Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
Akıntıtaşı'ndan Velaryon Hanedanı
House Velaryon
Arma Deniz yeşili üstünde gümüş bir denizatı
Sözler Eski, Gerçek, Cesur
Mevki Akıntıtaşı Kalesi
Yüksek Gelgit (önceden)
Lider Lord Monterys Velaryon
Bölge Karasu Koyu, Kral Toprakları
Unvan Dalgalar Lordu
Akıntıtaşı Ustası
Derebeyi Ejderhakayası'ndan Baratheon Hanedanı
Kurulma tarihi 114 FÖ öncesi

Akıntıtaşı'ndan Velaryon Hanedanı, Kral Toprakları'nda bulunan Karasu Koyu'nun en büyük adası olan Akıntıtaşı'nı yönetiyordu. Kaleleri arasında Akıntıtaşı ve Yüksek Gelgit vardı.[1] Velaryon Hanedanı'nın başı, Dalgalar Lordu ve Akıntıtaşı Ustası unvanlarını taşıyordu.[2] Ejderhakayası'na yeminli Velaryon'ların armasında deniz yeşili üstünde gümüş bir denizatı bulunuyordu.[3][4][N 1][N 2] Sözleri kitaplarda geçmemesine rağmen yarı canon kaynaklara göre Eski, Gerçek, Cesur idi.[5]

Kültür[]

Özellikler[]

Velaryon Hanedanı, Valyria'dan geliyordu ve üyeleri genellikle gümüş saç, mor gözler ve soluk deri rengi gibi Valyria özellikleri taşıyordu.[6]

Gelenekler[]

Jacaerys geleneksel bir Velaryon adıydı.[7][8]

Velaryon Hanedanı erkeklerinin genç yaşta denizle alakalı işler yapması gelenekti. Kraliyet donanmasının çoğunluğunu aile sağladığı için donanma başı ve lord amiral gibi pozisyonlarda genellikle bir Velaryon oluyordu.[8]

Tarih[]

Köken[]

Velaryon Hanedanı damarlarında eski Valyria kanı taşıyan antik ve gururlu bir hanedandı.[3][6] Hikaye dolu bir Valyria soy ağacına sahip olan Velaryon'lar taşlı ve tüten komşuları Ejderhakayası yerine her gün kıyılarına odunlar geldiği için Akıntıtaşı olarak bilinen alçak ve toprağı zengin adaya Targaryen'lar Westeros'a gelmeden önce yerleşti.[8] Efsaneye göre bir antlaşmayı sonuçlandırmak için Bakalyaro Tanrı tarafından onlara verilen antik tahtları Yalos Tahtı, Akıntıtaşı Kalesi'nde bulunuyordu.[1]

Velaryon'lar hiçbir zaman ejderha sürmemesine rağmen yüzyıllar boyunca Targaryen'ların en eski ve en yakın müttefikleri oldu. Onların uzmanlığı gökyüzü değil, denizdi. Fetih sırasında Aegon'un askerlerini Karasu Koyu'ndan karşıya taşıyan Velaryon gemileriydi ve daha sonradan kraliyet filosunun büyük bir parçası oldular. Targaryen hükmünün ilk yüzyılı boyunca birçok Dalgalar Lordu donanma başı olarak hizmet ettiği için pozisyon artık veraset olarak görülüyordu.[1][8]

Kanal'a olan yakınlıkları Velaryon'ların Dar Deniz ve Karasu Koyu'nda geçen ticaretten hazinelerini doldurmasına olanak sağlıyordu. Her ikisi de Valyria kökenli olan Ejderhakayası'ndan Targaryen Hanedanı ve Pençe Adası'ndan Celtigar Hanedanı ile müttefik olan Velaryon'lar, Celtigar'lar ile birlikte Dar Deniz'e hakimiyet kurarken Targaryen'lar ise ejderhalarıyla gökleri yönetti.[9]

Aegon'un Fethi[]

Velaryon ve Targaryen Hanedanları arasındaki yakın ilişkiler iki hanedan arasında hem Fetih Savaşları'ndan önce hem de sonrasında birçok evliliğe yol açtı. Böyle bir evlilikten Valaena Velaryon dünyaya gelmişti.[9] Valaena daha sonradan Visenya, Lord Aegon ve Rhaenys adlı üç çocuk yapacağı Ejderhakayası Lordu Aerion Targaryen ile evlendi.[9]

