Asoiaf Viki
Advertisement
Asoiaf Viki
House Royce
Waymar Royce
Night's Watch
Waymar Royce
Waymar Royce, Valdihr ©

Unvan(lar) Sör
Bağlılık Royce Hanedanı
Gece Nöbetçileri
Ötekiler (ölü olarak)
Kültür(ler) Vadi Halkı
Doğum tarihi 278 FS veya 279 FS[1]Taşyazı[2]
Ölüm tarihi 297 FS[1]Lanetli orman, Sur'un ötesi
Baba Lord Yohn Royce
Kitap(lar) Taht Oyunları (yer aldı)
Kralların Çarpışması (bahsedildi)
Kılıçların Fırtınası (bahsedildi)
Kargaların Ziyafeti (bahsedildi)

Oyuncu Rob Ostlere
Dizi 1. Sezon

Sör Waymar Royce, Royce Hanedanı'ndan bir şövalyeydi. Taşyazı'dan Lord Yohn Royce'un üçüncü ve en genç oğlu olan Waymar, Gece Nöbetçileri'nin bir korucusuydu. Game of Thrones dizisinde Waymar'ı Rob Ostlere canlandırmıştı.

Görünüm ve karakter[]

Waymar gri gözlere sahip yakışıklı, zarif ve uzun biriydi. Waymar tamamen siyah olacak şekilde deri botlar, yün pantolon, köstebek derisi eldivenler, samur pelerini, yün ve kaynatılmış deri katmanları üstünde demir zincirden zırh giyiyordu.[3] Siyah bir ata biniyor ve kabzasını mücevherlerle süslediği bir uzun kılıç kullanıyordu.[3]

Waymar, Gece Nöbetçileri'nin daha tecrübeli üyelerine karşı hak verme ve kibir duygusu besliyordu.[4]

Tarih[]

Bir lordun üçüncü oğlu olan Waymar'ın zenginlik veya toprak sahibi olmakta şansı azdı ve bu yüzden Gece Nöbetçileri'ne katılmıştı.[3] Sur'a babası Lord Yohn Royce tarafından götürülmüştü. Yol üzerinde Kışyarı'da misafir olarak kaldıklarında Sansa Stark, Waymar'a aşık olmuştu.[5] Gece Nöbetçileri, Waymar'ın hareketi ve görünümü yüzünden Gared ve Will dahil arkasından laf atıyorlardı.[3]

Buz ve Ateşin Şarkısı başlamadan kısa süre önce Lord Kumandan Jeor Mormont, Waymar'a lanetli ormanda bir yabanıl grubu arayışında koruculara komuta görevi verdi. Waymar'a Gared ve Will eşlik ediyordu. Waymar sadece yarım sene Gece Nöbetçileri'nde olduğu için üçlü arasında en tecrübesizdi ve Gared ile Will ise Jeor tarafından en iyi adamlar olarak görülüyordu. Ancak Waymar bir şövalye olduğu için komutanın kendisinde olmasını düşünüyordu ve Jeor, Waymar'ın babasını kızdırmamak için bunu kabul etti.[4]

Son olaylar[]

Taht Oyunları[]

Waymar Others

Waymar, Ötekiler tarafından saldırıya uğruyor - Amok ©

Kuzey ve daha sonradan lanetli ormanın kuzeyine yapılan yolculuğun dokuzuncu gününde Will, hareketsiz sekiz yabanıldan oluşan bir kamp keşfetti. Gared, Sör Waymar'a Sur'a geri dönmeleri konusunda ısrar etti ancak başarısız oldu. Kampa yaklaştıkları sırada Gared bir şeyin yanlış olduğunu söyledi ancak Waymar tecrübeli korucuyla dalga geçti. Gared ardından düşmanları uzakta tutacağını söyleyerek ateş yakmaya çalıştı ancak Waymar ona bir aptal olduğunu söyledi.[3]

Yabanıl kampına vardıklarında Will ve Waymar cesetleri bulamadı. Will onları görmek için bir ağaca çıktı ve ikisi de olağandan fazla üşüdü. Birden Waymar'ın etrafı Ötekiler tarafından çevrildi. Waymar cesurca bir Öteki ile savaşmasına rağmen uzun kılıcı parçalandığında kör oldu ve Ötekiler grubu hızlıca şövalyeyi öldürdü. Will ise Ötekiler'in ayrıldığından emin olana kadar ağaçta kaldı. Will aşağı indiğinde bir wight'a dönüşmüş Waymar tarafından saldırıya uğradı ve boğuldu.[3] Gared, Sur'un güneyine kaçtı ancak firar ettiği için Lord Eddard Stark tarafından infaz edildi.[6]

Lord Kumandan Jeor Mormont, Waymar gibi tecrübesiz birine komuta verdiği için Tyrion Lannister'a yakındı. Jeor kayıp korucuları bulması için Benjen Stark'ı gönderdi ancak o da kayboldu.[4]

Kralların Çarpışması[]

Craster, Jeor'a yağmac araştırmaları sırasında üç korucunun Craster'ın Kalesi'nde durduğunu söyledi.[7]

Ejderhaların Dansı[]

Tormund'un özgür halkı, Kara Kale'de Sur'u geçerken hazineleri Gece Nöbetçileri'ne verdiler. Bir adam kabzasında üç safire sahip kırık bir kılıç teslim etti.[8]

Alıntılar[]

Waymar tarafından alıntılar[]

İlk görevimde başarısızlıkla Kara Kale'ye dönmeyeceğim.[3]

Waymar, Will'e

Dans et benimle öyleyse.[3]

—Waymar, bir Öteki'ye

Waymar hakkında alıntılar[]

Sör Waymar sadece yarım yıldır Gece Nöbetçileri'nin yeminli bir kardeşi ancak hiç kimse bu yolculuk için hazır olmadığını söyleyemez. En azından gardırobunu içerdiği kadar.[3]

Will'in düşünceleri

Kılıcını kafasının üzerine kaldırdı, muhalif şekilde. Elleri ağırlığıyla titredi veya belki de soğuktan. Yine de o anda Will düşündü, artık bir çocuk değil Gece Nöbetçileri'nin adamıydı.[3]

Will'in düşünceleri

Çatım altımda uyumak için fazla onurlu, samur kürkü ve siyah çeliğiyle. Eşlerim ona hep kocaman inek gözleriyle bakıyor.[7]

Craster, Jeor Mormont'a

Aile ağacı[]

Yohn
 
Bilinmeyen

Andar
 
Robar
 
Waymar

Ysilla
 
Mychel
Redfort
 
Kız(lar)

Kız torunlar

Notlar ve referanslar[]

  1. 1,0 1,1 Waymar Royce
  2. George R. R. Martin's A World of Ice and Fire, Waymar Royce.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 3,5 3,6 3,7 3,8 3,9 Taht Oyunları, Prolog.
  4. 4,0 4,1 4,2 Taht Oyunları, Bölüm 21, Tyrion III.
  5. Kargaların Ziyafeti, Bölüm 23, Alayne I.
  6. Taht Oyunları, Bölüm 1, Bran I.
  7. 7,0 7,1 Kralların Çarpışması, Bölüm 23, Jon III.
  8. Ejderhaların Dansı, Bölüm 58, Jon XII.
Advertisement