Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
House Yronwood
V. Yorick Yronwood
House Yronwood
Hükümdar
Tam isim İsminin Beşincisi Yorick Yronwood
Unvanlar Sadıkkan[1]
Demir Ormanı Lordu[1]
Taşlı Yol Muhafızı[1]
Kuyu Şövalyesi[1]
Kızıl Toprakların Kralı[1]
Yeşil Kemerin Kralı[1]
Tüm Dorne'un Kralı[1]
Halef Yok
Kişisel Bilgiler
Kültür Dorne
Aile
Kraliyet hanedanı Yronwood Hanedanı
Referanslar
Kitaplar Buz ve Ateşin Dünyası (bahsedildi)

V. Yorick Yronwood, Demir Ormanı Lordu ve Nymeria'nın Savaşı sırasında yenilmeden önce Dorne'da Yronwood Hanedanı'nın son kralıydı.[1]

Zamanının en güçlü Dorne kralı olarak V. Yorick kendine Sadıkkan, Demir Ormanı Lordu, Taşlı Yol Muhafızı, Kuyu Şövalyesi, Kızıl Toprakların Kralı, Yeşil Kemerin Kralı ve Tüm Dorne'un Kralı unvanlarını vermişti.[1]

Tarih[]

Yorick, Lord Mors Martell ve Prenses Nymeria'nın Dorne'u fethetmek için başlattığı Nymeria'nın Savaşı'nın başlarında Dorne krallarının en güçlüsü ve zenginiydi. Martell'ler geriye sadece V. Yorick kalana kadar Dorne'un tüm önemsiz krallarıyla yüzleşti ve kontrolü altına aldı.[1]

Yronwood'lar dokuz yıl boyunca Martell'ler ve aralarında Yorick'in sancak beyleri Jordayne, Wyl, Blackmont ve Qorgyle'ler de bulunan destekçilerine karşı savaştı. Üçüncü Kemik Geçit Savaşı'nda V. Yorick bizzat Mors'u katletti ve Martell ordularının komutasını Nymeria üstlendi. Savaş iki yıl boyunca devam eden savaşın nihayetinde V. Yorick diz çökmeye zorlandı ve Yronwood Hanedanı, Martell Hanedanı'nın sancak beyleri oldu.[1]

Yenilgisinden sonra Yorick ondan önceki beş krala olduğu gibi Gece Nöbetçileri'ne katılması için Sur'a gönderildi.[2]

Notlar ve referanslar[]

  1. 1,00 1,01 1,02 1,03 1,04 1,05 1,06 1,07 1,08 1,09 1,10 Buz ve Ateşin Dünyası, Ancient History: Ten Thousand Ships.
  2. Buz ve Ateşin Dünyası, Dorne: The Coming of the Rhoynar.
Advertisement