Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
Bu makalenin orijinal adı: Lord Commander of the Kingsguard
Kral Muhafızları
Lord Kumandanı
Kingsguard
Kral Muhafızları'nın sade beyaz kalkanı
Bölge Yedi Krallık
Mevcut sahibi Sör Jaime Lannister
İlk sahibi Sör Corlys Velaryon
Yaratıcı Kral I. Aegon Targaryen
Kraliçe Visenya Targaryen
Yaratılma tarihi 10 FS

Lord Kumandan, Demir Taht'ta oturan Yedi Krallık'ın Lordu'nun yedi şampiyonu ve koruyucusu olan Kral Muhafızları'nın[1] en kıdemli yeminli kardeşinin unvanıydı. Unvan ayrıca Kraliçe Muhafızları[2][3] ve Gökkuşağı Muhafızları'nın[4] liderleri tarafından da kullanılıyordu.

Vazifeler[]

Lord Kumandan yeminli Kral Muhafızları kardeşliğinin diğer altı şövalyesini komuta ediyordu[5] ve küçük konseyin bir üyesiydi.[6] Lord Kumandan kral tarafından tayin ediliyordu ve seçerken kıdem ile yetenek göz önüne alınıyordu.[7]

Lord Kumandanın geniş dairesi, Kızıl Kale'nin parçası ve dört katlı olan Beyaz Kılıç Kulesi'nin en üst katında bulunuyordu. Kral Muhafızları'nın toplantıları sırasında Lord Kumandan kulenin ilk katında olan Yuvarlak Oda'da bulunan kalkan şekilli masanın başında oturuyordu. Her buluştuklarında yeminli kardeşlerine kralı kimin koruduğunu soruyordu. Lord Kumandanın sorumlulukları arasında Beyaz Kitap'a girdiler yapmak da vardı.[1]

Sör Uzun Duncan gibi soylu olmayan kişiler[1] veya Sör Robert Çiçek, Sör Addison Tepe[8] ve Sör Marston Su[9] gibi piçler Lord Kumandan pozisyonuna yükselmişti.

Tarih[]

Dosya:Aegon II crowned.jpg

Sör Criston Cole, II. Aegon Targaryen'a taç takıyor, Douglas Wheatley ©

Kraliçe Visenya Targaryen, Kral Muhafızları'nın yeminlerini Gece Nöbetçileri'nin yeminlerinden ilham alarak hazırladı ve Sör Corlys Velaryon yeni düzenin ilk lideri olarak seçildi.[10] Deniz Yılanı Lord Corlys Velaryon adını ünlü büyük büyük amcasından alıyordu.[11]

Kral I. Jaehaerys Targaryen bir keresinde Lord Kumandan Sör Ryam RedwyneKral Eli olarak seçti ancak ünlü şövalyenin kötü bir danışman olduğu anlaşıldı.[11]

Kral I. Viserys Targaryen'ın Lord Kumandanı Sör Criston Cole kralın vasiyetine karşı geldi ve Rhaenyra Targaryen yerine II. Aegon Targaryen'a taç taktı.[12] Kralyaratan daha sonradan Ejderhaların Dansı sırasında öldü.[13]

Genç Kral III. Aegon Targaryen'ın naipliği sırasında Sör Robin Massey, Aegon tarafından Lord Kumandan ilan edildi ancak bu tayin daha sonradan 133 FS yılında Vekil Lord ve Kral Eli Unwin Peake tarafından geri çevrildi.[9] Aegon gizli kuşatma sırasında Sör Marston Su'nun El olarak atanmasını reddetti.[14]

Dokuz Kuruşluk Krallar Savaşı sırasında Sör Gerold Hightower, Kral Eli Lord Ormund Baratheon'un ölmesinden sonra kraliyet güçlerinin komutasını aldı.[15] Gerold, Robert'ın İsyanı sırasında eğlence kulesinde muharebede öldürüldü.[16]

Son olaylar[]

Taht Oyunları[]

