Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
Kral'ın Şehri
Baratheon Hanedanı
House Baratheon (King's Landing)
Arma Sade altın ve kızıl üstünde kavga eden siyah taçlı bir geyik ve altın bir aslan
Önceden altın üstünde siyah taçlı bir geyik
Mevki Kızıl Kale, Kral'ın Şehri
Lider Kral I. Tommen Baratheon
Bölge Kral Toprakları
Unvan Andallar'ın, Rhoynarlar'ın ve İlk İnsanlar'ın Kralı
Yedi Krallık'ın Lordu
Fırtına Burnu Lordu (tartışmalı)
Varis Prenses Myrcella Baratheon
Derebeyi Yok (Ejderhakayası'ndan Baratheon Hanedanı ve Targaryen Hanedanı ile tartışmalı)
Kurucu I. Robert Baratheon
Kurulma tarihi 283 FS

Kral'ın Şehri Baratheon Hanedanı, Fırtına Burnu'ndan gelen Baratheon Hanedanı'nın kraliyet dalıydı. Kral II. Aerys Targaryen'a karşı başarılı isyanından sonra I. Robert Baratheon tarafından kuruldu. Robert kral olduğunda Fırtına Burnu'ndan Kral'ın Şehri'ne taşındı. Büyük Hanedan, Kral Toprakları'ndan ana hanedanların desteiğini alıyordu.

Son olaylar[]

Taht Oyunları[]

Thaldir Robert Baratheon

Robert Baratheon, Tiziano Baracchi © Fantasy Flight Games

Kral I. Robert Baratheon, Lord Eddard StarkKral Eli ilan ettiğinde ayrıca Prens Joffrey Baratheon'un Ned'in kızı Sansa ile evlendirilmesini önerdi. Robert bir avdayken eşi Kraliçe Cersei Lannister tarafından üç çocuğu hakkında gerçeği öğrenmesi korkusuyla ayarlanan güçlü şarap yüzünden bir yaban domuzu tarafından ağır şekilde yaralandı.

Kralların Çarpışması[]

Hanedanın ikinci hükümdarı I. Joffrey, Baratheon Hanedanı'nın altın üstünde siyah taçlı geyiği ve Lannister Hanedanı'nın kızıl üstünde altın aslanını içeren yeni bir arma kullandı.[1][2] Ancak Cersei'nin çocuklarının Demir Taht'a iddiası, amcaları Stannis Baratheon ve Renly Baratheon tarafından tartışmalıydı. Renly daha sonradan Fırtına Burnu'nda suikaste kurban gitti.

Geçici Kral Eli olarak görev yapan Tyrion Lannister, Dorne ile düşmanlığı önlemek adına yeğeni Prenses Myrcella ile Prens Trystane Martell'i nişanlandırdı. Kral Joffrey'nin güçleri Karasu Savaşı'nda ailesinin Stannis dalına karşı tahta iddiasını korudu. Savaştan sonra Joffrey'nin Sansa ile olan nişanı bozuldu ve onun yerine Margaery Tyrell ile evlenmeye karar verdi.[3]

Kılıçların Fırtınası[]

Anders Finer Joffrey lannisterr

Joffrey Baratheon, Anders Finer © Fantasy Flight Games

Joffrey, Margaery ile evlendikten sonra evlilik ziyafetinde suikaste uğradı. Demir Taht ardından Joffrey'in küçük erkek kardeşi I. Tommen Baratheon'a geçti.

Kargaların Ziyafeti[]

Yeni kral I. Tommen, Margaery ile evlendi ve Joffrey tarafından yaratılan armayı kullanmaya devam etti.[4] Mevcut lord çocuk olduğu için hanedan tüm konularda Lannister Hanedanı tarafından yönetiliyordu.

