Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
Crownlands

Kral Toprakları ve büyük kaleleri

Kral Toprakları,[1][2] Westeros'ta Yedi Krallık'ın dokuz birleştirici bölgesinden biriydi. Hiçbir zaman bağımsız bir krallık olmamıştı ve aksine Fatih Aegon'un Fetih Savaşları sırasında bölgenin kontrolünü alması ve kıtadaki ana merkezi haline getirmesine kadar nehir kralları, Fırtına Kralları ve önemsiz yerel krallar tarafından saldırıya uğruyordu. Bu zamandan beri Kral Toprakları ilk olarak Targaryen Hanedanı ve Robert'ın İsyanı'ndan sonra Baratheon Hanedanı aracılığıyla direkt olarak Demir Taht tarafından yönetiliyordu. Kral Toprakları'nda yetiştirilen soylu kökenli piçlere Su soyadı veriliyordu.

Kral Toprakları'ndan kayda değer hanedanlar arasında Bar Emmon, Celtigar, Massey, Rosby, Rykker, Stokeworth, Sunglass ve Velaryon vardı.[3][4][5][6]

Coğrafya[]

King's Landing by Kim Pope

Kral'ın Şehri'nin çevresi. Kim Pope tarafından Game of Thrones için konsept çalışması.

Kral Toprakları, Karasu Nehri'nin körfezle birleştiği yerde inşa edilen Kral'ın Şehri ile Karasu Koyu'nun etrafında bulunuyordu. Westeros'ta yer alan en büyük şehir olan Kral'ın Şehri, Yüce Baelor Septi ve Kral'ın Şehri Baratheon Hanedanı'nın mevkisi olan Kızıl Kale'yi içeriyordu. Kral'ın Şehri'nin kuzeyindeki yerleşimler arasında Buckwell Hanedanı'nın mevkisi Boynuzlar, Rosby Hanedanı'nın mevkisi Rosby, Stokeworth Hanedanı'nın mevkisi Stokeworth ve Ryyker Hanedanı'nın mevkisi ile bölgenin ikinci limanı olan Kasvetlivadi vardı. Kasvetlivadi yakınında Hollard kalesi harabeleri bulunuyordu. Daha kuzeyde Brune Hanedanı'nın mevkisi Dyre Mağarası, Brune Hanedanı'nın başka bir mevkisi olan Kahverengioyuk ve önceden Crabb Hanedanı'nın mevkisi olan Fısıltı vardı. Kırıkpençe Burnu'nun kuzeyinde Yengeç Koyu ve Arryn Vadisi yer alıyordu.[7]

Kral Toprakları kuzeybatı ve batıda Nehir Toprakları ile komşuydu. İki bölge arasında bir nehir sınırı belirlerken Nehir Toprakları'nda yer alan Wode Hanedanı'nın tepeleri ile Kral Toprakları'nda bulunan Hogg Hanedanı'nın toprakları da sınırdı.[8] Tanrı Gözü'nden güneye, batı Kral Toprakları'nda Karasu Nehri'ne akan isimsiz bir nehir vardı. Kral'ın Şehri'nin güneybatısında Menzil'de bulunan Tumbleton etrafındaki tepeler yer alıyordu.[7] Kasvetlivadi'nin kuzeyinde ise tepeler, tarlalar ve ormanlar vardı.[9]

Kral'ın Şehri'nin güneyinde kraliyet avlanma ormanı olan Kral Ormanı ve Fırtına Toprakları vardı. Ağırsu ormanın içinden körfeze akıyordu. Kral Ormanı'nın doğusunda Kırıkpençe Burnu ile Karasu Koyu'nu bir havuza benzeten Massey Kancası bulunuyordu. Massey Kancası'nda yer alan kaleler arasında Massey Hanedanı'nın mevkisi Taşlıoyun ve Bar Emmon Hanedanı'nın mevkisi Keskin Nokta vardı.[7]

Karasu Koyu'nda bulunan adalar ise Baratheon Hanedanı'nın mevkisi Ejderhakayası, Velaryon Hanedanı'nın mevkisi Akıntıtaşı ve Celtigar Hanedanı'nın mevkisi Pençe Adası idi. Ayrıca Ejderhakayası'ndan Baratheon'lara yeminliler arasında Sunglass Hanedanı'nın mevkisi Tatlıliman Seleni vardı. Massey Kancası ile Akıntıtaşı arasında Kanal yer alıyordu ve Karasu Koyu'nun doğusunda Dar Deniz vardı.[7]

