Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
Harrenhal'dan Lothston Hanedanı
House Lothston
Arma Çapraz gümüş ve altın üzerinde siyah bir yarasa
Mevki Harrenhal
Lider Soyu tükendi
Bölge Nehir Toprakları
Unvan Harrenhal Lordu
Derebeyi Tully Hanedanı
Kurucu Lord Lucas Lothston (Harrenhal'dan Lothston Hanedanı)
Kurulma tarihi 151 FS (Harrenhal'dan Lothston Hanedanı)
Yıkılma tarihi 221233 FS[N 1]

Harrenhal'dan Lothston Hanedanı, Nehir Toprakları'nda Harrenhal'dan soylu bir hanedandı. Armasında çapraz gümüş ve altın üzerinde siyah bir yarasa vardı.[1][2] Buz ve Ateşin Şarkısı'ndan üç veya dört nesil önce Harrenhal'u onlar yönetiyordu ve Yedi Krallık'ın tarihinde büyük bir yerleri vardı.[3]

Tarih[]

Şövalyeler[]

Sör Guy Lothston, 42 FS yılında kralın yediler yargısında I. Maegor Targaryen'ı savunurken öldü.[4]

Sör Lucas Lothston bir gezgin şövalyenin torunuydu. Gizli kuşatma ve 135 FS yılında Kral III. Aegon Targaryen'a karşı başarısız bir komplodan sonra sabırlı Lucas, Sör Gareth Long'un yerine gelmesi için Lord Torrhen Manderly tarafından Kızıl Kale'nin teşkilat subayı yapıldı.[5]

Harrenhal Lordları[]

Falena Stokeworth'ün 149 FS yılında Prens Aegon Targaryen ile yatakta bulunmasından sonra babası Prens Viserys, Falena'yı Kral'ın Şehri'ndeki saraydan uzaklaştırmayı düşündü. Viserys onu Sör Lucas Lothston ile evlendirdi ve Kral III. Aegon'u teşkilat subayına 151 FS yılında Harrenhal'u hediye etmeye ikna etti zira eski sahipleri olan Strong Hanedanı, Ejderhaların Dansı sırasında yok olmuştu.[6][7] Lothston Hanedanı, Harrenhal Lordu unvanını taşıyan altıncı soylu hanedan oldu.

Lord Lucas, 178 FS yılında kısa süreliğine IV. Aegon Targaryen için Kral Eli oldu. Lucas ve Falena'nın kızları Jeyne Lothston, Aegon'un sekiz metresinden biri oldu ancak kraldan frengi kaptığında saraydan uzaklaştırıldı. Lucas da El pozisyonundan indirildikten sonra kovuldu.[6]

Harrenhal Piçi, 193 FS yılında Kral'ın Şehri'nde düzenlenen bir turnuvada yakın dövüşte Sör Kuruşağaç'tan Arlan tarafından yenildi.[8]

Harrenhal'dan Lothston'lar kötü bir üne sahipti; örneğin Lord Lucas Lothston ve oğlu Manfryd'in karanlık eylemleri vardı.[2] Sör Eustace Osgrey'e göre Manfred Lothston, Birinci Karaalev İsyanı'nda Daemon Karaalev'e ihanet etti.[9] Deli Danelle olarak bilinen Leydi Danelle Lothston'un kanda yıkanmaları ve etlerini yemek için kurulan ocaklarda pişirmek üzere çocuklar yakalaması için dev yarasalar gönderdiği söyleniyordu.[10] Lord Kankuzgunu, 212 FS yılında İkinci Karaalev İsyanı'nı ezmek için Aksur evlilik turnuvasına gittiğinde onu destekleyen Nehir Toprakları lordları arasında Leydi Danelle vardı.[11]

Lothston Hanedanı'nın çöküşü Danelle'in karanlık sanatlara dönmesi ve kaosa neden olmasıyla yaşandı.[7] Son Lothston bilinmeyen sebeplerden ötürü Sör Çulsuz Illifer'in bir atasının yardımıyla öldürüldü.[2] Kral I. Maekar Targaryen'ın hükmü sırasında soyun tükenmesinden sonra Harrenhal lordluğu, Lothston'lara hizmet eden ancak sonradan deli aileyi yenmeye yardım eden şövalyeler Whent Hanedanı'na geçti.[7] Ben Karabaşparmak, Lord Lothston ve ardından Leydi Shella Whent'in dedesi ve babası için çalışmıştı.[12]

Son olaylar[]

Kılıçların Fırtınası[]