Dosya:Gabrielle Portal Ser Barristan Selmy.JPG

Sör Barristan Selmy, Gabrielle Portal © Fantasy Flight Games

Kral I. Robert Baratheon, Kral Ormanı'nda avlanırken bir yaban domuzu tarafından ağır yaralandı ve Sör Barristan Selmy onu kurtarmayı başaramadı.[17] Robert'ın varisi Kral I. Joffrey Baratheon ve küçük konsey, Barristan'ı Lord Kumandan konumundan kovdu ve yerine Sör Jaime Lannister'ı getirdi.[18]

Kralların Çarpışması[]

Sör Loras Tyrell, Renly Baratheon'un kısa süreli Gökkuşağı Muhafızları'nda Lord Kumandan olarak görev aldı.[4]

Kılıçların Fırtınası[]

Casterly Kayası Lordu Tywin Lannister en büyük oğlunun Kral Muhafızları'ndan ayrılmasını ve tekrardan varisi olmasını istiyordu ancak Jaime yeminine sadık kaldı.[5]

Kargaların Ziyafeti[]

Garrett Paege, Josmyn Peckledon ve Lewys Piper, Beş Kralın Savaşı sonrasında Nehir Toprakları'na kral barışı götürmeye giden Lord Kumandan Jaime'ye yaverlik yaptı.[19] Jaime yokluğunda Sör Loras Tyrell'in başkentten Kral Muhafızları'nı yönetmesini istedi ancak Vekil Kraliçe Cersei Lannister, Sör Osmund Karakazan'ı tercih etti.[19]

Ejderhaların Dansı[]

Dar Deniz'in karşısına geçen Barristan, Meereen Kraliçesi Daenerys Targaryen'ın Kraliçe Muhafızları'nın Lord Kumandanı oldu.[3]

Bilinen Lord Kumandanlar[]

Dosya:Jaime beard.jpg

Sör Jaime Lannister, by Pojypojy ©

  • Sör Corlys Velaryon, Fatih Aegon altındaki Kral Muhafızları'nın ilk Lord Kumandanı.[20]
  • Sör Addison Tepe, Mısır Tarlası Piçi, selefinin ölümünden sonra I. Aegon Targaryen'ın Lord Kumandanı oldu.[8][20]
  • Sör Gyles Morrigen, I. Jaehaerys Targaryen için.[21]
  • Sör Ryam Redwyne, I. Jaehaerys Targaryen ve I. Viserys Targaryen için.[11]
  • Sör Harrold Westerling, I. Viserys Targaryen için.[22]
  • Sör Criston Cole, Kralyaratan, I. Viserys Targaryen ve II. Aegon Targaryen için.[12]
  • Sör Steffon Darklyn, Rhaenyra Targaryen için (1).[2]
  • Sör Lorent Marbrand, Rhaenyra Targaryen için (2).[13]
  • Sör Glendon Goode, Rhaenyra Targaryen için (3).[23]
  • Sör Willis Fell, III. Aegon Targaryen için.[24]
  • Sör Robin Massey, III. Aegon Targaryen için, kral vekillerine danışmadığı için yok sayıldı.[9]
  • Sör Marston Su, III. Aegon Targaryen için.[9]
  • Sör Raynard Ruskyn, III. Aegon Targaryen için.[14]
  • Prens Aemon Targaryen, Ejderha Şövalyesi, I. Daeron, I. Baelor, II. Viserys ve IV. Aegon Targaryen için.[1][25]
  • Sör Uzun Duncan, V. Aegon Targaryen için.[1]
  • Sör Gerold Hightower, Beyaz Boğa, II. Aerys Targaryen için.[1]
  • Sör Barristan Selmy, Cesur Barristan, I. Robert Baratheon ve Daenerys Targaryen için.[1][3]
  • Sör Jaime Lannister, Kral Katili, I. Joffrey Baratheon ve I. Tommen Baratheon için.[1]
  • Sör Loras Tyrell, Çiçek Şövalyesi, Renly Baratheon'un Gökkuşağı Muhafızları için.[4]

Bilinmeyen hüküm[]