Kral Yolu, Kral'ın Şehri'ni güneye doğru Fırtına Burnu ve kuzeye doğru Yol Ağzındaki Han'a bağlarken başkent, altınyol ile Lannis Limanı ve gülyolu ile Yüksekbahçe'ye bağlıydı.[7] Rosby yolu, Kral'ın Şehri'nden Kasvetlivadi'ye doğru gidiyor ve Kasvetlivadi yolu ise Nehir Toprakları'nda yer alan Bakirehavuzu'na yol alıyordu.[9]

Kral'ın Şehri'ne kar yağması çok nadir bir olaydı.[10]

Halk ve ekonomi[]

Kral'ın Şehri metropolisi diyardaki en büyük nüfus ve limanla bölgenin itici gücüydü. Diyarın Demir Taht'ı tanıyan her köşesinden başkente ticaret ve vergiler akıyordu ve birçok yabancı gemi malzemelerini buraya getiriyordu. Metalcilikten, gemi yapımına ve simyacılığa kadar neredeyse her zanaat ve ticaret burada uygulanıyordu. Bunlara ek olarak yaygın mesleklerde az buçuk bilgiyle balıkçılık ve çiftçilik de standarttı.

Başkenti kuzeyine doğru Kral Yolu boyunca bir seyahatçi ormanlar, meyve bahçeleri ile iyi bakılan tarlalar, küçük köyler, kalabalık market kasabaları ve tıknaz kalelerin yanından geçiyordu.[11]

Askeri kuvvet[]

2005 yılından yarı canon bir kaynağa göre Kral Toprakları'nın anakara lordları on ile on beş bin asker çıkarabiliyordu.[12] Aegon'un Fethi zamanında Darklyn ve Mooton Hanedanları birlikte üç bin adam çıkarmayı başarırken[6] Prens Aemond Targaryen ise Kral Toprakları'ndan iki hafta içerisinde dört bin asker çıkarmıştı.[13]

Kral'ın Şehri'nin ana savunması Şehir Muhafızları idi. 298 FS yılında sayıları iki bin askerdi.[14]

Karasu Koyu'nun doğusunda bulunan Ejderhakayası kendi askeri kuvvetine sahip olabiliyordu ancak Westeros bölgelerine kıyasla en az askere sahip olan yerdi.[15] Garnizonu otuz şövalye, yüz okçu ve üç yüz askerden oluşuyordu.[13]

Kraliyet filosu[]

Kral Topraklar ayrıca Westeros'ta üç ana deniz gücünden birisi olan kraliyet filosuna ev sahipliği yapıyordu.[16] Kraliyet filosundaki tam gemi sayısı bilinmiyordu; Targaryen Hanedanı altındaki haliyle kraliyet filosu, 284 FS yılında bir yaz fırtınasında çoğunlukla yok oldu[17] ancak filodan bazı gemiler kurtulmuş olabilirdi.[18] Yeniden inşa edilen kraliyet filosunun en büyük savaş kalyonu dört yüz küreğiyle Kral Robert'ın Çekici idi.[19][20]

Tarih[]

Yüz Krallık[]

A clash of kings by grr martin by marcsimonetti-d84tkck

Ejderhakayası © Marc Simonetti

Kahramanlar Çağı'nda Darklyn Hanedanı'nın önemsiz kralları daha sonradan Kral Toprakları olacak bölgenin çoğunu Kırıkpençe Burnu'nda yer alan Kasvetlivadi'den kontrol ediyordu. Komşu diyarlar onları bağlılık yemini etmeye zorlamasına ve yıllar boyunca topraklarının el değiştirmesine rağmen Darklyn'ler bölgedeki en nüfuzlu hanedanlardan biri olarak kaldı. Yüz Krallık günlerinde Karasu ağzına Darklyn'ler, Taşlıoyun'dan Massey'ler ile Mudd, Balıkçı, Bracken, Blackwood ve Kanca Hanedanları'ndan nehir kralları hükmetmişti.[6]

Valyria Kıyameti'nden iki yüzyıl önce Valyrialılar, Ejderhakayası'na yerleşti ve Valyria Cumhuriyeti'nin en batı karakolu olarak bir hisar inşa edip bölgede başka bir güç haline geldi.[21] Zamanla Dar Deniz'in ortası Ejderhakayası'ndan Targaryen Hanedanı'nın ejderhaları ile Akıntıtaşı'ndan Velaryon Hanedanı ve Pençe Adası'ndan Celtigar Hanedanı'nın gemileri tarafından kontrol edilir hale geldi.[6]

Fetih[]

