Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
Karaalev Hanedanı
House Blackfyre
Arma Targaryen Hanedanı renklerinin ters çevrilmiş hali
Mevki Tyrosh (sürgün)
Lider Yok oldu
Bölge Kral Toprakları (sürgün)
Unvan Andallar'ın, Rhoynarlar'ın ve İlk İnsanlar'ın Kralı
Yedi Krallık'ın Lordu
Derebeyi Yok, (Targaryen Hanedanı ile tartışmalı)
Antik silah Karaalev
Kurucu Daemon Karaalev
Kurulma tarihi 184 FS
Yıkılma tarihi 260 FS (erkek soyu yok oldu)

Karaalev Hanedanı, Kral Toprakları'ndan soyu kurumuş soylu bir hanedandı. Targaryen Hanedanı'nın bir branşı olan Karaalev Hanedanı, Kral IV. Aegon Targaryen'ın meşrulaştırılmış Baş Piçler'inden biri olan Daemon Karaalev tarafından kuruldu. Karaalev Hanedanı adını aynı isimli Valyria çeliği kılıçtan alıyordu.

Armasında kırmızı zemin üstünde siyah ateş püskürten üç başlı siyah bir ejderha vardı, Targaryen armasının renklerinin ters haliydi. Sözleri bilinmiyordu. Targaryen'lardan Karaalev'lere aktarılan özellikler arasında platinyum sarısı saç, mor gözler ve ejderha rüyası yeteneği gibi şeyler vardı.[1]

Tarih[]

Köken[]

Daemon Su, Kral IV. Aegon Targaryen'ın piç bir oğluydu. Daemon on iki yaşında bir yaverler turnuvasını kazandığında Aegon onu şövalye ilan etti ve Targaryen Hanedanı'nın Valyria çeliği kılıçlarından biri olan Karaalev'i verdi.[2] Sör Eustace Osgrey'e göre Karalaev, Fetih'ten beri her Targaryen kralı tarafından kullanılmıştı.[3] Daemon nihayetinde Karaalev ismini kendine aldı.[2]

IV. Aegon ölüm döşeğindeyken Daemon Karaalev dahil tüm piç çocuklarını meşrulaştırdı.[2] Genç kral on dört yaşındayken Tyrosh'lu Rohanne ile evlendi ve Daemon'a Karasu Nehri yanında bir toprak ve üvey kardeşi Kral II. Daeron Targaryen tarafından bir kale inşa etme hakkı verildi.[4]

Birinci Karaalev İsyanı[]

196 FS yılında Daemon ile arkadaşları ve müttefikleri; Daeron'un Kral IV. Aegon Targaryen yerine Ejderha Şövalyesi Aemon'un oğlu olduğu dedikodusunu kullanarak üvey kardeşi II. Daeron Targaryen'a karşı isyan etti ve antik silah Karaalev'in Daemon'a verilmesi bunun kanıtıydı.[3] Birçok piç ailelerinin renklerini tersine çevirdiği için Daemon'un isyancıları, Targaryen Hanedanı'nın siyah zeminde kırmızı ejderhası yerine kırmızı zeminde üç başlı siyah bir ejderha kullanmaya başladı.[4] Daemon ayrıca savaş sırasında kendi paralarını bastırdı.[1]

Nihayetinde Karaalev İsyanı, Kızıl Çim Meydanı Savaşı'nda başarısız oldu. Daemon savaşta Wyl Waynwood ve Dokuzyıldız Şövalyesi'ni öldürüp Kral Muhafızları'ndan Sör Gwayne Corbray'i ağır yaralayarak Lord Arryn'in keşif kolunu kırdı. Düşmüş düşmanlarını koruduğu sırada Daemon ile iki oğlu Aemon ve Aegon Karaalev; Kankuzgunu olarak bilinen Baş Piç üvey kardeşi Brynden Nehir ve Kuzgun Dişleri tarafından katledildi.[3]