Velaryon Hanedanı, Aegon'un Fethi'nin başında Targaryen'lar ile müttefik oldu. Karasu Nehri'nin ağzı güvenceye alındıktan sonra Lord Daemon Velaryon, Fatih Aegon tarafından donanma başı yapıldı. Daemon daha sonradan Martı Kasabası açığında savaş sırasında I. Aegon için hayatını kaybetti.[9]

Erken Targaryen hükmü[]

Even Mehl Amundsen Dragonstone Bannerman

Bir Velaryon sancağı, Ejderhakayası'nda hizmet ediyor. Even Mehl Amundsen. © Fantasy Flight Games.

Velaryon Hanedanı, Targaryen hükmünün ilk iki yüzyılı boyunca Targaryen krallarının sarayında etkili pozisyonlara sahip oldu. 10 FS yılında Sör Corlys Velaryon ilk Kral Muhafızları Lord Kumandanı oldu.[10] Abisi Lord Aethan Velaryon, I. Aegon için donanma başı oldu.[11] Lord Aethan babasının yerine Kraliyet Filosu Amirali olarak geldi ve ardından kendi oğlu Lord Daemon Velaryon onun yerine geçti.[12] Lord Aethan, Basamaklar'da bir korsan lordu olan Sargoso Saan'a karşı savaştı.[13][12]

Aethan'ın kızı Alyssa, 22 FS yılında tahtın varisi Prens Aenys Targaryen ile evlendi ve Rhaena, Aegon, Viserys, Jaehaerys, Alysanne ve Vaella adlı altı çocukları oldu.[11] Alyssa eşinin taç giymesinde kraliçe oldu. I. Aenys'ten uzun yaşadı ve onun kardeşi I. Maegor Targaryen'ın tutsağı oldu. 44 FS yılında Alyssa, Gösterişli Kraliçe Visenya Targaryen'ın ölmesiyle ortaya çıkan karışıklıkta kaçtı. Aenys'ten olan hayattaki tek oğlu Jaehaerys taht için iddiasını öne sürdü. Daha önceden Maegor'u savunan filo amirali Lord Daemon Velaryon zalim krala karşı geldi ve birçok büyük hanedan ona katıldı.[14]

Alyssa'nın oğlu Jaehaerys on dört yaşında kral oldu ve Alyssa, Lord Rogar Baratheon'un yardımıyla vekil olarak rol aldı.[15] Jaehaerys ekseriyet yaşına geldiğinde vekillik sona erdi ve Alyssa, Rogar ile evlenip[16] Boremund ve Jocelyn Baratheon adında iki çocuğa sahip oldu.[17] Yaşlı Kral'ın hükmü sırasındaki Velaryon'lar Lannister Hanedanı'ndan daha etkili bir hanedan oldu.[18]

Deniz Yılanı[]

Daemon Velaryon öldüğünde Dalgalar Lordu olarak yerine Deniz Yılanı olarak da bilinen ve dünyanın denizlerinde çıktığı yolculuklarla ünlü torunu Corlys Velaryon geçti. Corlys, Westeros'tan Yi Ti'ye yelken açan ilk kişi oldu ve birçok baharat, ipek ve diğer hazinelerle geri döndü. Beraberinde getirdikleriyle birlikte Velaryon Hanedanı diyardaki en zengini haline geldi ve kendisi, Lannister veya Hightower'ları geçerek en zengin adam oldu. Antik kaleleri Akıntıtaşı sıkışık ve kalabalık olduğu için Corlys, Velaryon'lar için Yüksek Gelgit'i inşa ettirdi.[15]

