Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
Hayalet Tepe'den
Toland Hanedanı
House Toland
Arma Altın üzerinde kendi kuyruğunu ısıran yeşil bir ejderha
Mevki Hayalet Tepe
Lider Leydi Nymella Toland
Bölge Dorne
Unvan Hayalet Tepe Lordu[1]
Varis Valena Toland
Derebeyi Martell Hanedanı

Hayalet Tepe'den Toland Hanedanı, Dorne'da bulunan ve Güneş Mızrağı'ndan Martell Hanedanı'na yeminli, mevkisi Hayalet Tepe olan soylu bir hanedandı.[2] Armasında altın üzerinde kendi kuyruğunu ısıran yeşil bir ejderha vardı[3][4] ancak sözleri bilinmiyordu.

Tarih[]

Toland'lar Birinci Dorne Savaşı sırasında başarılı şekilde Fatih Aegon'un ejderhalarına karşı direndi.[5] O zamanda hüküm süren Lord Toland, Aegon ile yüzleşmesi için şampiyonunu gönderdi. Aegon, adamı katletmesinden sonra onun aslında Lord Toland'ın deli soytarısı olduğunu ve Lord Toland'ın kaçtığını öğrendi. Devamında yaşanan günlerde Toland'lar cesur soytarılarının anısı için altın üzerinde kendi kuyruğunu ısıran yeşil bir ejderhayı yeni sancakları yaptı. Ejderhadan önce Toland Hanedanı armasında bir hayalet vardı.[6] Dornelular, Aegon'un kaleden ayrılmasından kısa süre sonra orayı tekrardan ele geçirdi. 8 FS yılında Kraliçe Visenya Targaryen o yılda Dorneluların, Fırtına Toprakları'na karşı eylemleri yüzünden Vhagar ile Güneş Mızrağı, Limonağaç, Hayalet Tepe ve Tor'u yaktı. Ejderha'nın Öfkesi sırasında Leydi Toland, Demir Taht'ın başına koyduğu ödül yüzünden öldürüldü.[7]

Dördüncü Dorne Savaşı sırasında Prens Morion Martell, Gazap Burnu'na yelken açmadan önce ordusunu Hayalet Tepe ve Tor'da topladı.[8]

Son olaylar[]

Kargaların Ziyafeti[]

Arianne Martell, Sör Arys Oakheart'ı komplosuna dahil etmeye çalışırken Toland armasının öneminden bahsetti ve Myrcella Baratheon'a taç takmayı Ejderhaların Dansı'na yol açan Kralyaratan Sör Criston Cole'un eylemleriyle karşılaştırdı.[3]

Leydi Nymella Toland, Prens Doran Martell'e Sör Balon Swann'ın Güneş Mızrağı'na geç gitmesi için yardım eden Dornelu lordlardan biriydi.

Kış Rüzgarları[]

Şablon:Warning/twow Arianne ve maiyeti, Fırtına Burnu'na giderken Hayalet Tepesi'nde konakladı ve Leydi Toland ve kızlarıyla birlikte akşam yemeği yedi. Valena Toland; Yağmur Kalesi, Karga Yuvası, Sisorman, Yeşiltaş ve Tarth'ın Altın Birlik eline düştüğünü söyledi. Teora Voland ise ejderhalar hakkında rüya gördüğünü itiraf etti.[5]

Üçüncü yüzyılın sonunda Toland Hanedanı[]

Buz ve Ateşin Şarkısı olaylarının geçtiği zaman diliminde bilinen Toland'lar:

  • Leydi Nymella Toland, Haylet Tepe Leydisi.
    • Valena Toland, Leydi Nymella'nın en büyük kızı.
    • Teora Toland, genç kızı
 
Nymella
 
Bilinmeyen

Valena
 
Teora

Hane halkı[]

  • Üstat Toman

Tarihi üyeler[]

  • Lord Toland, Birinci Dorne Savaşı sırasında Kral I. Aegon Targaryen ile düello etmesi için deli soytarısını yolladı.[7]
  • Leydi Toland, Ejderha'nın Öfkesi sırasında kafasına koyulan ödül yüzünden öldürüldü.[7]

Notlar ve referanslar[]

  1. Kargaların Ziyafeti, Ekler.
  2. Taht Oyunları, Ekler.
  3. 3,0 3,1 Kargaların Ziyafeti, Bölüm 13, The Soiled Knight.
  4. The Citadel. Heraldry: Houses from Dorne
  5. 5,0 5,1 Kış Rüzgarları, Bölüm , Arianne.
  6. Buz ve Ateşin Dünyası, Dorne.
  7. 7,0 7,1 7,2 Ateş ve Kan, Reign of the Dragon - The Wars of King Aegon I.
  8. Ateş ve Kan, The Long Reign — Jaehaerys and Alysanne — Policy, Progeny, and Pain.
Advertisement