Daemon'un geriye kalan oğulları, Kral IV. Aegon'un başka bir Baş Piçi olan Acıçelik olarak da bilinen Aegor Nehir ile birlikte Essos'un Özgür Şehirler'ine kaçtı. Aegor tüm sürgün lordlar ve şövalyelerin paralı asker şirketleriyle anlaşma yaptığını ve Karaalev Hanedanı için desteğin azaldığını gördüğünde kendi paralı asker şirketi olan Altın Birlik'i kurdu.[5]

İkinci Karaalev İsyanı[]

Ejderha rüyasına sahip olan II. Daemon Karaalev, Sör Franklyn Frey ve Sör Yeşil Galtry211 FS yılında İkinci Karaalev İsyanı'nın başladığı yer olan Akduvarlar'da düğün turnuvasında yendi. İsyan, Akduvarlar ötesine geçemeden Kankuzgunu tarafından hızlıca sonlandırıldı ve birçok ana Karaalev destekçisi öldürüldü.[1] Geriye kalan oğullar ve soyları üç kez daha Yedi Krallık'a saldırdı.[6][7][8]

Üçüncü Karaalev İsyanı[]

219 FS yılında Acıçelik, I. Haegon Targaryen'a taç taktıktan sonra yeni bir işgal başlattı. Hüküm işlerinde pek etkisi olmayan Kral I. Aerys Targaryen'ın zamanında yaşandı. Çatışma sırasında genç erkek kardeşi Prens Maekar Targaryen'ın liderliği ve Maekar'ın en genç oğlu Prens Aegon Targaryen'ın cesareti övgüye değerdi. Prens Aerion Targaryen da olaylarla içli dışlıydı.[6]

Savaşta Acıçelik ve Kankuzgunu ikinci bir düello yaptı. Final savaşın sonunda Haegon teslim olduktan ve kılıcını teslim ettikten sonra onursuzca öldürüldü. Acıçelik tutsak edildi ve zincirlerle Kızıl Kale'ye yürütüldü. Parlakalev Aerion ve Kankuzgunu, Acıçelik'in idam edilmesini söylemesine rağmen Kral Aerys, Aegor'a merhamet gösterdi ve onu Gece Nöbetçileri'ne yolladı. Altın Birlik bunu muhbirleri aracılığıyla öğrendi ve Kıyıdaki Doğugözcüsü'ne gittiği sırada tutuklu nakliyesine saldırdı. Yıl sona ermeden Acıçelik, Tyrosh'a geri döndü ve Haegon'un en büyük oğlu III. Daemon Karaalev'i kral ilan etti.[6]

233 FS Büyük Konseyi[]

Kral I. Maekar Targaryen'ın 233 FS yılında ölmesinden sonra tahta çıkacak belirli bir varis yoktu ve Kral Eli Lord Kankuzgunu bir Büyük Konsey topladı. Aenys Karaalev sürgünden yazarak Demir Taht'a iddiasını öne sürdü. Lord Brynden, Aenys'in iddiasını yüz yüze yapması için Kral'ın Şehri'ne güvenli geçiş teklif etti. Ancak Aenys başkente girer girmez altın pelerinliler tarafından tutuklandı ve idam edildiği Kızıl Kale'ye kadar sürüklendi. Kellesi içinde Karaalev sempatisi besleyen herkese karşı bir uyarı olarak Büyük Konsey lordlarına sunuldu.[9]

Dördüncü Karaalev İsyanı[]

236 FS yılında III. Daemon Karaalev, Massey Kancası'na çıkarak Dördüncü Karaalev İsyanı'nı başlattı. Ancak insanlar Karaalev'lerin bittiğini düşündüğü için isyanın desteği azdı. Wendwater Köprüsü Savaşı'nda Sör Uzun Duncan, Daemon'u öldürdü. Acıçelik tekrardan Dar Deniz'in karşısına kaçtı ve savaş kısa sürede sona erdi.[7]

Dokuz Kuruşluk Krallar Savaşı[]

Karaalev'lerin son saldırısı, Altın Birlik'in başı olan I. Maelys Karaalev'in hırslı birçok insanla güçlerini birleştirdiği ve Yedi Krallık işgali için gelecekte operasyon üssü olarak kullanmak üzere 260 FS yılında Basamaklar'ı işgal etmesiyle yaşandı. Kral II. Jaehaerys isyancıları yenen bir ordu gönderdi.[8] Canavar Maelys'e ulaşmak için Altın Birlik askerlerini delip geçen Sör Barristan Selmy tarafından tekli muharebede öldürüldü.[10]

Illyrio Mopatis'e göre Karaalev'ler, Maelys öldürüldüğünde erkek soyundan dolayı yok oldu.[5] Kadın soyuna ne olduğu henüz bilinmemekte.