Alyssa'nın kızı Jocelyn nihayetinde o zamanlar tahtın varisi Alyssa'nın torunu Prens Aemon Targaryen ile evlendi. Çocukları Prenses Rhaenys Targaryen, Lord Corlys ile evlendi ve her ikisi de ejderha süren Laena ile Laenor Velaryon adlı iki çocukları oldu. 101 FS yılında yapılan Büyük Konsey sırasında Laenor'un taht iddiası Yedi Krallık lordlarına sunuldu. Büyük çocuk hakkı ve babasının zenginliğiyle ününe rağmen Laenor destek almasına rağmen nihayetinde Prens Viserys Targaryen[15] seçildi ve Velaryon'lar ile Demir Taht arasında bir ayrılık yaşandı.[7] Kraliçe Aemma Arryn öldükten sonra Kral I. Viserys'in Yüce Üstatı Runciter, Corlys'in on iki yaşındaki kızı Laena'yı yeni gelin olarak öne sürdü ancak Velaryon Hanedanı tekrardan kaale alınmadı. Buna cevap olarak Corlys ve ailesi, Viserys'in Alicent Hightower ile olan düğününe katılmadı.[7][8]

Corlys nihayetinde Prens Daemon Targaryen ile yakınlaştı ve 106 FS yılında Basamaklar'ı işgal etti. Daemon'un eşi Rhea Royce, 115 FS yılında öldüğünde Corlys memnun şekilde Laena'nın nişanlısı öldüğünde kızı ve Daemon'u evlendirdi. Laena'nın kardeşi Laenor ise bir yıl önce Ejderhakayası Prensesi Rhaenyra Targaryen ile evlenmişti. Evlilik sonucunda üç erkek evlat doğmasına rağmen tüm çocukların Sör Harwin Strong'un piçleri olduğu dedikodusu yayıldı çünkü hiçbiri Rhaenyra veya Laenor'a benzemiyordu.[7][8] Laena, Daemon'a ikiz kızlar verdi ancak birkaç yıl sonra 120 FS'de doğum yaparken hayatını kaybetti. Laenor ise kısa süre sonra Sör Qarl Correy tarafından öldürüldü.[7][8]

Ejderhaların Dansı[]

House Targaryen (Rhaenyra)

Rhaenyra Targaryen'ın kişisel armasında Targaryen ejderhası etrafında Velaryon denizatı ve Arryn şahini vardı.

Season5Dance of DragonsNewsofdeath

Rhaenyra Targaryen ve ailesi, Prens Lucerys Velaryon'un Prens Aemond Targaryen tarafından öldürüldüğü haberini alıyor.

Corlys ve eşi Rhaenys, Rhaenyra'nın üvey kardeşi II. Aegon Targaryen'ın Demir Taht'ı aldığı Ejderhaların Dansı sırasında Rhaenyra Targaryen'ın büyük destekçileriydi. Prens Jacaerys Velaryon, Kışyarı'na uçtu ve Buz ve Ateş Anlaşması'nı konuştu.[19] Prens Lucerys Velaryon bir elçi olarak Fırtına Burnu'na gittiğinde Prens Aemond Targaryen tarafından öldürüldü[20] ve Rhaenys, Hilebaz İnzivası'nda öldüğünde Corlys, Rhaenyra'a karşı öfkelenmeye başladı. Lord Velaryon, Rhaenyra'nın onu Kraliçe Eli ilan etmesiyle tekrardan olaylara dahil oldu.[20]

Prens Jacaerys ejderha sürücüsü sayısını artırmak için Ejderhakayası halkına bir ejderha almayı önerdiğinde Kabuk'tan Addam ve kardeşi Alyn şanslarını denedi. Addam daha önceden Sör Laenor Velaryon tarafından sürülen Denizisi'ni almayı başardı. Anneleri Marilda'ya göre Laenor iki çocuğun babasıydı ancak bu saçma bir iddiaydı çünkü Laenor erkeklerden hoşlanıyordu. Saray soytarısı Mantar, Addam ve Alyn'in aslında Corlys'ten olduğunu ve eşinin gazabından dolayı onları uzakta tuttuğunu öne sürüyordu. Eşinin ölmesi ve oğlu Laenor'un çocuklarının babasının kim olduğunun sorgulanmasıyla birlikte Corlys iki çocuğu da Rhaenyra'dan piçliklerini kaldırmasını isteyerek Velaryon Hanedanı'na almaya karar verdi.[20]

