Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
Bu makalenin orijinal adı: Queensguard

Kraliçe Muhafızları
Kingsguard sigil
Kral Muhafızları standardı, yedi beyaz kılıçla çevrili bir taç.[1]
Tür Yeminli kardeşlik
Kraliyet muhafızlığı
Bağlılık Andallar'ın, Rhoynarlar'ın ve İlk İnsanlar'ın Kraliçesi
Mevcut lider Lord Kumandan Barristan Selmy
Kurucu Kraliçe Rhaenyra Targaryen
Kraliçe Daenerys Targaryen
Kurulma tarihi 129 FS (Kraliçe Rhaenyra'yı savunmak için)
Yıkılma tarihi 130 FS (Rhaenyra'nın ölümünden sonra)
Yeniden kurulma tarihi 298 FS (Kraliçe Daenerys'i savunmak için)
Kingsguard

Kraliçe Muhafızları'nın sade beyaz kalkanı

Kraliçe Muhafızları, Kral Muhafızları için farklı bir terim, bir kral yerine bir Vekil Kraliçe için kraliyet muhafızları olarak hizmet veren bir organizasyondur. Yedi Krallık'taki en iyi şövalyeler olarak görülen muhafızlar, kraliçe ve kraliyet ailesini hayatları pahasına korumak, emirlerine uymak ve sırlarını tutmakla yeminliydi.

Organizasyon[]

Tarihsel olarak hayat boyu hizmetle yeminli yeni şövalyeden oluşan Kraliçe Muhafızları, fiziksel veya zihinsel hastalık ile yaş gözetmeksizin hayat boyu hizmet veriyordu. Geçersiz bir Kraliçe Muhafızı şövalyesi vazifelerini yerine getiremediğinde yeminli kardeşleri ona yardım ediyordu. Kraliçe Muhafızları'nın bir üyesi toprak veya çocuk sahibi olamıyor, evlenemiyor veya monarşisi harici bağlılık kuramıyordu. Tüm Kraliçe Muhafızları üyeleri geleneksel olarak yeminli şövalyelerdi.[2][3][4]

Tarih[]

Kraliçe Alysanne Targaryen bir suikast girişiminden sonra Jonquil Darke'yi yeminli şövalyesi olarak atamasına rağmen bilinen ilk Kraliçe Muhafızları oluşumu, Ejderhaların Dansı olarak bilinen Targaryen iç savaşı sırasında kendisi ve ailesi için elit muhafızlar isteyen Kraliçe Rhaenyra Targaryen tarafından kurulmuştu.[5]

Son olaylar[]

"Taht Oyunları"[]

Daenerys Targaryen, eşi Khal Drogo'nun ölümünden sonra Sör Jorah Mormont, Kraliçe Muhafızları'nın ilki olarak atandı.[6]

"Kılıçların Fırtınası"[]

Daenerys'in Kraliçe Muhafızları şövalye olmayan müdafiler içeriyordu.[7]

"Ejderhaların Dansı"[]

Daenerys, Meereen Kraliçesi olarak hüküm sürüyordu.[8] Daznak'ın Çukuru'nda ortadan kaybolmasından sonra Lord Kumandan Sör Barristan Selmy, Daenerys'in düzgün bir Kraliçe Muhafızları kurmadığını hatırladı.[9]

Tarihi Üyeler[]

Kraliçe Rhaenyra Targaryen (129 FS130 FS)[]

Kral I. Viserys Targaryen'ın Kral Muhafızları ölümünden sonra yaşanan Ejderhaların Dansı olarak bilinen veraset savaşı sırasında ikiye ayrıldı. Dört tanesi Rhaenyra'nın üvey kardeşi II. Aegon'nin tarafını tuttu (Lord Kumandan Sör Criston Cole dahil) ancak diğer üç tanesi Rhaenyra'nın safına geçti ve Kraliçe Muhafızları'na katıldı: Sör Steffon, Sör Lorent ve Sör Erryk.

