Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki

Prens veya Prenses; Westeros, Essos ve Yaz Adaları'nda kullanılan bir unvandı.

Essos[]

Rhoynar toplumu her biri bir Prens veya Prenses tarafından yönetilen bağımsız şehir devletler tarafından oluşturulmuştu.[1]

Özgür Şehirler arasında Pentos Prensi ve üç Lorath Prensleri şehirlerinin mostralık yöneticileriydi[2] çünkü asıl güç Yargıçlar'daydı.

Westeros[]

Westeros'ta unvan kralın çocukları için kullanılıyordu. Gaspçının Savaşı'ndan önce Demir Taht'ta oturan kralın varisi "Ejderhakayası Prensi"[3][4] ve diğer oğullarından biri ise "Yaz Kalesi Prensi"[5] unvanını taşıyordu. Kraliyetin geriye kalan çocukları Prens veya Prenses olarak çağrılıyordu. Robert'ın İsyanı sırasında Targaryen Hanedanı'nın güçten düşürülmesinden beri "Ejderhakayası Prensi" kullanılmamıştı; kraliyetin çocuklarına sadece Prens veya Prenses deniyordu.

Dorne'da yöneticinin unvanı Dorne Prensi idi ve bu Martell Hanedanı altındaki bölgeyi birleştirmesi sırasında Nymeria tarafından koyulan Rhoynar mültecilerin geleneğini takip edilerek yapılıyordu. Prensin neslinden gelenlere de Prens Doran Martell'in çocukları ve Oberyn Martell örneğinde olduğu gibi Prens veya Prenses deniyordu.[1]

Yaz Adaları[]

Yaz Adaları'ndan Jalabhar Xho gibi bazı yöneticiler kendilerine Prens" diyordu.[6]

Ayrıca bakınız[]

  • Ejderhakayası Prensi
  • Yaz Kalesi Prensesi
  • Dorne Prensi
  • Pentos Prensi
  • Lorath Prensleri
  • Kışyarı Prensi
  • Chroyane Prensi
  • Ny Sar Prensi

Notlar ve referanslar[]

  1. 1,0 1,1 Buz ve Ateşin Dünyası, Ancient History: Ten Thousand Ships.
  2. Buz ve Ateşin Dünyası, The Free Cities: Lorath.
  3. Buz ve Ateşin Dünyası, Targaryen Kralları: I. Aenys.
  4. The Sons of the Dragon.
  5. Buz ve Ateşin Dünyası, Targaryen Kralları: II. Daeron.
  6. Buz ve Ateşin Dünyası, The Summer Isles.
Advertisement