Aegon Targaryen ve kız kardeşleri Visenya ile Rhaenys'in ordularıyla karaya çıktığı yer daha sonradan Kral'ın Şehri olacak olan Karasu Nehri'nin ağzıydı. O zamanda bölgenin önemsiz krallarına Kara Harren hükmediyordu. Rosby ve Stokeworth, Visenya ile Rhaenys'e savaşsız teslim olurken Aegon ve üvey kardeşi Orys Baratheon ise Darklyn'ler ve Mooton'lara karşı galip geldi.[6] Massey Kancası ve Karasu Nehri'nin güney kıyısına Durrandon Hanedanı'ndan Fırtına Kralları hükmediyordu ancak Bar Emmon'lar ve Massey'ler Kral Küstah Argilac'a karşı Fatih Aegon ile müttefik oldu.[6]

Targaryen devri[]

Fetih'ten beri Kral Toprakları hanedanları, özellikle Krıkpençe Burnu'nun sert destekçiler olmasıyla Targaryen Hanedanı desteğinin güçlü bir parçası oldu. Fatih'in danışmanları arasında Crispian Celtigar, Daemon Velaryon ve Tristan Massey gibi Kral Toprakları lordları vardı. Bölgeden bir Hayford lordu olan Qarlton Chelsted gibi soylular ve birkaç Targaryen, Kral Eli olmuştu ve Rossart ile muhtemelen Rahipler Barth ve Murmison gibi bölgeden avam halkı bile kraliyet hizmetine alınabiliyordu. Soylular ve avamdan kişiler Kral'ın Şehri'nin Şehir Muhafızları'na adam sağlıyordu. Kral Muhafızları arasında da Uzun Duncan, Kasvetlivadi'den Donnel, Cargyll ikizleri, Sör Rickard Thorne, Kırıkpençe Burnu'ndan en az altı adam ve yeni Darklyn şövalyesi gibi bölgeden kişiler yer alıyordu.

Ejderhaların Dansı'nın başında Kraliçe Rhaenyra Targaryen ve Siyahlar'ın destekçileri olan Velaryon'lar filolarıyla Kanal'ı kapattı ve Kral'ın Şehri'ni ablukaya aldı. Kral II. Aegon Targaryen'ın destekçileri Yeşiler ise buna karşılık olarak Kasvetlivadi ve Uyku Kalesi'ni yağmaladı. Yeşiller ardından Kanal Savaşı'nda ablukayı kırdı ve Akıntıtaşı'nı yağmaladı. Rhaenyra nihayetinde II. Aegon'un ejderhası Güneşalevi'ne Ejderhakayası'nda yem oldu.[13] Savaşın sonunda Delikanlılar, Kral Yolu Savaşı'nda Lord Borros Baratheon'a karşı galip geldi.[22]

Kral II. Aerys Targaryen'ın hükmü sırasında Darklyn'lerin bir ayaklanması olan Kasvetlivadi Muhalefeti normalde sadık olan hanedanların bile ejderhalordlarına karşı saygılarını kaybettiklerinin göstergesiydi. Daha sonradan Kral Ormanı Kardeşliği haydutları, Kral Muhafızları tarafından ortadan kaldırılmadan önce soyluları soydu.

Robert'ın İsyanı[]

Kral'ın Şehri, Gaspçı'nın Savaşı olarak da bilinen Robert'ın İsyanı sırasında Lord Tywin Lannister tarafından yağmalandı.[23] Aerys'in ölümünden sonra yeni kral I. Robert Baratheon kardeşi Stannis'e yeni bir kraliyet filosu yaratma ve Ejderhakayası taarruzunu yönetme görevi verdi.[24] Sör Willem Darry adadan Viserys ve Daenerys Targaryen ile birlikte kaçtı.[17] Robert, Stannis'i yeni Ejderhakayası Lordu ilan etti ancak Stannis genç kardeşi Renly'nin daha saygın Fırtına Burnu'nu almasına sinirlendi.[24][25] Savaş sırasında birçok Kral Muhafızları üyesinin ölmesiyle Robert, Sör Boros Blount'u düzene aldı.[26]

Son olaylar[]

Taht Oyunları[]

Kral Toprakları, Kral I. Robert Baratheon'a yeminliydi ve bölge lordları sıklıkla sarayda görülüyordu. Kral'ın Şehri Yağmalaması yüzünden ortada dolaşan bir Lannister karşıtı düşünce vardı ve Robert'ın ölümünden sonra farazi bir darbede Petyr Baelish tarafından muhtemel destekçiler arasında Leydi Tanda Stokeworth de vardı.[14] Robert öldükten sonra yerine oğlu I. Joffrey geçti.[27]

