Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
Harrenhal'dan Strong Hanedanı
House Strong
Arma Beyaz zeminde kırmızı, yeşil ve mavi şeritler
Mevki Harrenhal
Lider Yok oldu
Bölge Nehir Toprakları
Unvan Harrenhal Lordu
Derebeyi Tully Hanedanı
Kurulma tarihi Kahramanlar Çağı[1] (Strong Hanedanı)
73 FS[2] (Harrenhal'dan Strong Hanedanı)
Yıkılma tarihi 131 FS[3]

Harrenhal'dan Strong Hanedanı, Nehir Toprakları'ndan mevkisi Harrenhal olan soylu bir hanedandı. Harrenhal'a sahip diğer aileler gibi Strong Hanedanı da bu kaderden kaçamadı ve yok oldu.[4] Yarı canon kaynaklara göre armasında Üç Dişli Mızrak'ı temsil eden beyaz zeminde kırmızı, yeşil ve mavi şeritler vardı.[5]

Tarih[]

Köken[]

Strong Hanedanı kökenini İlk İnsanlar'a dayandırıyordu.[1]

Erken Targaryen'lar[]

Aegon'un Fethi sırasında Strong Hanedanı, Adaların ve Nehirlerin Kralı Harren Hoare'ye karşı ayaklanan Tully Hanedanı'nı takip ederek dolaylı yoldan Targaryen Hanedanı'na destek oldu.[6]

Sör Osmund Strong, Kral I. Aegon Targaryen hükmü sırasında Kral Eli ilan edildi ve Kral'ın Şehri etrafındaki duvarların inşasını denetledi.[7]

Sör Lucamore Strong, 55 FS yılında Ejderha Çukuru'nun tamamlanması turnuvasında yakın dövüşte galip geldi. Ertesi yıl Sör Eşek Arısı Willam'ın ölmesinden sonra Kral I. Jaehaerys Targaryen onun yerine Kral Muhafızları'na Lucamore'u getirdi.[2]

Harrenhal Lordları[]

Jaehaerys, Lucamore'un kardeşi Sör Bywin Strong'u Kraliçe Rhaena Targaryen'ın ölmesinden sonra 73 FS yılında Harrenhal Lordu yaptı.[2] Aynı yılda Lucamore'un on altı çocuk sahibi olarak yeminini bozduğu ortaya çıktı. Bundan sonra hakkında bir şarkı yazılan şövalye hadım bırakıldı ve Gece Nöbetçileri'ne gönderildi.[8][9]

Lord Lyonel Strong, Yaşlı Kral'ın halefi I. Viserys Targaryen'a 105 FS yılından itibaren kanun başı olarak hizmet vermeye başladı.[10] Lyonel iki bakire kızı ve iki oğlunu beraberinde saraya getirdi. Kızlar Prenses Rhaenyra Targaryen için nedime oldu, abileri Sör Harwin Strong bir altın pelerinliler kaptanı yapıldı ve genç abileri Larys ise kralın itirafçılarına katıldı.[11] Dört yıl sonra Lyonel, Kral Eli olarak Sör Otto Hightower'ın yerine geçti.[12]

Sör Harwin Strong, 114 FS yılında Prenses Rhaenyra'nın yeminli kalkanı oldu. Dedikodulara göre Prens Laenor Velaryon'un çocukları Jacaerys, Lucerys ve Joffrey Velaryon'un gerçek babalarıydı. 120 FS yılında Lyonel ve Harwin, Harrenhal'da bir yangında öldüğünde Lyonel'in genç oğlu Larys bir lord oldu.[10] Larys nihayetinde Viserys için muhbir başı[13] ve Lord İtirafçı oldu.[11] Kaynaklar Alys Nehir'in Lord Lyonel'in piç kızı olduğunu mu yoksa daha önceki nesillerde mi doğduğunu belirtmiyordu.[14]

Ejderhaların Dansı[]

Ejderhaların Dansı'nın başında Strong Hanedanı'nın serveti, Usta Üstat Gyldayn'a göre "önemsiz değildi". Lord Larys kanun başı ve Lord İtirafçı olarak Kral II. Aegon Targaryen'ın yeşil konseyinde otururken kale kumandanı ve büyük amcası Sör Simon ise Kraliçe Rhaenyra Targaryen'ın Siyahlar'ına karşı Harrenhal'u koruyordu. Simon ve torunları iç savaş sırasında kaleyi ele geçirdiğinde Rhaenyra'nın ikinci eşi Prens Daemon Targaryen tarafından tutsak alındı.[13] Prens Aemond Targaryen, Sör Criston Cole'un Harrenhal'u geri almasından sonra Simon'un bir hain olduğunu düşünerek o ve ailesini öldürdü.[1]

II. Aegon genç Lord Kermit Tully tarafından yönetilen ve Kral Yolu Savaşı'nda son yeşil ordusunu yenen Nehir Toprakları ordusuna teslim olmayı reddetti ve kral kısa süre sonra zehirlendi. Kurdun Saati sırasında Larys krala ihanetten suçlandı ve Sur yerine ölümü seçti. III. Aegon için El olan Lord Cregan Stark tarafından idam edildi ve 131 FS yılında Strong Hanedanı son buldu.[3] Harrenhal'un sahipliği nihayetinde 151 FS yılında Lothston Hanedanı'na geçti.[15]

Son olaylar[]

Kargaların Ziyafeti[]

Petyr Baelish, Harrenhal'a sahip olanların kaderi için örnek olarak Strong Hanedanı'nın yok olmasını verdi.[16]

Ejderhaların Dansı[]