Prenses Arianne Martell, Tommen'in ablası Prenses Myrcella'yı Westeros Kraliçesi yapmayı planladı çünkü Dorne kanununa göre Joffrey'in varisi Myrcella olmalıydı.[5] Arianne'in komplosu ihanete uğradı ve Myrcella, Sör Gerold Dayne tarafından yaralandı.[6]

Ejderhaların Dansı[]

Yediler İnancı tarafından Cersei'nin tutuklanmasından sonra Tyrell Hanedanı'nın Tommen üstünde etkisi arttı.[7]

Üçüncü yüzyılın sonunda Baratheon Hanedanı[]

Buz ve Ateşin Şarkısı olaylarının geçtiği zaman diliminde bilinen Baratheon'lar:

Kral'ın Şehri Baratheon Hanedanı[]

  • Kral {I. Robert}, Andallar'ın, Rhoynarlar'ın ve İlk İnsanlar'ın Kralı, Yedi Krallık'ın Lordu ve Diyar'ın Koruyucusu, eski Fırtına Burnu Lordu. Bir yaban domuzu tarafından öldürüldü.
    • Kraliçe Cersei Lannister, eşi, Casterly Kayası Leydisi, Batının Işığı, Gösterişli Kraliçe, eski Vekil Kraliçe ve Diyar'ın Koruyucusu.
      • Kral {I. Joffrey}, en büyük oğlu ve varisi, Andallar'ın, Rhoynarlar'ın ve İlk İnsanlar'ın Kralı, Yedi Krallık'ın Lordu ve Diyar'ın Koruyucusu, iddiacı Fırtına Burnu Lordu. Zehirlendi.
        • Kraliçe Margaery Tyrell, eşi.
      • Prenses Myrcella Baratheon, kızı, Prens Trystane Martell ile nişanlandı.
      • Kral I. Tommen, ikinci oğlu. Andallar'ın, Rhoynarlar'ın ve İlk İnsanlar'ın Kralı, Yedi Krallık'ın Lordu ve Diyar'ın Koruyucusu, iddiacı Fırtına Burnu Lordu.
        • Kraliçe Margaery Tyrell, eşi.

Diğer Branşlar[]

Ejderhakayası'ndan Baratheon Hanedanı

  • Kral I. Stannis, kendini Westeros Kralı ilan etti.
    • Kraliçe Selyse Florent, eşi.
      • Prenses Shireen Baratheon, tek kızı.

Fırtına Burnu'ndan Baratheon Hanedanı

  • Kral {I. Renly}, kendini Yedi Krallık'ın Lordu ilan etti, gizemli şartlar altında öldü.
    • Kraliçe Margaery Tyrell, eşi.

Ormund
 
Rhaelle
Targaryen

Steffon
 
Cassana
Estermont

Birçok
kadın
 
I. Robert
 
Cersei
Lannister
 
I. Renly
 
Margaery
Tyrell
[8]
 
I. Stannis
 
Selyse
Florent

I. Joffrey
 
Margaery
Tyrell
[8]
 
I. Tommen
 
Myrcella

Shireen

Mya
Taş
 
Bella
 
Gendry
 
Edric
Fırtına
 
Barra
 
Bilinmeyen
ikizler
 
9 diğer

Demir Taht'a yeminli hanedanlar[]

Hane halkı[]

Küçük konsey[]

