Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
House Velaryon
Monford Velaryon
House Velaryon
Unvan(lar) Dalgalar Lordu
Akıntıtaşı Ustası
Bağlılık Velaryon Hanedanı
Irk Valyrialı
Kültür(ler) Kral Toprakları
Doğum tarihi Akıntıtaşı[1]
Ölüm tarihi 299 FSKarasu Nehri[2]
Nesil Monterys Velaryon
Kitap(lar) Kralların Çarpışması (görüldü)
Kılıçların Fırtınası (bahsedildi)

Monford Velaryon; Dalgalar Lordu, Akıntıtaşı Ustası ve Velaryon Hanedanı'nın başıydı. Akıntıtaşı Piçi Aurane Su onun üvey piç kardeşiydi.[1]

Görünüm[]

Monford uzun güzel saçıyla yakışıklı biriydi. Bazen beyaz altın denizatı broşu olan deniz yeşili ipek giyiyordu.[3]

Son olaylar[]

Kralların Çarpışması[]

Ejderhakayası'nın bir tebaası olan Monford, Stannis Baratheon'un Demir Taht iddiasını destekliyordu. Ancak kısa sürede saldırmazlarsa güçlerini geri götürmekle tehdit ediyordu.[3] Lord Monford, Melisandre'nin Ejderhakayası'nda rahibi yakmasında oradaydı. Sör Davos Seaworth, Monford'un ayin yerine Stannis'i izlediğini fark ettiğinde Davos kendi kendine soylu Lord Velaryon'un Davos gibi düşük birine asla güvenmeyeceğini düşündü.[4]

Monford, Stannis'in Kral I. Joffrey Baratheon ile Kral'ın Şehri'nde yüzleşmesi için Ejderhakayası'ndan ayrılmasını istiyordu ancak Stannis bunun yerine kardeşi Renly Baratheon'a karşı Gemikıran Koyu'na yelken açtı. Fırtına Burnu Kuşatması sırasında Stannis, Lord Velaryon'un kaleyi aç bırakmak yerine saldırmak istediğini düşündü.[5]

Karasu Savaşı sırasında Lord Velaryon'un Akıntıtaşı Onuru çılgınateşle yakıldı.[6] Monford'un üvey kardeşi Aurane Su savaştan sonra Joffrey'e diz çöktü.[7]

Kılıçların Fırtınası[]

Lord Alester Florent, Lord Monford'un Karasu Nehri'nde Akıntıtaşı Onuru ile yandığını söyledi.[2] Monford'un yerine genç oğlu Monterys Velaryon geçti.[8]

Aile ağacı[]

Bilinmeyen
kadın
 
Bilinmeyen
Velaryon
 
Bilinmeyen

Aurane
Su
 
Monford
 
Bilinmeyen

Monterys

Alıntılar[]

Davos ne düşündüğünü öğrenmek için çok şey verirdi ama Velaryon gibi birisinin onda güven bulmazdı. Dalgalar Lordu antik Valyria kanındandı ve hanedanı Targaryen prensleri için gelinler sağlıyordu; Davos ise balık ve soğan kokuyordu.[4]

Davos Seaworth'ün düşünceleri

Diğerleri bir kaz sürüsü gibi kafalarını aşağı yukarı sallıyordu. Tek sallamayan kişi olayın parşömenler üzerindeki sözlerle değil çelikle çözüleceğini söyleyen Velaryon idi. Sanki hiç şüphelenmemişim gibi.[4]

Stannis Baratheon, Davos Seaworth'e

Notlar ve referanslar[]

  1. 1,0 1,1 George R. R. Martin's A World of Ice and Fire, Monford Velaryon.
  2. 2,0 2,1 Kılıçların Fırtınası, Bölüm 25, Davos III.
  3. 3,0 3,1 Kralların Çarpışması, Prolog.
  4. 4,0 4,1 4,2 Kralların Çarpışması, Bölüm 10, Davos I.
  5. Kralların Çarpışması, Bölüm 42, Davos II.
  6. Kralların Çarpışması, Bölüm 58, Davos III.
  7. Kralların Çarpışması, Bölüm 65, Sansa VIII.
  8. Kılıçların Fırtınası, Ekler.
Advertisement