Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
Kral Eli
Yulia Startsev The Hand's Judgement
Bağlı ellerden oluşan kolye, Yulia Startsev © Fantasy Flight Games
Ofis Baş danışman
Vekil
Küçük konsey lideri
Bölge Yedi Krallık
Mevcut sahibi Lord Mace Tyrell
İlk sahibi Orys Baratheon
Yaratıcı Kral I. Aegon Targaryen
Yaratılma tarihi 2 FÖ

Kral Eli, Yedi Krallık'ın Lordu için baş danışman ve Yedi Krallık'ta kralın emirlerini gerçekleştire kişiydi.

Kültür[]

El'in vazifeleri arasında kralın olmadığı vakitlerde onun ordularını komuta etme, kanunlar yaratma, adaleti sağlama[1] ve krallığın gündelik işleriyle uğraşma vardı. El kral yokken onun adına kararlar alabiliyor ve bunları yaparken Demir Taht'a oturabiliyordu. El ayrıca küçük konseyde vardı ve kral yoksa onu da yönetiyordu.[1]

Bu pozisyon El'i krallıktaki en güçlü ikinci kişi yapıyordu ancak bazı Eller krallarından daha fazla yönetmekle ünlüydü.[2]

Bazıları tarafından zor ve büyük sorumluluğa sahip yavan bir iş olarak görülüyordu. Ünlü bir deyişe göre "Kralın hayal ettiğini, El inşa ederdi" ancak normal halk arasında bu söz şöyleydi: "Kral yer ve El boku alır."[1] Tarih boyunca birçok adam bu pozisyonda başarısız oldu.[3]

El, Kızıl Kale içinde yer alan El Kulesi'nde yaşıyordu.[4] Ofis rozeti her zaman bir el içeriyordu ancak her El kendi rozetini tasarlayabiliyordu. Rogar Baratheon ve Brynden Nehir sırasıyla altın[5] ve gümüş[6] broşlar kullanmıştı. Birçok El bağlı altın ellerden oluşan bir kolye gibi zincirler takmıştı.[7][8][9][10][11][12] El'in hizmetkarları da bir el amblemi giyebiliyordu.[13]

Tarih[]

Orys Baratheon by feliche

Orys Baratheon, feliche ©

Targaryen Hanedanı tarafından Yedi Krallık Fethi sırasında Kral I. Aegon Targaryen üvey kardeşi Orys Baratheon'un "kalkanı, yiğidi ve güçlü sağ eli" olduğunu söyledi.[14] Aegon'un tasvirinden dolayı Orys ilk Kral Eli olarak görülüyordu.[14] Orys, Birinci Dorne Savaşı'nda bir elini kaybettikten sonra istifa etti.[15]

Lord Osmund Strong, Kral'ın Şehri duvarlarının inşasını denetlerken[15] Lord Alyn Stokeworth ve Kraliçe Visenya Targaryen ise Kızıl Kale'nin inşasını denetlemişti.[16]

Kral I. Maegor Targaryen, kızı Kraliçe Alys Harroway zinayla suçlandıktan sonra Lord Lucas Harroway ve akrabalarını idam ettirdi.[16]

Lord Rogar Baratheon, Kral I. Jaehaerys Targaryen'ın gençliğinde El olarak hizmet ederken diyardaki gerçek güç olarak görülüyordu.[17] Bazıları tarafından El olarak hizmet eden en zeki kişilerden biri olarak görülen Septon Barth,[5] 55 FS yılında Kanun Kitapları'na başladı.[18]

Sör Otto Hightower kralın son yıllarında I. Jaehaerys'e El olarak hizmet verdi ve bu pozisyonda Kral I. Viserys Targaryen için kaldı. Otto sürekli olarak kralın ikinci eşi ve kendi kızı olan Alicent'ın çocuklarını varis ilan etmesini önerdiği için yerine Lord Lyonel Strong getirildi. Otto daha sonradan Lyonel'in Harrenhal'da ölmesiyle görevine geri döndü.[7] İlk olarak Otto ve ardından Sör Criston Cole, Ejderhaların Dansı sırasında Kral II. Aegon Targaryen'a El olarak hizmet verdi.[8] Prens Jacaerys Velaryon, Aegon'un rakibi olan Rhaenyra Targaryen için Lord Corlys Velaryon'u Kraliçe Eli ilan etti.[8] Lord Cregan Stark, Kurdun Saati'nde kısa süreliğine El oldu.[9]

