Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
House Seaworth
Steffon Seaworth
House Seaworth
Lakap(lar) Steff[1]
Bağlılık Seaworth Hanedanı
Doğum tarihi 293 FS[2]
Baba Davos Seaworth
Anne Marya Seaworth
Kitap(lar) Kralların Çarpışması (bahsedildi)
Kılıçların Fırtınası (bahsedildi)
Kargaların Ziyafeti (ekler)
Ejderhaların Dansı (bahsedildi)

Steffon Seaworth, Sör Davos Seaworth ve eşi Marya'nın yedinci oğullarıydı.[3] Muhtemelen Stannis Baratheon'un babası Steffon Baratheon ardından isimlendirilmişti. Annesi ve abisi Stannis ile Gazap Burnu'nda yer alan aile kalesinde yaşıyordu.[4]

Son olaylar[]

Kralların Çarpışması[]

Davos Seaworth, Stannis Baratheon hizmetindeyken ailesinin servetindeki artışı ve en genç oğlunun bir gün şövalye yapılacağını düşündü.[5]

Kılıçların Fırtınası[]

Karasu Savaşı'nda hayatta kalan Davos savaş sırasında ölen dört oğlunu hatırladı ancak yaşayan oğullarıyla umut buldu.[6]

Salladhor Saan, Davos'a yaptığı eşi ve çocuklarının yanına dönme teklifini Melisandre'den intikam almak için reddetmesine sinirlendi ve Davos öldüğünde kemiklerini oğullarının boyunlarında taşıması için çantayla Gazap Burnu'na götüreceğini söyledi.[7]

Ejderhakayası'nda Davos kendini her gün Marya ve iki genç oğlu hakkında düşünür şekilde buldu ve bir parçası Devan'ı alıp eve gitmeyi istiyordu.[8] Eğer hayatta kalırsa Stannis'e Edric Fırtına'nın kaçmasına yardım ettiğini söylemeyi, Gazap Burnu'na dönmeyi, oğullarını iyi adamlar olarak yetiştirmeyi ve artık krallardan bahsetmemeyi düşündü.[9]

Ejderhaların Dansı[]

Beyaz Liman'da Davos eşi Marya ve iki genç oğluna dönmek için Stannis'in davasını terk edebileceğini ve onları görmeyeli ne kadar olduğunu düşündü. Davos savaş bittiğinde ve Stannis, Demir Taht'a oturup ona ihtiyacı olmadığında oğulları Devan, Steff ve Stanny'i alıp dünyanın harikalarını görmek için doğuya seyahat etmeyi düşündü.[1]

Kurt İni'nde tutsak edildiğinde ve idam edileceğini düşündüğünde Davos eşi ve hayattaki üç oğluna mektuplar yazdı. Steffon ve Stannis'e notları kısa ve tuhaftı çünkü onları büyük oğulları kadar tanımıyordu. Marya'ya eğer Stannis savaşı kaybederse çocukları Braavos'a götürmesini söyledi. Eğer Stannis, Demir Taht'ı alırsa Devan'ın çocuklar için katipler, yaverler ve nihayetinde şövalyeler olmaları için soylu lordların yanında teşvik bulmasına yardım edeceğini söyledi.[10]

Aile ağacı[]

Davos
 
Marya

Dale
 
Bilinmeyen
 
Allard
 
Matthos
 
Maric
 
Devan
 
Stannis
 
Steffon

Notlar ve referanslar[]

  1. 1,0 1,1 Ejderhaların Dansı, Bölüm 15, Davos II.
  2. Steffon Seaworth
  3. Kralların Çarpışması, Ekler.
  4. Kargaların Ziyafeti, Ekler.
  5. Kralların Çarpışması, Bölüm 10, Davos I.
  6. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 5, Davos I.
  7. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 10, Davos II.
  8. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 54, Davos V.
  9. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 63, Davos VI.
  10. Ejderhaların Dansı, Bölüm 29, Davos IV.
Advertisement