Corlys filolarını kullanarak Karasu Koyu'nu ablukaya aldı. Ancak Jacaerys öldürüldü ve abluka ardından Kanal Savaşı'nda bozuldu. Velaryon'lar neredeyse gemilerinin üçte birini kaybetti ve Üçlü Otorite, Baharat Kasabası ve Yüksek Gelgit'i yağmaladı.[20]

Rhaenyra savaşın ilerleyen zamanlarında yeni ejderha sürücülerinin ihanetiyle delirdiğinde Addam'ın tutuklanmasını emretti. Corlys buna karşı çıktı ve Addam'ı uyararak Kral'ın Şehri'nden kaçmasını sağladı. Addam daha sonradan İkinci Tumbleton Savaşı'nda yer aldı ve kendi hayatı pahasına düşmanlarını alt üst ederek Rhaenyra'ya sadakatini gösterdi. Bu sırada Corlys zindana atıldı ve Velaryon filosu, Rhaenyra'nın davasını terk etti.[20] Prens Joffrey Velaryon, Ejderha Çukuru Yağmalanması sırasında yere çakıldı.[20] Rhaenyra başkentten kaçtı ancak Ejderhakayası'nın düşüşünden sonra Güneşalevi'ne yem edildi.[20]

Corlys, Üç Kralın Ayı'ndan sonra II. Aegon'un Kral'ın Şehri'ni geri almasıyla serbest bırakıldı.[21] Bir affa karşılık olarak Corlys zenginliği ve gücünü II. Aegon için kullandı.[21] Ancak Rhaenyra'nın hayatta kalan oğlu Prens Genç Aegon'un infaz edilmesine karşı çıktı ve destek için çocuğun II. Aegon'un tek çocuğu olan Prenses Jaehaera ile evlendirilmesini teklif etti.[22] Corlys kralın ölümüne kadar II. Aegon'un küçük konseyinde hizmet verdi.[21] Corlys, II. Aegon'un ana destekçilerine elçiler göndermekte hızlı davrandı ancak Lord Cregan Stark tarafından II. Aegon'u zehirleme suçuyla tutuklandı. Torunları ve Leydi Alysanne Blackwood tarafından serbest bırakıldı ve 132 FS yılındaki ölümüne kadar yeni krala bir vekil olarak hizmet etti.[23]

Meşeyumruk[]

İlk eşi Jaehaera Targaryen'ın ölümünden sonra Kral III. Aegon Targaryen, Lord Alyn Velaryon'un bir kuzeni olan Daeron Velaryon'un kızı Leydi Daenaera Velaryon ile evlendi. Daenaera ile birlikte Daeron, Baelor, Daena, Rhaena ve Elaena adlı beş çocukları oldu. İki oğlu kral olmasına rağmen ikisi de çocuksuz öldü. Kızı Daena vasıtasıyla Daenaera, Karaalev Hanedanı'nın bir atasıydı.[17]

Daha önceden Kabuk'tan Alyn olan Alyn Velaryon, Deniz Yılanı Corlys'in ölümünden sonra Akıntıtaşı Lordu oldu. III. Aegon'un Vekilliği sırasında Alyn, Kral Eli Lord Unwin Peake'ye en büyük rakip oldu. Alyn dedesinin genç kral için vekillik pozisyonunu reddetti ve denizde büyük zafer kazanıp Meşeyumruk lakabını aldığı Basamaklar'a karşı yelken açtı. Alyn ardından Kızıl Deniz Canavarı Dalton Greyjoy'u yenmek için Batı Toprakları'na gitti. Lord Unwin, Alyn'in başarısız olmasını umdu ancak bu seyahat Alyn'in altı büyük yolculuğunun ilki oldu.[23] Alyn daha sonradan III. Aegon'un kardeşi Viserys için Lys'te tutukluğundan salınmasını konuşmasıyla önemli bir rol oynadı.[23]

157 FS yılında Alyn Meşeyumruk donanma başı olarak Kral I. Daeron Targaryen'ın Dorne Fethi'nde öne çıkan isimlerden biriydi.[24] Ahşap Şehir'i kıran bir filoyu komuta etti ve ana Dorne gücü, Prens Geçidi'nde Daeron ile uğraşırken Yeşilkan'ın yarısına kadar geldi.[25] Alyn, 160 FS yılında Dornelular isyan ettiğinde Ahşap Şehir ve Yeşilkan'ı alt etmek için tekrar geldi.[24]

