kendilerine Kış Kurtları diyen bu savaşçılar eski zırh ile buruşuk deriler giyiyordu ve pürüzlü atlar sürüyorlardı. Kuzeyliler balta, gürz, mızrak, topuz ve antik demir kılıçlar kullanıyordu.[1] Kuzey'de yaşlı adamların kışın evden ayrılıp genç akrabaları için tedariklerden tasarruf edilmesi yaygın bir kültürdü. Kış Kurtları da aynı şekilde şöhret, macera ve yağma için güneye giderken geri döneceklerini düşünmüyordu.[4]

Harabe Roddy, Kış Kurtları'nı Lord Forrest Frey ve eşi Leydi Sabitha Frey ile buluştukları İkizler'e götürdü. Roderick, Forrest ve Kızıl Robb Nehir ile Tanrı Gözü'ne gitti ve onlara Lord Humfrey Lefford'un komuta ettiği Nehir Toprakları adamlarıyla Batı Toprakları'na karşı buluştular. Kış Kurtları devamında yaşanan Gölkıyısı Savaşı'nda saldırıyı yönetmek için yalvardı ve Lannister mızrakçılarına karşı beş kez taarruz etti. Kuzey adamlarının üçte ikisi savaşta öldü veya yaralandı ancak Siyahlar için bir zafer kazanıldı.[1]

Sör Criston Cole, Tanrı Gözü'nün güneyinde Robb'un uzun yaylı askerleri tarafından öldürüldükten sonra Lord Dustin, Kış Kurtları'nın taarruzunu başlatmak için savaş borusunu çaldı ve Yeşiller'in katledildiği Kasap Balosu'nda Criston'ın ordusu ezildi.[1]

Kuzey savaş çığlıkları atan Kış Kurtları, Sör Garibald Grey'in askerlerinin çoğunun kasabanın güvenliğine ulaşmasından sonra Birinci Tumbleton Savaşı'nda bir arka kapıdan at sürdü. Sayıları ona karşı bir olmasına rağmen Roderick askerlerini Yüksekkule Lordu Ormund Hightower'a karşı yönetti. Harabe Roddy, Ormund ve kuzeni Sör Bryndon Hightower'ı katletmeyi başardı ancak yaraları yüzünden öldü. Tumbleton'da bulunan Siyahlar daha sonradan Sör Hugh Çekiç ve Sör Beyaz Ulf tarafından ihanete uğradı ve Kış Kurtları'nın sonuncuları da savaşta hayatını kaybetti.[1]

Rhaenyra, Ejderha Çukuru Baskını'ndan sonra Kral'ın Şehri'nden kaçtı. Kasvetlivadi'de kaldığı sırada Lord Stark, onun için Kış Kurtları'ndan daha genç ve şiddetli on bin adamdan oluşan bir ordu toplayacağını yazdı.[5] Ancak Rhaenyra, Kral II. Aegon Targaryen tarafından Ejderhakayası'nda öldürüldü[5] ve Cregan'ın yeni ordusu güneye doğru oğlu Prens Genç Aegon için at sürdü.[6]

Alıntılar[]

Ejderha kraliçe için ölmeye geldik.[1]

Roderick Dustin, Sabitha Frey'e

Criston: Eğer burada savaş olursa sizden de birçok kişi ölür.
Roderick: Bunun için geldik. Kış geldi. Artık gitme zamanımız. Elde kılıçla ölmekten iyi bir yol yok.[1]

Criston Cole ve Roderick Dustin

Notlar ve referanslar[]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 1,7 Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - Rhaenyra Triumphant.
  2. Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - A Son for a Son.
  3. Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - The Red Dragon and the Gold.
  4. Ateş ve Kan, Aftermath - The Hour of the Wolf.
  5. 5,0 5,1 Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - Rhaenyra Overthrown.
  6. Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - The Short, Sad Reign of Aegon II.
Advertisement