Sör Tyland Lannister,[19] Lord Unwin Peake,[20] Lord Thaddeus Rowan,[21] Sör Marston Su,[10] ve Lord Torrhen Manderly[10]; III. Aegon'un Vekilliği sırasında El olarak hizmet verdi. II. Viserys Targaryen kendisi kral olmadan önce üç farklı kral için El olmuştu: kardeşi III. Aegon Targaryen ve[22] yeğenleri I. Daeron Targaryen[23] ile I. Baelor Targaryen.[24]

Lord Ambrose Butterwell, Birinci Karaalev İsyanı'nı engellemeyi başaramadı ve halefi Lord Hayford ise savaş sırasında Lord Gormon Peake tarafından öldürüldü.[25] Prens Baelor Targaryen iyi bir El idi ancak Ashford Çayırı turnuvasında öldü.[26] Diğer bir yandan Lord Brynden Nehir ise bir El olarak güvenilmezdi[25][6] ve tayiniyle Yaz Kalesi Prensi Maekar Targaryen sinirlenmişti.[25] Brynden, Kral Maekar'ın ölümünden sonra bir Büyük Konsey topladı ve Kral V. Aegon Targaryen, Aenys Karaalev'in ölümünü planladığı için onu Sur'a gönderdi.[27]

Sör Tywin Lannister yirmi yaşında El olarak hizmet veren en genç kişi oldu.[28] Yedi Krallık boyunca diyarı yönetenin Kral II. Aerys Targaryen değil, Tywin olduğu söyleniyordu.[28][29] Tywin nihayetinde varisi Sör Jaime Lannister'ın Kral Muhafızları'na tayin edilmesiyle istifa etti.[28] Aerys ilk olarak Robert'ın İsyanı'nı engelleyemediği için Lord Owen Merryweather ve ardından Ziller Savaşı'nda başarısızlığı yüzünden Lord Jon Connington'u kovdu.[30] Aerys daha sonradan çılgınateş planına karşı geldiği için Lord Qarlton Chelsted'i canlı canlı yaktı ancak Aerys ve Lord Rossart ardından Kral'ın Şehri Yağmalası sırasında Jaime tarafından öldürüldü.[31]

Kral I. Robert Baratheon, El olarak Lord Jon Arryn'i seçti.[32]

Son olaylar[]

Taht Oyunları[]

GT01 11094 EddardStark JacobMurray2

Eddard Stark, Jake Murray © Fantasy Flight Games

Lord Jon Arryn'in beklenmedik ölümünden sonra Kral I. Robert Baratheon çocukluk arkadaşı Lord Eddard Stark'a pozisyonu teklif etti.[1]

Robert öldükten sonra Eddard, Kral I. Joffrey Baratheon'a karşı ihanetten tutuklandı.[33] Joffrey'in dedesi Lord Tywin Lannister yeni El ilan edildi[34] ve Joffrey nihayetinde Eddard'ı idam ettirdi.[35] Tywin, Yedi Krallık'ta savaşın patlak vermesiyle Nehir Toprakları'nda olduğu için temsili olarak genç oğlu Tyrion'u Kral'ın Şehri'ne yolladı.[36]

Kralların Çarpışması[]

Lord Mace Tyrell, Demir Taht'ın bir iddiacısı olan Renly Baratheon için El oldu[37] ancak Renly ardından Fırtına Burnu'nda öldürüldü.[38]

Tyrion'un Kızıl Kale'deki varlığı, oğlu Kral Joffrey için Vekil Kraliçe olarak hizmet veren ablası Cersei Lannister'ı kızdırdı.[39][40] Birçok Kral'ın Şehri vatandaşı cücenin kötücül bir danışman olduğunu düşünerek Tyrion'dan nefret ediyordu.[41][42]

Lord Tywin, Karasu Savaşı'nda Stannis Baratheon'u yendikten sonra Joffrey için Kral Eli pozisyonuna kendisi geldi.[12]