Alyn, Prens Daemon Targaryen ve Leydi Laena Velaryon'un en büyük kızları olan eşi Leydi Baela Targaryen ile bilinmeyen sayıda birçok çocuk yaptı.[17] Evli olmasına rağmen Prenses Elaena Targaryen'a aşıktı[26] ve onunla Jon ve Jeyne Su adında piç ikizlere sahip oldu.[27][28] Elaena, Alyn ile evlenmeyi umuyordu ancak lord daha sonradan denizde kayboldu.[27] Oğulları Jon şövalye oldu, evlendi ve Uzunsu Hanedanı'nı başlatan bir oğula sahip oldu.[26]

Robert'ın İsyanı[]

Velaryon'lar artık veraset olarak görülebilecek seviyede donanma başı pozisyonunu elinde tutuyordu ve Demir Taht'ın kraliyet donanmasının çoğunu sağlıyordu.[15] Lucerys Velaryon, Ejderhakayası Prensi Rhaegar'a karşı kralın en büyük destekçilerinden biri ve Kral II. Aerys Targaryen için donanma başı olmuştu.[29]

Robert'ın İsyanı'ndan sonra yeni kral I. Robert Baratheon, Ejderhakayası kalesini kardeşi Stannis'e verdi. Velaryon'lar bu zamandan beri Ejderhakayası'ndan Baratheon Hanedanı'na yeminli kaldı.[30]

Son olaylar[]

Kralların Çarpışması[]

Lord Monford Velaryon kendini kral ilan edip sancaklarını çağırdığında Stannis Baratheon'a yanıt verdi. Stannis bir an önce saldırmadıklarında Monford'un sancaklarıyla eve dönme tehdidini yapacağını umuyordu.[30] Monford'un Stannis'in kraliyet filosuna katkıları arasında Akıntıtaşı Onuru, Cesur Kahkaha, Harridan ve Denizatı vardı.[31] Stannis, Joffrey Baratheon'un ensest ürünü olduğunu halka açıkladığında Monford sadece çeliğin soruna karar vereceğini söyledi.[32]

Beş Kralın Savaşı sırasında Stannis, Fırtına Burnu'nu kuşattığında Lord Monford en kısa sürede kaleye girmeleri gerektiğini belirtti.[32] Monford, Karasu Savaşı'nda gemisinde yanarak öldü.[33] Akıntıtaşı Onuru batmadan önce kraliyet filosundan iki gemiyi batırmayı başardı. Tyrion Lannister sortisini yönetirken Sör Balon Swann ve Sör Mandon Moore ile birlikte Velaryon mızrakçıları tarafından etrafları kuşatıldı.[34] Monford'un üvey kardeşi Akıntıtaşı Piçi Aurane Su savaş sırasında tutsak edildi ve Kral Joffrey'e teslim oldu.[35]

Kılıçların Fırtınası[]

Monford'un yerine altı yaşındaki oğlu Monterys geçti.[36] Stannis'in Karasu'da yenilgisine rağmen Velaryon'lar hâlâ en büyük destekçileri arasında görülüyordu.[37]

Velaryon Hanedanı'nın denizatı arması, Sur'un kuzeyindeki yabanıl kampına Stannis saldırısı sırasında Jon Kar tarafından görüldü.[38]

Kargaların Ziyafeti[]

Aurane Su'nun Valyria görünümü yüzünden Prens Rhaegar Targaryen'a benzediği için Kraliçe Cersei Lannister'ın ilgisini çekti.[6] Gençliği ve Sör Jaime Lannister'ın itirazlarına rağmen Cersei, Aurane'i yeni donanma başı ilan etti. Aurane bu pozisyonda dromondların inşasının başlamasını önerdi ve mürettebatın hırsızlar ile yankesicilerle doldurulmasını teklif etti.[39]