Aşağıdaki Lord Kumandanların hangi kral altında hizmet ettiği bilinmiyor:

Alıntılar[]

Dosya:Aemon the Dragonknight Chillyraven.png

Prens Ejderha Şövalyesi Aemon, Chillyravenart ©

Majesteleri. Kral Muhafızları yeminli bir kardeşliktir. Yeminlerimiz hayat boyudur. Bir Lord Kumandanı kutsal güveninden ancak ölüm ayırır.[18]

Barristan Selmy, I. Joffrey Baratheon'a

Kral Adaleti korkutucu olmalı, hazine başı idareli olmalı, Kral Muhafızları Lord Kumandanı yiğit olmalı... ve muhbir başı sinsi, yağcı ve vicdansız olmalı.[26]

Varys, Eddard Stark'a

Majesteleri, Westeros'ta Kral Muhafızları Lord Kumandanı küçük konseyde oturuyor ve krala çeliğinin yanı sıra aklıyla da hizmet ediyor.[27]

Jorah Mormont, Daenerys Targaryen'a

Sen benim oğlum değilsin. Kral Muhafızları Lord Kumandanı ve başka bir şey olmadığını söylüyorsun. Peki o zaman, sör. Git görevini yap.[5]

Tywin Lannister, Jaime Lannister'a

Sandalyenin arkasındaki masa eski siyah meşeydi, yastıkları beyaz inek derisiydi, derisi incelmişti. Cesur Barristan'ın kemikli kıçı ve ondan önce Sör Gerold Hightower, Prens Ejderha Şövalyesi Aemon, Sör Ryam Redwyne, Darry Şeytanı, Sör Uzun Duncan ve Soluk Akbaba Alyn Connington. Kral Katili nasıl yüce bir refakata ait olabilirdi?[1]

Jaime Lannister'ın düşünceleri

Notlar ve referanslar[]

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 Kılıçların Fırtınası, Bölüm 67, Jaime VIII.
  2. 2,0 2,1 Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - The Red Dragon and the Gold.
  3. 3,0 3,1 3,2 Ejderhaların Dansı, Bölüm 2, Daenerys I.
  4. 4,0 4,1 4,2 Kralların Çarpışması, Ekler.
  5. 5,0 5,1 5,2 Kılıçların Fırtınası, Bölüm 62, Jaime VII.
  6. Taht Oyunları, Ekler.
  7. So Spake Martin: Archon Meeting (October 5-7) (October 05, 2001)
  8. 8,0 8,1 8,2 Kargaların Ziyafeti, Bölüm 16, Jaime II.
  9. 9,0 9,1 9,2 9,3 Ateş ve Kan, Under the Regents - War and Peace and Cattle Shows.
  10. Ateş ve Kan, Three Heads Had the Dragon - Governance Under King Aegon I.
  11. 11,0 11,1 11,2 Ateş ve Kan, Heirs of the Dragon - A Question of Succession.
  12. 12,0 12,1 Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - The Blacks and the Greens.
  13. 13,0 13,1 Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - Rhaenyra Triumphant.
  14. 14,0 14,1 Ateş ve Kan, The Lysene Spring and the End of Regency.
  15. Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Jaehaerys II.
  16. Taht Oyunları, Bölüm 39, Eddard X.
  17. Taht Oyunları, Bölüm 47, Eddard XIII.
  18. 18,0 18,1 Taht Oyunları, Bölüm 57, Sansa V.
  19. 19,0 19,1 Kargaların Ziyafeti, Bölüm 27, Jaime III.
  20. 20,0 20,1 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Aegon I.
  21. Ateş ve Kan, Prince into King - The Ascension of Jaehaerys I.
  22. Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen King: Viserys I.
  23. Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - Rhaenyra Overthrown.
  24. Ateş ve Kan, Under the Regents - The Hooded Hand.
  25. George R. R. Martin's A World of Ice and Fire, Aemon Targaryen.
  26. Taht Oyunları, Bölüm 58, Eddard XV.
  27. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 8, Daenerys I.
Advertisement