  • Sör Steffon Darklyn, ilk Lord Kumandan, bir ejderhayı evcilleştirmeye çalışırken öldü.[10]
  • Sör Lorent Marbrand, ikinci Lord Kumandan, Kral'ın Şehri İsyanı sırasında öldü.[10]
  • Sör Glendon Goode, üçüncü Lord Kumandan,[10] bir günlüğüne Lord Kumandan oldu, Ejderha Kayası Saldırısı sırasında öldü.[11]
  • Sör Erryk Cargyll,[10] Ejderha Kayası'na sızmaya çalışan Yeşiller tarafından yapılan bir planda ikizi Arryk tarafından öldürüldü.[11]
  • Sör Lyonel Bentley, Kral'ın Şehri'nden kaçışı sırasında Rhaenyra'yı korurken öldü.[10]
  • Sör Harrold Darke, Ejderha Kayası'nda Aegon II'nin adamları tarafından saldırıya uğrayınca öldü.[10]
  • Sör Adrian Redfort, Ejderha Kayası'nda Aegon II'nin adamları tarafından öldürüldü.[10]
  • Sör Loreth Lansdale, Ejderha Kayası'nda Aegon II'nin adamları tarafından öldürüldü.[10]

Son üyeler[]

Kraliçe Daenerys Targaryen (298 FS-Günümüz)[]

  • Sör Jorah Mormont,[6][7] eski Lord Kumandan, ihanet yüzünden Kraliçe Daenerys tarafından sürgün edildi.[12]
  • Sör Barristan Selmy,[8] nam-ı diğer "Cesur Barristan", mevcut Lord Kumandan ve Kraliçe Eli.
  • Aggo,[7] Daenerys için ko ve kansüvari.
  • Jhogo,[7] Daenerys için ko ve kansüvari.
  • Rakharo,[7] Daenerys için ko ve kansüvari.
  • Güçlü Belwas,[7] bir hadım ve Illyrio Mopatis tarafından Daenerys'e gönderilen eski bir çukur savaşçısı.[13]

Alıntılar[]

Sadece Sör Loreth Lansdale kraliçenin savunmasına koşacak kadar hızlıydı, ölmeden önce gelen ilk iki kişiyi öldürdü. Onunla birlikte Kraliçe Muhafızları'nın son üyesi de öldü.[14]

Gyldayn'ın yazıtları

Kraliçe Muhafızları'mın ilkisin.[6]

Daenerys Targaryen, Jorah Mormont'a

Eğer kraliçe Hizdahr'ı koruma emri verirse, uymaktan başka çarem olmazdı. Ancak Daenerys Targaryen kendisi için bile hiç düzgün bir Kraliçe Muhafızları kurmadı veya böyle bir emir vermedi.[9]

Barristan Selmy'nin düşünceleri

Hâlâ birinin onun için geleceği umuduna tutunuyordu. Sör Barristan onu aramaya gelebilir; Kraliçe Muhafızları'nın ilki, hayatını kendi pahasına korumaya yeminli.[15]

Daenerys Targaryen'ın düşünceleri

Notlar ve referanslar[]

  1. Kış Rüzgarları, Barristan I
  2. Taht Oyunları, Bölüm 8, Bran II.
  3. Taht Oyunları, Bölüm 57, Sansa V.
  4. So Spake Martin: Kral Muhafızları (22 Mayıs 1999)
  5. Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - The Red Dragon and the Gold.
  6. 6,0 6,1 6,2 Taht Oyunları, Bölüm 72, Daenerys X.
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 7,4 7,5 Kılıçların Fırtınası, Ekler.
  8. 8,0 8,1 Ejderhaların Dansı, Bölüm 2, Daenerys I.
  9. 9,0 9,1 Ejderhaların Dansı, Bölüm 55, The Queensguard.
  10. 10,0 10,1 10,2 10,3 10,4 10,5 10,6 10,7 Prenses ve Kraliçe.
  11. 11,0 11,1 Buz ve Ateşin Dünyası, Targaryen Kralları: II. Aegon.
  12. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 71, Daenerys VI.
  13. Kralların Çarpışması, Bölüm 63, Daenerys V.
  14. Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - Rhaenyra Overthrown.
  15. Ejderhaların Dansı, Bölüm 71, Daenerys X.
Advertisement