Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
House Marbrand
Lorent Marbrand
Kingsguard
Unvan(lar) Sör
Kraliçe Muhafızları Lord Kumandanı
Bağlılık Marbrand Hanedanı
Kral Muhafızları
Kraliçe Muhafızları
Siyahlar
Kültür(ler) Batı Toprakları
Ölüm tarihi 130 FSKral'ın Şehri[1]
Kitap(lar) Ateş ve Kan (bahsedildi)
Prenses ve Kraliçe (bahsedildi)

Oyuncu Maxim Wrestley
Dizi House of the Dragon: 1. Sezon

Sör Lorent Marbrand, Marbrand Hanedanı'ndan bir şövalye ve Kral I. Viserys Targaryen'ın hükmü sırasında Kral Muhafızları'nın bir üyesiydi.[1]

Tarih[]

129 FS yılında Ejderhaların Dansı başladığında Sör Lorent ve Sör Erryk Cargyll, Ejderhakayası'ndaydı ve Kraliçe Rhaenyra Targaryen ile Siyahlar'ın tarafını seçip Sör Steffon Darklyn altında Kraliçe Muhafızları'na katıldı.[1][2]

Sör Steffon, Ekim sırasında öldüğünde Kraliçe Rhaenyra, Kral'ın Şehri'nin düşüşünden sonra Demir Taht'a çıktığında Lorent'i Kraliçe Muhafızları Lord Kumandanı ilan etti. Kraliçe Muhafızları'nda yanında hizmet etmesi için altı değerli şövalye bulmakla görevlendirildi.[3][N 1] İki Hain tarafından Tumbleton İhanetleri'nden sonra Lorent, Kraliçe Rhaenyra'yı diğer iki piç ejderha binicisi Sör Addam Velaryon ve Isırgan'ı tutuklamaya itenler arasındaydı.[1][3]

Lorent, Kral'ın Şehri İsyanı sırasında komuta ettiği yüz şövalye ve askerle girdiği Bit Çukuru'ndan sadece on altısının döndüğü olayda hayatını kaybetti. Mantar'a göre Rhaenyra, Lorent'in ölüm şeklini duyduğunda ağlamıştı. Lorent'ten sonra Lord Kumandan olacak olan Sör Glendon Goode düşmüş kardeşinin cesedinin parçalanmaması için şehirden kurtardı.[1][4]

Notlar ve referanslar[]

  1. Lorent tarafından seçilen altı şövalyeden sadece beş tanesi açıklandı: Glendon Goode, Lyonel Bentley, Harrold Darke, Adrian Redfort ve Loreth Lansdale.
  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Prenses ve Kraliçe.
  2. Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - The Blacks and the Greens.
  3. 3,0 3,1 Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - Rhaenyra Triumphant.
  4. Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - Rhaenyra Overthrown.
Advertisement