  • Sör {Kevan Lannister}, Vekil Lord ve Diyar'ın Koruyucusu, Kral Joffrey için eski kanun başı. Varys ve 'küçük kuşları' tarafından öldürüldü.
  • Lord Mace Tyrell, Yüksekbahçe Lordu, Güney Muhafızı, Hudutlar'ın Savunucusu ve Menzil Yüksek Mareşali ; Kral Eli ve Kral Joffrey için eski donanma başı.
  • Yüce Üstat {Pycelle}. Varys tarafından öldürüldü.
  • Sör Jaime Lannister, Kral Katili, Kral Muhafızları Lord Kumandanı. Nehir Toprakları'nda kayboldu.
  • Lord Randyll Tarly, Boynuz Tepe Lordu, kanun başı ve yüksek hakim.
  • Sör Harys Swyft, Mısır Tarlası Şövalyesi, hazine başı ve lord hazineci. Önceden Vekil Kraliçe Cersei için Kral Eli.
  • Lord Paxter Redwyne, Arbor Lordu, donanma başı ve baş amiral.
  • Nymeria Kum, Leydi Nym, danışman, Dorne Prensi Doran Martell için görev alıyordu.
Eski danışmanlar[]
  • Qyburn, gözden düşmüş bir üstat, ünlü ruh çağırıcı ve eski Cesur Dostlar üyesi, Vekil Kraliçe Cersei için muhbir başı. Kovuldu.
  • Aurane Su, Akıntıtaşı Piçi, Vekil Kraliçe Cersei için donanma başı ve baş amiral. Kraliçe Cersei tutuklandıktan sonra yeni filosuyla Basamaklar'a kaçtı.
  • Lord Orton Merryweather, Uzunmasa Lordu, en başta kanun başı ve yüksek hakim, Vekil Kraliçe Cersei için Kral Eli konumuna yükseldi. Kraliçe Cersei'nin tutuklanmasından sonra istifa etti ve Uzunmasa'ya kaçtı.
  • Lord {Gyles Rosby}, Rosby Lordu, Vekil Kraliçe Cersei için hazine başı ve lord hazineci. Hastalıktan dolayı öldü.
  • Prens {Oberyn Martell}, Dorne'un Kızıl Yılanı, Prens Doran Martell için görev alıyordu. Muharebe yargısında Sör Gregor Clegane tarafından öldürüldü.
  • Lord Varys, Örümcek, bir hadım, Krallar Robert ve Joffrey için muhbir başı. Lord Tywin Lannister'ın ölümünden sonra ortadan kayboldu.
  • Lord {Tywin Lannister}, Batı Muhafızı, Casterly Kayası Lordu, Lannis Limanı Kalkanı, Şehrin Kurtarıcısı; Krallar Joffrey ve Tommen için Kral Eli. El Kulesi'nde kendi oğlu Tyrion tarafından öldürüldü.
  • Tyrion Lannister, İblis ve Yarımadam, ilk olarak Kral Joffrey için geçici Kral Eli, sonradan hazine başı yapıldı. İhanet ve kral katilliğiyle suçlandı. Babası Lord Tywin'i öldürdükten sonra sürgünde.
  • Lord Petyr Baelish, Serçeparmak, Krallar Robert ve Joffrey için hazine başı. Harrenhal Lordu ve Üç Dişli Mızrak'ın Koruyucu Lordu olduktan sonra ofisi terk etti.
  • Lord {Janos Slynt}, Harrenhal Lordu ve Kral'ın Şehri'nin Şehir Muhafızları Komutanı, bir kasabın oğlu, Eddard Stark'a ihaneti için lordluk ve konseyde bir koltuk verildi. Tyrion Lannister tarafından Sur'a gönderildi ve itaatsizlik yüzünden Lord Kumandan Jon Kar tarafından idam edildi.
  • Sör Barristan Selmy, Cesur Barristan, Kral Muhafızları Lord Kumandanı, Kral Joffrey ve Gösterişli Kraliçe Cersei'nin emirleri altında kovuldu. Şu anda Daenerys Targaryen'ın Kraliçe Muhafızları Lord Kumandanı.
  • Lord {Eddard Stark}, Kuzey Muhafızı ve Kışyarı Lordu; Kral Robert için Kral Eli. Kral Joffrey emirleri altında ihanetle suçlandı ve idam edildi.
  • Lord {Renly Baratheon}, Fırtına Burnu Lordu; Kral Robert için kanun başı. Ofisi bıraktı ve abisi I. Robert öldükten sonra kendini kral ilan etti. Melisandre tarafından yaratılan bir gölge yaratığı tarafından öldürüldü.
  • Lord Stannis Baratheon, Ejderhakayası Lordu, Kral Robert için donanma başı. Kraliyet çocuklarının gerçek ebeveynlerini öğrendikten sonra ofisi bıraktı. Abisinin ölmesinden sonra kendini kral ilan etti. Şu anda Kuzey'de.

