Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
Bu makalenin orijinal adı: Visenya's Hill
Visenyas Hill

Visenya Tepesi, Franz Miklis © Fantasy Flight Games

Visenya Tepesi, diğer ikisi Rhaenys Tepesi ve Yüksek Aegon Tepesi olan Kral'ın Şehri'nin üç tepesinden biriydi. Kral I. Aegon Targaryen'ın kardeş-eşi Visenya Targaryen'ın adını taşıyordu.

Visenya Tepesi'nin üstünde Yüce Baelor Septi ve eteklerinde küçük sokaklardan oluşan bir karmaşa ve Simyacılar Loncası vardı.[1] Kız Kardeşler Caddesi, Rhaenys Tepesi ve Visenya Tepesi arasında yer alıyordu.[2]

Tarih[]

Visenya Tepesi'nin üstüne Kral I. Aegon Targaryen hükmü sırasında Yüce Rahiplerden biri tarafından fon edilen büyük bir sept inşa edildi.[3]

İnanç Militanı ayaklanması sırasında Kral I. Maegor Targaryen destekçilerini toplamak için Visenya Tepesi'nin üstüne Targaryen Hanedanı'nın kırmızı ejderhasını dikti.[4]

Çocuk Soluksaç Gaemon'un Ejderhaların Dansı sırasında kısa süreliğine kral olan II. Aegon Targaryen'ın piçi olduğu söyleniyordu ve mevkisini tepenin Öpücük Evi'ne kurmuştu.[5]

Yüce Septin inşası, Kral I. Baelor Targaryen hükmü sırasında başladı.[6]

Son olaylar[]

Ejderhaların Dansı[]

Kefaret yürüyüşü sırasında Cersei Lannister, Visenya Tepesi'nde bulunan Yüce Baelor Septi'nden Yüksek Aegon Tepesi'nde bulunan Kızıl Kale'ye kadar yürüdü.[7]

Notlar ve referanslar[]

  1. Kralların Çarpışması, Bölüm 20, Tyrion V.
  2. Taht Oyunları, Bölüm 18, Catelyn IV.
  3. Buz ve Ateşin Dünyası, Targaryen Kralları: I. Aegon.
  4. Buz ve Ateşin Dünyası, Targaryen Kralları: I. Maegor.
  5. Buz ve Ateşin Dünyası, Targaryen Kralları: II. Aegon.
  6. Buz ve Ateşin Dünyası, Targaryen Kralları: I. Baelor.
  7. Ejderhaların Dansı, Bölüm 65, Cersei II.
Advertisement