Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
Nehirova'dan Frey Hanedanı
House Frey
Arma Gümüş-gri zeminde bir köprüyle birleşen iki mavi kule
Mevki Nehirova
Lider Lord Emmon Frey
Leydi Genna Lannister
Bölge Nehir Toprakları
Unvan Nehirova Lordu
Varis Tywin Frey
Derebeyi Baelish Hanedanı (ED)
Kurucu Emmon Frey
Kurulma tarihi 299 FS

Nehirova'dan Frey Hanedanı, Nehir Toprakları'ndan yeni bir soylu hanedan ve İkizler'den Frey Hanedanı'nın yan dalıydı. Demir Taht'a karşı isyan ettiği için Tully Hanedanı'nın toprakları ve unvanlarının alınmasından sonra yaratıldı. Topraklar ardından Lord Walder Frey'in ikinci oğlu Sör Emmon Frey ve eşi Leydi Genna Lannister'a verildi.[1][2]

Son olaylar[]

Kılıçların Fırtınası[]

Kızıl Düğün'den sonra Lord Edmure Tully kraliyet tarafından yakalandı ve Nehirova ile topraklar ve gelirleri elinden alındı. Lord Tywin Lannister ve Lord Walder Frey'in arasındaki düğünde Robb Stark'a ihanet etme anlaşmasının parçası olarak topraklar, gelirler ve kale; Sör Emmon Frey ve eşi Leydi Genna Lannister'a verildi.[2] Emmon, Sör Brynden Tully kaleyi verdiğinde Nehirova'ya sahip olacaktı.[1]

Kargaların Ziyafeti[]

Brynden Tully teslim olmayı reddetti ve kale ardından bir Frey ve Lannister ordusu tarafından kuşatıldı.[3][4][5] Nehirova Kuşatması bir çıkmaza girdiği için Sör Jaime Lannister komutayı Sör Daven Lannister ve Sör Ryman Frey'den aldı. Lord Emmon duvarlara saldırırken kaleye zarar gelmemesini talep eden Lord Emmon ve Sör Brynden'ı teslim olmaya ikna etmek için başarısız şekilde tutsak Edmure Tully'i kullandıktan sonra onun idam edilmesini isteyen Genna Lannister kuşatmadaydı. Lord Emmon, Nehirova'ya sahip olmanın onu Nehir Toprakları lideri yapacağını düşünüyordu ancak yeğeni Jaime ona Nehirova'nın artık Üç Dişli Mızrak'ın Koruyucu Lordu Petyr Baelish'in mevkisi Harrenhal'a yeminli olduğunu hatırlattı.[6]

Kalenin açılır köprüsünde bir buluşma sırasında Brynden, Jaime'nin teslimiyet şartlarını reddetti. Jaime tutsak Edmure'a bir taarruzda Nehir Toprakları halkı ve Edmure'un doğmamış çocuğunu kurban edeceğini söylediğinde Edmure, Nehirova'yı Tully Hanedanı'ndan Frey Hanedanı'na teslim etti.

Kale el değiştirdikten sonra Emmon, Brynden'ın Nehir Kapısı aracılığıyla kaçtığını öğrendiğinde deliye döndü. Emmon iki yüz adamdan oluşan bir garnizonla Nehirova'yı elinde tutuyordu. Kuşatma sırasında orada bulunan bir şarkıcı olan Yedinehir'den Tom, Lord Emmon ve Leydi Genna için şarkı söylemek üzere Nehirova'da kaldı.[7]

Üçüncü yüzyılın sonunda Nehirova'dan Frey Hanedanı[]

Buz ve Ateşin Şarkısı olaylarının geçtiği zaman diliminde bilinen Nehirova'dan Frey'ler:

  • Lord Emmon Frey, Nehirova Lordu.
    • Leydi Genna Lannister, eşi.
      • Sör {Cleos Frey}, en büyük oğlu. Bakire Havuzu yakınlarında öldürüldü.
        • Tywin Frey, Sör Cleos'un en büyük oğlu. Nehirova varisi.
        • Willem Frey, Sör Cleos'un ikinci oğlu.
      • Sör Lyonel Frey, ikinci oğlu.
      • {Tion Frey}, üçüncü oğlu. Nehirova'da öldürüldü.
      • Walder Frey, en genç oğlu, nam-ı diğer "Kızıl Walder".
 
Walder
 
Perra
Royce

Emmon
 
Genna
Lannister

Cleos
 
Jeyne
Darry
 
Lyonel
 
Melesa
Crakehall
 
Tion
 
"Kırmızı" Walder

Tywin
 
Willem

Hane halkı[]

  • Üstat Vyman, Nehirova'ya bağlı, iyileştirici ve eğitmen.
  • Yedinehir'den Tom, bir şarkıcı. Görünüşe göre Sancaksız Kardeşlik'ten birisi.

Notlar ve referanslar[]

  1. 1,0 1,1 Kılıçların Fırtınası, Bölüm 53, Tyrion VI.
  2. 2,0 2,1 Kılıçların Fırtınası, Bölüm 72, Jaime IX.
  3. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 9, Brienne II.
  4. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 10, Sansa I.
  5. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 17, Cersei IV.
  6. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 33, Jaime V.
  7. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 44, Jaime VII.
Advertisement