Kral Muhafızları[]

  • Sör Jaime Lannister, Kral Katili, Lord Kumandan. Nehir Toprakları'nda kayboldu.
  • Sör Loras Tyrell, Çiçek Şövalyesi. Ejderhakayası Kuşatması'ndan sonra neredeyse ölme durumunda.
  • Sör Osmund Karakazan, eski bir gezgin şövalye. Şu anda zina ve ağır ihanet yüzünden bir hücrede. Boros Blount korkaklıktan dolayı atıldığında yükseltildi.
  • Sör Balon Swann. Şu anda Sör Arys Oakheart'ın ölümü için Dorne'da Sör Gerold Dayne'i avlamakta. Preston Greenfield'ın ölmesinden sonra yükseltildi.
  • Sör Boros Blount, Şişman Belly, bir kez korkaklıktan dolayı kovuldu ve tekrar alındı. Kral Tommen'in yemek tadıcısı oldu.
  • Sör Meryn Trant.
  • Sör Robert Strong, sessizlik yemini etmiş gizemli, devasa bir şövalye, Arys Oakheart'ın yerine geldi. Sör Gregor Clegane'in canlandırılmış cesedi olduğu düşünülmekte.
Eski Kral Muhafızları[]
  • Sör {Arys Oakheart}. Arianne Martell tarafından Prenses Myrcella Baratheon'u Westeros Kraliçesi yapma planına dahil edildikten sonra Dorne'da Areo Hotah tarafından öldürüldü.
  • Sör {Mandon Moore}. Karasu Savaşı sırasında bilinmeyen emirler altında Tyrion Lannister'ı öldürmeye çalışırken Podrick Payne tarafından öldürüldü.
  • Sör {Preston Greenfield}. Kral'ın Şehri İsyanı sırasında öldürüldü.
  • Sandor Clegane, Tazı, Prens Joffrey'nin yeminli kalkanı. Karasu Savaşı sırasında kaçtı. Öldüğü düşünülmekte.
  • Sör Barristan Selmy, Cesur Barristan, Lord Kumandan. Yaşlı olduğu ve Kral Robert'ın ölümü nedeniyle kovuldu. Şu anda Daenerys Targaryen'a hizmet etmekte.

Saray halkı[]