Sör Jaime Lannister, Kral'ın Şehri'ne dönüş yolunda Harrenhal'un cephaneliğinde bulduğu Lothston Hanedanı arması taşıyan bir kalkanı kullandı. Kan küvetinde yıkanan ve insan etiyle beslenen Leydi Danelle Lothston'un hikayelerini hatırladı.[1]

Kargaların Ziyafeti[]

Jaime ağır meşe kalkanı, Sansa Stark'ı bulmak için Kral'ın Şehri'nden ayrıldığı sırada Tarth'lı Brienne'e verdi.[2] Kasvetlivadi'ye geldiğinde bir kapı gardiyanı ona siyah yarasa armasının kötü şanı olduğunu söyledi. Brienne kaptanın kız kardeşinden kalkanı boyamasını istedi ve kız bunu yaptığı sırada annesinin Deli Danelle hakkındaki korkutucu hikayelerini hatırladı.[13]

Lord Petyr Baelish, Lothston Hanedanı'nın yok olmasını Harrenhal'a sahiplerin kaderi için bir örnek olarak kullandı.[14]

Ejderhaların Dansı[]

Jon Lothston, Essos'ta Altın Birlik'e hizmet veriyordu. Özgür şirketlerde herkes istediği adı seçebildiği için gerçek bir Lothston olup olmadığı bilinmiyordu.[3]

Üçüncü yüzyılın sonunda Lothston Hanedanı[]

Buz ve Ateşin Şarkısı olaylarının geçtiği zaman diliminde bilinen Lothston'lar:

  • Jon Lothston, Altın Birlik'e hizmet eden bir sürgün.[3]

Tarihi üyeler[]

  • Sör Guy Lothston, nam-ı diğer Obur Guy, yediler yargısında Kral I. Maegor Targaryen'ın şampiyonlarından biri.[4]
  • Lord Lucas Lothston, Harrenhal Lordu olan ilk Lothston ve IV. Aegon Targaryen'ın Kral Eli.[6]
    • Leydi Falena Stokeworth, eşi, IV. Aegon'un metreslerinden biri.[6][15]
      • Leydi Jeyne Lothston, kızı, IV. Aegon'un metreslerinden biri.[6]
  • Lord Lucas Lothston, nam-ı diğer Deyyus.[2]
    • Manfryd Lothston, nam-ı diğer Kara Şapkalı Manfryd, Lucas'ın oğlu.[2]
  • Manfred Lothston, bir Birinci Karaalev İsyanı katılımcısı.[9]
  • Harrenhal Piçi, bir turnuva katılımcısı.[8]
  • Leydi Danelle Lothston, nam-ı diğer Deli.[7][13][10][11]

Alıntılar[]

Bir yalancının kalkanını taşıyorsun, hiç hakkın yok. Dedemin dedesi son Lothson'un ölmesine yardım etti. O zamandan beri hiç kimse onu taşıyanlar kadar kara eylemler gören bu yarasayı göstermeye cürret edemedi.[2]

Çulsuz Illifer, Tarth'lı Brienne'e

Lothston'ların siyah yarasası. Kötü şana sahip bir arma.[13]

Kasvetlivadi kaptanı, Tarth'lı Brienne'in kalkanı hakkında

Notlar ve referanslar[]

  1. Danelle Lothston, I. Maekar Targaryen hükmü sırasında karanlık sanatlar yaparak Lothston soyunun düşüşüne ve kaosa yol açtı. (Buz ve Ateşin Dünyası, Nehir Toprakları: Tully Hanedanı). Maekar, 221 ve 233 FS yılları arasında hüküm sürdü (Taht Oyunları, Ekler).
  1. 1,0 1,1 Kılıçların Fırtınası, Bölüm 44, Jaime VI.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 2,6 Kargaların Ziyafeti, Bölüm 4, Brienne I.
  3. 3,0 3,1 3,2 Ejderhaların Dansı, Bölüm 24, The Lost Lord.
  4. 4,0 4,1 Ateş ve Kan, The Sons of the Dragon.
  5. Ateş ve Kan, The Lysene Spring and the End of Regency.
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 6,4 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Aegon IV.
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 Buz ve Ateşin Dünyası, The Riverlands: House Tully.
  8. 8,0 8,1 Gezgin Şövalye.
  9. 9,0 9,1 Yeminli Kılıç.
  10. 10,0 10,1 Kargaların Ziyafeti, Bölüm 27, Jaime III.
  11. 11,0 11,1 Gizemli Şövalye.
  12. Kralların Çarpışması, Bölüm 47, Arya IX.
  13. 13,0 13,1 13,2 Kargaların Ziyafeti, Bölüm 9, Brienne II.
  14. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 23, Alayne I.
  15. Ateş ve Kan, Under the Regents - War and Peace and Cattle Shows.
Advertisement