Denys Strong ve Duncan Strong, Altın Birlik'in üyeleriydi. Ancak Strong Hanedanı'ndan geldikleri meçhuldü çünkü özgür şirketlerde herkes istediği ismi kullanabiliyordu.[17]

Gizemli Sör Robert Strong, Kral I. Tommen Baratheon'un Kral Muhafızları'na eklendi ve Cersei Lannister'ın şampiyonu oldu.[18]

Üçüncü yüzyılın sonunda Strong Hanedanı[]

Buz ve Ateşin Şarkısı olaylarının geçtiği zaman diliminde bilinen Strong'lar:

  • Duncan Strong, Altın Birlik'te hizmet veren bir sürgün.[17]
  • Denys Strong, Altın Birlik'te hizmet veren bir sürgün.[17]
  • Sör Robert Strong, I. Tommen Baratheon altında Kral Muhafızları'nın bir şövalyesi.[18]

Tarihi üyeler[]

  • Sör Osmund Strong, I. Aegon Targaryen için bir Kral Eli.[19]
  • Sör Lucamore Strong nam-ı diğer Şehvetli Lucamore, I. Jaehaerys Targaryen hükmü sırasında bir Kral Muhafızları şövalyesi. Üç kadından on altı tane çocuk yapıp yeminini bozduğu için hadım edildi ve Sur'a gönderildi.[2][20]
    • On altı çocuğunun hepsi piç sayılıp Nehir, Su ve Fırtına soyadlarını taşımaları emredildi. Ardından ise Harrenhal, Akıntıtaşı ve Fırtına Burnu'na gönderildi.[2][20]
  • Lord Bywin Strong, Lucamore'un erkek kardeşi ve Strong Hanedanı'ndan ilk Harrenhal Lordu.[2]
  • Lord Lyonel Strong, Harrenhal Lordu, I. Viserys Targaryen hükmü sırasında kanun başı ve Kral Eli. Harrenhal'da gizemli bir yangında öldü.[10]
    • Sör Harwin Strong nam-ı diğer Kemikkıran, dedikodulara göre Rhaenyra Targaryen'ın gayrimeşru sevgilisi ve üç oğlu; Jace, Luke ve Joff Velaryon'un babası. Yaşadığı zamanda Yedi Krallık'ın en güçlü adamı olduğu söyleniyordu. Harrenhal'da gizemli bir yangında öldü.[10][13]
    • Lord Larys Strong nam-ı diğer Düztaban Larys, Harrenhal Lordu. I. Viserys ve II. Aegon Targaryen hükmü sırasında muhbir başı ve Lord İtirafçı idi.[13][11]
    • İki isimsiz kız.[10]
    • Alys Nehir, iddiaya göre piç kızı.[14]
    • Sör Simon Strong, Lord Lyonel'in amcası, Ejderhaların Dansı sırasında Harrenhal'un yaşlı kale kumandanı. O ve torunları, Prens Aemond Targaryen tarafından öldürüldü.[13][1]

Aile ağacı[]

Osmund

Lucamore
 
3 eş
 
Bywin

16 çocuk[Note 1]

Bilinmiyor

Simon

Bilinmiyor

Lyonel
 
3 eş

Bilinmiyor

Bilinmiyor
 
Alys Nehir
[Note 2]
 
Aemond
Targaryen
 
Harwin
 
Larys
 
2 kız
 
Torunlar

Ölü doğan
çocuk
 
Oğul

Notlar:
  1. Lucamore Strong'un on altı çocuğunun hepsi piç sayıldı ve Harrenhal, Akıntıtaşı ve Fırtına Burnu'na yollandıktan sonra Nehir, Su ve Fırtına soyadı taşımaları emredildi.
  2. Hem Yüce Üstat Munkun hem de Rahip Eustace, Alys Nehir'in Lord Lyonel Strong'un piç kızı olduğuna inanıyordu.

Notlar ve referanslar[]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - Rhaenyra Triumphant.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 Ateş ve Kan, Jaehaerys and Alysanne - Their Triumphs and Tragedies.
  3. 3,0 3,1 Buz ve Ateşin Dünyası, Targaryen Kralları: III. Aegon.
  4. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 22, Arya II.
  5. The Citadel. Heraldry: Houses in the Riverlands
  6. Buz ve Ateşin Dünyası, The Reign of the Dragons: The Conquest.
  7. Buz ve Ateşin Dünyası, Targaryen Kralları: I. Aegon.
  8. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 13, The Soiled Knight.
  9. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 16, Jaime II.
  10. 10,0 10,1 10,2 10,3 10,4 Düzenbaz Prens.
  11. 11,0 11,1 11,2 Ateş ve Kan, Heirs of the Dragon - A Question of Succession.
  12. Buz ve Ateşin Dünyası, Targaryen Kralları: I. Viserys.
  13. 13,0 13,1 13,2 13,3 13,4 Prenses ve Kraliçe.
  14. 14,0 14,1 Ateş ve Kan, The Dying of the Dragons - A Son for a Son.
  15. Buz ve Ateşin Dünyası, Nehir Toprakları: Tully Hanedanı.
  16. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 23, Alayne I.
  17. 17,0 17,1 17,2 Ejderhaların Dansı, Ekler.
  18. 18,0 18,1 Ejderhaların Dansı, Bölüm 65, Cersei II.
  19. Buz ve Ateşin Dünyası, Aegon I.
  20. 20,0 20,1 Ateş ve Kan, The Long Reign - Jaehaerys and Alysanne: Policy, Progency, and Pain.
Advertisement