Kılıçların Fırtınası[]

Tyrion as Hand

Tyrion Lannister, Henning Ludvigsen © Fantasy Flight Games

Tywin, El Kulesi'nde Tyrion tarafından öldürülene kadar Joffrey ve onun ölümünden sonra Kral I. Tommen Baratheon[43] için El olarak hizmet verdi.[44]

Lord Alester Florent, Demir Taht'ın bir iddiacısı olan Stannis Baratheon için El oldu.[45] Alester ihanetten tutuklandığında Axell Florent, Sör Davos Seaworth'e Kral Eli olmasına yardım etmesi için diretme yaptı ancak Stannis, Axell yerine Davos'u Kral Eli ilan etti.[46]

Kargaların Ziyafeti[]

Oğlu Tommen için Vekil Kraliçe olan Cersei, El Kulesi'nin çılgınateşle yakılmasını emretti.[47] Kardeşi Sör Jaime Lannister'ı El olmaya ikna edemedi[48] ve amcası Sör Kevan Lannister'ın pozisyon için koşullarını reddetti.[49] Cersei bunun yerine ilk olarak Sör Harys Swyft[50] ve ardından Lord Orton Merryweather'ı Kral Eli yaptı.[51] Cersei, Yediler İnancı tarafından tutuklandıktan sonra Orton istifa etti ve Kral'ın Şehri'nden kaçtı.[52]

Kral Münazarası'ndan sonra Asha Greyjoy eğer El ilan edilirse amcası Victarion'un Adaların ve Kuzeyin Kralı iddiasını desteklemeyi teklif etti. Ancak Victarion pozisyonun demirdoğumlu kültüründe yeri olmaması, Asha'nın cinsiyeti ve Kuzey için demirdoğumlu savaşı hakkında farklı düşünceleri nedeniyle teklifi reddetti.[53] Asha ve Victarion birbirlerine rakip oldu ve ikisi de Euron Greyjoy'a yenildi.[54]

Ejderhaların Dansı[]

Vekil Lord olarak Kevan, Mace Tyrell'i Kral Eli ilan etti.[55] Lord Tyrell bir el şeklinde oyulmuş meşe bir tahtta oturuyordu.[30]

Davos, Stannis için Kral Eli görevine devam ederken[56][57] Axell ise kendine Stannis'in eşi Selyse Florent için Kraliçe Eli unvanını taktı.[58]

Kral Hizdahr zo Loraq, Meereen'de güçten düşürüldükten sonra Sör Barristan Selmy ortadan kaybolan Daenerys Targaryen için Kraliçe Eli oldu.[59]

Lord Jon Connington henüz taç giymemiş olmasına rağmen Prens Aegon Targaryen için Kral Eli olarak hizmet veriyordu.[60]

Kış Rüzgarları[]

Content
Uyarı
Bu bilgi sadece Kış Rüzgarları'nın örnek bölümlerinde yayınlandı ve bu yüzden son halinde değil. Lütfen aşağıdaki içeriğin hâlâ değişebileceğini unutmayın.

Lord Connington'un unvanı "Gerçek Kral Eli" idi.[61]

Bilinen Eller listesi[]

