Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
Kral Toprakları ve Taşlıoyun'un konumu
Kral Toprakları ve Taşlıoyun'un konumu
Taşlıoyun
Kral Toprakları ve Taşlıoyun'un konumu

Taşlıoyun, Kral Toprakları'nda Massey Hanedanı'nın mevkisiydi. Dar Deniz kıyısında Keskin Nokta'nın güneyinde Massey Kancası'nın doğu kıyısında yer alıyordu.[1]

Tarih[]

Taşlıoyun, Fırtına Kralı Kuzgundostu Durran'ın hükmü sırasında Lord Maldon Massey tarafından kuruldu.[2]

Taşlıoyun, Durrandon'lara karşı isyan ettikten sonra Massey krallarının mevkisiydi. Taşlıoyun, Fırtına Kralı Fatih Qarlton tarafından bir yıllık kuşatmadan sonra ele geçirildi ve Kral Josua Massey hayatını kaybetti. Andal savaş lordu Togarion Bar Emmon, Qarlton'u askerlerini Taşlıoyun'dan kovdu ve Massey Kancası'nda kendi krallığını kurdu ancak bölge nihayetinde Fırtına Toprakları'na dahil oldu.[3]

Fırtına Burnu'ndan Kral Küstah Argilac'a yemin olmasına rağmen Lord Triston Massey, Ejderhakayası'ndan Lord Aegon Targaryen'a daha yakındı ve Fetih Savaşları sırasında Targaryen'ları destekledi.[4] Kale yeni yaratılan Kral Toprakları'nın parçası olarak Kral'ın Şehri'nden Targaryen'lara yeminli hale geldi.

Son olaylar[]

Ejderhaların Dansı[]

Sör Justin Massey, Taşlıoyun'u kaybettiği için Kuzey'de toprak isteyen, Kral Stannis Baratheon'un bir şövalyesiydi.[5]

Notlar ve referanslar[]

  1. A Dance with Dragons, Map of the South
  2. Buz ve Ateşin Dünyası, House Durrandon.
  3. Buz ve Ateşin Dünyası, Andals in the Stormlands.
  4. Buz ve Ateşin Dünyası, The Conquest.
  5. Ejderhaların Dansı, Bölüm 42, The King's Prize.
Advertisement