Kraliçe Margaery Tyrell zinayla suçlandığında Aurane, Margaery'nin babası Lord Mace Tyrell'e karşı konuşulmayan bir tehdit olması ve düzen kurmak için Karasu Koyu'na yeni gemilerin koyulmasını teklif etti.[40] Ancak Cersei'nin tutuklandığını öğrendiğinde Aurane denize kaçtı ve ortadan kayboldu. Yüce Üstat Pycelle, Akıntıtaşı Piçi'nin kendini Basamaklar'da bir korsan yapmayı düşündüğünü öne sürdü.[40]

Üçüncü yüzyılın sonunda Velaryon Hanedanı[]

Buz ve Ateşin Şarkısı olaylarının geçtiği zaman diliminde bilinen Velaryon'lar:

  • Lord {Monford Velaryon}, Dalgalar Lordu ve Akıntıtaşı Ustası
  • Aurane Su, Akıntıtaşı Piçi, Monford'un piç kardeşi.
Bilinmeyen
kadın
 
Bilinmeyen
Velaryon
 
Bilinmeyen

Aurane
Su
 
Monford
 
Bilinmeyen

Monterys

Tarihi Velaryon'lar[]

  • Leydi Valaena Velaryon, Aerion Targaryen'un eşi, I. Aegon Targaryen, Visenya Targaryen ve Rhaenys Targaryen'ın annesi. Kendisi anne tarafından yarı Targaryen idi.
  • Lord Daemon Velaryon, Aegon'un Fethi sırasında Fatih Aegon için donanma başı.[10]
    • Lord Aethan Velaryon, Fatih Aegon için donanma başı.[12]
      • Leydi Alarra Massey, eşi.[41]
        • Lord Daemon Velaryon, Aethan'ın oğlu, Kral I. Maegor Targaryen hükmü sırasında gemilerin amirali,[14] donanma başı ve sonradan I. Jaehaerys Targaryen için Kral Eli.[42]
          • Corwyn Velaryon, Daemon'un oğlu.
          • Jorgen Velaryon, Daemon'un oğlu.
          • Victor Velaryon, Daemon'un oğlu.
          • En az dört kız.[43]
            • Lord Corlys Velaryon, Daemon'un en büyük oğlunun torunu. "Deniz Yılanı" olarak biliniyordu, Akıntıtaşı Ustası ve Dalgalar Lordu. Prenses Rhaenys Targaryen ile evlendi. Ejderhaların Dansı sırasında Rhaenyra Targaryen için Kraliçe Eli oldu.[20]
              • Leydi Laena Velaryon, en büyük çocukları. Prens Daemon Targaryen ile evlendi ve iki kızı oldu: Rhaena ve Baela Targaryen.[20] 120 FS yılında hayatını kaybetti.[7]
              • Sör Laenor Velaryon, ikinci çocukları. Prenses Rhaenyra Targaryen ile evlendi. Ejderhası Denizisi idi.[20] Died in 120 FS.[7]
                • Prens Jacaerys Velaryon, Laenor ve Rhaenyra'nın ilk oğulları ve varis.[20]
                • Prens Lucerys Velaryon, Laenor ve Rhaenyra'nın ikinci oğulları.[20]
                • Prens Joffrey Velaryon, Laenor ve Rhaenyra'nın en genç oğulları.[20]
                • Sör Addam Velaryon, doğum adı Kabuk'tan Addam, Laenor'un piç oğlu olduğunu iddia ediyordu; Laenor ve Lucerys'in ölümünden sonra Corlys tarafından meşrulaştırıldı. Ejderhası Denizisi idi.[20]
                • Lord Alyn Velaryon, doğum adı Kabuk'tan Alyn. Addam'ın kardeşi, Laenor'un piç oğlu olduğunu iddia ediyordu; Laenor'un ölümünden sonra veraset sırasına eklendi ve meşrulaştırıldı.[20] Daha sonradan Akıntıtaşı Lordu, Lord Meşeyumruk. Dorne Fethi sırasında büyük bir amiraldi.
                  • Leydi Baela Targaryen, Alyn'in eşi.
                    • Leydi Laena Velaryon, kızı.
                    • Sör Jon Su, Prenses Elaena Targaryen ile piç oğlu, Jeyne Su'nun ikizi.
                    • Jeyne Su, Prenses Elaena Targaryen ile piç kızı, Jon Su'nun ikizi.
              • Sör Vaemond Velaryon, Lord Corlys Velaryon'un en büyük yeğeni.[7]
                • Daemion Velaryon, en büyük oğlu.[44]
                • Daeron Velaryon, ikinci oğlu, Basamaklar'da Meşeyumruk için savaşırken öldü.[44]
                  • Leydi Hazel Harte, eşi, Kış Ateşi yüzünden hayatını kaybetti.[45]
                    • Kraliçe Daenaera Velaryon, kızı, Kral III. Aegon Targaryen'ın ikinci eşi ve kraliçesi, I. Daeron, I. Baelor, Daena, Rhaena ve Elaena'nın annesi.
              • Malentine Velaryon, Lordunu öldürme planı yaparken katledildi.[44]
              • Rhogar Velaryon, Lordunu öldürme planı yaparken yakalandı.[44]
              • Malentine ve Rhogar'ın üç erkek kardeşi.[44]
        • Kraliçe Alyssa Velaryon, kızı, ilk eşi Kral I. Aenys Targaryen ile Rhaena, Aegon, Viserys, Jaehaerys, Alysanne ve Vaella Targaryen'ın annesi ve ikinci eşi Lord Rogar Baratheon ile Boremund ve Jocelyn Baratheon'un annesi.
          • Alyssa'nın kuzenleri.[12]
        • Oğullar.[12]
    • Sör Corlys Velaryon, ilk Kral Muhafızları Lord Kumandanı.[10]
  • Larissa Velaryon, Rhaena Targaryen'ın kuzeni. Tarth Hanedanı'na evlendi ve bir kızı oldu.[12]
  • Lianna Velaryon, Lord Daemon Velaryon'un yeğeni. Titreme'den öldü.[46]
  • Lucerys Velaryon, II. Aerys Targaryen için donanma başı.[47]