Hüküm devri Kral Eli Dönem ve notlar
I. Aegon Targaryen Lord Orys Baratheon[14] 17 FS. İlk Kral Eli.
Lord Edmyn Tully[62] 79 FS
Lord Alton Celtigar 917 FS
Sör Osmund Strong[63] 1734 FS
Lord Alyn Stokeworth 3437 FS
I. Aenys Targaryen Lord Alyn Stokeworth 37 FS
Prens Maegor Targaryen[64] 3739 FS
Septon Murmison[64] 3941 FS
I. Maegor Targaryen Lord Lucas Harroway[65][62] 4344 FS. Kralın emriyle Kral Muhafızları şövalyeleri tarafından El Kulesi'nin çatısından atıldı.
Lord Edwell Celtigar[65] 4448 FS
I. Jaehaerys Targaryen Lord Rogar Baratheon[66][67][5] 4850 FS
Lord Daemon Velaryon[68] 5054 FS
Lord Myles Smallwood[69] 5457 FS
Septon Barth[70] 5898 FS[71][N 1]
Sör Ryam Redwyne[70] 99100 FS. Aynı anda Kral Muhafızları Lord Kumandanı idi.
Prens Baelon Targaryen[70] 100101 FS
Sör Otto Hightower[70][72] 101103 FS
I. Viserys Targaryen Sör Otto Hightower[70][72] 103109 FS. Kızının oğullarını Prenses Rhaenyra Targaryen'dan önde tuttuğu için El görevine son verildi.
Lord Lyonel Strong[72] 109120 FS. Harrenhal'da bir yangında öldü.
Sör Otto Hightower[72][73] 120129 FS. Lyonel'in ölümünden sonra görevi geri aldı.
II. Aegon Targaryen Sör Otto Hightower[72][73] 129130 FS. Rhaenyra Targaryen tarafından idam edildi
Sör Criston Cole[73][74] 130 FS. Aynı anda Kral Muhafızları Lord Kumandanı idi.
III. Aegon Targaryen Lord Cregan Stark[22][9] 131 FS. Kuzey'e dönmeden önce pozisyonu bir günlüğüne tuttu.
Sör Tyland Lannister[22][19] 131133 FS. Kış Ateşi'nden öldü.
Lord Unwin Peake[22][10] 133134 FS. Kral, kızıyla evlenme teklifini reddettiği için istifa etti.
Lord Thaddeus Rowan[22][10] 134135 FS. Rogare Hanedanı'nın sarayda etkisini düşürmek isteyen komplocular tarafından tutuklandı ve işkence yapıldı.
Sör Marston Su[22][10] 135 FS. Aynı zamanda Kral Muhafızları Lord Kumandanı idi. Sarayda bulunan Lord Thaddeus Rowan ve Rogare ailesi üyelerini tutuklama planında yer aldı. Ardından El ilan edildi ancak iki hafta sonra yeminli kardeşi Sör Mervyn Çiçek'i tutuklamaya çalışırken öldü.
Lord Thaddeus Rowan[10] 135 FS. Komplocuların tutuklanmasından ve Sör Marston Su'nun ölümünden sonra yeniden göreve getirildi. Ancak bir ay sonra kötü zihinsel durumu yüzünden bir kez daha kovuldu.
Yüce Üstat Munkun[22][10] 135136 FS. 136 FS Büyük Konseyi'nde yeni bir El seçilene kadar El olarak hizmet verdi.
Lord Torrhen Manderly[22][10] 136 FS. 136 FS Büyük Konseyi'nde yeni El olarak seçildi. Kral yetişkinliğe geldiğinde kovuldu.
Prens Viserys Targaryen[22][52] Bilinmiyor[N 2]157 FS
I. Daeron Targaryen Prens Viserys Targaryen[22][75][23][24][76][77] 157161 FS
I. Baelor Targaryen Prens Viserys Targaryen[22][75][23][24][76][77] 161171 FS
II. Viserys Targaryen Bilinmiyor 171172 FS
IV. Aegon Targaryen Lord Bracken[78] 172 FS–Bilinmiyor. Kralın metreslerinden ikisinin babası.
Lord Butterwell[78][6] Bilinmiyor-Bilinmiyor
Lord Lucas Lothston[78] 178 FS. Kralın metreslerinden birinin eşi, kralın başka bir metresinin babası.
Lord Jon Hightower[78] Bilinmiyor–Bilinmiyor
II. Daeron Targaryen Lord Ambrose Butterwell[25][79] Bilinmiyor–196 FS. Birinci Karaalev İsyanı'nı bastıramadığı için kovuldu.
Lord Hayford[25][79] 196 FS. Kızıl Çim Meydanı Savaşı'nda öldü.
Prens Baelor Targaryen[26][80] 196209 FS. Ashford Çayırı turnuvası sırasında yediler yargısında kafasına aldığı bir darbeden sonra öldü.
Prens Valarr Targaryen (muhtemelen)[25] 209 FS. Büyük Bahar Hastalığı sırasında öldü. Valarr'ın Yeminli Kılıç'ta bahsi geçen Kral mı yoksa hastalıktan ölen bireyin farklı bir El mi olduğu bilinmemektedir.
I. Aerys Targaryen Brynden Nehir[25][6][79][81] 209221 FS
I. Maekar Targaryen Brynden Nehir[25][6][79][81] 221233 FS
V. Aegon Targaryen Bilinmiyor 233259 FS
II. Jaehaerys Targaryen Lord Ormund Baratheon[82] 259260 FS
Edgar Sloane[28] Bilinmiyor–262 FS
II. Aerys Targaryen Ser/Lord Tywin Lannister[28] 262281 FS. Aerys'in ona karşı komplolarından sonra istifa etti.
Lord Owen Merryweather[83][31] 281282 FS. Pozisyondan kovuldu ve Robert'ın İsyanı'nı bastıramadığı için sürgün edildi.
Lord Jon Connington[84][31] 282283 FS. Pozisyondan kovuldu ve Ziller Savaşı'nı kaybettikten sonra sürgün edildi.
Lord Qarlton Chelsted[85][31] 283 FS. Aerys'in Kral'ın Şehri'ni yakma planı yüzünden istifa etti ve ardından canlı şekilde yakıldı.
Bilge Rossart[85][31] 283 FS. İki hafta boyunca El oldu. Üç Dişli Mızrak Savaşı'ndan sonra göreve geldi.
I. Robert Baratheon Lord Jon Arryn[1] 283298 FS
Lord Eddard Stark[1] 298 FS
I. Joffrey Baratheon Lord Tywin Lannister[35][36] 298300 FS. II. Aerys Targaryen altında da El olarak hizmet verdi. Tywin, savaşla uğraşırken oğlu Tyrion temsili El oldu. (298299 FS).
I. Tommen Baratheon
Sör Harys Swyft[50] 300 FS
Lord Orton Merryweather[51] 300 FS
Lord Mace Tyrell[55] 300 FS–Günümüz
Hand of the King