Kralların Çarpışması[]

Paolo-puggioni-kingslanding

Kral'ın Şehri, Paolo Puggioni © Fantasy Flight Games

Beş Kralın Savaşı'nın başında Dar Deniz lordları filolarını Robert'ın kardeşi Ejderhakayası Lordu ve donanma başı Stannis Baratheon için topladı. Stannis, 298 FS yılında kraliyet filosunun çoğunu Ejderhakayası'na götürdü[19] ve Kral'ın Şehri'nde sadece elli kadar gemi bıraktı.[19] Stannis daha sonradan iki yüz gemiyle yelken açmasına rağmen[20] bunlardan kaçının kraliyet filosuna ve kaçının Stannis'e bağlı lordlara ait olduğu bilinmiyordu. 299 FS yılında Ejderhakayası'ndan çağrı yapıldığında Lys ve Myr'dan[24] paralı askerler dahil üç bin askerlik bir ordu toplandı ve ardından beş bin asker ile dört yüzden az ata çoğaldı.[28]

Ana kara lordları ise Lannister'lar tarafından desteklenen Joffrey'nin tarafındaydı. Sör Jacelyn Bywater, 299 FS yılında altın pelerinlileri altı bine çıkardı.[29] Stokeworth ve Rosby'den yiyecek tedarikleri, Tyrell ambargosu sırasında Kral'ın Şehri'nin açlıktan ölmesini engelledi.[30]

Kral Toprakları'nın ayrılması Karasu Savaşı'nda Joffrey'e zafer kazandıran Lannister-Tyrell ittifakından sonra bitti.[31]

Kılıçların Fırtınası[]

Altın pelerinliler, 299 FS yılının yarısında Karasu Savaşı'ndan sonra ölümler ve kaçaklar yüzünden dört bin dört yüze düştü.[32] Aynı yılda sayıları neredeyse beş bine yükseldi.[33]

Lord Roose Bolton, Robett Glover ve Sör Helman Tallhart tarafından yönetilen bir Kuzey ordusunu Kasvetlivadi'ye saldırması için gönderdi[34] ve orada Lord Randyll Tarly ile Sör Gregor Clegane'i ezip geçtiler.[35] Joffrey kendi düğününde öldü[36] ve yerine küçük kardeşi I. Tommen geçti.[37]

Kargaların Ziyafeti[]

Tarth'lı Brienne, Sansa Stark'ı arayışında Rosby,[38] Kasvetlivadi[9] ve Fısıltı'yı[39] ziyaret etti.

Vekil Kraliçe Cersei Lannister küçük konseyine yerli Kral Toprakları adamları olan Gyles Rosby ve Aurane Su'yu ekledi[40] ancak Gyles doğal sebeplerden ölürken Aurane ise kraliçenin tutuklanmasından sonra şehirden kaçtı.[41] Sör Loras Tyrell, Stannis'in Kral Toprakları'nda kalan son üssü Ejderhakayası Kuşatması'nın komutasını aldı ancak Çiçek Şövalyesi'nin taarruz sırasında ağır yaralandığı söyleniyordu.[42]

Ejderhaların Dansı[]

Lordlar Mace Tyrell ve Randyll Tarly, Mace'in kızı Kraliçe Margaery Tyrell'in tutuklanmasından sonra ordularını Kral'ın Şehri'ne getirdi.[43]

Hanedanlar[]