Tarihi üyeler[]

  • I. Daemon Karaalev, Daemon Su olarak doğdu, Karaalev Hanedanı'nın kurucusu. Birinci Karaalev İsyanı'nı başlattı.
    • Aegon Karaalev, ilk doğan oğlu. Babasının varisi ve yaveri. Aemon'un ikizi.
    • Aemon Karaalev, ikinci oğlu. Babasının yaveri ve Aegon'un ikizi.
    • II. Daemon Karaalev, üçüncü oğlu. Kısa süreli İkinci Karaalev İsyanı'nı yönetti.
    • I. Haegon Karaalev, dördüncü oğlu. Abisi II. Daemon'un varisi. Üçüncü Karaalev İsyanı'nı yönetti.
    • Aenys Karaalev, beşinci oğlu.[7]
    • Calla Karaalev, kızı, Birinci Karaalev İsyanı'ndan önce Sör Aegor Nehir ile evlenmek üzere söz verildi.[4]
    • İki diğer oğul ve en az bir kız.
  • Daemon Karaalev, I. Maelys'in kuzeni, kesin soyu bilinmemekte.
  • I. Maelys Karaalev, Altın Birlik'in Kaptan-Generali, son Karaalev. Kesin soyu bilinmemekte. Dokuz Kuruşluk Krallar Savaşı, yani Beşinci Karaalev İsyanı'nda savaştı.

Aile ağacı[]

Daena
Targaryen

IV. Aegon
Targaryen

Barba
Bracken

I. Daemon
 
Tyrosh'lu
Rohanne

Aegon

II. Daemon

Aenys
 
İki oğul

Calla
 
Aegor
Nehir

Aemon
 
Haegon
 
Bilinmeyen
 
Kız(lar)

III. Daemon
 
Oğul(lar)

Daemon
 
Maelys

Alıntılar[]

Duncan: Oğullarınızın kral için savaşırken öldüğünü söylediniz.
Eustace: Ve öyle oldu. Gerçek kral Daemon Karaalev. Kılıcı Taşıyan Kral. Kırmızı ejderha adamları kendilerine sadıklar diyor ancak siyahı seçen bizler de onlar kadar sadıktık.[3]

Uzun Duncan ve Eustace Osgrey

Dördüncü Aegon ölüm döşeğinde tüm piçlerini meşrulaştırdı. Ve şimdi ne kadar acı, keder, savaş ve cinayet yaşanacak? Jon'a güvendiğini biliyorum. Ama oğullarına güvenebilir misin? Veya onların oğullarına? Sör Barristan Selmy, Basamaklar'da onların sonuncusunu katledene kadar Karaalev taklitçileri Targaryen'ları beş nesil rahatsız etti.[11]

Catelyn Stark, Robb Stark'a

Canavar Maelys, Basamaklar'da öldüğünde Karaalev Hanedanı'nın erkek soyu tükendi.[5]

Illyrio Mopatis, Tyrion Lannister'a

Notlar ve referanslar[]

  1. 1,0 1,1 1,2 Gizemli Şövalye.
  2. 2,0 2,1 2,2 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Aegon IV.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 Yeminli Kılıç.
  4. 4,0 4,1 4,2 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Daeron II.
  5. 5,0 5,1 5,2 Ejderhaların Dansı, Bölüm 5, Tyrion II.
  6. 6,0 6,1 6,2 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Aerys I.
  7. 7,0 7,1 7,2 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Aegon V.
  8. 8,0 8,1 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Jaehaerys II.
  9. Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Maekar I.
  10. Ejderhaların Dansı, Bölüm 55, The Queensguard.
  11. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 45, Catelyn V.
Advertisement