Tarihi Velaryon ağaçları[]

Bilinmeyen
Velaryon
 
Bilinmeyen
Targaryen

Valaena
 
Aerion
Targaryen

Daemon
 
Bilinmeyen

Targaryen
Hanedanı

Aethan
 
Alarra
Massey
 
Corlys

Oğul(lar)

Daemon
 
Bilinmeyen
 
I. Aenys
Targaryen
 
Alyssa
 
Rogar
Baratheon
 
Oğul(lar)
 
Bilinmeyen
Velaryon'lar

Corwyn
 
Jorgen
 
Victor
 
Kızlar
[Note 1]

Lianna
 
Larissa
 
Lord
Tarth'ın oğlu

Targaryen
Hanedanı
 
Baratheon
Hanedanı

Lord
Estermont
 
Kız

Notlar:
  1. Daemon en az dört kıza sahipti.

Corlys
 
Rhaenys
Targaryen

Oğul
 
Bilinmeyen

Oğul
 
Bilinmeyen

Laena
 
Daemon
Targaryen
 
Rhaenyra
Targaryen
 
Laenor
 
Kabuk'tan
Marilda
 
Vaemond
 
Bilinmeyen
 
Malentine
 
Rhogar
 
3 Oğul

Jacaerys
 
Lucerys
 
Joffrey

Hazel
Harte
 
Daeron
 
Daemion

Addam

Daenaera
 
III. Aegon
Targaryen

Rhaena
Targaryen
 
Baela
Targaryen

Alyn

Elaena
Targaryen

Laena
 
Çocuk
 
Jon
Su
 
Jeyne
Su

Alıntılar[]

O, Velaryon Hanedanı'nın evladıydı: Targaryen'lardan önce Westeros'a gelen dolu Valyria mirası olan eski bir hanedan ve tarihçilerin anlaştığı üzere kraliyet filosunun ana gücü.[15]

Yandel'in yazıları

Bu gece lord sancaklarım ile yemek yiyeceğim. Celtigar, Velaryon, Bar Emmon, hepsi önemsiz. Doğrusunu söylemek gerekirse zayıf bir topluluk ama kardeşlerimin verdikleri bunlar.