  • Sansa Stark, Kraliçe Cersei'nin tutsağı ve Tyrion Lannister'ın eşi. Petyr Baelish tarafından Kartal Yuvası'na götürüldü. 'Alayne Taş' adı altında saklandı.
  • Horas ve Hobber Redwyne, Dehşet ve Salya, Paxter Redwyne'ın ikiz oğulları. Beş Kralın Savaşı sırasında Kraliçe Cersei tarafından tutsak tutuldular ancak tutsaklıkları sırasında rahat odalar verildi. Şu anda Kraliçe Margaery ile zinayla suçlanmaktalar.
  • Leydi {Tanda Stokeworth}, Stokeworth Leydisi. Kırık bir kalçadan öldü.
    • Leydi {Falyse Stokeworth}, büyük kızı. Kara hücrelerde bağırarak öldü.
      • Sör {Balman Byrch}, Falyse'in eşi. Sör Bronn tarafından düelloda öldürüldü.
    • Leydi Lollys Stokeworth, beyinsiz, mevcut Stokeworth Leydisi.
      • Tyrion Tanner, tecavüzle piç oğlu.
      • Karasu'dan Sör Bronn, eski bir paralı asker ve Tyrion Lannister için muhafızların kaptanı. Karasu Savaşı'ndan sonra şövalyeliğe yükseltildi. Şu anda Lollys'nin eşi ve Stokeworth Lordu oldu.
  • Lord Morros Slynt, mevcut Slynt Hanedanı başı ve bir yaver. Toprağı olmayan bir lord.
    • Jothos Slynt, genç kardeşi ve varis, bir yaver.
    • Danos Slynt, genç kardeşleri, bir uşak.
  • Lord {Jacelyn Bywater}, Şehir Muhafızları Kumandanı. Karasu Savaşı sırasında kendi adamları tarafından öldürüldü.
  • Humfrey Su, mevcut Şehir Muhafızları Kumandanı.
  • Sör Ilyn Payne, Kral Adaleti, cellat.
  • Jalabhar Xho, Yaz Adaları'ndan sürgün bir prens. Kraliçe Margaery ile zina yaptığı suçlamasından sonra tutuklandı.
  • Myr'li Thoros, bir R'hllor kırmızı rahibi. Sancaksız Kardeşlik ile birlikte Nehir Toprakları'nda.
  • Sör {Aron Santagar}, Kızıl Kale'nin silah ustası. Kral'ın Şehri İsyanı sırasında öldürüldü.
  • Sör Lancel Lannister, bir zamanlar Kral Robert'ın yaveri. Amerei Frey ile evlendi ve Darry Lordu oldu. Toprakları, unvanları ve eşini bırakıp Savaşçı'nın Evlatları'na katıldı.
  • Sör Osfryd Karakazan, Karasu Savaşı'ndan sonra şövalyeliğe yükseltilen eski bir paralı asker. Sör Addam Marbrand'ın yerine Şehir Muhafızları Kumandanı yapıldı. Kraliçe Cersei'nin tutuklanmasından sonra kovuldu ve kardeşi Osmund'la hapse atıldı.
  • Sör Osney Karakazan, Karasu Savaşı'ndan sonra şövalyeliğe yükseltilen eski bir paralı asker ve Kraliçe Cersei'nin sevgilisi. Tutuklandı ve önceki Yüce Rahip'in cinayeti için idamı beklemekte.
  • Sör Philip Foote, Karasu Savaşı'ndan sonra Hudutlar Lordu yapıldı.
  • Sör Lothor Brune, Karasu Savaşı'nda gösterdiği çabalar yüzünden şövalyeliğe yükseltildi ve Lothor Elmayer lakabını aldı, Lord Baelish'in hizmetinde eski bir beleşçi. Şu anda Lord Baelish ile Vadi'de.
  • Sör Uzun Tallad, genç bir şövalye. Şu anda Kraliçe Margaery ile zina suçlamasından tutuklu.
  • Tyrek Lannister, Sütanne, Kral Robert'ın yaveri. Kral'ın Şehri İsyanı'ndan beri kayıp.
    • Leydi Ermesande Hayford, henüz süt emen bir bebek, Tyrek Lannister ile evli.
  • {Podrick Payne}, bir zamanlar Tyrion Lannister'ın yaveriydi. Sansa Stark arayışında Tarth'lı Brienne'e katıldı. Sancaksız Kardeşlik tarafından asıldı ve ölü zannedildi.
  • Josmyn Peckledon, Gaga, Sör Jaime Lannister'ın yaveri.
  • Rosamund Lannister, Dorne'da Prenses Myrcella'nın kuzeni ve yoldaşı.
  • Vylarr, Kral'ın Şehri'nde bulunan Lannister muhafızlarının kaptanı. Nehirova'da tutuklandı ve öldürüldü.
  • Lord Hallyne, Ateşçi, Simyacılar Loncası'ndan bir bilge.
  • Ser {Dontos Hollard}, Kırmızı Dontos, saray soytarısı yapılan sarhoş bir şövalye. Petyr Baelish'in emriyle öldürüldü.
  • Pate, sekiz yaşında bir çocuk. Tommen'i şamar oğlanı.
  • Eski Şehir'den Orland, bir ozan.
  • Ay Oğlan, bir soytarı.
  • {Shae}, bir kamp takipçisi ve ilk olarak Lollys Stokeworth ardından Sansa Stark için bir nedime rolüyle Tyrion'un sevgilisi. El Kulesi'nde Tyrion tarafından boğuldu.

Notlar ve referanslar[]

  1. Taht Oyunları, Bölüm 7, Arya I.
  2. Kralların Çarpışması, Ekler.
  3. Kralların Çarpışması, Bölüm 65, Sansa VIII.
  4. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 14, Brienne III.
  5. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 13, The Soiled Knight.
  6. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 21, The Queenmaker.
  7. Ejderhaların Dansı, Epilog.
  8. 8,0 8,1 Margaery Tyrell ilk olarak Renly, ikinci olarak Joffrey ve üçüncü olarak Tommen ile evlendi.
Advertisement