Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
Harrenhal'dan Slynt Hanedanı
House Slynt
Arma Altın ve siyah damalı sınırın içinde siyah üzerinde altın bir kanlı mızrak
Mevki Yok, önceden Harrenhal
Lider Lord Morros Slynt
Bölge Kral Toprakları
Nehir Toprakları (ismen, önceden)
Unvan Harrenhal Lordu (önceden)
Varis Jothos Slynt
Derebeyi Kral'ın Şehri Baratheon Hanedanı (ED)
Kurucu Lord Janos Slynt
Kurulma tarihi 298 FS

Harrenhal'dan Slynt Hanedanı, Nehir Toprakları'nda Harrenhal'dan soylu bir hanedandı. Kral Toprakları'nda Kral'ın Şehri'nden gelen hanedanın armasında altın ve siyah damalı sınırın içinde siyah üzerinde altın bir kanlı mızrak vardı.[1][2] Hanedanın sözleri bilinmiyordu.

Son olaylar[]

Taht Oyunları[]

Hanedan, Kral I. Joffrey Baratheon'un kralı tutuklamaya çalıştığı sırada Eddard Stark'a ihanet etmesi yüzünden Kral'ın Şehri'nin Şehir Muhafızları Kumandanı Janos Slynt'i asilleştirmesi ve Harrenhal Lordu ilan etmesiyle yaratıldı. Harrenhal'un toprakları ve gelirleri ölümünden sonra Janos'un soyuna geçti.[1]

Kralların Çarpışması[]

Janos'un oğlu Morros Slynt, Sör Balon Swann tarafından atından düşürüldüğü Joffrey'in isim günü turnuvasına katıldı.[3]

Temsili Kral Eli Tyrion Lannister, Janos'a güvenmiyordu ve Harrenhal'u Slynt Hanedanı'nın elinden aldı. Janos zorla Gece Nöbetçileri'ne gönderilmesine rağmen Tyrion, Morros'un Lord Slynt unvanını alacağını belirtti. Masum Morros'a belirsiz topraklar ve bir kale verilecekti ancak Harrenhal kadar büyük olmayacaktı.[4]

Karasu Savaşı'ndan sonra Harrenhal, Beş Kralın Savaşı sırasında Renly Baratheon'un ölümünden sonra Demir Taht ve Tyrell Hanedanı arasında ittifağı güvenceye aldığı için Petyr Baelish'e verildi.[5]

Kılıçların Fırtınası[]

Yaverler Morros ve Jothos Slynt, Joffrey'in ölümü için Kızıl Kale'de yapılan Tyrion'un duruşmasına katıldı. Tyrion'un zehirli düğün kadehini aldığı ve içindekileri yere döktüğünü gördüklerini söylediler.[6]

Lord Janos, Sur'da Jon KarMance Rayder'ı öldürmeye gönderdi ancak bu olmadan önce Kral Stannis Baratheon geldi ve Sur altında savaşta Mance'i tutukladı.[7]

Janos yeni Gece Nöbetçileri Lord Kumandanı seçimi sırasında kendini bir aday olarak gösterdi. Janos her oyla toplam oylarını artıran tek adaydı.[8] Samwell Tarly, Janos'un seçimini engellemeyi planladı ve Cotter Pyke ile Sör Denys Mallister'ı Jon'u desteklemeye ikna etti.[9][10]

Ejderhaların Dansı[]

Lord Janos açıkça Lord Kumandan Jon Kar'ın Grisiper'in komutasını alma emrine karşı geldi ve Jon, Janos'un asılmasını emretti. Ancak Jon fikrini değiştirdi ve onu kendisi idam etmek istedi. Janos'un yalvarmalarına rağmen Jon onu Uzunpençe ile öldürdü.[11]

Morros ve kardeşlerinin Kral'ın Şehri'nde olup olmadığı bilinmiyordu.

Üçüncü yüzyılın sonunda Slynt Hanedanı[]

Buz ve Ateşin Şarkısı olaylarının geçtiği zaman diliminde bilinen Slynt'ler:

  • Lord {Janos Slynt}, kısa süreliğine Harrenhal Lordu. Zorla Gece Nöbetçileri'ne gönderildi. Lord Kumandan Jon Kar tarafından emre karşı geldiği için idam edildi.
    • Lord Morros Slynt, en büyük oğlu.
    • Jothos Slynt, ikinci oğlu, Morros'un varisi. Bir yaver.
    • Danos Slynt, en genç oğlu. Bir katip.
    • Bir kız.

Şablon:Slynt tree

Notlar ve referanslar[]

  1. 1,0 1,1 Taht Oyunları, Bölüm 57, Sansa V.
  2. The Citadel: Heraldry - In the Crownlands and On Dragonstone
  3. Kralların Çarpışması, Bölüm 2, Sansa I.
  4. Kralların Çarpışması, Bölüm 8, Tyrion II.
  5. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 65, Arya XII.
  6. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 66, Tyrion IX.
  7. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 69, Jon IX.
  8. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 75, Samwell IV.
  9. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 78, Samwell V.
  10. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 79, Jon XII.
  11. Ejderhaların Dansı, Bölüm 7, Jon II.
Advertisement