[30]

Notlar ve referanslar[]

  1. "Sea green" can actually refer to a range of colors from teal to dark green, and George R. R. Martin has not specified through official artwork which exact shade he intended.
  2. When asked if the device of the Velaryon coat of arms is a real seahorse or an heraldic one, George R. R. Martin answered the real one.
  1. 1,0 1,1 1,2 Buz ve Ateşin Dünyası, Targaryen Kralları: I. Jaehaerys.
  2. Kargaların Ziyafeti, Ekler.
  3. 3,0 3,1 Kralların Çarpışması, Bölüm 10, Davos I.
  4. Citadel. Heraldry: In the area of the King's Landing.
  5. The Citadel. House Mottoes
  6. 6,0 6,1 6,2 Kargaların Ziyafeti, Bölüm 12, Cersei III.
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 7,4 7,5 7,6 7,7 Düzenbaz Prens.
  8. 8,0 8,1 8,2 8,3 8,4 8,5 8,6 Ateş ve Kan, Heirs of the Dragon - A Question of Succession.
  9. 9,0 9,1 9,2 9,3 Buz ve Ateşin Dünyası, The Reign of the Dragons: The Conquest.
  10. 10,0 10,1 10,2 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Aegon I.
  11. 11,0 11,1 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Aenys I.
  12. 12,0 12,1 12,2 12,3 12,4 12,5 Ateş ve Kan, The Sons of the Dragon.
  13. The Sons of the Dragon.
  14. 14,0 14,1 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Maegor I.
  15. 15,0 15,1 15,2 15,3 15,4 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Jaehaerys I.
  16. Buz ve Ateşin Dünyası, The Stormlands: House Baratheon.
  17. 17,0 17,1 17,2 Buz ve Ateşin Dünyası, Appendix: Targaryen Lineage.
  18. Buz ve Ateşin Dünyası, The Westerlands: House Lannister Under the Dragons.
  19. Buz ve Ateşin Dünyası, The North: The Lords of Winterfell.
  20. 20,00 20,01 20,02 20,03 20,04 20,05 20,06 20,07 20,08 20,09 20,10 20,11 20,12 20,13 20,14 Prenses ve Kraliçe.
  21. 21,0 21,1 21,2 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Aegon II.
  22. asoiaf.westeros.org: Aegon II and Aegon III (April 23) - post 1
  23. 23,0 23,1 23,2 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Aegon III.
  24. 24,0 24,1 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Daeron I.
  25. Ejderhaların Dansı, Bölüm 17, Jon IV.
  26. 26,0 26,1 Kargaların Ziyafeti, Bölüm 8, Jaime I.
  27. 27,0 27,1 Buz ve Ateşin Dünyası, The Targaryen Kings: Baelor I.
  28. So Spake Martin: Three Maidens in a Tower, June 27, 2006
  29. Buz ve Ateşin Dünyası, The Fall of the Dragons: The Year of the False Spring.
  30. 30,0 30,1 30,2 Kralların Çarpışması, Prolog.
  31. Kralların Çarpışması, Bölüm 58, Davos III.
  32. 32,0 32,1 Kralların Çarpışması, Bölüm 42, Davos II.
  33. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 25, Davos III.
  34. Kralların Çarpışması, Bölüm 61, Tyrion XIV.
  35. Kralların Çarpışması, Bölüm 65, Sansa VIII.
  36. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 36, Davos IV.
  37. Kılıçların Fırtınası, Ekler.
  38. Kılıçların Fırtınası, Bölüm 73, Jon X.
  39. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 17, Cersei IV.
  40. 40,0 40,1 Kargaların Ziyafeti, Bölüm 43, Cersei X.
  41. Ateş ve Kan, The Year of The three Brides - 49 AC.
  42. Ateş ve Kan, A Time of Testing - The Realm Remade.
  43. Ateş ve Kan, The Long Reign - Jaehaerys and Alysanne: Policy, Progeny, and Pain.
  44. 44,0 44,1 44,2 44,3 44,4 Ateş ve Kan, Under the Regents - The Hooded Hand.
  45. Ateş ve Kan, Under the Regents - War and Peace and Cattle Shows.
  46. Ateş ve Kan, Birth, Death, and Betrayal Under King Jaehaerys I.
Advertisement