Kral Eli broşu, Game of Thrones.

Demir Taht iddiacılarının Elleri[]

  • Lord Corlys Velaryon, Rhaenyra Targaryen için
  • Lord Mace Tyrell, ölümünden önce Renly Baratheon için
  • Lord Alester Florent, Stannis Baratheon için ancak ardından ihanet yüzünden idam edildi
  • Lord Davos Seaworth, Stannis Baratheon için
  • Sör Axell Florent, kendini Selyse Florent için Kraliçe Eli yaptı
  • Sör Barristan Selmy, Daenerys Targaryen için
  • Lord Jon Connington, VI. Aegon Targaryen için

Alıntılar[]

Kral Eli'nin bir elleri olmalı. Kral Çotuğu olarak konuşan adamlar istemiyorum.[15]

Orys Baratheon, I. Aegon Targaryen'a

Kral Eli, Yedi Krallık'taki en güçlü ikinci adamdı. Kralın sesiyle konuşuyor, kralın ordularını komuta ediyor, kralın kanunlarını dikte ediyordu. Kral olmadığında, hastalandığında veya gelmediğinde kralın adaletini sağlamak için bazen Demir Taht'a oturuyordu. Robert diyarın kendisi kadar büyük bir sorumluluk teklif ediyordu. Dünyada istediği son şeydi.[1]

Eddard Stark'ın düşünceleri

Kral Eli'nin kralın hayallerini düşlediği, kralın sesiyle konuştuğu ve kralın kılıcıyla yönettiğini söylerler.[86]

Petyr Baelish, Eddard Stark'a

Güçsüz bir lider güçlü bir Ele ihtiyaç duyar, Aerys'in babamıza duyduğu gibi. Güçlü bir lider sadece emirlerini gerçekleştirecek hamarat bir hizmetkara ihtiyaç duyar.[74]

Cersei Lannister, Jaime Lannister'a

El, kralın sesiyle konuşmalıdır.[87]