House Bar Emmon Keskin Nokta'dan Bar Emmon Hanedanı
House Baratheon (Dragonstone) Ejderhakayası'ndan Baratheon Hanedanı
House Baratheon (King's Landing) Kral'ın Şehri'nden Baratheon Hanedanı
House Blackfyre Karaalev Hanedanı
House Blount Blount Hanedanı
Bilinmeyen arma Boggs Hanedanı
House Brune (Brownhollow) Kahverengioyuk'tan Brune Hanedanı
Bilinmeyen arma Dyre Mağarası'ndan Brune Hanedanı
House Buckwell Boynuzlar'dan Buckwell Hanedanı
House Byrch Byrch Hanedanı
House Bywater Bywater Hanedanı
House Cargyll Cargyll Hanedanı
Bilinmeyen arma Mağara Hanedanı
House Celtigar Pençe Adası'ndan Celtigar Hanedanı
House Chelsted Chelsted Hanedanı
House Chyttering Chyttering Hanedanı
Bilinmeyen arma Fısıltı'dan Crabb Hanedanı
House Cressey Cressey Hanedanı
Bilinmeyen arma Dargood Hanedanı
Bilinmeyen arma Darke Hanedanı
House Darklyn Kasvetlivadi'den Darklyn Hanedanı
Bilinmeyen arma Darkwood Hanedanı
House Edgerton Edgerton Hanedanı
House Farring Farring Hanedanı
House Follard Follard Hanedanı
House Gaunt Gaunt Hanedanı
Bilinmeyen arma Hardy Hanedanı
House Harte Harte Hanedanı
House Hayford Hayford'tan Hayford Hanedanı
Bilinmeyen arma Domuz Boynuzu'ndan Hogg Hanedanı
House Hollard İsimsiz bir kaleden Hollard Hanedanı
House Kettleblack Karakazan Hanedanı
House Langward Langward Hanedanı
Bilinmeyen arma Largent Hanedanı
House Mallery Mallery Hanedanı
House Manning Manning Hanedanı
House Massey Taşlıoyun'dan Massey Hanedanı
House Pyle Pyle Hanedanı
Bilinmeyen arma Pyne Hanedanı
House Rambton Rambton Hanedanı
House Rollingford Rollingford Hanedanı
House Rosby Rosby'den Rosby Hanedanı
House Rykker Kasvetlivadi'den Rykker Hanedanı
House Slynt Slynt Hanedanı
House Staunton Uyku Kalesi'nden Staunton Hanedanı
House Stokeworth Stokeworth'ten Stokeworth Hanedanı
House Sunglass Tatlıliman Seleni'nden Sunglass Hanedanı
House Targaryen Kral'ın Şehri'nden Targaryen Hanedanı
House Thorne Thorne Hanedanı
House Velaryon Akıntıtaşı'ndan Velaryon Hanedanı
House Wendwater Wendwater Hanedanı

Notlar ve referanslar[]

  1. Ejderhaların Dansı, Bölüm 42, The King's Prize.
  2. Buz ve Ateşin Dünyası, Robert's Rebellion.
  3. Taht Oyunları, Ekler.
  4. Kargaların Ziyafeti, Ekler.
  5. Ejderhaların Dansı, Ekler.
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 6,4 6,5 Buz ve Ateşin Dünyası, The Reign of the Dragons: The Conquest.
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 7,4 The Lands of Ice and Fire, Westeros.
  8. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 27, Jaime III.
  9. 9,0 9,1 9,2 Kargaların Ziyafeti, Bölüm 9, Brienne II.
  10. So Spake Martin: The Effects of Winter, June 21, 2001
  11. Kralların Çarpışması, Bölüm 5, Arya II.
  12. A Game of Thrones: d20-based Open Gaming RPG.
  13. 13,0 13,1 13,2 Prenses ve Kraliçe.
  14. 14,0 14,1 Taht Oyunları, Bölüm 47, Eddard XIII.
  15. So Spake Martin: Strength of the Regions, February 28, 2002
  16. So Spake Martin: The Lannister Fleet, September 26, 1999
  17. 17,0 17,1 Taht Oyunları, Bölüm 3, Daenerys I.
  18. Örneğin şun gemiler: Prens Aemon, Prenses Rhaenys ve Kraliçe Alysanne.
  19. 19,0 19,1 19,2 Kralların Çarpışması, Bölüm 41, Tyrion IX.
  20. 20,0 20,1 Kralların Çarpışması, Bölüm 58, Davos III.
  21. Buz ve Ateşin Dünyası, Ancient History: The Doom of Valyria.
  22. Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Aegon II.
  23. Taht Oyunları, Bölüm 12, Eddard II.
  24. 24,0 24,1 24,2 Kralların Çarpışması, Prolog.
  25. Kralların Çarpışması, Bölüm 25, Tyrion VI.
  26. So Spake Martin: The Kingsguard, May 22, 1999
  27. Taht Oyunları, Bölüm 57, Sansa V.
  28. Kralların Çarpışması, Bölüm 31, Catelyn III.
  29. Kralların Çarpışması, Bölüm 8, Tyrion II.
  30. Kralların Çarpışması, Bölüm 17, Tyrion IV.
  31. Kralların Çarpışması, Bölüm 65, Sansa VIII.
  32. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 4, Tyrion I.
  33. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 38, Tyrion V.
  34. Kralların Çarpışması, Bölüm 64, Arya X.
  35. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 19, Tyrion III.
  36. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 60, Tyrion VIII.
  37. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 72, Jaime IX.
  38. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 4, Brienne I.
  39. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 20, Brienne IV.
  40. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 17, Cersei IV.
  41. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 43, Cersei X.
  42. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 36, Cersei VIII.
  43. Ejderhaların Dansı, Epilog.
Advertisement