Davos Seaworth'ün düşünceleri

Davos: Kral Eli yüksek bir lord olmalı, bilge ve eğitimli biri, bir savaş kumandanı veya büyük bir şövalye...
Pylos: Sör Ryam Redwyne gününün en büyük şövalyesiydi ve bir krala hizmet eden en kötü Ellerden biriydi. Rahip Murmison'un duaları mucizeler yaratıyordu ancak El olarak kısa sürede tüm diyar ölmesini dilemeye başlamıştı. Lord Butterwell aklıyla, Myles Smallwood cesaretiyle, Sör Otto Hightower eğitimiyle ünlüydü ancak her biri El olarak başarısızdı. Doğuma gelirsek ejderha kralları sıklıkla Ellerini kendi kanlarından seçiyordu ve sonuçlar ise Baelor Kırıkmızrak ve Zalim Megor gibiydi. Buna karşın Yaşlı Kralın Kızıl Kale'nin kütüphanesinden bulduğu demircinin oğlu Rahip Barth ise diyara kırk yıllık barış ve huzur vermişti. Tarihi okuyun, Lord Davos ve şüphelerinizin yersiz olduğunu göreceksiniz.[3]

Davos Seaworth ve Pylos

Notlar ve referanslar[]

  1. Buz ve Ateşin Dünyası, Barth'ın 99 FS yılında öldüğünü belirtmektedir. Ancak daha sonradan yayınlanan Ateş ve Kan ise bunu 98 FS olarak değiştirmiştir.
  2. Sör Tywin Lannister, 262 FS yılında yirmi yaşındayken Kral Eli ilan edilen en genç kişiydi. (Buz ve Ateşin Dünyası, Targaryen Kralları: II. Aerys). Bu yüzden 122 FS yılında doğan Viserys (Düzenbaz Prens), 243 FS yılından önce El ilan edilmiş olamaz. Viserys 157 FS yılında biten hükmünün son yıllarında III. Aegon'un Eli olduğu için (Buz ve Ateşin Dünyası, Targaryen Kralları: III. Aegon) Viserys, 155 FS yılından sonra El yapılmış olamaz. Bu yüzden Viserys'in 143 FS ve 155 FS yılları arasında El olmuş olması gerekmektedir.
  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 Taht Oyunları, Bölüm 4, Eddard I.
  2. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 38, Tyrion V.
  3. 3,0 3,1 Kılıçların Fırtınası, Bölüm 54, Davos V.
  4. Taht Oyunları, Bölüm 20, Eddard IV.
  5. 5,0 5,1 5,2 Ateş ve Kan, A Surfeit of Rulers.
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 6,4 Gizemli Şövalye.
  7. 7,0 7,1 Ateş ve Kan, Heirs of the Dragon - A Question of Succession.
  8. 8,0 8,1 8,2 Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - The Red Dragon and the Gold.
  9. 9,0 9,1 9,2 Ateş ve Kan, Aftermath - The Hour of the Wolf.
  10. 10,0 10,1 10,2 10,3 10,4 10,5 10,6 10,7 10,8 Ateş ve Kan, The Lysene Spring and the End of Regency.
  11. Kralların Çarpışması, Bölüm 32, Sansa III.
  12. 12,0 12,1 Kralların Çarpışması, Bölüm 65, Sansa VIII.
  13. Taht Oyunları, Bölüm 22, Arya II.
  14. 14,0 14,1 14,2 Buz ve Ateşin Dünyası, The Reign of the Dragons: The Conquest.
  15. 15,0 15,1 15,2 Ateş ve Kan, Three Heads Had the Dragon - Governance Under King Aegon I.
  16. 16,0 16,1 Ateş ve Kan, The Sons of the Dragon.
  17. Ateş ve Kan, The Year of the Three Brides - 49 AC.
  18. Ateş ve Kan, Jaehaerys and Alysanne - Their Triumphs and Tragedies.
  19. 19,0 19,1 Ateş ve Kan, Under the Regents - The Hooded Hand.
  20. Ateş ve Kan, Under the Regents - War and Peace and Cattle Shows.
  21. Ateş ve Kan, Under the Regents - The Voyage of Alyn Oakenfist.
  22. 22,00 22,01 22,02 22,03 22,04 22,05 22,06 22,07 22,08 22,09 22,10 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Aegon III.
  23. 23,0 23,1 23,2 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Daeron I.
  24. 24,0 24,1 24,2 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Baelor I.
  25. 25,0 25,1 25,2 25,3 25,4 25,5 25,6 25,7 Yeminli Kılıç.
  26. 26,0 26,1 Gezgin Şövalye.
  27. Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Aegon V.
  28. 28,0 28,1 28,2 28,3 28,4 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Aerys II.
  29. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 27, Jaime III.
  30. 30,0 30,1 Ejderhaların Dansı, Epilog.
  31. 31,0 31,1 31,2 31,3 31,4 Kılıçların Fırtınası, Bölüm 11, Jaime II.
  32. Buz ve Ateşin Dünyası, The Vale: House Arryn.
  33. Taht Oyunları, Bölüm 52, Jon VII.
  34. Taht Oyunları, Bölüm 57, Sansa V.
  35. 35,0 35,1 Taht Oyunları, Bölüm 65, Arya V.
  36. 36,0 36,1 Taht Oyunları, Bölüm 69, Tyrion IX.
  37. Kralların Çarpışması, Ekler.
  38. Kralların Çarpışması, Bölüm 33, Catelyn IV.
  39. Kralların Çarpışması, Bölüm 3, Tyrion I.
  40. Kralların Çarpışması, Bölüm 20, Tyrion V.
  41. Kralların Çarpışması, Bölüm 41, Tyrion IX.
  42. Kralların Çarpışması, Bölüm 44, Tyrion X.
  43. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 66, Tyrion IX.
  44. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 77, Tyrion XI.
  45. Kralların Çarpışması, Bölüm 12, Daenerys I.
  46. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 36, Davos IV.
  47. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 12, Cersei III.
  48. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 3, Cersei I.
  49. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 7, Cersei II.
  50. 50,0 50,1 Kargaların Ziyafeti, Bölüm 17, Cersei IV.
  51. 51,0 51,1 Kargaların Ziyafeti, Bölüm 39, Cersei IX.
  52. 52,0 52,1 Kargaların Ziyafeti, Bölüm 43, Cersei X.
  53. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 18, The Iron Captain.
  54. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 19, The Drowned Man.
  55. 55,0 55,1 Ejderhaların Dansı, Bölüm 54, Cersei I.
  56. Kargaların Ziyafeti, Ekler.
  57. Ejderhaların Dansı, Ekler.
  58. Ejderhaların Dansı, Bölüm 39, Jon VIII.
  59. Ejderhaların Dansı, Bölüm 70, The Queen's Hand.
  60. Ejderhaların Dansı, Bölüm 61, The Griffin Reborn.
  61. Kış Rüzgarları, Arianne I
  62. 62,0 62,1 Buz ve Ateşin Dünyası, The Riverlands: House Tully.
  63. Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Aegon I.
  64. 64,0 64,1 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Aenys I.
  65. 65,0 65,1 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Maegor I.
  66. Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Jaehaerys I.
  67. Ateş ve Kan, Prince into King - The Ascension of Jaehaerys I.
  68. Ateş ve Kan, A Time of Testing - The Realm Remade.
  69. Ateş ve Kan, Birth, Death and Betrayal under Jaehaerys I.
  70. 70,0 70,1 70,2 70,3 70,4 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Jaehaerys I.
  71. Ateş ve Kan, The Long Reign - Jaehaerys and Alysanne: Policy, Progeny, and Pain.
  72. 72,0 72,1 72,2 72,3 72,4 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Viserys I.
  73. 73,0 73,1 73,2 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Aegon II.
  74. 74,0 74,1 Kargaların Ziyafeti, Bölüm 16, Jaime II.
  75. 75,0 75,1 George R. R. Martin's A World of Ice and Fire, Viserys II Targaryen.
  76. 76,0 76,1 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Viserys II.
  77. 77,0 77,1 Kılıçların Fırtınası, Bölüm 59, Sansa IV.
  78. 78,0 78,1 78,2 78,3 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Aegon IV.
  79. 79,0 79,1 79,2 79,3 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Aerys I.
  80. Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Daeron II.
  81. 81,0 81,1 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Maekar I.
  82. Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Jaehaerys II.
  83. Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Aerys II.
  84. Buz ve Ateşin Dünyası, The Fall of the Dragons: Robert's Rebellion.
  85. 85,0 85,1 Buz ve Ateşin Dünyası, The Fall of the Dragons: The End.
  86. Taht Oyunları, Bölüm 35, Eddard IX.
  87. Ejderhaların Dansı, Bölüm 19, Davos III.
Advertisement